Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASRock Rack C2550D4I. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
SRich 8 november 2018 Product gekocht

ASRock Rack C2550D4I

Ik heb dit board al jaren in mijn bezit, voordat ik de amazon reviews had gelezen is om onverklaarbare reden heel het motherboard + geheugen overleden(gelukkig binnen de garantie) is de moederboard en geheugen vervangen. Helaas is ie na een tijd weer stuk gegaan mijn Advies: KOOP DIT NIET

Pluspunten

• Veel SATA poorten
  • KVI ondersteuning
  • Veel geheugen ondersteuning

Minpunten

• Beruchte Intel Atom
  • Complete board en geheugen overleden

rayburgemeestre 5 november 2018 Product gekocht

ASRock Rack C2550D4I

Heel mooi product, alleen aangezien het nog steeds te koop staat op Tweakers voel ik me verplicht te waarschuwen middels deze review. Die van mij is inmiddels stuk na korte tijd. Check de reviews op Amazon: Bekende productiefout in de processor, waardoor de meeste binnen een jaar kapot gaan :-(

Pluspunten

• Een van de weinige mini atx borden met zoveel sata aansluitingen
  • Wanneer hij werkt prima, niet beestachtig snel

Minpunten

• Intel Atom C2xxx Flaw
  • Life expectancy 1 jaar

zuigzoen 19 maart 2017

ASRock Rack C2550D4I

Prijzig moederbord, maar door zijn vele sata poorten en ondersteuning tot 64 GB geheugen zeer geschikt als basis voor FreeNAS met een paar plugins als Owncloud en SADnzb

Pluspunten

• veel sata poorten 12!
  • 4 cores
  • ondersteund veel geheugen
  • energie zuinig

Minpunten

• ondersteund niet alle geheugen

meneer-ei 15 december 2015

ASRock Rack C2550D4I

12(!) SATA poorten. Ideaal voor een NAS. Ondersteunt maximaal 64GB (ECC) geheugen.

Pluspunten

• 8 x SATA3, 4 x SATA2
  • 2 x Gigabit ethernet
  • IPMI op dedicated ethernet poort

Minpunten

• Geen USB 3

rolfkunst 6 augustus 2015

ASRock Rack C2550D4I

Mooi product, flink uitgebreid met maar een paar minpuntjes. Ideaal als ESX server of NAS, veel heel veel sata poorten.

Pluspunten

• Stabiele hardware (ilo uitgezonderd)
  • Uitgebreide ILO
  • Veel geheugen mogelijk
  • PCI-Express poort aanwezig
  • 2x Gigabit

• Maar 3 USB poorten tegelijk te gebruiken
  • 64GB wordt ondersteund, maar is bijna niet aan te komen
  • ILO valt vaak uit, na powercycle werkt het weer.

SonicFC 13 januari 2015

ASRock Rack C2550D4I

Iniddels ervaring met 4 systemen op basis van dit mobo. Super moederbord voor gebruik als basis voor een NAS. De gebruikte controllers (SATA, netwerk) worden breed ondersteund en zijn van prima kwaliteit. Mijn ervaringen zijn op basis van Nas4Free icm ZFS.

Pluspunten

• Zuinig
  • Relatief veel rekenkracht voor een NAS
  • 12 SATA-aansluitingen!

Minpunten

• De powerconnector zit bovenaan het moederbord, erg onhandig
  • één USB-poortje extra was geen overbodige luxe geweest.

iRReeL 28 november 2014

ASRock Rack C2550D4I

Zeer betrouwbaar moederbord, staat nu ongeveer 5 maanden aan zonder enig probleem (gebruik 'm wel alleen als NAS met ZFS guru)

Pluspunten

• IPMI
  • Veel Sata poorten
  • Zeer stabiel
  • Passief

Leftblank 4 november 2014

ASRock Rack C2550D4I

Een ideaal moederbord om te gebruiken in een zuinige thuisserver of NAS met groot aantal schrijven. Het bordje is niet feilloos (geen usb, layout niet ideaal) maar biedt wel een prima basis.

Pluspunten

• Zuinig, passief gekoeld
  • Veel SATA poorten (12)
  • IPMI (KVM over LAN)

Minpunten

• Beperkt aantal I/O poorten op backplate (slechts 2x USB)
  • Geen USB3
  • Locatie 24-pins connector (bovenaan, tegen rand van de kast)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASRock Rack C2550D4I?