Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 142 reacties
Bron: EA

Electronic Arts heeft zaterdag de demo van 'Need for Speed: ProStreet' online gezet. De demo kan via deze pagina vanaf verschillende mirrorservers gedownload worden en neemt als installatiepakket ruim 795MB in beslag. ProStreet is de nieuwste telg in de Need for Speed-serie en speelt zich, in tegenstelling tot de voorgaande delen, af op gesloten banen. Zo heeft 'free roaming' plaats moeten maken voor het racen op het circuit en ligt de nadruk van het spel niet alleen op het pimpen, maar ook op het fine-tunen van auto's. De belangrijkste vernieuwing in het spel is echter de introductie van het schademodel voor auto's.

Need for Speed: ProStreet
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (142)

1 2 3 ... 8
jongens onthou dat dit een demo is, needs optimizing , needs tweaking, needs improvement

ik dacht dat we hier op tweakers.net zaten en we hier geen last hadden van mensen die alles afbreken op de eerste indruk...

jullie weten beter dan iedereen dat op basis van deze demo 1000-en mini-reviews verschijnen en dat EA nog naar hartelust kan aanpassen naar de smaak van deze reviewers


ik heb er alle vertrouwen in, voor mij waren NFSU t/m Carbon allemaal zeer goede racespellen. Carbon was de minste, maar hij had ook z'n zalige voordelen tegenover MW
needs optimizing. Tja, dat kan best zijn, alleen kan je niet veel meer optimizen in een maandje...

Als 900 van de 1000 mini reviews woorden als bagger bevatten, tja, dan lijkt het me duidelijk dat de demo niet veel voorstelt.

@ XyritZz:
Uitdaging nodig? Probeer dan simulatie. rFactor/GTR2/RACE07. Keuze genoeg.

[Reactie gewijzigd door Noel op 3 november 2007 22:09]

Als 700 van die 900 het bagger noemen omdat ze de auto niet op de weg weten te houden vind ik dat juist positief.

Eindelijk eens een game waar een uitdaging aan is in plaats van NFSU t/m Carbon waar je met gemak elke race kon winnen omdat het veel te makkelijk is om die auto in het juiste spoor te houden.
Hmm probeer is live for speed als je echt op zoek bent naar simulatie.

Maar prostreet spant echt de kroon met veruit meest onrealistische model van de afgelopen 5 jaar. Zelfs toca is nog veel beter, zelfs race07 demo is nog beter.

Dat wagen niet op de baan te houden is, heeft echt te maken met fouten. In geen enkele andere goede race-sim had ik problemen om me auto enigzins normaal door flauwe bochten heen te krijgen
System Requirements;

OS: Windows XP/Vista
CPU: 2.8 GHz or higher (Windows Vista requires 3.0 GHz)
RAM: 512 MB RAM or higher (Windows Vista requires 1 GB RAM)
HDD: 8.1 GB free disk space or more
Graphics: 128 MB or higher (Pixel Shader 2.0, AGP and PCIe only)
DirectX: Version 9.0c
DVD-Drive: 8x
Multiplayer: Internet Connection 512 Kbps, 2-8 Players
Input: Keyboard, Mouse
Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad"


bron, softpedia

- Deze zijn wel nog niet officieel bevestigd -
Maar er staat 2.8Ghz of hoger. Men laptop is een Intel Core Duo T7300 en maar 2gig trekt hij dit spel dan?
Maar er staat 2.8Ghz of hoger.
Er wordt bedoeld een Pentium 4 2.8 ghz of beter. Elke Core 2 Duo is beter.
Bij een laptop lijkt me de videokaart een belangrijker punt.
Mijn PIV 2.4 GHz trekt het ook. 1440x900, wel alles op low of op off, maar het draait wel.
Deze demo versie van het spel zal wel geen 8,1 GB harde schijf ruimte innemen ;-)
CPU: 2.8 GHz or higher (Windows Vista requires 3.0 GHz)
Zozo, dat zal een hoop verschil maken op Vista, 200 hele megahertzen. En Wie heeft er nou een 3GHz CPU? Die dingen zijn knetterduur!
RAM: 512 MB RAM or higher (Windows Vista requires 1 GB RAM)
Weer een game die op Vista dus twee keer zoveel geheugen pakt. Ben ik ff blij met m'n XP. Alleen dat "or higher" begrijp ik niet. Ze weten toch wel hoeveel geheugen hun software trekt? Dan kun je gewoon testen...
DVD-Drive: 8x
Betekent dit dat je em dus niet hoeft te installeren? Mocht tijd worden dat dat op een PC es niet nodig is. En dan heb je idd een behoorlijke DVD-drive nodig :)
Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad
Een optional requirement :?

