ZTE Blade (San Fransisco) (KPN-prepaid) Review

Door theike 13 april 2012, laatste update op 14 april 2012, 563 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Lage aanschafprijs
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Out of the box erg buggy software. Vereiste in mijn geval echt een update naar Android 2.3.5
  • Scherm niet even snel van begrip (je moet soms echt drukken i.p.v. licht aanraken)
  • Scherm is niet precies, veel typos

Sub-beoordelingen

Update 2012-04-13 -
Stabiliteit en betrouwbaarheid:
Ik heb de telefoon nu een maand of vijf met de custom rom. In deze periode is het me opgevallen dat de telefoon bij sommige applicaties alles behalve stabiel functioneerde. Hier enkele applicaties waarbij de Blade crashte en vervolgens her starten; Angry Birds, Draw It, YouTube, Music Player. Vooral bij de eerste applicaties kwamen crashes regelmatig voor. Content in YouTube en de standaard Music Player bleven regelmatig gaande het afspelen hangen waarbij het er op lijkt dat de applicatie bevroor, switchen naar het home screen verliep bedroevend langzaam.

Edit: Tijdens het browsen van de foto gallery crashte de telefoon weer. Het euvel lijkt er nog steeds in te zitten :'(

De WIFI verbinding verbreekt zodra de telefoon in stand-by gaat, scherm vergrendeld. Met het programma uit de Google Play store genaamd Blade WIFI Alive Hack verhelpt dit probleem.

Vandaag 2012-04-13 heb ik de telefoon voorzien van Android 2.3.5. De problemen blijken nu nog niet verholpen. Maar content afspelen met de YouTube applicatie verloopt vanaf de start prima, er wordt netjes gebufferd en HD-content speelt soepel af. Music player haperde tot nu toe nog niet.
Draw It en Angry Birds zijn tijdens een korte test run niet vast gelopen. Of niet.

Bouwkwaliteit en afwerking:
In de hand gehouden voelt de telefoon degelijk aan. De behuizing kan nergens door gebogen worden en kraakt amper tot niets. Het verwijderen en terug plaatsen van de back cover is kinderlijk eenvoudig maar zit toch stevig. De hardware knoppen onder het scherm vind ik iets minder prettig aanvoelen, telefoons waarbij de knoppen deel uitmaken van het beeldscherm werken mijn inziens prettiger.

Accuduur:
Android 2.2 - Toen ik nog niet zo actief gebruik maakte van WIFI ging de telefoon om de twee dagen aan de lader. Na het installeren van de WIFI hack om de verbinding continue aan te houden elke dag.
Android 2.3.5 - Het verbruik lijkt het zelfde te zijn als wanneer Android 2.2 is ge´nstalleerd.

Heb jij ook een ZTE Blade (San Fransisco) (KPN-prepaid)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Jammer dat je zoveel minpunten hebt,
Heb zelf ook een blade en ondervind geen van jouw min-punten.

Ik hoef nooit stevig op het scherm te drukken, typo's maak ik alleen als ik echt mis typ en crashen doet hij ook nooit. Ik had zelfs geen app nodig om wifi aan te laten staan als de phone gelocked is.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik meteen (lees: na een uurtje) cyanogenmod 7 erop geflashed heb.
M.a.w.: gooi er een custom rom op, het is niet moeilijk en zal wss al je problemen oplossen (wel eerst backup maken)
He Bullitkatcher, dat ga ik nog proberen. Ik verwachte ook niet dat dit een standaard probleem is, immers de reviews elders zijn meestal toch minimaal lovend te noemen over deze budget telefoon. Ik heb denk ik gewoon pech :)

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung