ASUS Z170M-PLUS

Specificaties Socket 1151 • Micro-ATX • Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Leijenaar 30 juli 2016

ASUS Z170M-PLUS

Denk om het plaatsen van de connector voor cpu spanning en cpu fan. Nadat je een relatief grote aftermarket koeler op de cpu zet kom je er nog maar lastig bij. 1 van de weinige met m2 en 2 usb3.0 connectors op mobo! (verreiste voor build)

Pluspunten

• stabiel icm 6700K geklokt
  • uefi overzichtelijk
  • neutraal qua kleur.

Minpunten

• krapjes
  • prijs. (voor wat je krijgt relatief duur, moest m2 + 2xusb3.0 op mobo hebben)

Quadradial 19 januari 2016

ASUS Z170M-PLUS

Mooi bord voor niet te veel geld. Met de nieuwe Bios 0504 geen issues meer met de overclock

Pluspunten

• Nette/ruime board layout voor een mATX bord
  • Bios is overzichtelijk
  • USB-C

Minpunten

• Maar 4 USB poorten

frozen_fire 28 november 2015

ASUS Z170M-PLUS

Degelijk en stabiel moederbord. Doet wat ie moet doen. Review op basis van BIOS 0504.

Pluspunten

• USB type C
  • Stabiele 6600K op 4700Mhz bij 1.35V met luchtkoeling
  • Goede prijs voor Z170

Minpunten

• Geen VCCio in BIOS zorgt dat hogere RAM snelheden niet mogelijk zijn. In mijn geval een hard wall op 2700Mhz. Als je high speed RAM wil (met of zonder overclocken), raad ik je dit mobo af. Edit: opgelost met BIOS 0506.
  • Boot niet als FSB boven 100Mhz gezet wordt, zelfs bij 100.10MHz
  • 12V sensor werkt niet. Geeft altijd exact 12.00V aan.
  • Slechts 4 USB poorten achteraan

TommyknockerNL 27 augustus 2015

ASUS Z170M-PLUS

Prima prijs kwaliteit verhouding. Ik zat te twijfelen tussen Asus Z170M-PLUS en de Gigabyte GA-Z170M-D3H. Mijn ervaring met Asus is altijd goed geweest en na deze korte review te hebben gezien* had ik geen twijfels meer. * http://www.amazon.com/gp/product/B012N6F0TO?redirect=true&ref_=s9_simh_gw_p147_d0_i1

Pluspunten

• Uefi is makkelijk en ziet er goed uit.
  • Naar 4,5 Ghz zonder issues
  • Stabiel en degelijk

Minpunten

• Io shield is wat prutsen om de clips goed aan te laten sluiten bij het moederbord

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS Z170M-PLUS?