×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update: Quake 3 Arena Source Code 1.32

Door , 7 reacties, bron: Shacknews

22-08-2005 • 12:51

7 Linkedin Google+

Bron: Shacknews

Spelontwikkelaar id Software heeft de broncode van Quake 3 Arena 1.32 vrijgegeven. De code is via deze pagina vanaf de servers van FileShack te downloaden en weegt ongeveer 5,46 megabyte. id Software heeft geen textures en maps bij de broncode gestopt, maar wel een editor genaamd Q3Radiant waarmee Quake 3-levels gemaakt en gewijzigd kunnen worden. De broncode van Q3A is grotendeels onder de GPL-licentie gepubliceerd, maar voor een paar libraries van derden gelden andere bepalingen. In dit tekstbestand staan vermeld welke bestanden niet onder de GPL-licentie vallen. Hetzelfde document bevat ook globale notes van id Software, specifieke notes worden in de download meegeleverd. John Carmack, mede-eigenaar en hoofdontwikkelaar van id Software, laat in een reactie het volgende weten over 'zijn' code:

Personally, I think the Q3 code is pretty clean on the whole. It was a commercial product done under time pressure, so it isn't a polished gem, but I consider it good.

Anyone working on the Q3 codebase today should just delete all the asm code and use the C implementations. Making a commercial game with fairly high end requirements go 10% faster is sometimes worth writing some asm code, but years later when the frame rate pressure is essentially gone, the asm code should just be dumped in the name of maintainability. All the comments in the world wouldn't change this decision a bit.

Versienummer 1.32
Besturingssystemen Windows 9x, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Server 2003
Website Shacknews
Download http://www.fileshack.com/file.x?fid=7547
Bestandsgrootte 5,46MB
Licentietype GPL

Update-historie

Reacties (7)

Wijzig sortering
ADPCM coder/decoder
-----------------------------------------------------------------------------
lines file(s)
330 code/client/snd_adpcm.c
Copyright 1992 by Stichting Mathematisch Centrum, Amsterdam, The
Netherlands.
In de retail versie van het spel zit ook een stukje Nederlandse code B-)
De bot code van quake 3 is ook door een nederlander gemaakt ;p
de source inladen in VS 2005 Beta 2 is apart :)
hij geeft een lijst met 150 warnings ven "depricated" items...
Niet dat ik er verstand van heb ofzo, maar zijn dat niet gewoon die ontbrekende stukjes source code van derden.
Deprecated is afgeraden, passť, 1980 ;)

Dus functie's en dergelijke die eigenlijk niet meer moeten worden gebruikt, maar in plaats daarvan ...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*