Merk Electronic Arts
Platform (Games) PlayStation 3
(Verwachte) uitgiftedatum 2010-03-04
  Bekijk alle specificaties
Product uitvoering

Battlefield: Bad Company 2, PlayStation 3 Review

Door NoUseWhatsoever 3 augustus 2011, laatste update op 3 augustus 2011, 623 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Geomodding
  • Grote, afwisselende maps
  • Voertuigen (land, lucht, water)

Minpunten

• Geen killcams
  • Grafisch ietsje minder

Sub-beoordelingen

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 3
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 4

Na lange tijd fan geweest te zijn van de Call of Duty serie, wilde ik Battlefield uitproberen voordat ik de keuze maakte voor MW3 of BF3. Bij de MediaMarkt voor zo'n ¤27 dit spel gekocht en meteen aan de slag gegaan.

De singleplayer vond ik weinig bijzonder, maar daar ging het me ook niet zo zeer om. Er zit weinig verhaal in en voelt nogal lineair. Niet echt verrassingen dus voor een fps. Ik heb het spel ook meer gekocht voor de multiplayer, want daar steek ik toch meestal de meeste uurtjes in en daar zitten ook vaak de onderscheidende factoren.

Als je begint met de multiplayer, kan je nog geens wapens kiezen. Wel zijn er vier classes waaruit je kan kiezen: assault, engineer, medic en recon. In het begin maakt dat alleen nog maar verschil voor de wapens die er standaard in zitten, maar later krijg je bij deze classes ook perks en gadgets. Hieronder een korte beschrijving van de mogelijkheden van elke class (ik ben nog maar lvl 6, dus ik heb nog maar weinig gadgets. De meeste heb ik al wel even bekeken):

Assault
Hierbij vecht je over het algemeen met een assault rifle. Je gadget is een grenade launcher waarmee je in het begin alleen nog simpele granaten kan schieten, maar later unlock je meerdere granaattypes. Verder kan je ook ammo crates unlocken waarmee je teamgenoten hun ammo kunnen aanvullen.

Engineer
Hierbij heb je beschikking over een silenced assault rifle of submachine gun. Als gadget heb je een rpg of ander explosieve launcher of mijnen voor het vernietigen van voertuigen. Ook heb je beschikking over een powertool om voertuigen te reparen.

Medic
Vaak vecht je hierbij met een light machine gun en heb je first aid boxes die je kan droppen. Je hebt hier niet echt een explosief apparaat dat goed is tegen voertuigen.

Recon
De sniper class. Je hebt hier als gadget een verrekijker waarmee je een target kan aangeven. Afhankelijk van je class kun je dan een soort airstrike inroepen op dat target. Ook heb je bijv een proximity detector in je class.

Verder zitten er in alle classes een secondary wapen (handgun), een granaat en verschillende perks zoals lightweight en perks voor je voertuigen (zoals extra armor, firepower etc).

De classes van BFBC2. Hier is assault geselecteerd

De mappen van BFBC2 zijn echt supergroot en kunnen met 24 spelers gespeeld worden. De variatie in de mappen is goed en er zitten vaak voertuigen in waarmee je, dan wel niet schietend, van de ene kant van de map naar de andere kant kan varen, rijden, vliegen. Mocht je geen voertuig kunnen vinden, dan maakt dat ook niet zoveel uit. Je hebt oneindige sprint, dus je kan gewoon van de ene kant naar de andere kant rennen. Je bent wel even bezig, maar het voelt niet langzaam in ieder geval!

Een overzicht van één van de grote maps van BFBC2

Wat mij vaak stoorde in fps multiplayers, waren de campers. Van die irritante snipers die aan één kant van de map blijven op een gebouw en maar blijven snipen. Die heb je hier nog steeds natuurlijk, maar je hebt er meer wapens tegen dan in de meeste andere fps, want de gebouwen kunnen gewoon kapot. Ook heb de keus om in een tank rond te gaan rijden en de sniper class kan er weinig tegen (behalve als je met je tank op één plaats blijft staan; dan krijg je een mortar strike op je kop). De geomodding houdt ook in dat als jij ergens in een gebouw zit en er komt een vijandige tank langs, je in een gebouw ook niet veilig zit. De muren knallen er dan aan alle kanten uit en blijf lang genoeg op een huis knallen en hij valt gewoon in elkaar.

Geomodding; een huis waar waarschijnlijk een RPG tegenaan is geknald.

Ik vind BFBC2 echt een aanrader en het is gewoon ook weer net wat anders dan CoD. De potjes duren langer, de voertuigen voegen een extra dimensie toe en de mappen zijn lekker groot. Helaas zitten er geen killcams in BFBC2, maar ik heb gelezen dat ze dat in BF3 wél gaan toevoegen. Net als de mogelijkheid om te gaan liggen, dat kan in BFBC2 ook niet (wat ik geen nadeel vind; dan kan je iedereen redelijk goed zien).

De beeldkwaliteit is wel wat minder dan de meeste huidige shooters zoals Blops, maar het is ook een wat oudere game. Het ziet er zeker niet slecht uit, maar op een grote HD TV is Black Ops grafisch net wat indrukwekkender.

Een tank in gevecht met een aanvalshelicopter

Ik ben na het spelen van BFBC2 in ieder geval om en de keuze voor mijn volgende fps valt op Battlefield3 boven Modern Warfare 3. Mocht je ook voor de keuze staan, dan zou ik je aan bevelen om BFBC2 te proberen!

Heb jij ook een Battlefield: Bad Company 2, PlayStation 3?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Goede keus, ik speel het enkel op de pc (heb nooit kunnen wennen aan de controller ben ik bang) maar vind BFBC interessanter en uitdagender dan MW. Vooral het teamwork aspect vind ik erg leuk om te doen. Vooral nu in BFBC3 ook het daadwerkelijke teamwork beter beloont gaat worden.

Veel plezier nog.
BF3, niet BFBC3 :) die moet nog komen.
in sommige ogen wordt het een bfbc3 ;-)
matige review, sowieso ben je pas bij lvl6, wat voor mij een indcatie is dat je het spel nog niet echt hebt gespeeld.mbt de beeldkwaliteit, het is ps3.. daar hoef je ook geen beeldkwaliteit te verwachten :)

[Reactie gewijzigd door Patientzero op 3 augustus 2011 11:30]

Daarom zeg ik het er ook bij; zodat je weet wat voor een review je leest. Je hebt een goed punt, maar aangezien er nog geen uitgebreide reviews stonden, heb ik de taak maar op me genomen :) . Heb jij meer ervaring met het spel, dan zou ik graag jouw review lezen binnenkort!!! :*)
Ja, PC is bij mij duidelijk Prio! veel nauwkeuriger...

Ik vind mij het prettigst als sniper, en je kan zo van die lekkere lange vere kills maken op sommige mappen...

Ik zit in een Clan, {ATF}, kijk maar eens op een van hun servers, NOOBS Playground oa of 1000 Tickets...

Wat is je Online naam?
Prima servers op de PC altijd ;-) zit er ook af en toe in.

OT:

Goede review
Patientzero1, of je add me op steam ( zelfde naam meen ik )

Wij spelen onder de clantag xql. perhaps ooit eens tegengekomen ?
slechts 3-4 man groot.
PSN naam is bij mij hetzelfde als mijn Tweakers naam: NoUseWhatsoever. Clan tag: [DOH] :)

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

Beste website van het jaar 2014