Niet beschikbaar
Specificaties 135mm diameter met 26,1dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de be quiet! Dark Rock Pro 3. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
pclinde 22 november 2017

be quiet! Dark Rock Pro 3

De Dark Rock Pro 3 is de meest uitgebreide CPU-koeler van be quiet!. Deze CPU-koeler is al even op de markt, maar bewijst op modernere platformen goed mee te kunnen. Een 1700X op 4GHz is geen enkel probleem en dat ook nog eens met een stille werking.

Pluspunten

• Kwalitatief dik in orde!
  • Prestaties met een stille werking (praktisch onhoorbaar).
  • Vernikkelde ontwerp met aluminium top plate.
  • PWM SilentWings fans.
  • Fan is verplaatsbaar om een geheugen overlap te voorkomen.
  • Ruimte voor een derde fan, nog meer power!

Minpunten

• Het monteren mag wat gebruiksvriendelijker.

entetex 2 juni 2014

be quiet! Dark Rock Pro 3

Lomp ding om te installeren, maar de prestaties en geluidsproductie overwinnen dat gemakkelijk. Voor het geld dat ie kost is het het zeker waard. Monteren doe je immers maar één keer. De geweldige prestaties blijven.

Pluspunten

• Nagenoeg onhoorbaar
  • Mogelijkheid tot montage 3e fan
  • Geweldige temperaturen

Minpunten

• Moeilijk te monteren in sommige situaties
  • Past qua hoogte niet in alle kasten
  • Past niet altijd bij geheugen met extra koelribben

Geluidsproductie (max) Score: 4

theemstra 1 mei 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Door de afmetingen van de koeler past deze niet in alle kasten, iets om rekening mee te houden. In mijn kast moesten de geheugenmodules een paar slots uitwijken (ik heb er 8, dus dat is geen ramp).

Pluspunten

• Lage temperatuur bij lage RPM (weinig geluidsproductie)

Minpunten

• Op veel moederborden lastig te monteren
  • Bij veel moederborden slechts geschikt voor lage geheugenmodules
  • Bij afwijkende airflow snel last van hogere temperaturen

Koelvermogen Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 5

SjardWillems 31 mei 2019 Product gekocht

be quiet! Dark Rock Pro 3

Zeer stil en koelt heel erg goed Wel heel erg lomp en lastig in te bouwen hij is daarbij ook heel erg zwaar

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • robuust
  • koelt perfect
  • stil

Minpunten

• duur
  • lastig schoon te maken
  • zwaar
  • lastig te (de)monteren

rickkop90 10 september 2018 Product gekocht

be quiet! Dark Rock Pro 3

Dit product doet zijn werk. Ik heb hem zelf op een i7 8700k staan deze wordt nu perfect gekoeld. De koeler is wel (zoals velen) groot lomp en lastig te monteren maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt met dit formaat heatsink.

Pluspunten

• Koelt perfect
  • Fans meegeleverd

Minpunten

• Lomp / groot / lastig monteren
  • Lastig schoon te houden ( Fan zit in de heatsink )
  • prijzig

debeer 26 april 2017

be quiet! Dark Rock Pro 3

Wil je een processorkoeler voor een stil systeem neem dan deze. In mijn kast draait de ventilator in principe niet omdat het koelblok de processor al voldoende laat afkoelen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • makkelijk te monteren
  • robuust

Minpunten

• groot en zwaar

marthu 8 februari 2017

be quiet! Dark Rock Pro 3

Mijn Antec Kuhler H2O 620 koelde niet goed genoeg en ben toch maar weer overgegaan naar lucht koeling. Deze koeler koelt 10/20 graden beter dan de antec

Pluspunten

• FX9590 draait nu idle 29 en max 58 graden
  • Erg stil
  • Erg mooi design
  • Makkelijke montage

Minpunten

• Groot? hij zal niet in alle kasten passen.

luigi87 2 december 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Zoals al door meerdere tweakers benoemd is het bakbeest wat lastig te monteren. Zeker omdat op mijn Motherborard nog dikke heatsinks rond de CPU zitten. Maar montage doe je als het goed is maar één keer. hierna heb je er allemaal plezier van, zelfs op vol vermogen is die stil.

