Eminent EM7033 USB 3.0 2.5" SATA Harde schijf behuizing met backupknop Review

Door Fairy 4 mei 2012, laatste update op 4 mei 2012, 2.946 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Snel, doet niet onder voor Sata op een i7 laptop
  • Mooi uiterlijk
  • Stevig
  • Inclusief USB3 kabel
  • Backup knop
  • Schroevendraaier inclusief
  • goedkoop

Minpunten

• Geen rubberen voetjes

Sub-beoordelingen

Prima USB3 behuizing voor een sata schijfje.

De behuizing is van stevig metaal uit 1 stuk. De achterkant is een kunststof klepje. De bovenkant is van een glimmend kunststof waar 2 leds de stroomtoevoer en hdd led doorschijnen. De case ziet er mooi uit.
Het bijgeleverde hoesje moet je je niet te veel van voorstellen. Dit zijn 2 lapjes van heel dun nepleer wat op elkaar is gelegd en een keer door de naaimachine is geweest. Die gaat je schijfje niet tegen de boze buitenwereld beschermen.

In elkaar zetten gaat heel makkelijk. Je klikt de schijf tegen het sata connectortje (wat al aan het dekseltje zit), je zet het geheel in elkaar en je draait de 2 schroefjes er in om hem vast te zetten.

De case wordt geleverd inclusief een klein schroevendraaiertje voor het dichtmaken van de behuizing. Dit is overigens een ideaal schroevendraaiertje om de bewaren voor hele kleine schroefjes.

De performance via een USB3 poort doet niet onder voor een Sata poort. Ik heb in dit geval een WD Black 320GB disk gebruikt van 7200RPM.

Er zit een aansluiting op voor een externe voeding (niet bijgeleverd). Deze is er voor computers die niet genoeg vermogen over 1 usb poort kunnen leveren. Ik heb deze zelf niet nodig, al mijn computers en laptops hebben genoeg vermogen om het via de USB3 poort en USB2 poort te voeden. De verpakking zegt dat je USB poort dan minimaal 1A moet leveren. Standaard USB poorten zijn dacht ik 500mA, maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Houd er echter wel rekening mee dat als je meer dan 1 USB poort gebruikt dat je mogelijk wel tekort gaat komen.

Er is maar 1 klein nadeel, wat makkelijk op te lossen is. De onderkant is vlak en van geborsteld metaal. Op mijn houten tafel zou dit kunnen krassen. Echter kun je eenvoudig 4 rubberen voetjes onder de case aanbrengen (niet meegeleverd).

De case wordt geleverd met een USB3 kabel van ongeveer 50cm. De ideale lengte voor gebruik met een laptop.

Tevens bevat de case een BACKUP knop voor one touch backup mogelijkheid. Deze heb ik echter niet getest.

Heb jij ook een Eminent EM7033 USB 3.0 2.5" SATA Harde schijf behuizing met backupknop?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013