Samsung UE46D7000 Review

Door Terrestraeon 9 juli 2011, laatste update op 5 augustus 2011, 6.862 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design & bouwkwaliteit
  • Interface / software
  • SmartHub
  • Schittert in 3D
  • 3D naar 2D
  • Soepel beeld

Minpunten

• (Micro) Local Dimming kan beter
  • Spiegelende coating
  • Contrast bij kijkhoek
  • Wifi waardeloos
  • USB Recording mist doel door ontbreken 2e tuner
  • Dure active shutter brillen

Sub-beoordelingen

Inbrandgevoeligheid Score: 5

(belangrijke punten staan in het VET)

Inleiding: Waarom deze tv gekocht?

We hadden een Sony Bravia KDL40D3500 van 40" sinds de release van dit toestel. Toen we de Sony-winkel instapten waren we eigenlijk op zoek naar een DVD-recorder met HDD omdat onze vorige (een Philips van 700!!!! euro, de allereerste met het Guide+ systeem) juist buiten de garantie defect ging. Natuurlijk woedend als we waren gezien je van Philips, voor 700 euro, wel kwaliteit verwacht maar deze niet gekregen te hebben hebben we het merk de rug toegekeerd en stapten naar Sony. Toen we de winkel binnenkwamen werden we overdonderd door die prachtige Full HD Sony tv. Qua beeldkwaliteit liet het de andere toestellen ver achter zich en het contrast van 16000:1 was destijds ongezien :p. Het prijskaartje van 1800 euro was niet mals voor dit geweldige toestel, dat tevens onze eerste 'platte' tv werd, maar we vonden het waard en kochten het nog voordat we de nieuwe HDD recorder kochten :p

Deze tv gaat ondertussen al een aantal jaartjes mee en vooral de helderheid/lichtopbrengst kan zich totaal niet meten tegenover de LED-toestellen van vandaag. We hadden tevens een nieuwe tv nodig voor boven, dus is deze Sony naar boven verhuisd en waren we op zoek naar een nieuwe, kwalitatieve, LED-televisie voor in de woonkamer. Full-LED backlighting kreeg onze voorkeur omdat bij deze de Led Dimming het beste werkt. Helaas bieden enkel Philips en LG enkele Full-LED toestellen aan. Philips viel af, vanwege het eerder voorval en de stopzetting van hun televisie-afdeling die nu volledig in Chinese handen ligt. LG had een uitstekende toestel, de LG Infinia 42LE8500. Helaas had deze een glazen paneel voor het beeld zitten, dat dus sterk spiegelt en niet ideaal is in onze woonkamer, waar er ramen tegenover de TV staan. Dan keken we uit naar een opkomend toestel, de LG LW7700. Helaas bleef de releasedatum vaag, met geruchten van 'mei 2011'. Mei passeert, en ondertussen bevestigde men dat het augustus zou worden. Ons geduld was echter op, wachtend op een "op papier" geweldig toestel waar we vervolgens de reviews om te weten of het in de praktijk ook een "geweldig" toestel zou wezen. De Smasungs hadden we ook op het oog. Helaas geen Full-LED, maar hun Edge-LED Micro Dimming zou ook de moeite wezen en er gold een kortingsactie. Daarom kozen we voor de goedkoopste Samsung met Micro Dimming (de D6750 was onvindbaar): de D7000.

Uitpakken / eerste indruk

Thuis pakken we de tv uit waarbij we moeite ondervinden om het toestel uit de doos te nemen. Hoe haal je dat scherm er nu uit zonder het beeldscherm aan te raken? :p De rand is zo dun, dat we er nauwelijks grip op kregen. Uiteindelijk er toch uitgekregen zonder vingers te maken op het scherm en de mooie vierpoot-voet er aangeschroefd met 4 voorziene schroeven. De vierpoot is helaas van plastiek, we dachten dat het chroom was, zo ziet het er ook uit, maarja niet erg omdat de poot toch erg stevig aanvoelde, net zoals de televisie. Naast het gebruikelijke ontdekten we ook nog 1 3D-brilletje in de doos en 2 poetsdoekjes voor het scherm en voor het brilletje. Verder ook nog een paar verloopstekkertjes om component en scart in je 'te dunne' tv te krijgen.

