Terug naar Reviews

Philips Wake-up Light (HF3520) Review

Door precutprutske 2 november 2012, 1.646 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Goede radio-ontvangst
  • Sluimerfunctie
  • Een heel gemakkelijke snooz-functie!
  • Gebruiksvriendelijk
  • Als leeslamp te gebruiken
  • Wakker worden met een gesimuleerde zonsopgang

Minpunten

• De prijs
  • Duur van het snoozen kan men niet instellen
  • De knopjes bovenaan niet zo handig in het donker
  • Lamp kan niet vervangen worden

Sub-beoordelingen

Wat vooraf gaat:
Op 2 oktober kreeg ik een mailtje van Th Insiders: Gefeliciteerd! Je bent geselecteerd voor de Philips Wake-up Light campagne!
Joepie, want dat was echt iets wat we ons nu wouden aanschaffen!
Zeker nu het winter wordt en opstaan toch lastiger wordt met deze donkere dagen!

Eerste indruk:
Een toestel waar zeker het strakke design mooi werd uitgewerkt en weegt daarbij heel weining!
Wat de installatie bestreft ging alles heel vlotjes:
De handleiding bestaat uit vele talen, en worden per 3 talen gegroepeerd die elk in een aparte lichtere of donkere vorm van blauw zijn geprint. Samen met de vele tekeningen had je zogoed geen uitleg nodig, echt makkelijk te gebruiken!

Het eerste wat je moet doen, is de tijd instellen.. Je kan daaruit kiezen uit een 12- of 24 uur display..
Het instellen gebeurt via de touch-toetsen beneden op het display..
Daarna wordt voorgesteld om je klok in te stellen..
Bij deze kan je de lichtintensiteit regelen, alsook het type alarm: rustige natuurgeluiden (te kiezen uit 5 verschillende), of de radio..
Bij deze kan je dan ook nog eens de geluidssterkte bepalen..
Die kan je pas echt goed bepalen wanneer je die een paar ochtenden hebt kunnen gebruiken en je zo ziet wat best voor je past.
Wat ik persoonlijk ook wel heel fijn vind is de 'slaapfunctie'.. de zonsondergang, die je gepaard kan laten gaan met wat rustige muziek die je ook op tijd kan laten instellen.. Laat je de zon ondergaan in 20min of meer, bepaal je zelf.. Is echt om helemaal zennn van et worden !!

Verschillende knoppen bevinden zich aan de boven/achterkant van de lamp: de radio, een 'gewone' nachtlamp (lichtsterkte zelf te bepalen), de Zzzz functie, en de 2 verschillende alarmen..

Na een tijdje dit toestel gebruikt te hebben (+/- 20dagen):
Kan ik gerust zeggen dat ik overtuigd ben :-)
We worden geleidelijk wakker, staan vrolijk op, hoef mijn gsm niet meer naast me te houden, wat allemaal factoren zijn die er ook ervoor zorgen dat je uiteindelijk wel beter slaapt!
Het rustig aan wakker worden werkt dus met andere woorden!

Sluimerfunctie:
Inderdaad, de titel zegt alles!
Deze wekker is niet alleen een wekker, maar helpt je ook om zalig en rustig in slaap te dommelen!!!
Zelf luister ik dan graag nog even naar de radio en stel de tijd in waarop dat ik wil dat het licht 'dooft'.
Echt een briljante uitvinding die Zzzz functie!
Kunnen in slaap vallen terwijl je naar een rustig muziekje luistert en het zonnetje ondergaat.
Wat wil een mens nog meer?

Och ja, kan je niet onmiddelijk slapen?
Wil je liever eerst nog even lezen?
Allemaal mogelijk, want deze wekker is namelijk ook voorzien om als nachtlamp gebruikt te worden!!

Conculsie:

-> Waar wachten jullie nog op om hem in huis te halen?!?

Heb jij ook een Philips Wake-up Light (HF3520)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

goede korte review!
ik heb de vorige versie met een verwisselbaar halogeen lampje, maar dit ziet er wel weer een stuk strakker uit. Overigens weet ik niet of t een minpunt is dat je de lamp niet kunt vervangen: het zijn leds die als het goed is toch wel >7jaar meegaan volgens opgaaf.
Klopt inderdaad! Die lamp zou zo'n 7 jaar meegaan, dus als je dat omrekent, komt dat al bij al dan toch niet zo duur uit ;-)
Tenzij je natuurlijk pech hebt, en hij al snel stukgaat :-(
Dan hoop ik in ieder geval dat Philips daar borg voor staat, anders is het wel een dure wekker ;)

Populair: Tablets Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013