Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
sytsevg 15 januari 2020 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Elegant en simpel, mooie contrast en werkt goed voor het gamen. ELMB sync werkte prima voor mij, geen flicker, maar er is wel wat overshoot. Helaas heb ik met dit scherm twee keer een dode pixel ontvangen.

Pluspunten

• Contrast
  • Kleurweergave
  • Simpel design
  • ELMB sync werkt goed

Minpunten

• Twee keer dode pixel met dit scherm
  • HDR gaming maakt geen verschil
  • G-SYNC branding
  • IPS glow

Thomg 2 januari 2020 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

OP zich gewoon een prima monitor met prima bang for the buck. Spirituele successor van de VG248QE.

Pluspunten

• Scherm/euro netjes
  • Losse powerbrick

Minpunten

• ELMB + Freesync flickering zeer irritant bij hoge refresh rates
  • Scherm disconnect bij uitschakeling beeld van windows
  • Losse powerbrick

jesselhh 29 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Goedkoop 1440p 165Hz scherm met G-sync, fijne stand en erg robuust. om een kabel te plaatsen moet ik de monitor altijd op zijn rug leggen anders kom ik er niet bij. screen burn in na 20 minuten dezelfde pagina open te hebben.

Pluspunten

• monitor stand
  • 165Hz 1440p g-sync voor minder dan €500

Minpunten

• kabels plaatsen erg moeilijk
  • beetje ips glow (voor mij niet heel hinderlijk)
  • screen burn in

IanRvE 25 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Ik zocht een nieuw scherm dat 1440p, 144hz en een IPS scherm had. Ik wilde initieel voor de LG 27GL850 gaan, maar omdat die monitor moeilijk verkrijgbaar is en het contrast beduidend minder is, toch maar voor deze gegaan. Ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb.

Pluspunten

• Fantastische kleuren
  • 144hz (overclockbaar tot 165hz)
  • Swivel, tilt en pivot
  • Scherm is in hoogte te verstellen
  • Lage input lag

Minpunten

• ELMB werkt niet optimaal
  • Klein beetje IPS glow (gelukkig minimaal)
  • Contrast is prima, maar kan beter

struukduuker 22 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Was op zoek naar een mooi scherm om te koppelen aan mijn 2080super. Geweldig scherm, mooie kleuren, helder en vooral 144hz met g-sync. Scherm werkt ook op 165hz icm de overclock modus. 1ms is ook fijn. Er zitten speakers in deze monitor.

Pluspunten

• 1ms
  • t/m 165hz
  • G-sync

Minpunten

• Ips glow.
  • Elmb sync flickert soms

fugalism 5 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Erg blij met dit scherm. Heb het scherm gekocht als upgrade voor mijn oude monitor, en blijf me verbazen. Mooie kleuren, 144Hz en 27" is een erg fijne combinatie! Deze monitor biedt bovendien nog eens ELMB Sync, wat voorheen alleen bij duurdere monitors werd aangeboden.

Pluspunten

• 144hz
  • 1ms
  • ELMB Sync voor een betaalbare prijs
  • Prima prijs voor wat je krijgt

Minpunten

• Helaas wat IPS glow

Arnoudius 4 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Motivatie tot aanschaf: Scherm gekocht als vervanging van mijn 4K scherm. Was opzoek naar een "low profile" gaming scherm met 144Hz, IPS, 1440P. Ik gebruik het scherm nu een week met super veel plezier. Wanneer ik de resolutie met 4K vergelijk merk ik weinig verschil, mijn GPU kan beter ademen

Pluspunten

• Geen overkill !!!RGB!!!
  • Veel instelmogelijkheden
  • 144hz met optie tot 165hz
  • 1ms

Minpunten

• Minimale helderheid kan niet lager dan ik gewend ben
  • USB poort voor een muis receiver in het scherm had leuk geweest

nickram 3 december 2019 Product gekocht

Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Na weken wachten op LGUltraGear27GL850 voorraad en zoeken naar een alternatief wat voldoet aan 4 dingen: ips ,1440p, 144hz en rond de 500euro kwam ik bij deze schoonheid. Heeft een subtiele gamerlook, zit voornamelijk in de base. Gebruikt op 144hz met G-sync (kan 165hz). Experience is smooth geen ghosting.

Pluspunten

• IPS
  • 144/165hz
  • 1440p
  • Robuust scherm en base

Minpunten

• Plaatsing aansluitingen (onder hoek) lastig van voren

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart?