Hoofdcategorieën
Device Settings

Poll

Garantie-gedoe

Apple is in Italië op de vingers getikt omdat het bedrijf zich niet aan de garantietermijnen hield. Heb jij wel eens last gehad met een fabrikant of winkel die je hardware ten onrechte niet wilde repareren?

Nee, nog nooit
52,0%
Ja, met een ander bedrijf
26,6%
Ja, met Apple
16,0%
Ja, met beide
5,4%

Aantal stemmen: 20.180. Deelname gesloten op 17-01-2012 16:39. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »

Nee, nog nooit. Sterker nog ik heb vaak zat meegemaakt dat fabrikanten zelfs buiten de garantietermijn niet moeilijk deden en het apparaat kosteloos verving. Bij mij was het een monitor waarvan de voeding sprong waardoor het scherm niks meer deed en de garantieperiode van twee jaar was net met een maand verstreken.

Bij mij was het een Apple product, laten vallen en na de garantie periode toch nog vervangen.

Laten vallen valt in principe niet onder garantie, dat valt onder onzorgvuldig omgaan met je spullen. :) Gebreken in het produklt dan wel produktie proces waardoor het produkt eerder defect raakt dan zijn economische levensduur.

Laten vallen valt in principe niet onder garantie, dat valt onder onzorgvuldig omgaan met je spullen. :) Gebreken in het produklt dan wel produktie proces waardoor het produkt eerder defect raakt dan zijn economische levensduur.
Verkeerde BIOS Flash... :"> Ik zij dat ik 2 nieuwe drivers had geinstalleerd van de Toshiba site en ineens stond de boel vast en deed niks het meer, Werd gewoon netjes het moederbord vervangen

Met alle respect, maar ik geloof er helemaal geen reet van. Geen enkel bedrijf vervangt een apparaat na de garantie periode omdat jij dit hebt laten vallen.

[Reactie gewijzigd door Abom op donderdag 29 december 2011 17:10]


reparateurs zijn ook mensen hoor, ik heb wel vreemdere dingen buiten garantie onterecht vervangen zien worden. toppertje was een klant met een samsung dvb-c decoder met bliksemschade die boos werd omdat hij een nieuwe kreeg (wilde een rekening/total loss verklaring) en al een andere had aangeschaft.
Zou nog een advocaat in de arm nemen ook, haah ik zou die advocaat zijn gezicht willen zien.

Zo vreemd is dat toch niet?

Ik heb ook eens bliksemschade gehad, eigenlijk per definitie dus geen garantie het apparaat kan er niets aan doen.
Mijn verzekering wil vervolgens een lijst met kapotte apparaten zien voordat ze uitbetalen. En van ieder apparaat een schaderaport.

In het geval van een decoder wil je natuurlijk METEEN een nieuwe, en niet 2 weken wachten op alle rapporten en dan een maand op het uitbetalen. Dus "schiet" je het voor en koop je een nieuwe.

Van Samsung wil ik dan alleen een schaderapport en niet een nieuwe apparaat, dan zit ik met 2 apparaten en ben ik mijn geld kwijt. Dat vind mijn verzekering wel leuk, maar Samsung is een Decoder kwijt terwijl het hun schuld niets is.

bedrijven niet nee. Als de bazen en aandeelhouders daar in de plaats van verkopers en support en technici zou gaan zitten, zou je jezelf blauw betalen aan de diensten. Gelukkig zitten er ook nog echte mensen die zich kunnen inleven in jou situatie.

bij mij exact andersom een vaatwasmachine van mogelijk het zelfde merk (?) - van 23 maanden oud niet willen repareren omdat het volgens hen buiten de garantie viel zelfs na het inschakelen van rechtsbijstand kreeg ik de ene na de andere smoes. eerst was de garantie voorbij toen had de webwinkel gesjoemeld met de garantie datum ... toen was de te verwachten levensduur korter dan 2 jaar voor dat onderdeel, en excuus na excuus. maar excuses ho maar... best te koop volgens de consumenten bond, die toko heb ik trouwens ook direct de rug toe gekeerd want die wilde niet eens bemiddelen...

nu een ander merk waar ook iets aan kapot ging, ik heb niet alleen gratis vervanging, maar ook nog een bloemetje voor m'n vrouw omdat die een week lang moest afwassen

en jij helpen met afdrogen hoop ik?

Hoezo? Bloemetje was toch voor zijn vrouw? Of kregen ze er ook een paar sokken bij voor hem?

Nee, nog nooit last mee gehad. Scheelt ook dat ik niet echt naar prijsvechters ga, want daar moet je van service meestal sowieso al niet veel verwachten uiteraard. Die lage prijs moet immers érgens vandaan komen.

Ik ga meestal naar een winkel die een fractie meer berekend, maar wel keurige service levert. Daarom heb ik, ondanks enkele vervelende defecten, nog nooit problemen gehad met moeilijk doen bij reparaties :)

Je zou zeggen dat de Harense Smid geen prijsvechter is. Toch heb ik tweemaal meegemaakt dat ik mijn uiterste beste moest doen op mijn recht te krijgen. Laatste keer zelfs advies gevraagd aan een advocaat.

Dat geschreven hebbende: ik koop nooit meer iets bij de Media Markt. Na 6 weken mp3-speler kapot, 4 weken wachten op omruil, terwijl ze die defecte spullen direct gecrediteerd krijgen.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op donderdag 29 december 2011 10:41]


Dat is volgens mij gewoon een prijsvechter hoor?

Niet bepaald, de MM is met de meeste spullen schreeuwend duur.

Maar ik moet zeggen dat hun service wel redelijk is, ik heb met buurtjes wel wat akkefietjes gehad daar, en dat werd keurig opgelost. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat gepoogd werd om de mensen met een kluitje in het riet te sturen. Een klein beetje sturing van mijn zijde lostte dat op.
En dat is denk ik in de meeste garantiegevallen de boosdoender. De klanten zijn niet voldoende geinformeerd en wensen te veel, of juist te weinig.

Hoewel ze inderdaad weleens wat duurder zijn, hebben ze wel een (soort van) laagste prijsgarantie.
5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:

a. Het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
Zelf heb ik geen goede ervaring met de Mediamarkt aftersales en het enigste wat ik daar nog haal zijn films en games.

Ik heb eens bij de media markt een mp3 speler gekocht, rond de 120 euro. Twee weken voor het einde van de garantie periode terug gegaan. Heb ik een nieuwe gekregen die op dat moment ook 120 euro was. Weer een maand voor het einde van de nieuwe garantie heb ik die mp3 omgeruild voor dezelfde mp3 (die 60 euro was) en een videokaart.

Dus van een 2gb mp3 speler naar een 4gb mp3 speler en videokaart. Zonder problemen of gezeur.

Ik zoek de goedkoopste winkel die goede reviews heeft (en dan vooral met betrekking tot aftersales). D'r zijn namelijk best winkels die vaak als een van de goedkoopsten naar voren komen in de pricewatch, en toch best klantvriendelijk zijn. Aan de andere kant zijn er ook winkels die wél duur zijn maar dat als pure winst lijken te zien en niet als reden om klantvriendelijker te zijn (apple bijvoorbeeld :P). Dat een winkel duurder is impliceert bij mij niets meer dan dat het me meer geld gaat kosten. In sommige productcategorieën kom je inderdaad wel bij iets duurdere winkels uit als je goede reviews zoekt, dan heb je inderdaad gelijk.

[Reactie gewijzigd door bwerg op dinsdag 27 december 2011 20:36]


Acer is notoir op het gebied van extreme garantietermijn-naleving.. een jaar en 2 dagen na aankoop was een netbook kapot gegaan, en mooi geen garantie..

Bedenk me trouwens dat ik wel met apple (witte vierkante macbook pro) zo'n geintje heb gehad.. de accu teller stond op 300, en daarom werd de accu niet vergoed, terwijl deze 2 maanden oud was en het overduidelijk een firmware of teller fout was.

[Reactie gewijzigd door 4g0ny op dinsdag 27 december 2011 17:04]


Dat was dan vast niet bij Apple zelf, maar bij een reseller.

Met de garantietermijn van Acer heb je niets te maken. Je hebt te maken met de verkoper van de laptop (de winkel dus). Volgens WB7 heb je recht op "garantie" gedurende de economische levensduur van het product.

Volgens de branch-organisatie Uneto-VNI is dat 2 jaar voor een lage kwaliteit laptop zoals een Acer, zie hier hun eigen levensduur tabel. 3 jaar voor een hoge kwaliteit laptop.

Dus: Rechtsbijstand inschakelen en je recht halen!

Bij een Apple laptop is de accu ingebouwd toch? Dan is het een onlosmakelijk onderdeel van de laptop, en mag de fabrikant dus niet stellen dat dat onderdeel niet vervangen wordt.

De fabrikant mag stellen wat ze willen. Het is aan de winkel om dat op te lossen, en als de fabrikant niets wil vervangen moet de winkel een andere oplossing zoeken (product vervangen of geld terug).

Als je direct bij de fabrikant koopt heb je wel gelijk natuurlijk, dan zijn ze zelf de winkel.

Ik ben weleens terug gegaan naar een winkelier die mijn defecte camera niet wilde innemen of ruilen. Ben toen rechtstreeks naar de fabrikant gegaan en die deed er niet moeilijk over. (Het merk was Trust). Ook toen die na 2,5 jaar weer defect ging werd de camera direct omgewisseld door hun. Erg goede service vanuit de fabrikant!

Ook bij mijn telefoon moest ik direct naar de fabrikant omdat de winkelier niks wilde doen. Zolang de fabrikant het wilt regelen vind ik het nog wel best maar voor hetzelfde geld zeggen ze "Ga maar terug naar de winkel" (wat feitelijk dus ook zou moeten!). Daar zit je dan!

Tijdje geleden ook wat garantie-perikelen met Acer. computer startte uit zichzelf op nog voor die Windows kon bootten, dit een dag na aankoop. Media Markt wilde de computer niet terugnemen omdat er een schroef miste (Wij hadden de computer toen nog niet opengemaakt, dus erg raar) en vervolgens wilde Acer dit ook niet, in 1e instantie omdat we naar de Media Markt moesten gaan voor garantie, en in 2e instantie omdat er een schroef miste (wederom).
Kast opengemaakt en bleek uiteindelijk dat die schroef los zat in de behuizing. Teruggeschroeft en toen kregen we wel normale garantie. Heeft uiteindelijk een tijdje geduurd voor het allemaal geregeld was...

[Reactie gewijzigd door thefal op dinsdag 27 december 2011 17:15]


Het merk was Trust
Zal ik het zeggen... of niet...? :+

[...]


Zal ik het zeggen... of niet...? :+
lol Heb een scanner van ze gehad, Was gewoon een Mustek :o

Nooit naar de fabrikant gaan. De VERKOPER moet het oplossen. Wat nu als je het opstuurt naar de fabrikant en je defecte camera ofzo raakt zoek. Wat ga je dan doen? De winkelier (die gewoon een garantie verplichting had) zegt dan: "Ja, niet mijn schuld" . De fabriek zegt: "Ja ik had geen overeenkomst met u, sorry" . En dag camera.

Tja, soms kom je daar niet onderuit. Ik kocht ooit een Sony (beeldbuis)televisie bij de Megapool en een jaar later was deze toko failliet. Toen de tv drie maanden na het verstrijken van de garantietermijn kapot ging, heb ik me tot Sony moeten richten. Met mijn aanspraak op het consumentenrecht dat een televisie redelijkerwijs langer dient te functioneren dan 2 jaar en 3 maanden veegden ze hun reet af.

Ik had de tv naar een officieel door Sony geautoriseerde reparateur gebracht voor een taxatierapport. De tv had een nieuwwaarde van ¤ 580 en de reparatie zou ruim ¤ 300 gaan kosten. Ik heb gegoogeld op de foutmelding en kwam er zo ook achter dat het een zeer veel voorkomend probleem was en dus waarschijnlijk zelfs als een productiefout kon worden aangemerkt. Desondanks verlangde Sony dat ik het bakbeest (72 cm beeldbuis, ± 55 kg) naar hun service-center in Badhoevedorp zou brengen voor een taxatie van de reparatiekosten en weigerden ze enige vorm van coulance bij de afhandeling van de reparatie. Iedere volgende poging tot contactlegging van mijn kant uit (email, telefoon) werd nadien niet meer beantwoord. Wel benaderden zij mij vreemd genoeg een half jaar later, voor een consumententevredenheidsonderzoek. Ik kon daar vrij kort op reageren: voor mij never nooit geen Sony meer.

Typisch, hier dezelfde ervaring met de garantieafwikkeling van Sony. Wij hadden een Sony-televisie met een door het Vara-programma Kassa aangetoonde fabrieksfout.

In plaats van zoiets kosteloos te herstellen durfde Sony toch redelijk onbeschofte brieven terug te schrijven waaruit weinig empathie bleek. Tevens werd de termijn van 1 jaar garantie, ja 1 jaar, keihard gehandhaafd waardoor klanten zelfs voor een fabrieksfout nog Sony dienden te betalen voor reparatie.

Hier nooit meer Sony, ook geen MP-3 speler, videocamera fototoestel of whatever...omdat ik er zeker van ben dat ze nog steeds hetzelfde starre garantiebeleid hanteren :|

Als het aangetoond was (er vanuit gaande dat je het dus inderdaad kon bewijzen) waarom heb je er dan geen kortgeding voor aangespannen ?

Hier ook dezelfde ervaring! Monitor gekocht en net nog 1 dag garantie (ik kwam terug van vakantie op een zondag). Direct de volgende dag gebeld met de webshop (uit raalte) en ze zouden kijken wat ze konden doen. Ik moest hem eerst langsbrengen. Na een week een mailtje dat ze niet konden doen omdat hij al een week uit de garantie was. Na veel onderhandelen wilden ze geen centimeter geven. Monitor opgehaald en Acer gebeld. De vrouw van klantenservice alles uitgelegd en de monitor werd kosteloos gerepareerd.

Dat had ik niet verwacht van Acer. Goede service (een half jaar later ging deze weer dood maar goed :+ )

Nee nog nooit.
Heb veel Apple-producten gehad, waarvan er ook weleens een niet helemaal perfect was en die werden tijdens en zelfs na de garantieperiode altijd netjes hersteld.

Ik heb de zelfde ervaring betreft Apple producten en ik heb 32 laptops onder mijn beheer

Ik zelf was tot voor kort RMA medewerker bij een grote winkelketen en wij lagen continue in de knoop met apple. Hier een korte opsomming:

-apple bied maar 1 jaar garantie, zelfs nu dat minimaal 2 jaar moet zijn in europa
-apple doet niet aan reparatie, ze vervangen alles gelijk, erg goed te doen voor hun(kostprijs) maar voor jou is het verkoopprijs minus het doosje en acc wat je er niet bij krijgt, oftewel koop maar een nieuwe.
-bovenstaand punt is erg leuk icm een niet vervangbare batterij... versleten? koop maar een nieuwe!
-apple heeft erg lang moeilijk gedaan(tot een jaar geleden) over garantie op acc, eerst zelfs geen en toen 3 maanden terwijl dit minimaal 6 maanden moet zijn, het is nu een jaar dat dan weer wel.
-apple wilt niets aan derden uitbesteden(recovery e.d.) en rekent hier zelf vaak de hoofdprijs voor (¤65 voor herinstalleren mac's)
-apple laat je garantie vervallen als je jailbreakt en je toestel een losstaand hardwarematig probleem vertoont, stuurt het product dan ongerepareerd met ¤25 verzendkosten terug, en dan heb je mazzel want als ze het onderzoek doorrekenen is het ¤50. Dit is natuurlijk de grootste onzin (ook bij android rooten/custom roms), je hebt immers garantie op de hardware en ze moeten op zijn minst aannemelijk maken dat de jailbreak/root het probleem veroorzaakt heeft (zeker binnen 6 maanden, daarbuiten omgekeerde bewijslast welke erg simpel is bij een defecte jack plug of kapotte knop!). Overclocken en het niet opstarten indien er iets mis gaat is je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk maar dat ben ik nog nooit bij apple tegengekomen (android wel; bricked samsung galaxy S1; gratis hersteld terwijl dit niet hoefde!)

mijn persoonlijke aftersales zuigt lijstje (erg =1 minder=hoger)
1 met afstand SONY (ps3 1jaar garantie, geen repair maar REFURB!)
2 hp (belachelijke onderzoekskosten ruim ¤50 bij elke betaalde repair, je mag geen losse hdd aanbieden voor repair, alleen complete laptop + accu + lader)
3 apple (zie hierboven; jah maar 3de plaats gaat heel lang worden als ik alles van 1 en 2 ook zo beschrijf, poll gaat immers voornlk over apple)
4 packerd hell (plastic schroeven in plastic behuizing, cpu fan die smelt(!) en oneindig dezelfde klacht willen repareren, ofnee meerdere pogingen nodig hebben om het uiteindelijk te fixen, waarna het weer kapot gaat)
5 philips (kleine slaapkamermodellen van tvs die piepen in standby, geen fysieke uitknop; voldoet aan fabrieksspecs.)
6 archos (producten worden altijd ingeruild, maar het nieuwe niet even testen voor je deze naar de klant stuurt!)

mijn "aanbevelingen"(tussen haakjes want ook hier genoeg gezeur)
-asus (houd zich goed aan consument en kooprecht (CKR) behalve regresrecht(geen enkele fabrikant komt zelf na een aantal reparaties/omruilingen met een andere oplossing, betrouwbare laptops)
-htc (CKR ok, meestal wat extra's na repair. e.g. oortjes, doekjes. styli, pennen etc)
- acer (jah niet gedacht he? snelle thuisservice, CKR ok, producten wat minder...)
-canon DSLR (reparateur was failliet en camera's klanten waren in beslag genomen door schuldeisers, duurde wat lang, canon stuurde mensen zelf een nieuwe camera terug en indien een toestel niet in het huidige assortiment zat kreeg men een vervanger van huidige generatie van hetzelfde niveau bijvoorbeeld als je met een videokaart van HD4870>HD6970!)

TL;DR Het beste wapen is jezelf inlezen en pas nadat bedrijven over de (wettelijke) lijnen gaan op de rem drukken. Gelinkte site is van de nederlandse overheid en geeft de huidige stand van zaken aan. neem een printje mee naar de winkelier! soms zijn deze simpelweg niet op de hoogte! >>>consuwijzer.nl<<<

[Reactie gewijzigd door Vburen op vrijdag 30 december 2011 01:40]


Het feit dat ze een gejailbroken device weigeren te 'fixen' heeft meer te maken dat je wanneer je jailbreakt je garantie kwijt bent, wat redelijk logisch is. (wacht eens even; zijn er mensen die met een kapotte device naar de winkel gaan terwijl ze hem nog niet gerestored hebben? *shock*)

Soms kan je niet restoren he :)

Maargoed ik restore niks als ik me toestel naar de fabrikant stuur, uiteraard wel facotry resetje anders staan mijn gegevens er nog op (en met een beetje pech wordt die refurbisched verkocht of aan een ander gegeven)...

Ik heb zelf 1 jaar bij een Apple Service bedrijf gewerkt. Apple doet inderdaad zelf niet aan reparaties. wat er gedaan word is dat je je Apple product bij de verkoper kan brengen die zal het het dan een van zulke bedrijven als waar ik werkte worden gebracht.

wij konden via een Portal van Apple kijken of er al eens reparaties waren gedaan voor deze machines en ook zo nodig onderdelen bestellen (onder garantie) hier zat wel de voorwaarden aan dat je het defecte onderdeel terug moest sturen. vaak was Apple ook erg soepel met onderdelen vervangen die net buiten de garantie periode vallen.

Alleen als je geen garantie had kon je vaak net zo goed een nieuwen kopen omdat de prijzen die Apple voor de onderdelen belachelijk zijn. Zo kon een Ram module die van Apple kwam zo 50 tot 100 euro duurder zijn altijd een vergelijkbaar module van een ander merk. zo zitten in veel machines van Apple ook de GPU / CPU vast op het moederbord. waardoor deze prijzen ook de pan uit schieten.

Nee, nog nooit

Geleukkig nog nooit last van gehad en zelfs buiten garantie geholpen (o.a. Azerty en BCC) :)

ik wel, met een ipod nano die ineens begon te crashen, scherm word wit en kon niet meer gesynchroniseerd worden etc etc, naar de lab9 gegaan (ipod was nog maar jaar oud) en ze zijden dat het komt omdat ik hem laten vallen heb en dus geen garantie meer heb terwijl dit overduidelijk een software matige fout was.

Ik heb zelfs mijn 4 jaar oude Vaio laptop gerepareerd gekregen van Sony nadat een erkend probleem met de Nvidia video modules zich voor had gedaan. Die loopt nu weer als een zonnetje.

