Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Bron: openFRAG, submitter: gschoots756

gschoots756 vertelt het volgende over deze meuk: "openFRAG heeft zijn oorsprong bij GoT gevonden. Nu, maanden verder, hebben we leden in Europa en Noord-Amerika. We werken op een heel ontspannen tempo aan een open source first person shooter. Deze techdemo is een momentopname van de zaken waar we momenteel mee bezig zijn. Voor de goede orde: het is nog geen spel. Als je meer wilt lezen over ons project kom dan gerust eens langs op de website:"

Changelog:
  • Some code from the previous Techdemo has been copied and edited to use the new version of the NeoEngine (0.6.2, it was written for 0.6.0)
  • The rest of the code was rebuilt from scratch, having in mind a more Object Oriented approach then was being used before.
  • The movement code has been optimized, allowing smoother movement through the map.
  • A menu has been created, for now it only let's you exit or start the demo (there's also a 'credits' button! )
  • A new type of button has been created, allowing mouse-over events (the buttons change when the mouse is over them ).
  • Our first model has been added. The Knight model is not fully finished yet, but most of the art concerning the model has been done. There's no movement in it yet though.
  • 2 Songs have been added, one that plays while you are in the menu, the other plays while you are in the game.
  • A global trigger object has been added to make it easier to create new modules for future versions of OpenFRAG. It is now possible for any module to raise an event in the main application. (used to load maps and exit the application neatly when a module gets in trouble.)
Known Bugs:
  • In direct3d mode the mouse cursor will not hide, we're looking into this... on opengl it works fine.
  • It is known that on some machines the opengl version does not work very well (they get about 1 frame per second).
  • You ABSOLUTELY NEED directx9 to run the direct3d version!!!

Lees meer over

Versienummer:Techdemo 3
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows 2000, Windows XP
Website:openFRAG
Download:http://cesnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/openfrag/OpenFRAG_Techdemo_v3.zip
Bestandsgrootte:13,45MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

De opties moet je nog kunnen aanpassen (controls, mouse en screen) maar dat zal nog komen zie ik.

Ik heb het probleempje dat ik de cursor blijf zien in de demo (midden op het scherm) en dat ik me door muren kan verplaatsen, hoop dat daar aan gewerkt wordt. :) Verder ziet het er wel mooi uit, vooral voor een resolutie van 800*600.

Over techdemo's geproken, het vierde kwartaal van 2003 zou GLExcess 2 uitkomen, ik kijk er vol spanning naar uit.

Geez, is de organisatie non-profit of gaan jullie hier verder in gaan? Het forum doet me trouwens aan iets denken http://openfrag.ma.cx/forum/ :)
van die cursor en dat je door muren kan klopt ja :)
word aan gewerkt, en zit (hopelijk) in de volgende techdemo, V4

het is idd non-profit ja :) openFRAG - Open-Source Fragging ;)
Het is dus geheel open-source en non-profit. Er zit ook geen 'bedrijf' achter het geheel, dat zijn we eigenlijk zelf.

Verder wordt het forum en de site binnenkort vervangen voor een betere en interactievere versie, die ik nu aan het coden ben.

Ik verwacht zo rond de kerstvakantie de nieuwe versie :)
Niet om het een of ander maar een Open Source FPS lijkt me nou echt iets om open kaart te spelen met cheaters. Makkelijker kan je ze het haast niet maken.
En als je een idee hebt.. laat het hier dan even weten -> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770577///openfrag

Alvast bedankt!
Da's dus een extra challenge, om zo goed mogelijk te coden :)

Ik ga eens kijken wat t is als ik weer Windows boot. K geloof niet dat ik jullie moet gaan opzadelen met problemen door WineX ;)

Edit: djeezus, die screenshots zien er echt dik uit! mooi werk :)
als het singleplayer wordt dan zin er vast genoeg mensen die willen cheaten (zoals ik :D }> )

bij MP moet het idd weggelaten worden...
ben de maker van het menu, en werk sinds kort mee aan het project.
de engine ziet er zekers beter uit dan ik verwacht had :)
Uiterst interessant, zeker het proberen waard,
zijn we nou Nederlander of niet? ;)

BTW Dit project deed mij een beetje denken aan de CA3D Game engine, die ook open-source is.
Mischien ook een bezoekje waard @ http://www.ca3d-engine.de/

Ik ben benieuwd of Half-Life met Open-Source nog steeds aan top blijft staan als 'beste moddable engine'.
Het kind wat in mij zit hoopt trouwens stiekem op een Mario kart kloon mod in welke engine dan ook, that'll make my day :7
OpenFrag is aan een inhaalmaneuver bezig ;)
Ik weet dat het er niet zoveel mee te maken heeft. Maar een tech demo waar ik erg van onder de indruk ben is de AMP II engine.

Screenshot: http://www.slamsoftware.com/screenshots/amp2_05.jpg
Site: http://www.slamsoftware.com/
ben ik ooit ook al tegen gekomen, maar tja.. die kost geld.. $200,- minimaal...
Hee das COOL ik wacht al een tijdje op deze DEMO ik ga hem effe testen ;)

P.S. : Ik heb heel vaak op jullie IRC server gevraagd om een link naar de DEMO maar niemand reageerde :?

/EDIT :

Hij draait voor geen meter op mijn GF2 TI AMD 2000+ en 512 MB RAM |:(

Vice City draait hier nog op :+ ;)

Ik wacht met smart op de volgende DEMO ;)
OpenGL of Directx?
directx9 installed? 9b het liefst uiteraard :P
Aardige Demo, levels zagen er goed uit en de framerate ( in OpenGL ) waren goed genoeg,

Op zich was al een deel van de belichting gedaan maar bijvoorbeeld die donkerblauwe lucht boven het kasteel.... tja... maar het is nog een beta natuurlijk :-)

Voor 33Mb een mooi iets hoor, en het level design ziet er goed uit, ik verwacht waardig genoeg voor een Unreal Tournament afknal partij.

Ga zo door!
hij is maar 13 mb hoor ;)
Als je hem uitpakt niet IFASS :)
heb zelf nergens probs mee qua fps... OpenGL 60fps, niet hoger en niet lager (gelimiteerd door windblows), en D3D ook ruime 60fps zo te zien

2000+
9800SE@Pro ;)
Dat zou je op z'n minst ook wel mogen verwachten!
Quake3 is gedetailleerder en haalt met gemak gemiddeld 200+ fps in 800x600.
het lijkt meer op Quake2, en daar is een gemiddelde van 400+fps in 800x600 met de huidige systemen geen kunst om te halen hoor.
BTW, die framerate wordt gelimiteerd door je videodrivers, met behulp van Vertical Synchronization, niet door windows dus.
eh dat van vertical sync bedoelde ik ja :P
en over die 60fps.. kan heel goed 2394634fps zijn, maar in opengl sja de meter gaat tot 60 :7 en D3D word hij nog niet weergegeven.. :)
de linux versie komt zeer binnenkort ook beschikbaar
Woei!
Dit lijkt me een zeer interessant spel :)
Al is het alleen maar omdat het open source is, zo zie je maar dat je met de hulp van een hoop mensen samen iets moois presteren kunt! :)
Ik ga hem ook es downen zodra hij voor Linux uitkomt :9
Dat wou ik net vragen. ;)
Ik wil niet alleen zeiken dus: Cool project :) alleen 1 maar: de techdemo (ja ik weet het is een demo) krijg ik niet hoger dan 0.1 frame per sconde (ik neem aan dat het tellertje boven in het scherm de frame count is), op mijn 2,4 ghz met Geforce 2.

Success verder!!
Direct X 9 of openGL?

Daarnaast zou je dit willen melden in ons forum onder BUGS? .. http://openfrag.ma.cx

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True