Helaas viel het ons onmiddellijk op: we zien onszelf op tv!! Inderdaad we hadden de Full-LED LG LE8500 links laten liggen omdat hij spiegelde, maar deze Samsung spiegelt net zo! Ik denk echter dat die LG nog wat meer spiegelt, omdat deze echt glas heeft en de Samsung slechts een coating die spiegelt. Spijtig, maar het zij zo, we doen hem daarvoor niet terug naar de winkel. Dan maar eens aangezet, helaas zien we nog steeds de ramen achter ons terwijl het toestel aanstaat.

Features

We laten hem zoeken naar zenders (waaronder digitaal via DVB-C, -T, -S), die automatisch in een logische volgorde geplaatst worden :o iets wat ons sterk verraste. Voorheen kregen we altijd ZDF op 1, Arte op 2, enzovoorts omdat deze wellicht als eerste in een scanproces gevonden worden. De Samsung plaatst echter alle inlandse zenders vooraan waarbij (ja België:) één op 1, VT4 op 4, Vijftv op 5, Acht op 8 enzovoorts ook nog eens logisch overeenkomen met hun zendernummer. Populairste zender vooraan én rekening houdend met hun naam om aan een nummer te koppelen). Ik weet niet hoe Samsung het doet maar dat bespaarde ons al het manueel instellen van de zendervolgorde want hier waren we tevreden mee! Vervolgens konden we draadloos verbinding maken met ons netwerk. Helaas is de wifi receiver in het toestel waardeloos. We maakten verbinding met het netwerk, maar het downloaden van de nieuwste updates (waar de tv onmiddellijk naar vroeg) zien we een downloadtijd van 4 uur verschijnen! We hebben nochtans snel internet en mijn laptop download draadloos ter locatie van de tv nog aan 1,5 MBps. Ok we dachten de servers van Samsung zijn traag en we downloaden wel via PC (+/- 150 MB) en updaten wel via USB-stick. Vervolgens merkten we echter dat het internet gewoonweg nauwelijks werkte. De verbinding viel voortdurend (zonder melding) weg en is bijgevolg onbruikbaar. Het bereik is op de locatie van de tv echter nog goed dus daar ligt het niet aan. De wifi-receiver in het toestel is gewoon uitermate zwak.

Goed; ethernetkabel dan maar gelegd en de Smarthub geactiveerd. Een mooi menu leid je het internet en Apps, waaronder Facebook, Twitter, apps van locale newsites, Youtube, MovieMax,... Je kan tevens audio/video/foto's streamen naar je tv doorheen je netwerk via DLNA, mooi! De streaming hebben we echter nog niet getest, maar de internet/netwerk features zijn al top.

Vervolgens de USB recording: Omdat in België vrijwel alle zenders digitaal gecodeerd zijn door Teleslet, ahum Telenet, zijn we verplicht de digitale tuners ongebruikt te laten en kijken we analoog :( Bijgevolg werkt de gids NIET. Inderdaad de tv-gids waarmee je handig programma's kunt opnemen werkt ENKEL voor digitaal kijken. Onbegrijpelijk omdat onze dvd-recorder met HDD d.m.v. Guide+ een gids tevoorschijn tovert ZONDER internet bij ANALOGE zenders. Er zijn namelijks analoge zenders die gegevens voor de gids uitzenden als achterliggende data. De Samsung tv kan deze dus niet lezen, wat erg spijtig is omdat we nu dus alles manueel moeten opnemen, wat gelukkig ook kan. Ok, we steken er een USB-stick in: faalt in snelheidstest ;(. Deze is nochtans geen prul en haalt de maximumsnelheid van USB2.0. Wat blijkt: Samsung laat enkel HDDs toe, al koop je de traagste, goedkoopste, deze zal wél slagen in de test. Onbegrijpelijk want USB2.0 limiteert de snelheid opnieuw waardoor snelheid geen factor kan wezen. Bovendien bieden USB-sticks een lagere access time dan HDD's. Er doen echter de geruchten dat een paar USB-sticks (voornamelijk kleintjes van +/- 2GB) het toch doen, maar deze zijn nutteloos voor video-opnames. Vervolgens de 3e en grootste tegenslag: Je kan enkel het programma opnemen waar je naar kijkt of de tv moet uitstaan! Dat komt omdat de tv slechts 1 tuner heeft, en daardoor niet kan afstemmen naar een ander programma voor recording als je nog aan het kijken bent. Hierdoor mist USB recording zijn doel en is het enkel handig om programma's live te pauzeren. Bovendien wordt de HDD ervoor geformatteerd naar een onbruikbare extensie zodat je er geen opnames af kunt halen of nog voor iets anders gebruiken.

Om nog even bij de term USB te blijven hangen, kan ik je nu leuk vermelden dat je een USB opslagmedium zoals stick of HDD aan de tv kunt hangen en er foto's, audio en video van kunt afspelen op je tv. Ik heb een aantal Divx avi's en h264 mkv's getest en ze worden gewoon vlot afgespeeld door het toestel, met srt ondertiteling! Een grote plus vind ik! Bespaart me een mediaplayer :) Helaas leest hij de ondertiteling die verwerkt zit in een mkv niet.

Vervolgens nog een paar kleine features: Wanneer je de toetsen van de tv aanraakt (die op de achterkant van het toestel zitten) verschijnt er op het scherm welke toets je aanraakt! Superhandig omdat je moeilijk kunt zien welke toets je gaat indrukken :). Nog een kleine leuk feature is de verlichte afstandsbediening: alle toetsen (behalve het d-pad) lichten op voor een paar seconden als je de verlichting aanzet en is zeer handig als je 's avonds in het donker tv kijkt. Om af te sluiten is het noemenswaardig dat je d.m.v. een app je tv via een Android of iOS toestel kunt bedienen, waarbij Android toch wat beter werkt.

Niet echt een feature, maar noemenswaardig is de interface/software. Deze is erg mooi en reageert vlot! Geen goedkoop-ogende of steriele of bombastische of ... interface: nee, zakelijk strakke beeldjes met leuke logootjes en bijhorende animaties :9

Beeld

Als je HD kijkt op dit toestel dan wordt je verwend als een kind in een snoepwinkel :9. Zeer mooi en kan maar door weinig andere toestellen overtroffen worden. Ook digitaal en analoog beeld is echter dik in orde, en beter dan de meeste concurrenten bieden. Dankzij het 800Hz CMR paneel is het beeld ook vlot, soepel en snel. Let op: 800HZ CMR is in feite 400Hz (meer als genoeg :) toch allemaal marketing), een marketingtechniek van Samsung: alle CMR-aanduidingen moet je delen door 2 voor de echte hertz.

De kleuren en kleurweergave is uitstekend, al in de winkel valt de D7000 onmiddellijk op door de mooie kleuren. Ook als je de 'dynamische' instelling wijzigt naar Standard of Movie zie je dat de kleuren beter zijn dan op andere tv's. De kleuren zijn ook correct, rood is rood en niet donkerroze (bij mijn Sony ging het rood naar de rozige kant) of bordeaux of dergelijke. Alle kleuren zijn goed in orde en bovendien uitgebreid in te stellen naar wens. De instellingen voor kleur en witbalans zijn zéér uitgebreid. De echte liefhebber kan zijn scherm tot in de kleinste puntjes perfect instellen.

Ook de instellingen in het algemeen. Er is een groot scala aan instellingen en mogelijkheden, waarvan velen zelfs een raadsel zijn voor wat ze nu eigenlijk dienen. Zo is er een Motion Led Plus (niet te verwarren met Motion Plus) wat "vlottere weergave van actiescènes" zou geven. In praktijk is er echter geen verschil te merken en Samsung zwijgt er zelfs over wat deze functie nu precies doet. Ik heb hem uitstaan.

Verder zien we de Motion Plus instellingen. Deze zijn berucht in de community: je kan er de vloeiendheid van je beeld mee instellen door "trilvermindering" en "wazigheidsvermindering". De beruchtheid zit in het feit dat je beter niet hoger dan 'Helder' (op 1 na laagste stand) zou gaan, omdat films anders op soaps gaan lijken en kleine bewegingen gaan 'zweven' in het beeld. Een voorbeeldje: hoger dan de stand 'Helder' zorgt ervoor dat wanneer een persoon aan het vertellen is en de bijhorende kleine hoofdbewegingen maakt, het net lijkt als het gezicht los staat van het hoofd en er in 'drijft' :Y) sorry beter kan ik het niet uitleggen. De Motion Plus uitzetten is echter niet nodig, de stand 'Helder' doet zijn werk uitstekend en maakt waar wat Samsung in het algemeen met Motion Plus bedoelt.

Alle instellingen ga ik verder niet overlopen. Laten we het erbij houden dat zwartdetail, gamma zwartweergaves, kleurgverbetering, ruisfilters, witbalans,... allemaal in te stellen zijn.

Het contrast vervolgens, hier kan ik niet om de term Micro Dimming die Samsung dit jaar gebruikt tegenover de local dimming van vorig jaar. Het is local dimming, ondanks dat het scherm Edge LED verlicht is, waardoor Full LED toestellen toch nog beter presteren. De naamswijziging naar Micro Dimming dit jaar verhelpt fouten die de dimming vorig jaar maakten. Zo zijn moeilijkere contrastrijke beelden zoals vuurwerk beter dan vorig jaar. Echter... daar stopt de marketingpraat. Als ik de fabrikant en beschrijvingen niet zou geloven, zou ik niet denken dat er local dimming aanwezig is in dit scherm :'(. Waarschijnlijk had ik gewoon te hoge verwachtingen over hoe local dimming op een Edge-Lit scherm zou zijn. Een Full LED scherm is echt wel beter. Ik heb niet te klagen, maar wanneer het donker in de kamer is en ik een filmpje kijk, dan zijn de zwarte balken boven en onder niet diepzwart. Ze zijn donker, dat wel, maar de donkere kamer rondom mij is toch nog veel donkerder dan de zwarte balken op het scherm, terwijl ik dacht dat de local dimming dat juist zou verhelpen omdat de zwarte balken geen led-licht nodig hebben. De eerste week heb ik zelfs zitten twijfelen of dat zwart nu echt donkerder was dan het zwart van mijn Sony, maar langs de andere kant is het beeld van de Samsung véél helderder dan mijn Sony, die gewoon in het totaal een donkerder beeld geeft. Het contrast tussen wit en zwart is dus wél dik in orde. De tv kan veel licht uitstralen en doet de beelden echt levendig uitkomen, terwijl het zwart goed donker blijft, maar niet diepzwart. Ik spreek hier nu over het kijken in een donkere kamer. Overdag zal echter geen enkele andere tv deze Samsung kunnen overtreffen qua zwartweergave. De glanzende coating laat in zwarte beelden gewoon een reflectie van je ramen, reflecties of lichtinval zien, en als die er niet zijn dan is dat zwart gewoon diepzwart. Het is pas 's avonds dat je gaat merken dat het échte diepzwart enkel weggelegd is voor de Full-LED tv's.

Maar laten we het positief houden, er valt niet veel te kicken op het pikzwarte zwart. Dat is vermoeiend voor je ogen om mee te contrasteren. Bovendien is het zwart in de cinema ook niet diepzwart. Ik ben onlangs nog in de cinema geweest en hun recente, dure projectors geven niet dieper zwart dan mijn tv.
Je ziet dus maar: het ligt er gewoon aan waarmee je vergelijkt of wat voor de één gewenst en de andere ongewenst is. De zwartweergave is niet perfect maar laten we eerlijk zijn: het is een Edge-Lit scherm en het zwart is zeker niet slecht.

Om af te sluiten de kijkhoek. Hier zijn we bij het enige echte minpunt aangekomen dat ik over deze tv kan vertellen. De kleuren blijven in orde, maar het contrast en vooral de zwartweergave gaat er dramatisch op achteruit als je scheef gaat zitten. s' Avonds valt dit zeer sterk op. Enkel als je precies recht voor de tv zit krijg je dat perfecte beeld. Een beetje scheef, of erger nog, in een andere zetel zitten, doet de zwarte balken uit je film al grijs worden. Inderdaad, grijs, niet lichtzwart, nee grijs. Onacceptabel vind ik dit. Dan komt het feit er ook nog eens bij dat in de hoeken van de tv bleeding tevoorschijn komt en de (kleine) oneffen lichtverschillen opeens sterk aftekenen. Als je precies recht voor de tv zit is er echter niets aan de hand: geen bleeding, mooi uniform (tenzij we gaan muggenziften) en mooi zwart. Maar ga scheef zitten en vergeet de termen 'zwart' en 'contrast' vast maar. :(

