Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties
Bron: 3D Pulpit

De mannen van 3D Pulpit hebben de Quake III Arena versie weten te bemachtigen met Motion Blur ondersteuning. Deze Q3A kennen sommige tweakers waarschijnlijk nog wel van een tijd geleden toen 3dfx deze demo's dagelijks aan de pers liet zien. Jammer genoeg was en is deze versie gebaseerd op een vroege Q3Test versie wat betekend dat je slechts 3 levels tot je beschikking hebt samen met een berg bugs. Desalniettemin een tip voor Voodoo5 5500 bezitters om te downloaden aangezien dit waarschijnlijk het eerste en laatste stukje software is die gebruik kan maken van de T-Buffer :

Don't ask and don't email me... just do the following :
1) You can extract this archive to anywhere on your harddrive - you don't need a copy of the retail version of Quake3 to run what is contained here.
2) In this archive, in addition to a lot of other files, is a batch file named "aafxt1.bat" - double click it and you will see Quake3 with Motion Blur.

The version of Quake3 in this archive is one of earlier Test versions prior to retail release. You can change whatever is in the menus (resolution, color depth, etc). Either restart by double-clicking the "aafxt1.bat" or while in the game (after changing settings), invoke the console and type :

exec blur.cfg

You can also do whatever stuff you want to do in your 3dfxTools control/display panel (LOD bias, etc) if you want to do some additional tweaking.

Again, don't ask questions. 3dfx has/had nothing official to do with my providing this at all. They would have never approved of my providing this... they will very soon be no more and this is the sole reason I'm doing this... since "nostalgia" may be very active at the time I provided this.

Lees meer over

Versienummer:Q3Test
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000
Website:3D Pulpit
Download:http://www.3dpulpit.com/Q3Arena/3dfx/Q3_Motion_Blur.zip
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Ik heb de motionblur-demo gister gedownload en geprobeerd. Hij werkte perfect, maar het is wel jammer dat het een oude testversie is, bij mij draait hij ongeveer 3x zo slecht als de full-version van Q3 (10-20 FPS :(((((((( )
ff proberen om die motion-blur in de full-version aan de praat te krijgen ;)

Verder ziet die motion-blur er erg funky uit. De poppetjes oogen alleen wat dikker. Ik vind het een effect dat bij Q3 niet echt nodig is (ook items i.e. ammo en weapons worden ge-motionblurd). Volgens mij is het wel erg cool bij space sims e.d.

Iedereen die motion-blur wil zien zonder V5-5,5k moet descent 3 met alle laatste patches draaiien, dit spel heeft van zichzelf motionblur !!
Toch wel vreemd want eerst zat iedereen te kankeren op de full-version omdat ie minder fps had dan de demo/beta's van Q3
Iedereen die motion-blur wil zien zonder V5-5,5k moet descent 3 met alle laatste patches draaiien, dit spel heeft van zichzelf motionblur !!
En waarom zou je dat performance verlies toestaan.... als je in real life snel met je hand zwaait zie je ook "motion blur" .. dus als iets op je monitor heel snel voorbij gaat zie je het ook sowiezo toch al... het gaat er gewoon om dat je oog of je hersenen het beeld vervormen daar heb je geen software voor nodig.
Ik blijf het een vaag idee vinden.
Euhm, volgens mij klopt dat niet. Motionblur heb je wel met films; volgens mij omdat dat opgenomen is op celluloid; maar niet met digitale opnames. en al helemaal niet met realtime gegenereerde computer animaties. die plaatjes zijn namelijk echt strak en hebben geen vegen ofzo.

dit was geloof ik ook zo ongeveer het betoog van wijlen 3dfx voor hun t-buffer; niet dat ik het effect in quake3 nu zo super vindt... goed aimen is er volgens mij niet meer bij... ;)
Motion Blur is inderdaad te zien bij films, maar dat is niet expres, de haperende bewegingen zijn simpelweg omdat film en TV maar 24 FPS is...
bij descent 3 ervaar je geen perfomance loss met motionblur aan. Als aanvulling moet ik even zeggen dat je volgens mij ook SSE moet hebben voor descent 3 :?
Jonge, daar ben ik het echt helemaal mee eens!
whiteguy pende neer:
als je in real life snel met je hand zwaait zie je ook "motion blur" .. dus als iets op je monitor heel snel voorbij gaat zie je het ook sowiezo toch al
Dat is natuurlijk niet zo - IRL heb je een oneindig hoge FPS. Als iets vlak voor je neus voorbij flitst zie je nog steeds een "veeg". Als bij 100 FPS op je monitor iets vlak voor je neus voorbij flitst zie je slechts 1 of 2 frames, en wel haarscherp! Niks veegeffect. Dit "haarscherp" effect zie je ook bij sportopnames, bijvoorbeeld bij opspattend water: haarscherpe druppels die het ene moment zichtbaar zijn en het andere moment verdwenen. Dit komt door de korte sluitertijd. De sluitertijd in films is veel langer dus daar ontstaat dat veegeffect vanzelf in elk beeld. Dat heeft niks met die 24 fps te maken.
In games heb je een oneindig korte sluitertijd. Het veegeffect zal dan ook in je oog moeten ontstaan. Misschien dat motion blur in games op je monitor werkt bij 1000 fps voor objecten die niet te dichtbij zijn. Leuk rekensommetje voor deze kerstdagen..
Als je motion blur wil hebben ga je toch Q3 spelen op een oud TFT schermpje .... als dat nog niet genoeg na-ijlt .... lol
Die Motion Blur werkt ook op de Geforce kaarten... Gewoon Glide3x.dll in je system dir plaatsen, dan start ie gewoon en op en kun je hem zonder problemen spelen...

Het enige probleem is dat de motion blur niet wegvaagt... Je ziet dus wel de effecten, maar ze vagen niet langzaam weg waardoor het er een beetje vreemd uitziet, maar goed, daar wordt vast wel een oplossing voor gevonden...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True