Dell Latitude E5510 (E5510-M111NL) Review

Door baptist69 15 november 2012, laatste update op 15 november 2012, 296 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Snelle i5 processor
  • Degelijk materiaal
  • Compact design

Minpunten

• HDD ipv SSD

Sub-beoordelingen

Ik kreeg deze Dell 5510 van mijn werkgever. (bijna 2 jaar geleden ondertussen)

Materiaal: Een vrij degelijke laptop. Hij is grotendeels gemaakt van hoogwaardig kunstof. Na 2 jaar intensief gebruik (vaak meesleuren naar werk en avondschool) zit er nog steeds geen barst in. Er zijn wel wat krassen op het backpanel te zien maar dit lijkt me normaal.
Het scherm is het matte soort maar dit stoort mij niet. Het kijkt heel gemakkelijk en maakt je ogen niet onnodig moe.

Prestaties: Ik gebruik de laptop voornamelijk voor surfen, downloaden en daarvoor is deze meer dan voldoende! (De snelle i5 dual core processor is hiervoor zelfs te veel) Echter heb ik hem ook wel eens gebruikt met VMware Workstation en hierin 1 of 2 VM's. Bij dit soort gebruik krijgt hij het wel eens moeilijk (mede door de 4GB ram)
De laptop beschikt over een HDD die relatief weinig lawaai maakt. Het opstarten is niet al te vlot maar hiervoor moet je dan maar een SSD plaatsen

Gebruik: Het is een compacte laptop die gemakkelijk weg te bergen is. Een 2de voordeel zijn de speakers. Die zijn naast het toetsenbord geplaatst zodat het geluid goed te horen is.

Vervanging onderdelen: Na 1,5 jaar gebruik dacht ik de laptop maar eens te gaan uitblazen met perslucht. Hiervoor haalde ik het toetsenbord van de laptop eruit. Dit gaat heel vlot en probleemloos. Tevens heb ik al er ondertussen een 4GB SO-DIMM latje bijgestoken en ook dit gaat op 5 minuten tijd.

Conclusie: Een sterke laptop voor zakelijk of normaal thuisgebruik!

Heb jij ook een Dell Latitude E5510 (E5510-M111NL)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Ik vind persoonlijk niet dat je Dell aan kunt rekenen dat er geen SSD inzit deze had je namelijk mee kunnen configureren. Dat je baas hier niet voor kiest vind ik persoonlijk geen minpunt voor de laptop.

Voor de rest een korte maar nette review

Voor de rest een korte maar nette review
Dat klopt in principe ook Dennish1981. Bedankt voor de beoordeling

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities