Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties
Bron: 3D Realms

Sinds vandaag is het mogelijk om het langverwachte Prey te spelen, want ontwikkelaar Human Head heeft vanmiddag de eerste speelbare demoversie van het spel beschikbaar gesteld. De demo van de first-person shooter kan via deze site vanaf diverse servers gedownload worden en neemt ongeveer 449,02 megabyte in beslag. Xbox 360-bezitters zouden vandaag ook de demo kunnen uitproberen, maar vanwege 'an issue of timing' is de demoversie voorlopig uitgesteld. In Prey kruip je in de huid van Tommy, een 'native American' die na zijn diensttijd terugkeert naar huis gaat. Eenmaal thuisgekomen worden hij en zijn volk door buitenaardse wezens ontvoerd, waarna het spel begint.

Prey

Voor wie het zich nog kan herinneren, de eerste screenshots van Prey verschenen rond 1995 in diverse gamesbladen en de game werd toentertijd omschreven als een Quake-killer, het spel dat in die jaren de standaard heeft gezet en als voorbeeld diende voor (multiplayer) first-person shooters. Een serie van nieuwe screenshots werden een jaar later meegeleverd op de cd van Duke Nukem 3D. Deze plaatjes zijn door GoT-moderator Terr in deze map online gezet. De screenshots zagen er voor 1996 vernieuwend uit .

Versienummer:demo
Besturingssystemen:Windows 2000, Windows XP
Website:3D Realms
Download:http://www.3drealms.com/prey/download.html
Bestandsgrootte:449,02MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Zie ook het lopende topic op GoT.

Edit: Ik zag na het posten ook de link staan... Alsnog, het is wel handig om hier nog een link te hebben. :+
Kijk eens naar de aller, aller allereerste link in dit verhaaltje.. :/
Die screenshots van 1996 hebben mijn voorkeur, toen ging het namelijk nog om het spel en niet om graphics.
yeah right :P ik zou nog niet eens zo'n game willen spelen uit de jaren stillekes, hoe goed de gameplay is... natuurlijk is een mooi game niets zonder gameplay, maar soit ieder zijn meug.

De demo liet ook een ferme indruk achter bij mij. Hij is mooi, heb eigenlijk geen bugs gezien, alleen maar 3potige beestjes :P en het komt soms wel grappig uit de hoek :) De commentaar van onze native-american zijn soms wel grappig =) hehe

Prey ziet er geweldig uit met zijn nog "redelijk" originele game-elementen, maar verder ben ik benieuwd naar Crisis =) beide leggen toch de lat weer iets hoger imho
Ik heb een trackertje lopen.

Er is namelijk op zowat elke mirror een wachtrij en ze zijn niet echt snel.

http://kweek.homelinux.co...48D6CC3A7178D23C83F4B195C
Valt wel mee hoor. Tis altijd even zoeken naar een snelle mirror, maar binnen 5 minuten heb je er wel één gevonden.
* -GeeZ-- seed :)
heb op www.filemirrors.com gekenen
en kon daar het bestand met 1.5 MB per sec binnen halen.
wat heb jij alles donker staan! ik deed het bij het "opbeamen" al in mn broek! (en dan ben ik 18 jaar lol! )

nu ik alles op zn lichtst had staan kon ik het wel lekker spelen, zonder dat ik het in mn broek zou doen. (want dit is toch echt de Doom3 engine en die is op zich al spooky!!!)
mmmm...dit heeft een hoog Half Life 2 gehalte....

EDIT: even voor de duidelijkheid: de demo heb ik al gespeeld en het "hoog halflife 2 gehalte" slaat op het hangen in een soort achtbaan en dan door een vijandelijke basis geleid worden...dus NIET de kleuren/engine etc...

als je alles terug gaat redeneren dan zijn inderdaad alle FPS'en gelijk.... :+
Nee joh, de kleuren en belichting hebben meer weg van Doom 3: Blauwgrijs en veel schaduwen. Kan natuurlijk ook aan deze scene liggen...

*update*: Hmm, het schijnt zelfs de Doom 3 engine te zijn... Dat verklaart veel dan...
sounds like "looks like an iPod" -gezever to me
dat kan je namelijk zeggen van elke FPS met ietwat verhaal
als je dit allemaal ziet vraag je jezelf af waar je een physics kaart voor nodig hebt
Physics kaarten heb je nodig als je veel interactie tussen objecten hebt. (Collision detection e.d.)

