Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: Fraps

Beepa logo (45 pix) Beepa heeft zojuist Fraps bijgewerkt naar versie 2.7.4. Dit programma kan worden gebruikt om binnen spellen die van DirectX of OpenGL gebruik maken het aantal frames per seconde te laten zien. Daarnaast is het ook mogelijk om screenshots te maken en korte filmpjes op te nemen binnen het spel. In deze release zijn geen nieuwe mogelijkheden toegevoegd, wel zijn de volgende twee bugfixes doorgevoerd:

New in Fraps 2.7.4:
  • Fixed intermittent crash on XP SP1 systems
  • Fixed audio click when start of recording delayed
[break]
Fraps screenshot
Versienummer:2.7.4
Besturingssystemen:Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64
Website:Fraps
Download:http://www2.fraps.com/FRAPS274.EXE
Bestandsgrootte:729,00KB
Licentietype:Shareware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Ik had voor de gein een demo gemaakt met Fraps hoe ik own met CS:S :P

Ging ik kijken, blijkt het filmpje 4GB te zijn voor nog geen 10min. Ik heb niet veel aan de settings gedaan en het ziet er niet echt mooi uit ook.. Iemand ervaring met het maken van filmpjes met Fraps ?
Daar is een betere manier voor:

- neem het spel op met de ingebouwde demo faciliteit
- configureer het spel zodat de graphics geoptimaliseerd zijn voor de film i.p.v. voor performance, etc.
- speel de demo af en neem de film op. Veel shooters hebben een ingebouwde mogelijkheid om films te maken. Bij Unreal kan je dat via een menu doen, bij Quake door afbeeldingen voor elk frame te genereren en die via een tooltje tot een avi samen te voegen. Voor CS:S weet ik het niet, maar je kan idd altijd voor dit stukje fraps gebruiken.
- Vervolgens gebruik je een programma (bijv. adobe premiere) om het filmpje te tweaken, stukjes eruit te knippen, motion blur toe te veogen, etc.
- Tot slot converteer je de afbeelding naar een MPEG4, XVid, DivX achtig formaat, zodat er nog maar een paar honder MB overblijven.
Fraps werkt echt 10 keer zo beter.
- speel de demo af en neem de film op. Veel shooters hebben een ingebouwde mogelijkheid om films te maken. Bij Unreal kan je dat via een menu doen, bij Quake door afbeeldingen voor elk frame te genereren en die via een tooltje tot een avi samen te voegen.
dan heb je weer een ruwe avi en ben je net zo ver als wanneer je em met fraps opneemt.

Fraps neem ook nog eens je geluid op.


Ju kunt beter even de resolutie waarin je speelt aanpassen, naar bv 800x600, of de framerate waar fraps mee opneemt even naar beneden zetten.
Of je download VirtualDub en converteerd je filmpje naar AVI.

Quote van de site van Fraps zelf:
Why is the AVI movie generated by Fraps so big? How can I reduce the size?

The filesize is big because there isn’t enough time to encode the movie while the game is running. The movie frames are slightly compressed, but still require a large amount of disk space due to the high resolutions. Once you have finished capturing you should convert the saved AVI into one of the popular compressed movie formats such as mpeg or divx. Recommended programs for doing this are tmpgenc (Tsunami Mpeg Encoder), and VirtualDub.

Using VirtualDub is quite easy. To create a compressed version of the AVI follow these steps:

* Start VirtualDub
* Select File->Open and choose the AVI in the Fraps directory you wish to compress.
* Select Video->Compression and choose the codec you wish to compress with (usually divx)
* Select File->Save As AVI and specify a filename for the new AVI.

If you have Windows XP you can also use Windows Movie Maker to compress the video files. If you use Windows Movie Maker it's recommended that you keep your Fraps video files at 800x600 or under.
Hmm ik heb telkens dat de framerate steeds op een andere plek staat, normaal linksboven, dan ineens weer rechtsboven en linksonder etc. Zou dat met deze update opgelost zijn?
Dat gebeurd alleen als je de knop waarmee de de framerate kan verplaatsen naar alle hoeken, hebt aangeraakt. Die knop kan je zelf instellen.
klopt als een bus.
de posite van je fps kun je met het drukken op een knop veranderen.
check je instellingen.

Ligt het aan mij of zijn deze 2 fixed niet echt noemenswaardig

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True