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 4 november 2007 04:08]

Weer een game die op Vista dus twee keer zoveel geheugen pakt. Ben ik ff blij met m'n XP. Alleen dat "or higher" begrijp ik niet. Ze weten toch wel hoeveel geheugen hun software trekt? Dan kun je gewoon testen...
Nee, Vista gebruikt meer interne geheugen voor zijn OS dan Windows XP. Daarom heb je in totaal meer geheugen nodig om het spel te draaien. Tenminste ik denk dat ze het zo zien. Eigenlijk zouden ze er neer moeten zeten: RAM FREE: 512 MB or higher. Maarja wie ben ik...
Weer een game die op Vista dus twee keer zoveel geheugen pakt. Ben ik ff blij met m'n XP. Alleen dat "or higher" begrijp ik niet. Ze weten toch wel hoeveel geheugen hun software trekt? Dan kun je gewoon testen...
Natuurlijk weten ze hoeveel geheugen hun software trekt. Ze geven alleen aan dat je minimaal 512 MB RAM nodig hebt, en meer is altijd goed. :O
CPU: 2.8 GHz or higher (Windows Vista requires 3.0 GHz)

Zozo, dat zal een hoop verschil maken op Vista, 200 hele megahertzen. En Wie heeft er nou een 3GHz CPU? Die dingen zijn knetterduur!

onzin een C2D E6750 OC at 3,0 Ghz is slechts 150 euro:P en dan heb je een CPU die veel beter is dan zo'n pentium 4
Die specificaties moet je ook niet zo nauw nemen. Bij mij draait ie goed met een T5600 en een ATi X1700 in Vista home premium met aero functie aan.
Alleen dat "or higher" begrijp ik niet. Ze weten toch wel hoeveel geheugen hun software trekt? Dan kun je gewoon testen...
Anders krijg je van die mensen die zeggen, maar ja ik heb 2GB aan ram, en er staat 512MB-1GB, doet ie het nu wel, aangezien ik te veel heb ;)
Iedereen die last heeft van besturing die niet direct reageert.

Zet Vsync uit
Zet je settings lager
Neem analoge besturing (controller met stick of stuur)
Als je wil vsyncen zet je pre-render limit of op 1 of 2 ipv 3.

De besturing van 't spel zelf is echt niet zo ruk als iedereen hier wil doen overkomen. Er is van begin af aan duidelijk aangegeven door EA dat dit spel niet (goed) met digitale controls (toetsenbord etc.) te spelen zou zijn.

Edit(je) en idd, het is niet te vergelijken met DiRT. Maar daar is alleen een Duh antwoord op mogelijk. Compleet verschillende catagorie spellen. Ik heb het meeste last van "geen snelheidsgevoel". Op de teller staat 250++, m'n FPS zijn ook dik in orde (40+) maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik 30km/h ga :|

speelt stiekem ook liever DiRT

[Reactie gewijzigd door Fallen Angel op 4 november 2007 17:31]

Ik heb hem op de Xbox360 gespeeld en de besturing is daar ook brak :) Op het rechte stuk wilt de auto constant de berm in en moet je dus de hele tijd tegensturen met je stuur-pookje, als er dan een bocht naar rechts komt wil je subtiel sturen en beland je in de linkerberm. Opnieuw proberen dan maar - voila: rechterberm. Het is bijzonder moeilijk om gewoon op de weg te blijven.

Met een toetsenbord ben ik, vooral in de NFS series, gewend mijn pijltjestoetsen licht aan te tikken en uiteindelijk vast te kunnen houden. Als ik hem los laat gaat de auto recht de huidige richting op: als ik langzaam de berm in wil kan dat, als ik dat niet wil, gebeurt dat ook niet.

