Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties
Bron: Classic Doom

Classic Doom for Doom 3 is, zoals de naam al doet vermoeden, een modificatie voor Doom 3. De mod is een remake van de levels van Doom, maar dan met de graphics en sfeer van het derde deel. Het ontwikkelteam van Classic Doom for Doom 3 heeft een patch uitgebracht waarmee de mod gespeeld kan worden met versie 1.3.1 van Doom 3. De patch heeft versienummer 1.2 meegekregen en kan voor zowel Windows en als Mac OS X gedownload worden. De release notes van Classic Doom for Doom 3 1.2 zien er als volgt uit:

When Doom 3 patch 1.3.1 was originally released, we did not update the code as it was not seen as a major update to the base Doom 3 game. Due to this, the past Flaming Sheep Software coder SnoopJedi released an update patch, 1.2, for Classic Doom 3 on his own accord, which gave compatibility with version 1.3.1 of Doom 3, but introduced a number of fatal bugs. [break]
Classic Doom for Doom 3 - beginscherm
Versienummer:1.2
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:Classic Doom
Download:http://www.gamershell.com/download_21380.shtml
Bestandsgrootte:202,60MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Heb dit al gespeeld en ik moet zeggen dat het zaaaalig is :D
de originele levels en gameplay zijn volledig in ere gehouden, tot in de details (bv imps die bollen afvuren gooien die wel degelijk nog steeds in een rechte baan zoals in het originele spel, en niet in een meer realistische boog zoals in Doom3 :p)
gooien in een boog is nochtans moeilijker in het echt :+
Ik wil je wel eens een voorwerp zien gooien in een rechte lijn...
hij bedoelt met boog ws. ring (aka basket ;) )
recht omhoog? Laten vallen? :+
vette shit :D
Zullen we maar eens proberen... altijd een fan geweest van de orginele doom..
Nu hoop ik alleen dat ie met de Steam versie werkt...
Dit klinkt als pong op de Unreal 3 engine...

Lijkt me geweldig om eens te proberen. :D
Dit lijkt me meer virtua tennis met zwart veld, zwarte lucht zwarte muuren en een wit net in het midden kwa vergelijking pong level :+
In eerste instantie dacht ik aan karigheid, maar toen ging ik de screenshots bekijken.
Daar zitten echt hele gave shotjes tussen welke ook daadwerkelijk mij het gevoel geven van "dit is Doom1!".
Straks een keer proberen dit :P
Zelf ook een fan van de oude doom series :)

Laatst de oude wads weer tevoorschijn gehaald en bespeeld d.m.v. de ZDoomGL port.. Ziet er lange nog niet zo slecht uit in opengl!

Als ik de screenshots zo zie, lijkt de layout hetzelfde inderdaad.
Echter wat mij gelijk opvalt is de sfeer die ik mis, welke je in de oude textures nog steeds kan voelen / ervaren.

Als ik de oude Doom speel, heb ik veel meer het idee dat je rondloopt in een ge´nfesteerde locatie, en later ook in een door hell aangetaste omgeving / hell zelf. Deze sfeer / dit gevoel mis ik heel erg in Doom 3, en ook in de screenshots genoemd door superteiz... :/
Voor mijn gevoel heeft geen enkel ander spel dit kunnen evenaren.. Ook nu nog bij het spelen van de oude Doom ervaar je de aparte sfeer, het heeft gewoon iets! (vooral de multiplayer wads van TeamTNT :D)

Doom 3 textures hebben mij doen denken aan Half-Life, met een verhaal wat mij meer aan Unreal 2 deed denken dan Doom..
Eenzelfde heb ik met Quake 4, textures van Doom en verhaal begon precies als Half Life: Enemy Territory...!!

Als ik het zo zie dus, geniet ik nog even door met ZDoomGL :Y)
Zoek eens op 'doom_remake'. Het bestand zal ergens rond de 500MB zijn en bevat herwerkte textures en soundtracks voor Doom en Doom II. Alles ziet er gelikt uit maar ziet er wel 'vanouds' uit, i.t.t. bepaalde 'Doom-in-OpenGL'-varianten waarbij models alleen maar lelijk en blurry zijn*. Zeker een proberen waard dus :).

*(Grafische effecten over een game 'gooien' die origineel niet ontwikkeld is voor die effecten ru´neren de grafische samenstelling van de game (IMHO :P))
Klinkt zeker de moeite om te proberen, thanks!

Overigens houd ZDoomGL alles vrij goed origineel. Je kan alleen omhoog/omlaag kijken, wat extra sprites tijdens een vliegende raket, en dat in de max ondersteunde resolutie van je monitor :y

Ooit was er een .ini file die meegeladen werd voor deze port, die geweldige licht effecten toevoegde aan de omgeving, fakkels, vuurballen etc... helaas kan ik deze nergens meer vinden. Ook bestond er ooit een creatures pack, met opnieuw in 3D gemaakte monsters, alleen was ik zeer teleurgesteld in het uiterlijk van de Cacodemon.. Deze blijft toch het mooist in de oude doom met de origineel sprites :P
Ik heb laatst deze stage uitgespeeld, het ene level is wat meer herkenbaar dan het anderre maar het is echt de moeite waard, spijtig genoeg is alleen "knee-deep in the dead' gemaakt, de andere twee stages komen helaas niet voor in deze mod. Maar het is hoe dan ook een topmod.
De andere drie bedoel je, The Ultimate Doom heeft 4 episodes

Nuja, de allereerste doom had idd 3 eps, maar als ik over the original doom spreek, bedoel ik dus the ultimate doom, met de extra episode (welke gigantisch moeilijk is btw :D)
Zou geweldig zijn als dit idee ook voor Duke Nukem 3D wordt gerealiseerd (Duke ziet er met het high-res retexturing project wel beter uit, maar helaas nog geen dynamic lighting support)
Dat gaat gebeuren zodra Duke Nukem Forever uitkomt 8-)
Met de nadruk op ßls, denk ik :)
DN 3D vond ik maar niets, ik zou liever een remake van DN2 zien, hoewel de port daarvan naar een nieuwe engine nogal... moeilijk is me dunkt :p
Nee man, idspispopd! :P

[Reactie gewijzigd door Upquark op 12 oktober 2007 22:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True