blastR

9 maart 2012 16:15, laatste update op 7 mei 2012 01:34, 1997 views

De AKG 518 DJ is een closed on-ear DJ hoofdtelefoon.

Zoals je misschien zou verwachten is de geluids isolatie van buiten naar binnen is goed, ook van binnen naar buiten is de isolatie super.

Deze hoofdtelefoon oefent best veel druk op je oren wat het erg lastig maakt om voor langere periode muziek te luisteren, zoals in de eerste reactie op deze review door Bonthouse is dit mogelijk te verhelpen je hoofdtelefoon iets te verbuigen/laten werken.

Met een impendancie van 32 Ohm is hij ook prima te gebruiken met mobiele audio apparatuur.

Beoordeling geluidsweergave is ruim voldoende te noemen.
Lage tonen - bij bepaalde frequenties dreunt het aardig, als je een gebalanceerde hoofdtelefoon wil is dit niets voor jou.
Midden en hoge tonen - prima om langdurig naar te luisteren. Alles is luid en duidelijk maar niet vervelend.

De hoofdtelefoon doet het prima op house, techno, trance, dubstep/drum & bass muziek stylen, en geeft alles getailleerd weer.

Constructie is op het eerste gezicht deugdelijk, de afwerking is duidelijk minder maar ruim voldoende!
De oordoppen zijn makkelijk in de gewenste positie te brengen zonder dat de hoofdtelefoon van je hoofd af komt. Ook is het mogelijk de hoofdtelefoon inelkaar "te vouwen", de scharnieren werken hier niet echt mee.. maar dat zal in mijn geval de nieuwigheid zijn.

Hij word geleverd met een opbergtas en een 3,5mm jack adapter naar 6.35mm.
De kabel heeft een lengte van 1,2meter, en de hoofdtelefoon weegt ongeveer 150gram.

De AKG K518 LE is in 7 kleuren te krijgen voor een prijs van rond de 70,- euro.
Mocht je dat niet trendy genoeg vinden, er zijn aftermarket oorkussens (oorspronkelijk voor sennheiser HD25 maar ze passen uiteindelijk) verkrijgbaar.

Voor wie het wil weten - Ik heb hem in het orange gekocht en hij bevalt prima!
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Pluspunten

• Geluids isolatie
  • Flexibel
  • Compact

Minpunten

• On-ear Comfort
Algemene beoordeling Score: 5

Probeer de K518 eens te "stretchen" door een paar boeken tussen de oorstukken te doen.
Ook is het (na mijn mening) beter voor het geluid om de zachte stukjes stof uit de nep-leren oorkussens te halen.
Beide "mods" zijn zo weer terug te draaien wanneer het niet bevalt :)
Ik ga het gelijk proberen.
Weet jij toevallig of er oorkussens van stof worden verkocht voor dit type hoofdtelefoon?
Bedankt!