Pluspunten

• zeer stil
  • Mooi design
  • Geweldige prestaties

Minpunten

• montage is tijdrovend
  • Fors formaat, past zeker niet in iedere kast

ProxXi 17 november 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Zeer goed product, zocht een nieuwe koeler omdat mijn stock intel koeler een beetje te veel lawaai ging maken (wil me pc zo stil mogelijk) en temperaturen waren een beetje aan de hoge kant, met deze koeler heb ik al 15 -20 graden verschil gemeten (stress testen).

Pluspunten

• Goede koeling
  • Strak Design
  • Zeer stil
  • Aanrader

Minpunten

• Moeilijke inbouw
  • Onduidelijke instructies

fastferrari2000 26 oktober 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Heb deze koeler al 2 jaar. Houd alle CPU's die ik tot nu toe gehad heb koel. Is lekker stil door de 2 meegeleverde Be Quiet fans.

Pluspunten

• Stil (2 Be Quiet fans meegeleverd)
  • Koel

Minpunten

• Monteren (Vooral op een moederbord met een grote VRM heatsink) is een nachtmerrie.
  • Heel groot (Let op de hoogte en breedte bij het kopen van je case en RAM!)

Geluidsproductie (max) Score: 3
Anoniem: 705715 14 september 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Geweldige koeler van be quiet! Op een Intel core i7 4790 is 60 graden maximaal gemeten tijdens het renderen van een video van 2 uur. Zelfs als de kast open staat. Instalatie was een beetje onduidelijk dus was er wel een uur mee bezig...

Pluspunten

• Koelt geweldig
  • Stille fans
  • Goede bouw kwalitijd
  • Extra fan klip mee gelevert

Minpunten

• Instalatie
  • Als er geen goede airflow is dan wordt hij een stuk warmer

OnlyNeedJuan 20 augustus 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Na een redelijk ingewikkelde installatie (ik was alleen) was ik erg tevreden over de koeler. Hij is erg stil (ik hoor hem niet over mijn HDD of GPU heen) en koelt mijn 6700k tot een prettige 50-60 graden wanneer deze volledig gebruikt wordt.

Pluspunten

• Koelt erg goed
  • Zeer still
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Erg lastig monteren, twee mensen verreist voor snelle installatie
  • Te groot voor sommige kasten
  • Grootte ram gelimiteerd

nickklomphaar 16 juni 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

zeer goed. het zal bij mij eerder voorkomen dat mijn cpu bevriest inplaats van dat hij doorbrand. (amd fx 6300 @4,7ghz)

Pluspunten

• koelt goed!!
  • max 3 fans
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• groot en lomp

TwinkieWinkie 18 mei 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Tot ik nieuwe schroeven van ze binnen heb blijft dit product voor mij onbruikbaar. Ik zal een volwaardige review schrijven zodra ik 'm überhaupt kan gebruiken..

Pluspunten

• Mooi ding

Minpunten

• Geen schroeven

Boost9898 14 februari 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

Wat een beest, hij koelt mijn i7 5820K met een baseclock van 3,3 GHz die ik overclockt heb naar 4,2 GHz. Ook is hij erg stil zoals de naam al aangeeft. Hij is wel een beetje aan de prijs.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Erg stil
  • Mooie looks

Minpunten

• Lastig te monteren
  • Let op de hoogte van je RAM

dirklalleman 11 januari 2016

be quiet! Dark Rock Pro 3

De cooler is muisstil ziet er bruut uit en de cooling is goed. mensen klagen over de moeilijkheid van het installeren. Ik vond het niet zo lastig in vergelijking tot andere cpu coolers.

Pluspunten

• Stilte
  • coolprestaties
  • looks

Kuusje 15 december 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Schitterend ding, wel een bakbeest hoor! Bij lange na niet geschikt voor alle moederborden vanwege de grootte.

