Logitech Wireless Mouse M505 (Zwart) Review

Door kleine joop 9 december 2011, laatste update op 4 maart 2012, 1.346 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Laserpricisie .
  • Klikken/scrollen gaat heel stil.
  • Unifying ontvanger is te koppelen met andere apparaten.
  • Batterijduur van 455 dagen.
  • zeer kleine ontvanger.

Minpunten

• Speling op het batterij klepje.

Sub-beoordelingen

Hallo allemaal, Mijn naam is Marijn Lamers en ik ben 14 jaar op moment van schrijven, deze review gaat over de Logitech M505. Dit is mijn eerste geschreven productreview.
ik ben dus nieuw met reviews schrijven, en alle tips en/of verbeteringen zijn van harte welkom!

Reden van aankoop

Over een tijdje verhuis ik naar onze zolder toe en dan wil ik de computer graag onder het bureau neer zetten. Echter was de draad van mijn huidige muis daar niet lang genoeg voor, vandaar dat ik op zoek ging naar een draadloze muis. Ik game ook graag en ik wou dus meteen een muis aanschaffen die mooi degelijk en tegelijkertijd precies is. Ook staat het glanzend zwart erg mooi bij mijn glanzend zwarte BenQ G2222HDL.

Wat er in de verpakking zit

-De muis. -De Unifyng Receiver. -Boekjes over garantie. -Handleiding. -2 Duracel AA batterijen.

Het installeren

Hier kan ik vrij kort over zijn, het is een kwestie van de receiver inpluggen en het werkt meteen. Omdat de receiver zo klein is is de muis zeer geschikt voor laptops, je kunt de receiver gewoon laten zitten als je je laptop vervoert.

Ergonomie

Dit is de meest comfortabele muis die ik ooit gehad heb. hij is aan de hoge kant, maar dit vindt ik juist fijn. ook glijd het ding mooi soepel over allerlei materialen. De zijkanten zijn, net zoals het scrollwiel, van een soort rubberachtig materiaal gemaakt wat de grip bevordert. Op de zijkanten loopt een soort van oranje lint wat de vorm benadrukt. Wat mischien wel een minpuntje is is het klepje aan de achterkant voor de batterijen, bij mij zit hier wat speling op.

Functionaliteit

De muis is zeer veelzijdig en kan op veel materialen gebruikt worden, zelf heb ik hem op mijn melk-glazen bureau staan en zelfs dat werkt perfect. Hij klikt veel stiller dan mijn andere muizen en het scrollwiel is vrijwel onhoorbaar. Onderaan de muis zit een knop om de muis uit te zetten. Wanneer ik de computer uit de slaapstand haal gaat de groene led bovenop even aan om aan te geven dat de muis aanstaat. De afstand vanaf waar de muis gebruikt kan worden is ook indrukwekkend, aan de andere kant van de kamer (10 meter) doet hij het nog. Zeker als je bedenkt hoe klein de receiver is! Aan de binnenkant van de muis zit een klein houdertje waar je de receiver kan opbergen, ik gebruik dit niet. De receiver kun je volgens mij net zo goed laten zitten in je computer/laptop.
De muis (en de receiver) zijn voorzien van het Unifying logo, dat houdt in dat de muis samen met een ander Unifying toetsenbord op een receiver kan worden aangesloten.

Uiterlijk

Ik vind de muis er erg mooi uit zien, hij ziet er geweldig uit bij mijn glanzend zwarte scherm. De zijkanten hadden mischien ook nog glanzend gemaakt kunnen worden, dit verminderd dan mischien wel het comfort, maar nu ziet het er een beetje ‘’dof’’ uit vergeleken met de glanzende bovenkant.

Bouwkwaliteit

Het voelt gewoon aan als een degelijke muis, en dat is het ook. De twee batterijen zorgen ervoor dat de muis een fijn gewicht heeft. Je hebt het idee dat je kwaliteit in handen hebt.

Software

De muis doet het ook zonder enige software te installeren, maar op de site van Logitech is de SetPoint software te downloaden. Daarmee kun je de muis helemaal naar eigen zeggen uitlijnen naar jouw wensen. Onder andere gevoeligheid en het aantal scrollregels kunnen worden aangepast. Wat een enorm pluspunt is van deze muis is het energieverbruik, wat enorm laag is! Met de meegeleverde batterijen van logitech krijg ik in de software te zien dat ik nog 455 dagen heb!

De prijs is mischien iets aan de hoge kant, er zitten geen extra knoppen op en er zijn geen duimknoppen aanwezig. Maar dat maakt de muis weer goed met de kleine receiver en het lage energieverbruik.

Een hele fijne muis met indrukwekkende eigenschappen, ideaal voor mensen die reizen en een laptop hebben. Prijs is aan de hoge kant, maar de muis is het dubbel en dwars waard. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.

• BenQ G2222HDL
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Logitech Wireless Mouse M505 (Zwart)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Iemand enig idee hoe ik de afbeeldingen IN de review kan plaatsen? :)
Dank voor de review !
Heb zelf ooit ook sufgezocht op tweakers hoe groot foto's kunnen/moeten zijn en gevonden !
Over plaatjes en andere tweakers.net FAQ (even met Crtl f zoeken wat je wilt weten ;) )
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG-bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's.
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
[img]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img]

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 9 december 2011 20:46]

Hartstikke bedankt! maar ik denk dat ik het zo maar laat, het zou niet veel meerwaarde hebben.
Ik heb deze ook en kan mij perfect vinden in je review!

Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht Smartwatches

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013