Demo: uninstalled. Ik wacht wel op de nieuwe Burnout ;)
DankU,

Beter in ieder geval dan de Gamershell Mirror die boven word gegeven.. Nu alleen nog maar afwachten hoe lang deze online blijft en hoe lang die ook snel blijft ;)
waar ik me ook al jaren aan erger bij EA is dat ze nooit widescreen supporten... altijd maar de standaard 1280*1024 reso's
Hoe widescreen is jouw scherm dan? Mijn 16:10 wordt gewoon ondersteund.
Weet je wat ik niet snap..dat NFS zo ontzettend langzaam draait en je alles op low moet zetten, terwijl flatout 2 er super gelikt uit ziet en met alles op high, nog steeds soepel draait.

Zouden ze een deal hebben dat ze zo'n ontzettend brakke engine bouwen zodat er meer videokaarten enzo verkocht worden om het er toch nog een beetje mooi uit te laten zien? :?
De demo draait prima op mijn C2D 2.4Ghz Macbook Pro, alles staat op high en 1440x900 resolutie zorgt voor zo'n 30FPS.

MAAR

Het is geen Need For Speed meer.. de auto's zien er inderdaad gelikt uit en de rest van de NFS wereld ook. Toch mis ik de 'ziel' van alle vorige generaties.. Dit komt mede door de realistische besturing.. Wellicht is dit type besturing realistisch te noemen, ik vind het zwaar vervelend. Als ik een game wil met pure eye-candy graphics en realistische besturing kijk ik wel naar een ander soort game. NFS deed mij altijd denken en het echte gevoel van snelheid en met die snelheid ook HARD door bochten en wegen racen! Zoals het blur-effect / de eenvoudige controls / directe reageren van de auto en ga zo maar door. Het enige waar ik meer realiteit in zocht waren in tracks en auto's + effects, de besturing was al in underground goed zat.
Als je realistische besturing wil moet je eens bij GTR2 gaan kijken, dit rijd als een koe in een winkelwagentje 8)7 NFS is na Porsche2000 meer en meer arcade geworden en het gaat steeds verder.. Leuk kan ik het niet meer noemen. Na het spelen van deze demo heb ik de hoop opgegeven :'(

[Reactie gewijzigd door geez op 5 november 2007 20:57]

Bah wat een verrot spel zeg, ik heb een G25 en het stuurde voor geen meter, de camera schudt vaag achter de auto aan en als je de berm raakt begint de force feedback absurd hard te werken. Doe mij maar Need for speed underground 2, als je het over een goede versie hebt.
Verschikkelijke besturing, ik had totaal geen goede controle over de auto.
Daarbij maakt het spel een soort schokkend beeld wanneer ik veel op high zet. Je zou standaard denken aan te lage cpu/videokaart e.d., maar de schokjes die gebeuren zien er meer uit als wat tekortkomingen aan het spel omdat het verder prima soepel loopt.

Graphics, tja, niet slecht... maar niet spectaculair.

De voorbumper van mijn auto liep ook heel raar heen en weer te trillen toen mijn auto helemaal stil stond nadat hij getotaled was. (hoe kan het dan dat dat kreng trilt, de auto staat helemaal uit).
Een game die weer eens lekker weg speelt, ten opzichte van onder andere Carbon.

Voor de ge´nteresseerden onder ons, voel je welkom in het GoT topic!
Lekker speelt ????? Wat een ongelofelijk vage besturing zeg !!
Beeld trilt ook de hele tijsd alsof iets gebruikt hem wat op je ogen werkt.

Heb me BMW een paar keer over de kop laten rollen met alle details op HIGH.
Nou, schademodel mag nog wel eens bekeken worden..

Net als de vorige NFS, mooie details, maar spelen nee...
Helemaal mee eens...
De besturing is vaag, en traag... en zelfs alle details op high is het schade model echt te matig, en ook de omgevingen zijn erg simpel. De auto's zien er wel weer mooi uit... maar er valt echt niet mee te spelen.
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True