HP PSC 1410 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB) Review

Door StarZ 9 augustus 2010, laatste update op 9 augustus 2010, 399 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• scan en kopieer kwaliteit zijn goed

Minpunten

• sloom
  • slurpt inkt
  • niet handig
  • print 1/10 keer
  • erg duure inkt

Sub-beoordelingen

Fuetereset:
USB 1.1
Kleur Copy,Scan en print

Printen en gebruik. misselijkmakend

De printer heb ik nu meerdere jaren in gebruik en word gebruikt voor af en toe een printje...
Maar dit is zelfs te moeilijk, drivers voor alle windows Osen zijn moeilijk te vinden en het is onduidelijk of je de goede hebt.
Als je dan eenmaal een goede hebt gevonden en een printje wilt maken dan zul je eerst tientallen keren opnieuw moeten printen en de vorige moeten annuleren.
Als hij dan eenmaal aan het printen gaat, dan zul je soms wel een half uur moeten wachten tot hij 1 A4'tje heeft uitgeprint (niet overdreven) en soms doet hij er (slechts) 1 minuut over. Het ligt er aan of hij er zin in heeft of niet.
De gebruiksprijs van de printer is ook absurd hoog, 1 cartridge is al gauw 25 euro en dan zul je er 2 nodig hebben. Wil je een keer een groot verslag uitprinten, dat kan maar dan moet je wel eventjes 50 euro neerleggen want deze printer verbruikt 1(origineele HP cartridge) per 30 pagina's. Dit is echt waar, ik overdrijf niet.

Er zijn ook positieve eigenschappen aan deze printer, maar je zult wel gedult moeten hebben!
De scanner en kopieer functie werken wel zoals het hoort, alleen heel erg traag. Kwaliteit is voldoende en is ook makkelijk om te gebruiken.

Dit is een erg korte review maar ik denk dat dit wel weer geeft wat dit voor een printer is!

Al met al een slechte printer en ik zal niet gauw voor een zelfde budget printer kiezen want uitendelijk ben je meer geld kwijt dan dat je bespaard hebt (10x zoveel)

Heb jij ook een HP PSC 1410 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Het is wel duidelijk dat je niet helemaal tevreden bent ;) Maar goed, het is ook niet meer de meest nieuwe printer, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zijn beste tijd gehad heeft.

- De drivers voor verschillende OSen zijn overigens hier te vinden:
- De prijzen die je noemt zijn volgens mij redelijk normaal voor HP cartridges. 30 pagina's op 1 cartridge is wel heel weinig, normaal haal je er 300 uit een standaard hp cartridge als ik het goed heb.
- Waarom gaat het maar 1 van de 10 keer goed? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

- De drivers voor verschillende OSen zijn overigens hier te vinden:
Nou ik weet niet waarom, maar op mijn Windows 7 laptop als ik een afbeelding wil printen doe ik dat op de manier waarop ik dat altijd ook op school doe en dan staat het in de wachtlijst aangegeven met "Afdrukken" En de status staat gewoon op gereed. Nou moet je dit een stuk of wat keer herhalen voordat hij het doet.

Ja je hebt gelijk dit is een oud ding alleen ik wou toch mijn ontevredenheid kwijt en ja hij haalt er echt maar 30 paginas uit en dan geeft ie aan dat ie leeg is en zul je een nieuwe moeten kopen...

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013