Specificaties M.2 80mm • TLC • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 27 december 2017 Product geleend

WD Black PCIe SSD 256GB

Hoewel 'Black' labeled is deze ssd eerder een NVMe prijsvechter met dito prestaties dan een topmodel. Onder de streep vooral interessant omdat deze(op moment van schrijven) de goedkoopste direct verkrijgbare 240-256GB M.2 NVMe PCIe SSD is in het reguliere kanaal, niet voor zijn topprestaties. Prima mits de prijs zo blijft.

Pluspunten

• Goedkoopste M.2 NVMe PCIe SSD op moment van schrijjven (regulier kanaal)
  • Subjectief prima snel en objectief prima prestaties voor de meeste praktische consumer doeleinden. In een aantal scenario's zien we de voorbij-SATA snelheden ook gewoon duidelijk terug.
  • Praktische M.2 voordelen (geen kabels, minder ruimte kwijt)
  • 5 jaar garantie ter ondersteuning van nette durability specs.

Minpunten

• Prestaties vergeleken met snelle NVMe drives (zoals de iets duurdere 960 Evo) teleurstellend. In menig benchmark doen goede SATA drives het juist wat beter.
  • NAND prijzen momenteel nog altijd een zooitje. Verliest WD met deze drive zijn prijs-voordeel dan resteren weinig sterke argumenten in zijn voordeel (Zoals bij de 512GB variant)
  • 'WD Black', maar dan met 'Blue' PCB is m.i. een gemiste kans op een fysiek aantrekkelijkere SSD.

J.One 11 februari 2018 Product gekocht

WD Black PCIe SSD 256GB

Als upgrade voor een oude Caviar black die nog ik tijdelijk had gebruikt in mijn NUC heb ik deze WD PCIe SSD aangekocht. Tot heden -ongeveer een jaar later- geen spijt van.

Pluspunten

• Lekker snel
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Geen

gvandijk14 15 januari 2018 Product gekocht

WD Black PCIe SSD 256GB

Prima ssd met hoge snelheden

Pluspunten

• Snel
  • neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• niks

haans013 2 augustus 2017 Product gekocht

WD Black PCIe SSD 256GB

Heb deze voor in mijn laptop, werkt prima. Makkelijk te installeren.

Pluspunten

• M.2 aansluiting
  • NVMe
  • Snel

Minpunten

• Geen

StrataWhite 11 juni 2017

WD Black PCIe SSD 256GB

Zodra deze op in de winkels verscheen heb ik 'm besteld. In mijn ogen de directe concurrent voor de Samsung 960 Evo. Lekker snel en compact. Had weinig moeite met installeren, wel zorgen dat je je bios goed hebt ingesteld.

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Makkelijk in te bouwen
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Karige verpakking en gebruiksaanwijzing
  • Niet geschikt voor elk moederbord

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een WD Black PCIe SSD 256GB?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht