MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G - Reviews

Specificaties 4GB GDDR5 • 2x DP, DVI-D, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

MSI laat met hun Gaming X uitvoering van de RX 470 zien wat we eigenlijk willen: prestaties, stilte, dikke looks, al zij het zonder backplate zoals bij de RX 480. De AMD RX 470 chip blijft een prima uitgangspunt voor betaalbaar AAA titles spelen op 1080p met hoge instellingen.

Pluspunten

• Keurige prestaties in AAA games op 1080p
  • Flink zuiniger dan last-gen AMD
  • 4GB lijkt voorlopig de sweet-spot voor 1080p gaming
  • DX12 performance nog een slag beter dan DX11
  • MSI Twin Frozr VI is ijzersterk: zeer stil, prima koel, dik vormgegeven en leuke verlichting
  • Sterke prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Hogere resoluties dan 1080p profiteren duidelijk van een duurdere GPU
  • Mist de backplate van de RX 480 of GTX 10-serie

Natriumlamp 21 april 2017

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Deze kaart besteld voor een vriend van me nadat zijn HD 7950 overleed. Prima 1080p performance voor een prima prijs en zeker een upgrade van een HD 7950.

Pluspunten

• Een stuk beter dan een 1050ti voor een klein beetje meer geld.
  • DVI-D uit.
  • Goede koeling.
  • 1080p performance on point.
  • De prijs.

Minpunten

• RX 480 4GB is maar een klein beetje duurder en toch weer wat beter dan deze kaart.
  • Wellicht het "color scheme".

superrock 29 januari 2017

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Lekker snelle en stille met zijn grote koeler en zijn fans die stilvallen in idle. Door de grote koeler zal hij niet overal in passen. Ook zijn de stock voltages veel te hoog. Standaard draait hij met 1,15v terwijl hij bij mij op 1,02v draait.

Pluspunten

• Lekker stil
  • Hoog geklokt en blijft hoog geklokt
  • Zeer goede koeling

Minpunten

• Zeer groot
  • Relatief hoog voltage out of the box

Lennyz 9 januari 2017

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

- Het design is echt strak. - Muisstil! De fans gaan pas draaien als de temperatuur boven de 58 graden Celcius komt. Bij niet gamen is de temperatuur ongeveer tussen de 30-37 graden. - Goede prestaties voor deze prijs.

Pluspunten

• Design
  • Muisstil
  • Goede koeling > Lage temperaturen

Minpunten

• Geen. Zeer tevreden.

Madrox 29 november 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Perfecte kaart voor 1080P gaming, meer power heb je voorlopig niet nodig.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs/prestatie
  • Stil

Minpunten

• alleen in het rood/zwart

Rempage1 27 november 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Sinds een paar dagen in huis en heb tot nu toe elke game op de maximale settings kunnen spelen. Fallout 4 en XCOM 2 stonden hiervoor bij mij op medium.

• Kwaliteit
  • Goede koeling

Minpunten

• Tot op heden geen

jorisveenink 8 november 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Erg tevreden mee, voor een relatief lage prijs heb je een videokaart die erg goed presteert. Ik gebruik hem zelf op een FHD monitor, en kan oa games zoals GTA 5 spelen op very high/ultra. Naar mijn idee is de kaart ook redelijk stil. Soms valt wel mijn geluid weg.

Pluspunten

• relatief goedkoop
  • erg goed voor FHD
  • veel aansluitingen

Minpunten

• geluid via HDMI valt soms weg

Lucif3r 1 november 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Superkaart waar alle games op gespeeld kunnen worden en men er voor kiest geen 400-500+ euro uit te geven. Ook onder load geen last van geluid, koelt perfect. LED is apart instelbaar via de meegeleverde software. Meegeleverde software werkte niet helemaal vlekkeloos, miste ik de auto-update met de laatste drivers.

Pluspunten

• Prestaties
  • Looks
  • Geluid
  • LED (Instelbaar)

Minpunten

• Meegeleverde software
  • Backplate

Idree 12 oktober 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Rocket League op 144fps is glorious!

Pluspunten

• design
  • price x performance
  • makkelijke te overclocken

Minpunten

• twijfel of ik voor rx 480 had moeten gaan

koekinator 19 september 2016

MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Prima Videokaart vooral voor de prijs dit is naar mijn mening de sweet spot 1080P gaming kaart

Pluspunten

• Twin frozr VI
  • Stil zelfs tijdens load
  • RGB verlichting.
  • 1 x 8 pin connector

Minpunten

• geen tot nu toe

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G?