Door , , reacties: 40, views: 57.620 •

De Total War-serie combineert al enige jaren met succes een lichte management-game met een real-time strategiespel. Hoewel de gevechten natuurlijk het spectaculairst zijn, worden ze op een gegeven moment ook wel erg tijdrovend. Goed nieuws voor de spelers die dat herkennen: March of the Eagles van Paradox bestaat juist alleen maar uit het management-deel op de overzichtsmap. Bij het nog even uitblijven van een nieuwe Total War-game dus even een ander spel om ons de winter door te helpen. En laat dat nou net het seizoen zijn waarin het voor inspirator Napoleon Bonaparte juist behoorlijk mis ging...

Dev-diary over onder meer het bevoorraden van je legers in March of the Eagles.

March of the Eagles, dat wat betreft de schoonheid van de naam in elk geval al heeft gewonnen van de Total War-reeks, speelt zich af in de tijd van Napoleon. Dat levert dus een bekend strijdtoneel op, want dat tijdperk is in diverse andere games, waaronder Total War, al eens aan bod geweest. Traditionele grootmachten als Rusland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Pruissen en de Ottomanen spelen dan ook een centrale rol in March of the Eagles.

Een leuk detail daarbij is dat je niet verplicht bent om voor een van die gerenommeerde naties te kiezen. Je kunt er ook voor kiezen om een van de kleinere volken onder je hoede te nemen, waaronder Nederland. Je komt er daarbij al snel achter dat het verdomd lastig is echt lol te hebben als je geen autonomie hebt en onder het Franse regime valt, maar het kán wel.

De campagnemodus in March of the Eagles begint in 1805, en vanaf dat jaar heb je als speler vijftien jaar de tijd om je doelstelling te bereiken. Wat die doelstelling is, hangt af van het volk dat je hebt gekozen. Het gaat er echter altijd om een bepaald aantal strategisch belangrijke provincies in handen te krijgen. Hoe je aan die provincies komt, dat mag je helemaal zelf bepalen. Paradox prijst March of the Eagles aan als een game waarin de speler wordt vrijgelaten bij zijn keuze voor agressie of diplomatie.

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen