Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties
Bron: The-Ctrl-Alt-Del.com

Aikeleer :

Bug Fixes

The following lists some of bugs have been fixed in this release. They are separated out by the functionality that they affect.

Core

∑ D3DXCreateTextureFromFileEx can now load certain16-bit BMPs generated by IE 5.0

∑ Add unicode support to D3DXCreateText functions

∑ All D3DX functions use D3DLOCK_NOSYSLOCK when locking resources

Effects

∑ D3DXCreateEffectFromFile(A or W) now returns D3DXERR_INVALIDDATA for errors

∑ Effect compiler now handles vector literals correctly

∑ Setting a shader constant to a matrix in an effect, now performs transpose

∑ Setting NULL vertex and pixel shaders in an effect are now allowed

Mesh

∑ ID3DXMesh::GenerateAdjacency() now works with non-zero epsilon parameter. When epsilon is non-zero, all vertices whose distance is less than epsilon share the same point representative, and are treated as collocated for adjacency generation.

∑ ID3DXMesh::CloneMeshFVF now fails for meshes with D3DFVF_XYZRHW

∑ ID3DXMesh: rawSubset now uses hardware for 32bit drawing if available.

∑ Calls to ID3DXMesh::Optimize with the SHAREVB flag set will now work.

∑ ID3DXSkinMesh::ConvertToIndexedBlendedMesh has some bug fixes

∑ ID3DXSkinMesh::ConvertToBlendedMesh has some bug fixes and performance improvements

∑ Calling ID3DXSkinMesh::GetMaxVertexInfluences before calling any ID3DXSkinMesh::ConvertTo* calls now works.

∑ ID3DXSPMesh::ClonePMesh no works with 32bit meshes with more than 65,536 faces.

∑ D3DXSaveMesh & D3DXLoadMesh* functions now handle 3d texture coordinates correctly.

∑ D3DXLoadMesh* initializes D3DMATERIAL8 correctly.

∑ D3DXLoadMesh* now handles duplicated entries in the VertexColors template.

∑ D3DXLoadMesh* functions can now return D3DXERR_LOADEDMESHASNODATA which indicates that a empty mesh template was found in the .X file

∑ D3DXCleanMesh works correctly with multi-attribute meshes

∑ D3DXIntersectMesh now handles 32 bit meshes.

∑ Effect & X file in text format now works if the (Windows) decimal separator isn't a point.

Tex

∑ Box filter now handles odd sized source surfaces.

Samples

∑ Many improvements and bug-fixes to the SkinnedMesh sample

∑ SkinnedMesh samples no longer ignores paletted skinning caps.

Lees meer over

Versienummer:8.0b
Besturingssystemen:Windows 9x
Website:The-Ctrl-Alt-Del.com
Download:http://www.the-ctrl-alt-del.com/2001/leak/d3dx8_0b.exe
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

150MB SDK? Dat is wel erg lullig voor modem gebruikers :( Hoe kunnen die nu ooit een DirectX installen als die zo groot worden. (Niet dat ik modem heb maar toch...)
De SDK kun je gewoon op CD krijgen, sterker nog volgens mij staat hij al op de MSDN CD's van november 2000.
jouw reply impliceert dat jij geen software development kit nodig hebt ;)
Ben ik helemaal met je eens. Maar er word ook aanbevolen om ff op de orginele release te wachten :) Dus ff geduld nog, dan kunnen we 3DMark 2001 weer met 1-2 fps opkrikken }> B-)
Joepi dan haal ik volgens jouw wel 2 tot 3 fgrames per sec :P
Nou dat is toch een snelheidswinst van 100-200% hehe en dat door een simpele upgrade van 8.0a naar b :P
De SDK zit in Windows XP ingebouwd, dat weet ik wel, teminste, op beta 24nogwat heb ik geen SDK nodig.
Bij elk spel word de DX versie meegeleverd die die nodig heeft. Dus wat is het Probleem?

En als je toch aan illegale spellen doet kan je die ook best downloaden of op cd krijgen
eh.. dus als ik bovenstaande file download, zou die dus niet moeten werken?
Niet zo goede ervaringen met 'probeer maar zelf'.
Nee, alleen als je de SDK erbij download.
Hmmm kan misschien aan mij liggen, maar dan is dit toch een beetje een nutteloze update...

Ik bedoel maar... Wie heeft er nou de SDK van DirectX? (Ja developers... Maar hoeveel tweakers zijn dat?)
Je zegt het zelf al........Tweakers
Maakt niet uit hoe of met wat voor tools, je wilt altijd het maximale uit je systeem trekken :7
Die SDK is alleen handig als je inderdaad een programmeur bent of als je DirectX in Debug mode wilt draaien, en dat is absoluut niet sneller dan de retail versie...
Retail? :?

Zullen we het maar op Final houden?
Zou wel erg jammer zijn als je voor een DirectX moest gaan betalen. ;)
Het eerste dat uitkomt is altijd de SDK, daar kunnen developers dan mee uit de voeten als ze last hebben van bovengenoemde bugs. Ik heb de SDK ook geinstalleerd, en ik vind het altijd wel leuk om een nieuwe versie te krijgen. ;)

Bovendien zit er bij zo'n SDK ook altijd een Run-Time redistributable versie, dus een End-User installatie van DirectX. Die kun je dan bij je software meeleveren. Als je dus per se DX8.0b wilt hebben, dan ontkom je voorlopig niet aan de hele SDK downen en daar de runtime uit halen.

Later zal M$ wel de runtime op hun gewone download site zetten.
Komt deze versie ook nog onder win 2000 uit zal wel handig zijn!!!!!!!
'tuurlijk komt er een Win2K versie, maar de kans is groot dat je dan moet wachten op een officiele release, aangezien het hier om een gelekte versie gaat.
ID3DXMesh: :DrawSubset now uses hardware for 32bit drawing if available.
moet eigenlijk (zonder smiley) dit zijn:
ID3DXMesh: : DrawSubset now uses hardware for 32bit drawing if available.
:o
Ach, dat vrolijkt de boel toch wat op :)
Deze versie is ook voor Windows 2000.
Ik het net geinstalleerd, ik haal wel 20 punten meer in 3DMark2001. :)
Nu al weer een "b" versie? Dat gaat op zijn minst rap!
:>
Kan SDK gewoon ophalen bij DirectX??? :7
Ben wel benieuwd wat er zoal verbeterd is,moet het zien. :*)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True