×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŽn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Asus Transformer Pad Prime 32GB Goud Review

Door dpeadt 17 januari 2012, laatste update op 1 april 2012, 4.526 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• De Prime is op alle fronten verbetert ten opzichte van zijn voorganger de TF1

Minpunten

• Slechte of geen GPS ontvangst

Sub-beoordelingen

Hiervoor was ik eigenaar van een Transformer 1 (TF1)
De Transformer Prime (TF2) is op alle punten beter dan de TF1 behalve de GPS ontvangst.
In eerste instantie lees je op internet ook dat de WIFI niet goed werkt op de TF2 maar dat is naar mijn mening compleet niet waar, hij is namelijk zelfs beter dan de WIFI op mijn TF1.
Ik heb dit kunnen testen voor de aankoop in de winkel en vervolgens ook thuis uitgebreid getest met Wifi Analyzer uit de market.

ICS loopt als een trein geen vertraging of blocking meer van de weergave tijdens het swipen ook al doe je dat op een heel snelle manier. ICS heeft een hoop verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger.

Het design is mooier geworden en ook het gewicht is verbeterd.
De camera resolutie is verhoogd en heeft nu een flitslampje.
De TF2 kan vibreren en het scherm geeft een mooier beeld dan zijn voorganger de TF1
Maar het belangrijkste vind ik, is dat ik nu beschik over de eerste quad core tablet in de palm van mijn hand waarmee ik de aankomende maanden alle nieuwe applicaties kan gebruiken die daarvoor speciaal ontwikkelt zijn en worden.

En als laatste wilde zeggen dat de de kleur goud of champagne gewoon zilver kleurig is.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad Prime 32GB Goud?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Wat was er mis met de TF1 dat je al vrij snel een TF2 hebt gekocht?
Hoe vaak worden technische gadgets vervangen omdat ze aan het eind van hun technische levensduur zijn?
@ elbo
Er is in principe niks mis met de TF1, de reden dat ik de TF1 zes weken geleden had gekocht voor § 320,-- (inclusief §50,-- cashback van Asus) was vanwege de cashback actie.

Inmiddels hebben mijn ouders de TF1 overgenomen voor §300,-- en ik heb de nieuwe versie gekocht. :)

Op die manier heb ik lekker tijdens de kerstvakantie met een tablet kunnen werken en spelen...

En ik wist op voorhand dat mijn ouders de TF1 voor § 300,-- wilde overnemen zodra de Prime beschikbaar zou komen in januari 2012
Ik heb ook een TF2 en ben op zoek naar een 32gb microsd. Is het zinvol om een class 10 te nemen of is een class 4 voldoende?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je aan een class 4 voldoende hebt ;) Class 2 is te weinig maar class 10 is echt zwaar overkill!
Om het ingewikkeld te maken:
Class10(wat wil zeggen 10MB/sec schrijven minimaal) kaarten zijn vooral geoptimaliseerd voor het schrijven van foto's in camera's. Bij het schrijven en lezen van kleine datablokken doen ze het meestal slecht.
Hier heb je wat interessante benchmarks: http://www.tomshardware.c...-performance,3011-12.html

Komt er op neer dat Sandisk Class4 kaarten het over het algemeen goed doen.
Misschien een domme vraag maar is dit een degelijke laptop vervanger mits je je behoefte voor gaming opzij zet? Ik ben momenteel in het bezit van een MSI gx620 laptop en vraag me dit af aangezien ik een desktop pc voor gaming heb (en ik de laptop eventueel wil verkopen).
Hey Rabbitto,

Ik heb ook een prime en in combinatie met het dock is het meer dan een uitstekende laptop vervanger. Veel beter dan ik van tevoren had verwacht. Ik doe er echt alles mee. De groottevan het scherm valt me alles mee, multi tasken gaat uitstekend en de accuduur is waanzinnig. Icm het dock haal ik drie dagen intensief gebruik op zijn sloffen.

I.m.h.o echt een aanrader dus!
@Imijnen,
Thanks voor je reactie. Ik wil de Transformer prime tablet namelijk ook echt kopen als laptop vervanger (eigenlijk heb ik geen laptop meer, omdat deze accu kaput is). Als laptop type ik er alleen af en toe op dus die eisen zijn vrij laag. Mijn vraag is wel, werkt het typen prettig, in de review las ik over een vertraging tussen typen en het scherm, merk je hier iets van?

@AgentSmith
Ik photoshop ook vaak en andere zware grafische bewerkingen, maar hier heb ik een fijne zware desktop voor staan :), dus dat is voor mij geen issue. Als je veel onderweg wilt bewerken wordt het inderdaad een ander verhaal.
Kun je ook aangeven hoeveel uur jou prime meegaat bij normaal gebruik (automatische helderheid, licht gamen, surfen, email, balanced mode) ? Ik lees berichten dat men 8 tot 10 uur haalt. Ik kom niet verder dan ca. 5 uur. Het lijkt wel of er 2 primes zijn. Ook de test op hardware.info komt niet verder dan 289 minuten op een lading. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat vind je van de speakers? Ik kijk vaak series op m'n laptop en dan is een beetje ok stereo geluid wel zo prettig. De Prime heeft helaas maar een enkele monospeaker. Bovendien heeft m'n laptop een bescheiden woofer wat het typisch schelle laptop-geluid aardig voorkomt.

@Rabbitto: Het ligt er maar net aan wat je met een laptop doet. Ik gebruik regelmatig Photoshop dus mijn grootste wens is een goede versie hiervan voor Android. Ben geen pro-fotograaf maar ik schiet wel graag in raw en dan is een goed fotobewerkingsprogramma onontbeerlijk. Tot die tijd kan Android mij geen vervangend systeem bieden.
Gelukkig heeft ie ook 3.5mm jack audio ;)

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013