Merk Philips
Laagste prijs € 80,-
Aantal aanbieders 1
Score Score: 4
  Bekijk alle specificaties

Philips Prestigo SRT8215 Review

Door FunFair 19 december 2011, 2.079 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• ontwerp
  • snel
  • duidelijke software
  • degelijke knoppen
  • 6 softbuttons op het scherm

Minpunten

• touchscreen
  • zwaar
  • geen finetuning
  • maximaal 12 acties te programmeren (is voor de meeste mensen voldoende, maar het instellen van een pauzetijd is ook een actie)

Sub-beoordelingen

Configuratie Score: 5

Na 2 jaar heb ik mijn Harmony 525 de deur uit gedaan en na lang wikken en wegen vervangen voor een Philips in plaats van een nieuwe logitech.

Het leek me wel even nuttig om kort mijn bevindingen te posten.

Reden voor vervanging van mijn 525, deze was simpelweg 'op' aan het raken:

• 2 knoppen werkten niet meer naar behoren.
  • Niet alle devices gingen altijd aan bij start.
  • Commando's voelde erg traag aan. (komt ook door timing settings die ik moest maken, omdat niet alle devices altijd reageerden)
  • Instelsoftware is traag.
  • Batterijen waren voor mijn gevoel te snel leeg, omdat de bewegingsensor bij elke minimale trilling het display aanzette.
Mijn ervaring tot nu toe met de Philips (SRT8215/10)
  • Naar mijn mening een mooier design dan de Logitech (dildo) serie.
  • Ligt prettig, maar wat zwaar in de hand door de 3xAA batterijen (ook geschikt voor grotere handen)
  • Snel !!! (alle devices gaan direct aan, ook zonder ingestelde vertragingen zoals bij de logitech en de respons is net zo snel als de originele AB's)
  • Minder instelmogelijkheden (Dit is zowel positief en negatief. De software is daardoor veel minder ingewikkeld, maar finetuning van timings is niet mogelijk.)
  • Degelijke knoppen, geen rubbere knoppen (bij rubbere knoppen heb je het gevoel dat je hard moet drukken)
  • Touchscreen is nog van een oud type (met een drukfolie) en voelt daarom goedkoop aan. Mensen die deze techniek niet gewenst zijn weten niet hoe ze de afstandsbediening moeten bedienen. Deze hebben uitleg nodig dat je echt moet drukken i.p.v. aanraken bij bv. een moderne smartphone
Nu schijnt de support van Logitech wel beter te zijn dan die van Philips. Ik heb inmiddels 1 melding moeten maken van een media speler (AC. Ryan HD mini met nieuwe GUI2.0) waar deze niet goed werkt. Of dit wordt gefixt weet ik niet, maar ze zijn het aan het onderzoeken.

Ik ben positief verrast over deze universele afstandsbediening!

• TV: LG 32LH2000
  • Mediaplayer: A.C. Ryan PlayonHD! Mini
  • A/V Receiver: Philips HTR5224
  • Energiebesparende IR stekkerdoos (Conrad)

Heb jij ook een Philips Prestigo SRT8215?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Goede review, gebruik zelf al jaren de Harmonies, bevallen prima. Gaan helaas wel eens stuk maar kan ze altijd binnen garantie laten vervangen. Werk momenteel met een Harmony 650.

[Reactie gewijzigd door Harmen op 21 augustus 2013 12:04]

goede review,

enigste echte pluspunt van de vertigo voor mij,
de accutijd, ik heb er een uit de 9000 serie, en die werkt makkelijk minimaal een half tot 3/4 jaar op 1 lading bij dagelijks gebruik, waarbij de advance door zijn irritante scherm het niet eens maand uithoud.

weet je zeker dat je timings niet kan aanpassen? bij de mijne is het wel mogelijk vlgs mij.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013