Zou HP wat van mogen leren, heel veel klanten zitten met hetzelfde probleem maar HP weigert die zelfde Nvidia video modules terug te halen. Probleem is dat er volgens HP 1 jaar garantie op de laptop zit. De winkel wil er binnen 2 jaar ook niets aan doen (BCC) en je opzadelen met onderzoekskosten etc... Geweldig die winkels...

Zie hier:
http://h30434.www3.hp.com...it-is-not-even/td-p/59052

[Reactie gewijzigd door thof1 op woensdag 28 december 2011 15:57]


Zie mijn vorige post. HP heeft niets met jou te maken. Ze kunnen B2B zelfs besluiten geen garantie aan BCC te geven. BCC echter MOET minimaal twee jaar garantie aan de consument geven, en voor een dure laptop is dat zelfs 3 jaar. Zie hier.

Op 26 mei 2011 hebben de grote ketens waaronder BCC zelfs een boete om de oren gehad vanwege misleiding. Ongelooflijk dat BCC nog steeds door gaat met deze praktijken.

[Reactie gewijzigd door immetjes op woensdag 28 december 2011 20:22]


Wat hier bedoelt wordt is een bekend en onderkend produktie/design fout, dit heeft niets met garantie te maken en zal gewoon gerepareerd dan wel vervangen moeten worden. Ongeacht of de garantie reeds verlopen is.

Overigens @thof1, het verbaasd mij dat jij zoveel problemen met een HP laptop ondervindt. HP is namelijk een van de weinige die de betreffende Nvidia GPU's ook daadwerkelijk heeft vervangen voor vergelijkbare ATi/AMD GPU's, dit betekend een nieuw moederborddesign, wat erg weinig gedaan wordt voor bestaande lijnen.

Ik zou gewoon nog weer aankloppen, bij de leverancier (BCC) zij zijn hier weldegelijk verantwoordelijk voor dit op een juiste wijze af te handelen.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op donderdag 29 december 2011 12:03]


Nee, nog nooit.

Maar ik neem eigenlijk nooit de moeite om m'n garantie te claimen. Als er bijv na 2 jaar een harde schijf uitvalt is die al dermate oud dat ik er niet eens een soortgelijke voor terug zou willen dus dan denk ik laat maar zitten, al die moeite.

Veel gaat er ook niet veel kapot eigenlijk, of ik vervang het al voor het kapot kan gaan.

Ik heb nu al zo'n 15 jaar Apple producten en heb ik 2 keer te maken gehad met garantie. De eerste keer met een PowerMac G5, deze is buiten de garantieperiode compleet gratis gereviseerd (Nieuw moederbord en twee nieuwe G5 cpu's.) Later heb ik nog een Macbook Pro gehad, deze is na een jaar (!) vervangen voor een nieuwer exemplaar.

Met Apple dus alleen maar positieve ervaringen. Onlangs kocht ik een nieuw moederbord van Gigabyte via Azerty. Dit moederbord kwam geleverd met de cpu pinnen verbogen. Nog Azerty, nog Gigabyte wenste dit moederbord te vervangen of te repareren. Totaal geen twee-richting communicatie mogelijk, met name met Azerty niet. Uiteindelijk heb ik de pennen zelf recht gebogen met een vulpotloodpen :X

Gigabyte, wat mij betreft het beste merk ooit, heb al meerdere producten zonder aankoopbon rechtstreeks kunnen laten vervangen...

3 moederborden en 1 VGA :) En de 2de binnenkort (klinkt als een hoge uitval maar ik heb elke paar maanden nieuwe hardware in me PC en vrijwel altijd Gigabyte omdat de garantie daar lekker snel en makkelijk buiten de winkel om kan gaan).

Zelfde gehad recentelijk nog met Afuture, moederbord geleverd van Asus van 303,- ballen. Kom ik na 1 maand wanneer ik wil beginnen met bouwen erachter dat de pinnen waren verbogen, wouden ze gewoon mij de schuld geven. Uiteindelijk hebben ze de pinnen rechtgebogen en getest en daarmee moest ik het maar doen. Laatste keer dat ik daar wat gekocht heb!

Mja, als je na 1 maand pas begint met bouwen is het natuurlijk wel logisch dat een verkoper wat vraagtekens plaatst.
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011