Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: MAME

MAME staat voor Multiple Arcade Machine Emulator en het programma doet precies wat de naam zegt. Het is in staat om een berg oude arcadegames en consoles te emuleren. Let daarbij wel op dat de meeste ROM-images onder een copyright vallen waardoor je een origineel exemplaar in huis moet hebben voordat je deze mag spelen met MAME. Vandaag is versie 0.92 uitgebracht met als extra toevoeging "TNZS bugfix Vegas". Het changelog toont ons de volgende veranderingen:

This release comes prior to some major changes to the sound system from Aaron. Once Aaron has submitted his sound system changes 0.93 will be released to allow for easy testing of them.
  • Fixed most of the remaining issues with Taito F3 sound [Nicola Salmoria]
  • Improvements in the Microprose 3D driver [Philip J Bennett]
  • Improvements to MACs driver [Tomasz Slanina]
  • Improvements to Hyperstone based drivers [Tomasz Slanina]
  • Added missing PROMs to many drivers [HIGHWAYMAN]
  • Fixed Vs. Goonies Dips [chaneman]
  • Lethal Enforcers Improvements [R.Belmont]
  • Misc Changes [Nathan Woods]
  • Misc compiler fixes [Lawrence Gold]
  • Taito SJ update [Nicola Salmoria]
  • Correct Hyperstone Iram mirroring [Pierpaolo Prazzoli]
  • Added real noise generator to TMS5110 [Jarek Burczynski]
  • Workaround for Dipswitch problem in Mr Do's Castle [Nicola Salmoria]
  • Fixed bug in M37710 cpu core [R.Belmont]
  • More Sega improvements, including lots of set renaming and cleaning up of drivers by removing unused code [Aaron Giles]
  • Updated some mahjong drivers to use the new standard inputs [James Wallace]
  • PSX based driver improvments [smf]
  • hooked up sound cpu in fitfight.c [Tomasz Slanina]
  • Misc compiler fixes for VC [Bryan McPhail]
  • Sound in Minesweeper driver [Frank Palazzolo]
... and probably a whole bunch of other bits and pieces I've forgotten to mention (the WIP updates might give a better overview). Anything that is missing will probably need resubmitting after Aaron's changes.[break]De volgende downloads staan klaar:
* Windows
* Windows - i686 optimized
Versienummer:0.92
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Windows XP
Website:MAME
Download:http://www.mame.net/downmain.html
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Een top emulator.
Jammer dat spellen zoals time crisis en the lost world het nog steeds niet doen. Kan je mame niet voor blamem.

Ik mis nog AMD optimized en dat een groot gedeelte met name de meer 3d grafische spellen, zich kunnen beroepen op de 3d kaart. Hoop dat dat er nog een keer van komt want je moet nu een rete snelle proc hebben die nog niet eens bestaat zoals een 10Ghz wil je ook de nieuwste spellen soepel kunnen draaien.
nou, ik draai elk spel soepel op mijn pc (2200 mhz), dus ik vraag me echt af wat je probeert te draaien met mame.......
Anyway,feit blijft dat mame niet voor elk spel (lees arcade board) de optimale keuze is!!
Een goed voorbeeld zijn de spellen die gebaseerd zijn op de playstation arcade board.Draait bagger in mame.Maar in de aan de playstation toegewijde Zinc emulator draait het perfect.
Ieder potje heeft zijn deksel,.....Ieder spel zijn emulator.
zich kunnen beroepen op de 3d kaart
Uit de MAME FAQ http://www.mame.net/mamefaq.html:
M13. When will MAME use Direct3D/OpenGL to emulate <insert insane 3D system here>?

Probably never, or at least, not very soon. To achieve the maximum accuracy, MAME already uses software rendering for 3D graphics, for example in Hard Drivin', S.T.U.N. Runner and I, Robot. Software rendering is not necessarily slow - and with the current CPU speeds, it will not be a problem.
In particular, different 3D chipsets render the image in slightly different ways. It is difficult to make the emulation completely accurate when using hardware 3D acceleration, whereas software rendering can be tweaked to duplicate the behaviour of the original hardware perfectly.

Additionally, the bottleneck in newer games like Cruis'n USA, Cruis'n World and the two Killer Instinct games is not the 3D graphics, but rather the insanely fast RISC-based main CPU that has to be emulated. Not only is the clock frequency higher in these new games than old ones, but they also execute instructions in fewer clock cycles than the usual CISC-based CPUs. These two factors result in extremely slow emulation speed, and 3D acceleration would not help at all.
Ik ben helemaal niet bekend met arcadegames, maar ik wil toch graag wat games spelen. Niet uit nostalgie, maar eenvoudige spelletjes kan ik wel waarderen ;)

Weet iemand misschien een lijst met de top 100 van arcadegames oid?
off topic:
Onlangs in lunapark house of the dead 3 gezien. De eerste 2 heb ik al, maar ik vroeg me af of 3 ook te spelen is op een gewone pc. Eventueel met deze software. Tips altijd welkom!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True