Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Drunken Coders

De Drunken Coders hebben de eerste versie van het Nintendo DS-spel Quake2DS beschikbaar gesteld. Quake2DS is gebaseerd op de broncode van Quake II en kan gespeeld worden op de DS-console. Hiervoor is echter wel een DS voor nodig die homebrew-code kan draaien en een slot-2-kaart met minstens 16 megabyte geheugen aan boord. Quake2DS is geschreven in visual C++ en kan elke single- en multiplayerlevel in singleplayermode laden. Daarnaast zijn alle grafische effecten en geluiden overgezet naar de consoleversie van Quake II. De eerste versie van Quake2DS is door Drunken Coders als prerelease 1 gecompileerd en kan via deze pagina gedownload worden. De release notes van deze versie zien er als volgt uit:

This is the complete source code for Quake 2, version 3.21, buildable with visual C++ 6.0. The linux version should be buildable, but we haven't tested it for the release.

To play the game you require a homebrew-enabled DS, and some kind of way of playing homebrew on your DS. You also require a slot-2 card that has a minimum of 16 megabytes of RAM on it. When playing, you do not however need to place the data files and the program on your slot-2 card - if you also have a slot-1 card then you will have better load times if you play the game with both cards in use. You will still need to the slot-2 card inserted to make use of the RAM, though.

To install:
  • make a directory named baseq2 in the root of your card
  • copy the pak files from the baseq2 directory of your CD or Q2 install into this baseq2 directory
  • download the config file from the web site and place it in the directory
  • from this archive file (you must have downloaded it to read this readme!) take the quake2.nds file, dldi patch it and place it in the root of your flash card
  • plug in your slot-2 RAM card into your DS
  • turn on your DS.
Overclocking memory:
The performance of the game heavily depends on the speed of your RAM. Slot-2 RAM is very slow, but you can overclock it to make it up to 40% faster if you have the right type of flash card. When the game starts, try changing the speed option from slowest to slower or slow and see if the game starts ok. If it does then you're in luck :-)[break]
Quake2DS Quake2DS Quake2DS
Versienummer:prerelease 1
Releasestatus:Alpha
Website:Drunken Coders
Download:http://quake.drunkencoders.com/q2/downloads_how_to_play.html
Bestandsgrootte:434,00KB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

echt geweldig, er werd al gezegd dat dit nooit ging gebeuren, maar de maker van quakeds (die al geweldig werkt, met online gaming!), simon hall, doet het weer _/-\o_
gelukkig heb ik ook een 3 in 1 kaartje, zal het ff gaan uitproberen

edit:
de stylus is als muis te gebruiken ja, net als quakeds. De framerate is verrassend goed!
Het is al echt speelbaar en het geluid werkt (geen muziek). Het is wat te donker en de textures flikkeren vaak nog en sommige laden wat te laat maar dit wordt echt geweldig met wat tweaking :)
ben wel benieuwd wat de framerate gaat doen in de wat zwaardere levels...

dit is trouwens het dev topic:
http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=14993

[Reactie gewijzigd door c-r-all op 13 februari 2008 00:21]

hier ook al aant downloaden.. beetje traag alleen :(
weet iemand of je de stylus kunt gebruiken als muis zoals in splinter cell of cod4?

lol, blijkt dat er een mem-expansion nodig is :-/ heb ik weer (of eigenlijk, juist niet) :p

[Reactie gewijzigd door nzyme op 13 februari 2008 00:26]

Heb je dan die mem-expansion nodig die bij de opera browser mee wordt verkocht?
Die heb ik namelijk ook niet :(
De Opera RAM-pack heeft maar 8 MB RAM, Quake2DS heeft 16 MB nodig.
We hebben een EZ 3-in-1 nodig hebben met 16 MB RAM ;( .

Heb je een Opera RAM-pack kun je er weinig mee :/ .

@ kozue
klik klik :), blijkbaar wel :9 .

[Reactie gewijzigd door Xoindotnler op 13 februari 2008 10:58]

Ik hoop dat de RAM pack van de M3 Real voldoet, heb weinig zin om een nieuwe card reader te kopen. Maarja, ik zal t zo wel zien, heb de software net geinstalleerd en ben nu de demo files aan t downloaden :)

[edit:] zit blijkbaar 32MB in de M3 RAM pack. Kreeg alleen een RSOD (red screen of death) toen de game op wilde starten, ik ga later nog wel eens kijken hoe dit werkt, want ik moet nu verder met m'n werk :O

[Reactie gewijzigd door kozue op 13 februari 2008 11:24]

de EZ 3-in-1 is de snelste, en zal dus de beste prestaties leveren. 32 mb heeft geen voordeel meer boven 16 mb.

In het originele dev topic wordt trouwens gezegd dat het met veel werk nog mogelijk is om het in 8 mb ram te proppen maar eerst wordt er werk aan belangrijkere zaken besteed zoals prestatie en weergave
Ach voor nog geen 20 euro heb je een 3-in-1 en die heeft 32 MB.
Lol.. DS homebrew in de meuk, misschien moet ik eens OpenTTD DS gaan "melden".

Helaas kan ik Quake2 DS niet testen, waar ik alleen een Opera RAM pack (8MB) heb.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 13 februari 2008 11:02]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True