Als je 100+ objecten hebt die allemaal realistisch tegen elkaar aan botsen en op andere krachten reageren (bijv bij een explosie), dan kan je zo'n physics kaart wel gebruiken.
Physics kaarten heb je nodig als je wilt pimpen. Er zijn nog geen games die ze ondersteunen, ze zijn veel te duur voor wat ze kunnen en de koeler maakt (weer) een hoop herrie. Bovendien kan een dualcore/multicore bak prima zelf de physics doen.
Ik heb hem gespeeld en ik moet zeggen dat het een flinke indruk achter laat!

niet alleen de graphics, maar ook de truuks uithalen (en dan doel ik op de gravity draaiingen en portal truukjes (speel en je weet waar ik het over heb ;) )) is erg goed gedaan!

alleen lijkt het verhaal tot nu toe (ik heb de demo nog niet helemaal af) erg op een mix van Doom 3, Quake 4, en E.T. (de alien, niet het spel) :P :o

edit: hier is een voorproefje
Ziet er vet uit! :D

Dat belooft nog wat voor Duke Nukem Forever.
Op filemirrors staan ook nog een aantal goede servers om hem van mee te pikken:
http://filemirrors.com/se...y_Demo.exe&size=470827978
Nou, ik heb em gedownload, gespeeld en ik heb m'n oordeel alweer klaar. Net als Doom 3 en Quake 4 vind ik em gewoon "net niet". De graphics lijken een beetje wazigjes ofzo, icm onduidelijke omgevingen. Net als in Doom 3. Niet verbazend dat ze dan ook dezelfde engine gebruiken, maar jammer dat dat gevoel van "jemig wat is dit nep" net zo goed naar voren komt als in Doom 3 en Quake 4. Ook voelt het een beetje alsof de gameplay een kwart seconde vertraagt ofzo, maar dat kan ook komen door het "zware" karakter van de engine. Ook jammer trouwens dat de realtime physics nog steeds slechts een gimmick is, en niets toevoegt aan de gameplay.

Ik wil niet klinken als een Valve-fanboy, maar de Source engine zorgt om de een of andere reden voor veel duidelijkere graphics, prachtig heldere omgevingen (ook als die donker moeten zijn, omdat je ogen zich aan horen te passen) en een vloeiende gameplay, zonder dat je er een belachelijk dik systeem voor nodig hebt (maar dat heb ik wel, for the record). En de physics, daar heb je wat aan. Daar kun je mee spelen, en soms heb je het gewoon nodig in de games (waarschijnlijk omdat het zo soepel werkt).

Het is nog afwachten hoe de Unreal3 engine gaat worden, maar voor mij is het nu al duidelijk dat ieder spel met de Doom3 engine gewoon een no-go is. Zonde, want Prey als game is een mooi concept, maar met de verkeerde engine. Mijn persoonlijke advies: afblijven, tenzij je helemaal "ondersteboven" was van Doom 3 ;)
ziet er leuk uit, maar jammer dat je er altijd zo'n dikke pc voor nodig hebt.

Een console is dan toch echt wat handiger!

hmm inderdaad overbodig... net als alle andere reacties :>
Minimum
CPU Speed: Intel Pentium 4 2.0Ghz / AMD Athlon XP 2000+ processor
RAM: 512MB system RAM
Video Card: 100% DirectX 9.0c compatible 64MB video card with latest manufacturer drivers (see supported chipsets below)

Recommended
CPU Speed: Intel Pentium 4 2.5Ghz / AMD Athlon XP 2500+ processor
RAM: 1GB system RAM
Video Card: ATI Radeon X800 series or higher video card with latest manufacturer drivers

zo'n dikke pc heb je dus helemaal niet nodig.
Beetje raar spelletje. Wel kewl gedaan al die zwaartekracht geintjes, maar ik denk dat het mij snel gaat storen. En over de graphics: Ik vind het allemaal veels te plastic looking. Low Quality models met van die irri glimmende skins eroverheen. Nee, geef mij maar de models van Half Life 2 ofzo. Dat ziet er met de HDR update stukkie gelikter uit IMO. Qua foefjes e.d. mag die Doom 3 engine dan wel mooi zijn, die plastic look verpest voor mij veel...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True