ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 180Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASUS ROG Swift PG248Q Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Rens bNewbie 27 januari 2019 Product gekocht

Mooooooooooooooi

Pluspunten

• 180hz (overcloced)
  • 1080p
  • Asus Rog
  • G-sync

Minpunten

• Duur

Metalfist 22 mei 2020 Product gekocht

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Goede TN monitor voor gamen. 120Hz lijkt de beste instelling te zijn om een rustig beeld te krijgen, op 144/180 kun je scanlijntjes zien. Voor betere kleurechtheid, maar lagere responstijd, moet je een IPS monitor nemen. Ik mis wel de ingebouwde speakers die de pg278Q wel heeft.

Pluspunten

• tot 180Hz
  • G-Sync
  • USB aansluitingen
  • Makkelijk verstelbaar
  • Fijne knoppen aan de achterkant
  • Bezels precies goed voor de webcam

Minpunten

• Geen speakers
  • Te fel op 0% brightness
  • 144/180 Hz geven scanlijnen (120 lijkt het beste te werken)
  • Brede voet, maar gelukkig wel plat
  • Plasic Kensington lock is te zwak
  • Kleurechtheid (het is een TN scherm)

Danzelton 7 februari 2018 Product gekocht

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Voor het kopen al rekening gehouden met wat mindere kleurweergave en de out-of-the-box settings. Viel de eerste paar dagen toch tegen door opstapelende kleine complicaties, maar na wat guides te hebben opgezocht en alle instellingen goed te hebben gezet vind ik het een prima scherm voor het gamen zoals bedoeld!

Pluspunten

• Stevig
  • Design (dunne randen en vormgeving onderkant)
  • Kabels via middenopening statief goed weg te werken
  • Verstelbaarheid scherm
  • Hoeveelheid scherminstellingen (o.a. blue light filter)

Minpunten

• Standaard instellingen uit de doos
  • Beheren scherminstellingen

Meowzen 10 december 2017 Product gekocht

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Washed out kleuren en onacceptabele color banding zorgen ervoor dat mijn liever mijn 7 jaar oude tweedehandse LG W2363D met 120 Hz gebruik. Gsync is fijn als je rond de 60 tot 90 fps ingame haalt. Alles onder de 50 of boven de 100 is hiermee nauwelijks een verbetering. Geretourneerd.

Pluspunten

• Gsync
  • Degelijk, zwaar en van Asus bouwkwaliteit
  • Zeer snel scherm. Volgens mij gebruikt Overwatch League deze monitoren en terecht (weinig grijs of donkere kleuren)
  • Tweede monitor alleen maar voor Overwatch ed?

Minpunten

• COLOR BANDING!
  • Washed out kleuren!
  • 180 Hz Gimmick
  • Zeer ongeschikt om films/youtube op te kijken

JoepW 22 maart 2017

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Ik heb drie van deze schermen nu een ruime maand aan mijn RaceRig en ben erg tevreden over het beeld en de zeer vloeiende weergave zonder tearing en mooi scherp beeld. Ik had veel eerder naar 144 hz moeten gaan. :)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak

• Bezels

Arjanders 28 januari 2017

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Veel te fel in avond (mijn gebruikerstijd). Storende zaken als color banding. 180Hz gaf wat scanlijntjes in rechterbovenhoek. Het is wel een lekker snel scherm, beeld is vloeiend, maar minpunten waren voor mij te overheersend. Heb het scherm geretourneerd

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • Gebruiksersgemak OSD menu
  • 144Hz
  • geen PWM

Minpunten

• Color banding
  • Luminance te hoog op 0% brightness
  • 6bit paneel

joppe99999 2 augustus 2016

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Erg mooie monitor, poot een klein beetje aan de grote kant maar dit zorgt wel dat hij lekker stevig staat. Verstelbaarheid is super fijn, beeld is geweldig, gsync is mijn nieuwe standaard. Het geld zeker waard!

Pluspunten

• Mooi design
  • 144hz
  • Kleuren duidelijk en mooi
  • gsync
  • 1 ms (vooral bij shooters erg nice)

Minpunten

• Klein beetje aan de grote kant
  • Slechte zwart waardes (loopt slecht over)

Xao 27 juli 2016

ASUS ROG Swift PG248Q Zwart

Een nieuwe monitor uit de ROG Swift collectie van Asus. Hoge kwaliteit en zeer snel. Enige minpunt voor mij is de hoge prijs.

Pluspunten

• 180Hz
  • G-Sync
  • Volledig verstelbaar
  • Monitor standaard goed afgesteld en ge├»nstalleerd
  • Lage reactietijd
  • Goede kleurweergave
  • Mooi design

• Verminderd contrast op 180Hz, 144Hz werkt wel goed

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS ROG Swift PG248Q Zwart?