Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: MAME

Gisteren is er versie 0.102b, oftewel 'Gradius 4', van MAME uitgekomen. MAME staat voor Multiple Arcade Machine Emulator en is in staat om een berg oude arcadegames en consoles te emuleren. Let daarbij wel op dat de meeste ROM-images onder een copyright vallen waardoor je een origineel exemplaar in huis moet hebben voordat je deze mag spelen met MAME. Het changelog van deze release ziet er als volgt uit:

Source Changes:
  • Fixed a few more remaining issues from the 0.101u1 update.
  • Fixed some bad tiles in naname.
  • Fixed music tempo in T.N.K.3/T.A.N.K.
  • Began adding support for SCRIPTS programs to the 53C810 emulation.
  • Fixed inputs in Passing Shot (Japan).
  • Added some missing sounds to Wonder Stick and Search Eye.
  • Fixed status flag from MCU in Taito SJ games, fixing the last digit of the score in Front Line.
  • Many fixes to the SHARC core and Konami PPC drivers.
  • Updated the discrete thump sound in Asteroids to use component values instead of derived equations.
  • Added Tilemap0 color banking to esd16.
  • Fixed save/restore of 8253 PIT. Also several updates to Top Gunner:
    • Removed shift register since it just seems to be needed to compensate for different DAC speeds
    • Added 8254 PIT from PC emulation
    • Added state saving
  • Fixed bug in PSX GTE flag settings.
  • Fixed 6502 initialization so that all internal states are reset properly.
  • Changed the makefile so that debug objects are not compiled on non-debug builds.
  • Marked most gfx_layout and gfx_decode structures in the code as const.
  • Fixed handling of the FR bit in the Status register on MIPS3. This fixes a few problems in CarnEvil, and probably affects a few other games as well.
  • Also fixed bug where TLB exceptions were not filling in the Context and EntryHi registers correctly.
  • Removed ROMREGION_SOUNDONLY. Since -nosound no longer disables sound CPUs or sound cores (and hasn't for a while), failing to load sound ROMs was only leading to crashes.
  • Implemented pixel-accurate dithering in the Voodoo emulation.
  • Renamed my_stricmp to mame_stricmp, converted all uses of stricmp in the code to call mame_stricmp, and #defined stricmp to something invalid to prevent code from using it in the future.
  • Fixed implementation of mame_stricmp.
New games added or promoted from NOT_WORKING status:
  • Jockey Grand Prix
  • Gradius 4: Fukkatsu
  • See See Find Out
  • Pang Pang Car
  • D-Day (Jaleco)
New clones added:
  • Touch & Go (newer revision)
  • Avengers In Galactic Storm (World)
  • Metamorphic Force (ver EAA)
  • Rohga v5.0 Asia/Europe
  • Rohga v3.0 Asia/Europe (Alt)
  • Tricky Doc (Alt)
  • Vandyke (Jaleco lic. Alt set)
  • Varth - Operation Thunderstorm (World 920714)
  • Super Monaco GP (US, Rev B)
  • DownTown (Set 2)
  • NFL Blitz (boot ROM 1.1)
  • Martial Champion (ver EAB)
  • NBA Play By Play
[break]De volgende downloads zijn beschikbaar:
*Windows command line version
*Windows command line version (Pentium Pro optimized)
*Source code[break]
MAME screenshot
Versienummer:0.102b
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Windows XP, DOS
Website:MAME
Download:http://www.mame.net/downmain.html
Bestandsgrootte:8,12MB
Licentietype:Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

en jammer dat het niet onder linux werkt :( ik kan een goed potje pong, zelda (de oude natuurlijk), etc wel erg waarderen :)
Pong zal je niet kunnen spelen met MAME, deze emuleert namelijk enkel op CPU niveau. Pong maakt geen gebruik van een CPU maar wel van 'discrete logic'.

Zelda is geen arcade-spel en is dus ook niet ondersteund :)

Welke er wel ondersteund zijn kan je opzoeken in deze db: MAWS
pong is wel een echte atari 2600 classic, en kun je dus gewoon emuleren met stella (http://stella.sf.net)
er zijn ook zat nintendo emulators te vinden voor zelda :)
Kijk eens op http://www.mame.net/downports.html

Daar staan ook verschillende andere ports.....
welke mafketel heeft jou 0 gegeven? O.o

maar goed, tnx :) had daar nog niet gekeken :/ ik ging uit van het lijstje wat daarboven stond
Altijd leuk, een beetje retro gamen. Alleen wel jammer dat je bijna altijd genoodzaakt bent de copyrights te overtreden, omdat je natuurlijk niet van elke kast die je graag speelde de originele roms in je bezit hebt.

Het zou de houders van deze rechten, voor zover nog te achterhalen, sieren als ze deze ten behoeve van de retro scene ter beschikking zouden stellen. Deze scene zou er waarschijnlijk beter voor zorgen dan de houders zelf m.b.t het behoud en de bescherming van het materiaal, en ik denk ook niet dat de originele eigenaars nu nog financieel of programmatechnisch nadeel zouden ondervinden.
Nog een tip: WinUAE voor de Amiga. Werkt prima. Met MAME heb ik geen ervaring btw.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True