Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update: FRAPS 1.6

Door , 17 reacties, bron: FRAPS

31-01-2002 • 09:50

17 Linkedin Google+

Bron: FRAPS

jamf|IA liet weten dat er een nieuwe versie van FRAPS is gereleased. FRAPS is een framerate counter welke je FPS in een hoekje van je scherm laat zien. FRAPS is 42KB, dus zeker de moeite waard om eventjes te downloaden. Een korte uitleg en release-notes:

Fraps is a tool that lets you monitor current framerates in a corner of the screen. It also allows you to easily take screenshots of games, and manually determine the average framerate between two points.

You may also have noticed this site is looking a lot brighter than it used to. Since the last version of Fraps, bleem! has closed its doors. It was a great place to work, we had a lot of fun, and so I've put together a little tribute and made sure to use the bleem colors of yellow, red, and blue!

What's new in 1.6?
Well, a lot of people have been asking for OpenGL support and I finally got around to adding it in. I also recently dumped my Voodoo card and picked up a Kyro2, so I could actually check the 32-bit routines (and fix all the bugs!). This version has been in beta testing for a long time, and I'm not aware of any issues with it. Thanks to all the people who helped test it to its current state!

In other news, a few people also asked if I had any idea why OpenGL was so slow under WindowsXP. The smart people realised that OpenGL was not running, but instead everything was running through a Direct3D wrapper. It seems that the operating system is forcing certain titles to run through Direct3D under the guise of Application Compatibilty, even when native support for OpenGL is available. As you can imagine the performance is terrible compared to what you normally get (about half speed for me).

This version of Fraps patches the the D3D wrapper to ensure it is disabled, and everything runs through OpenGL as it should. I have noticed no glitches when running with pure OpenGL (in other words there's nothing to suggest the D3D wrapper is warranted or required). You just get a nice speed increase up to the levels you'd expect with 95/98/2K.
Versienummer 1.6
Besturingssystemen Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Windows XP
Website FRAPS
Download http://www.fraps.com/FRAPS16.EXE

Reacties (17)

Wijzig sortering
In Medal of Honor zie ik het tellertje in de gewone schermen maar eens ik het spel speel is ie weg.
In Quake3 ofzo zie ik het wel...
Heeft iemand hier ook nog last van? dat de counter ergens verdwijnt...

* 786562 Wim
Ehm... ik zie bij MoH gewoon constant mijn framerate onder in het beeld. Heb je in console "fps = 1" ingetikt? Misschien ligt het daaraan, dat was iig het commando waarmee ik mijn framerate in MoH op het scherm kreeg (zelfs tijdens de filmpjes :p)
Wat een naar ding... Ik installeer hem op NT 4.0, probeer hem te runnen, crasht-ie! |:(
Hij zal wel een hogere DirectX versie gebruiken dan NT4 heeft ...

why the hell zou je 3D spellen met NT4 spelen? Meeste 3D kaarten hebben denk ik geen goede NT drivers, DirectX gaat maar tot 3 of zo , spellen ondersteunen vaak geen NT4 ...

Ach ja, moet je zelf weten :)
99 FPS???
is dat niet erg veel?
Het aantal fps is nooit te veel ;)
Downloaduhhh! Zeker de moeite waard aangezien een heleboel games nog geen fps counter hebben ingebouwd muv UT, Quake 3 en CS bijvoorbeeld.

Maar ik zou bv mijn fps wel willen weten in Age of Empires.
wat maakt de fps bij age of empires nou weer uit, die zal waarschijnlijk gewoon 30fps zijn ;)
Inderdaad, bij zo'n 2D spel is het zeer waarschijnlijk dat de framerate vastligt op iets van 30fps. Daar is heel de logica omheen gebouwd.
Je hoeft ook niet direct op acties te reageren, en dan bedoel ik binnen een aantal honderdsten.
CS geen frames ? Net_graph 9 in de console, dan heb je behalve je verbindingsifo ook je frames.
Das bij mij altijd 70, het schijnt dat dat ergens in een reg-file is gelocked.

edit:

* 786562 mrknowitall

MUV, met uitzondering van, oops
In q3 krijg je netjes je fps te zien door in de console:

cg_drawfps 1

te tikken, beetje onnodig daarvoor dus.
Maargoed misschien handig voor andere spellen.
:) VERWIJDERD 'k sliep nog
Jij bent zekers net wakker :?

relax man!
Fijn progje, je kunt dan heel makkelijk je FPS zien, weet je gelijk zeker of je de instelling niet te hoog of te laag heb staan in je spelletje.

Zeker fijn dat er nu opengl ondersteuning is, de meeste spellen op mijn HD zijn OpenGL. :+
Haha dis best wel kewl..... alleen 1 vaag iets.. ik had in Serious Sam 2 verschillende uitkomsten... die van dit progje lag hoger als die van Serious Sam?!?!?!? Enormmmmmm vaag..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*