Philips Wake-up Light (HF3520) Review

Door liesebees 19 oktober 2012, laatste update op 19 oktober 2012, 1.779 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• sluimerfunctie
  • verschillende wekregimes
  • design is zeer mooi
  • gebruiksvriendelijk
  • veelzijdig gebruik

Minpunten

• geen muziek bij sluimerfunctie
  • geen weekschema voor wekker
  • vrij duur
  • Onduidelijkheid over vervangbaarheid LEDs of niet of wat gebeurd als ze stuk zijn

Sub-beoordelingen

We hebben deze lamp in huis gehaald om onze dochter van 4 beter uit bed te krijgen. Ze heeft enorm veel problemen met opstaan en een enorm ochtendhumeur, ook al slaapt ze gemiddeld 12u.
De eerste dagen was het zoeken naar de juiste instellingen en geluidsterkte en was er geen verbetering zichtbaar in het ochtenhumeur. Nu, na twee weken de lamp te gebruiken, komt ze zeker vlotter uit bed. Ze is wakker voor we haar kamer binnenkomen en ze is ofwel goed gezind, of duidelijk minder slechtgezind. Positief resultaat, denk ik dan. In het weekend gebruiken we de lamp als 'slaaplamp': ze wordt ingesteld om 8u (normaal staat de dochter in het weekend voor 7u30 aan ons bed) en de dochter moet blijven liggen en mag pas roepen als de vogeltjes fluiten. En dat lukt! Dus de ouders worden in het weekend ook beter wakker door de wake-up light.
De sluimerfunctie wordt elke avond actief gebruikt en de dochter slaapt er zalig mee in. Voorheen lieten we heel de nacht een lampje branden, dus dit is economischer.
Wijzelf, de ouders, hebben de lamp 2 dagen getest en ook voor ons was het zeer aangenaam wakker worden.
De lamp zelf is zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen en dat terwijl er veel instelmogelijkheden zijn.
Er zijn 2 wekregimes mogelijk, maar een weekschema was beter geweest. nu moet ik elke dag controleren of de wekker op het juiste uur staat.
De voorgeprogrammeerde wekgeluidjes zijn toepasselijk, hoewel de meeuwen en de zee wat te sterk op de blaas werken.
Kwestie van design is ze ook goed, mooi en groot. Radio en geluid zijn goed, maar niet super.

Heb jij ook een Philips Wake-up Light (HF3520)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Interessant; mijn zoon van 18 maanden is 's morgen niet wakker te krijgen. En als meneer dan eindelijk eens zijn ogen open doet, is ie niet echt blij. Dankzij jouw review heb ik nu een beter inzicht hoe zo'n lamp werkt. Bedankt!
Heb de lamp zelf ook, maar ik word wakker zodra het licht aangaat. En dan ben ik dus een halfuur van te voren al wakker. Nu heb ik de lamp uitgezet en heb nu alleen de vogels die fluiten. Die je overigens ook niet te lang moet door laten gaan want dan lijkt het net of de vogels een orgie hebben!
Wellicht kun je als minpunt toevoegen dat de je de hele unit weg mag mikken als het lampje stuk gaat?
Of is dat bij deze anders dan de andere modellen?
Volgens mij zitten er in deze unit LED's in plaats van een spaarlamp - dat zou de levensduur ten goede moeten komen. Daarnaast: koop je een LivingColors lamp dan kun je hem ook weggooien als de lamp stuk is. En diverse andere LED-sfeerlampen ook.

Als je echt fundamenteel tegen verkwisting bent hoor je eigenlijk geen Wake-up lamp (of andere gadgets) te kopen :P
Ikzelf werd ook wakker van het licht, maar das wsl omdat de intensiteit van het licht te fel stond en bij ons heeft ie maar 2 dagen gestaan, dus wat kort om echt te kunnen oordelen. Ik veronderstel dat het effect groter is bij vaste slapers, zoals onze dochter. Daar kon je voordien de kamer binnenwandelen, het licht aansteken, gordijnen openen, ertegen praten en 10 minuten geen enkele reactie krijgen. En de uiteindelijke reacties waren vreselijk: klagen, zagen, treuzelen, terug in bed kruipen... Niet dat ze nu niet meer treuzelt of klaagt, maar beduidend minder en ze is de laatste 10dagen altijd wakker als we haar kamer binnenkomen. Hopen dat het zo blijft!

[Reactie gewijzigd door liesebees op 20 oktober 2012 20:14]

Oei, ik heb net nog eens het boekje uitgevlooid ivm de vervangbaarheid van de lamp en er staat NIETS in over vervangbaar of niet. Er staat wel dat de lampjes 7 jaar moeten meegaan en dat je de customer centre moet raadplegen als de led niet meer werkt. Wat er dan zou gebeuren (nieuwe leds, nieuwe lamp, ...) staat er niet bij. Excuus voor de foute info, ik moet het gedroomd hebben... Nog een werkpuntje voor philips!

[Reactie gewijzigd door liesebees op 20 oktober 2012 20:13]

Fijn voor je dochter liesebees, dat ze voordeel van de wake up light heeft.
Heb hem zelf ook op mijn nachtkastje staan. Mooie vormgeving, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Kom met de lamp echt makkelijker mijn bed uit s'morgens vroeg. Vooral in de herfst en winter, dacht ik vaak als de wekker ging zou nog wel even verder willen slapen. Met de wake up light heb ik hier totaal geen last meer van. Je merkt dan ook niet dat het erg vroeg is. En dan op de wek tijd het gezang van de vogeltjes of een van de andere vier geluiden. Echt relaxed je bed uit. En gebruik hem ook voor het slapen gaan.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013