Pluspunten

• Koud, koud, koud!
  • Mooi gemaakt
  • Superstil.

Minpunten

• Voor deze prijs had er wat betere koelingspasta bijgeleverd mogen worden i.p.v. de standaard grey goo. Deze droogt na een paar jaar uit waardoor de koeler los moet om de pasta te vervangen. Met deze koeler is dat géén snel klusje.

Garfieldje79 30 juni 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Zeer mooie en stevige koeler die zelfs een overklokte cpu aardig koel kan houden met niet teveel lawaai.

Pluspunten

• Zeer compleet pakket (meerdere sockets en koelpasta)
  • Mooie en robuuste afwerking
  • Goede koelprestaties met weinig lawaai

Minpunten

• Gebruiks handleiding niet duidelijk
  • Meegeleverde koelpasta kan beter

Anoniem: 606597 25 juni 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Goede bouwkwaliteit en een zeer mooie afwerking. Ontzettend stil en in combinatie met mijn i7-4790 kom ik bij idle op ca. 25-30 graden en bij load niet meer dan 55 graden uit. Echter met 1.2KG is het toch een vrij zware koeler. Desalnietemin een ontzettend goede koeler en dus aanrader.

Pluspunten

• Koud
  • Stil
  • Robust
  • Mooie zwarte afwerking

Minpunten

• Groot
  • Zwaar
  • Moeilijk te monteren
  • Blokkeert eerste Ramslot

Anoniem: 646506 15 mei 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

koel en stil, met mij i7 4790-k overklokt op 4,5ghz, 26 graden in load zonder de fans te horen

Pluspunten

• stil
  • koel
  • kwaliteit / sterk

Minpunten

• niet de makelijkste koeler om in te bouwen, boekje is erg onduidelijk

flipkipse 16 maart 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Lastig te installeren. Mijn tip: Doe 2 busjes vast op het moederbord (de 2 waar je het moeilijkste bij kan) en 2 busjes vast aan de koeler. Wanneer je de koeler dan plaatst kan je alles makkelijk vast draaien. Erg stil en mooi design. pas op hij is vlijmscherp.

Pluspunten

• Zeer stil / onhoorbaar
  • Processor blijft zeer koel
  • Uiterlijk

Minpunten

• vlijmscherp
  • lastige montage
  • Overlapt een ram slot

chinchan9 11 februari 2015

be quiet! Dark Rock Pro 3

Let op dat je de beugels eerst aan het koelblok bevestigt, vervolgends de backplate met de schroefjes op je moederbord plaats en de bijgeleverde clips er op klikt. Dan kan je vrij eenvoudig het koelblok bevestigen door het op de 4 schroeven te plaatsen en ze vast te schroeven.

Pluspunten

• Mooi design!
  • Zeer goede koeling
  • Super stil (Rubbertjes tussen de koelribben)
  • Ik vond de installatie vrij makkelijk (in een full tower)

Minpunten

• overlapt mijn eerste 3 ram sloten (let op Alleen voor low profile ram)
  • erg groot (maar voor mij geen probleem en daar kies je ook voor)

Anoniem: 225411 4 augustus 2014

be quiet! Dark Rock Pro 3

Erg lastig te monteren met maar twee handen. De handleiding is niet duidelijk waardoor ik hem twee keer moest installeren. Maar koelen doet 'ie uitstekend, en hij blijft erg stil. [edit] hij past niet in mijn nieuwe systeem vanwege iets hogere ramsticks dan normaal (G.Skill Trident met heat spreader verwijderd).

Pluspunten

• Erg goede koelprestaties
  • Stil
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Erg lastig te installeren
  • Onduidelijke handleiding
  • Past niet op krappe moederborden of in combinatie met iets hogere ram sticks. Alleen low profiel sticks passen.

Geluidsproductie (max) Score: 4
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een be quiet! Dark Rock Pro 3?