3D

Als we het 3D-brilletje (1 incluis bij de tv) op onze neus zetten is het zwart wel wat dieper zwart, wat wel leuk is. Het is een active-shutter brilletje, dat dus wilt zeggen dat je er een knoopbatterij moet in doen en je lichte flikkeringen ziet als je niet naar het beeld op de tv kijkt. Het beeld op de tv is echter dik in orde. Er is voor zover ik zie geen crosstalk, het beeld blijft scherp, kleurrijk en speelt vloeiend :). Bravo Samsung zou ik zo zeggen! LG's nieuwe brillen die geen active-shutters zijn zijn echter véél goedkoper en geven een rustiger beeld voor de ogen, nadeel is echter dat zij geen full HD beeld kunnen weergeven, wat Samsungs active shutters wel kunnen. Hoewel ik geen problemen ondervind met de Samsung merk ik wel dat 3D overdag een beetje stoort omdat je met je brilletje de omgeving rond je tv lichtjes ziet flikkeren, wat wel stoort. Het is dus aangeraden 's avonds te kijken.

De 3D naar 2D modus is een interessante toevoeging die je 3D-brilletje meer nut geeft. Spijtig blijft echter dat je maar 1 brilletje hebt, en een 2e al snel meer dan 100 euro kost, waardoor het gebruik desondanks toch beperkt blijft. Hoe dan ook is het interessant om die ene film of documentaire in 2D toch eens in 3D te zien. De tv verzint zeer goed wat vooraan en wat achteraan hoort te liggen, ik moet hem nog steeds op een fout betrappen :) wel blijft de tv het op veilig spelen en is de 3D-diepte in deze modus beperkt, waardoor de diepte niet te vergelijken valt met een echte 3D-film. Desondanks is het een leuke toevoeging waarmee ik Saw 2 hierdoor in 3D gekeken heb i.p.v. 2D, wat toch een leuke ervaring was. Zoals ik al zei is het niet dat 3D van een 3D-film, maar het is juist genoeg om te voelen alsof je er ter plaatse bent, geen overdreven 3D waarvan je gaat schuifelen in de zetel of wegduikt, maar gewoon rustig tv-kijken met net dat ietsje extra.

Oh, ik vergeet het bijna: Samsung heeft de IR-verbinding tussen de tv en de brilletjes vervangen door een Bluetooth verbinding, waardoor je al wat meer bewegingsvrijheid voor je tv hebt en de verbinding altijd gegarandeerd blijft. Ook als er iemand even voor de tv doorwandeld, iets wat bij IR-brillen wel anders was... Bijgevolg zullen IR-brillen niet werken bij deze tv, koop ze dus niet in de solden voor je nieuwe Samsung O-)

Geluid

Over het geluid kan ik kort zijn. Het klinkt redelijk goed en kan luid, maar voor lagere tonen en de filmliefhebber is een aparte geluidsset aangeraden. De tv ondersteund ook TruSurround en ClearVoice zodat je geluid iets ruimtelijker klinkt en stemmen versterkt kunnen worden. Stemmen klinken echter goed genoeg zo en TruSurround is nauwelijks surround te noemen.

Design en bouwkaliteit

De mening over design kan subjectief zijn, maar voor deze tv kunnen we objectief zeggen dat de uiterst dunne rand die Samsung exclusief bij zijn televisies gebruikt een bijzonder effect geeft waardoor je eerder een kijkgat naar je film krijgt in plaats van een echte televisie te wezen die breekt met je interieur door een dikke rand. De rand kan bovendien nog dunner: er is slechts een zwart kadertje van nauwelijks een paar millimeter dik rondom het scherm, waarrond dan de grotere, doorzichtige, plastieken kader zit. Die kader is zuiver plastiek dus kan eenvoudig weggelaten worden door Samsung. Echter wordt dat nog niet gedaan omdat deze kader nu fungeert als een grote IR-senser die je toch ergens moet hebben. Waarschijnlijk zal dit Samsung's move voor de lijn van volgend jaar zijn: het weglaten van die kader waarbij de remotes via Bluetooth aangestuurd kunnen worden. Het geheel is oogstrelend voor in een moderne woning. Het toestel is op het dikste punt nauwelijks 3cm, maar als je op de kop van de tv kijkt lijkt het nog dunner te wezen, omdat de randen smaller zijn en slechts her en der kleine verdikkingen zijn (zoals de benodigde ruimte voor de aansluitingen, die al minimaal 1cm extra moet wezen). De vierpoot is niet alleen mooi en stijlvol, maar ook stevig en fungeert als draaivoet, die vlot draait.

De afstandsbediening is vrij sober en valt volledig uit de toon met de televisie (zie review van de D8000 van tweakers.net). Als je de remote in handen krijgt en zou moeten schatten hoeveel de tv kost die erbij hoort, dan schat je slechts 400 a 800 euro. De verlichting maakt de remote dan wel geavanceerder. Hij voelt stevig aan, en de gebruikte inkt lijkt me duurzaam. De layout is in orde en overzichtelijk, enkel de input-knop staat te hoog omdat je deze in combinatie met de d-pad gebruikt, die bijna 10cm lager zit |:(.
Volgend jaar dus een aluminium remote met een beter gelegen input-knop en hij is perfect ;)

Het design, de features en de interface/software verdienen niets dan lof. Het internetplatform Smarthub van Samsung is momenteel het beste van vandaag, maar kan nog beter. Schitterd in 3D, maar de active shutter-brilletjes hebben hun nadelen. De beeldkwaliteit zal maar door weinig tv's overtroffen kunnen worden. Helaas zijn het spiegelend scherm en de zwakke led dimming minpunten die door Full-LED toestellen overtroffen kunnen worden. De kijkhoek tenslotte vormt het grootste minpunt, en moet geobserveerd worden in de winkel als je van plan bent deze te kopen.

Andere minpunten zoals de zwakke wifi en USB recording die doel mist zijn spijtig, maar zouden je niet mogen tegenhouden om deze tv in huis te halen.

Ahja: ik geef 3 sterren op pixeldefecten: ik heb een dode subpixel gevonden :( gelukkig valt het niet zo fel op vanuit de zetel, ik zag het pas toen ik vlakbij stond en de beeldhoek aan het observeren was.

Heb jij ook een Samsung UE46D7000?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Ik heb geen foto's, maar Google etc werken ook :)
Misschien dat ik er later nog toevoeg.
Goede review al had ik toch graag wat (eigen gemaakte) foto's gezien. ;)
tof dat je gewoon je mkv'tjes hierop kan afspelen! Ik zit hier met een nieuwe sony nx, ook mooi beeld. Heb er nu een htpc voor gemaakt, veel moeite maar het werkt perfect!
Wat ik er van weet is dat de 3D IR brillen het ook doen. Verder een hele interessante review.
Ah dat wist ik niet. Achterwaarts compatibel dus.
Ik heb de tv inmiddels ook, ik kreeg er 2 brillen bij. Aangezien ik dezelfde tv ook nog voor een ander kocht die geen 3D zal gaan kijken heb ik nu 4 brilletjes :)

De 3D weergave is echt mooi al vraag ik me af of dit nu echt storm gaat lopen want het kost meer inspanning om te volgen maar mooi is het zeker.

Echt een schitterend apparaat, geluid is ruim voldoende, als je topgeluid wilt hebben zet je je surround-set aan.
Ik beoordeel zelf de feature-set lager omdat;
• Home-cinema set aansluiten over spdif irritant is. Geen dolby digital bij blurays (wel bij tv), en geen auto-audio-delay.
• Geen ethernet-over-hdmi; mijn BD-5500D bluray speler heeft nu een losse ethernetkabel (of duur wifi-kaartje) nodig voor bijv. firmware updates, terwijl de TV al wireless is aangesloten
• SmartHub updates kun je niet afbreken. Als je alleen even snel wat aan visite wilt laten zien zit je soms zo 5 minuten naar een 'Updating'-venstertje te kijken
• 'Recommended' apps niet kunnen verwijderen, en er wel op moeten wachten bij updates Smarthub. Zat laatst een minuut te kijken hoe FashionTV geinstalleerd werd, en vervolgens weer een minuut hoe hij hem aan het verwijderen was.

Verder zijn er een hele hoop features die wel prachtig zijn, maar voor 'zeer goed' irriteer ik mij persoonlijk teveel aan bovenstaande, plus de nadelen die je zelf ook al noemt.

[Reactie gewijzigd door frickY op 11 februari 2012 12:56]

De achtergrond verlichting staat bij deze tv altijd veel en veel te hoog daardoor krijg je ook een te licht beeld en zal je in een donkere ook bleeding zien. Dus dit moet je een flink stuk lager zetten.
Bedankt voor je goede review.

Nu weet ik eindelijk dat motion plus zorgde voor raar beeld tijdens het afspelen van TV en Series (had het beide op 10 staan).

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013