ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
tremendous1970Newbie 22 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Fijne monitor. Lekker groot. Smalle randen. Handige voorkeuze instellingen Ook fijn is hoogte verstelling, alhoewel die voor mij nog wat hoger had mogen gaan. Je kunt de Asus gelukkig ook kantelen, dus dat scheelt. Ik heb nog geen echte grote minpunten kunnen ontdekken, dus ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Voorkeuze instellingen
  • Handige knoppen

Minpunten

• aan/uit led niet goed zichtbaar
  • Hoogte verstelling had hoger gemogen

ProjectCANewbie 30 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dit scherm werkt heel goed. Ik twijfelde heel erg tussen een aantal maar deze kwam altijd als beste uit de test. Freesync tegelijk met ELMB is een game changer. Het scherm is makkelijk in gebruik en ziet er scherp uit.

Pluspunten

• Freesync en ELMB tegelijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Redelijke HDR voor films
  • Scherp beeld
  • 144 Hz

Minpunten

• Geen goede guides voor de optimale settings

Cappibar 25 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dunne randen, minimalistisch design, onopvallend ledje. Dit ding ziet er geweldig uit op een VESA mount en dan staat het beeldscherm nog niet eens aan. Uit de doos heeft dit beeldscherm al meteen geweldige kleuren, maar na een kalibratie is het echt top

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Snelle refresh rate
  • G-Sync Compatible en Freesync 2
  • Genoeg monitor aansluitingen

Minpunten

• HDR in naam alleen
  • prijzig
  • IPS glow in hoeken in het donker

robbertd97 25 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi snel IPS paneel met veel functies en een goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Kleurweergave (IPS)
  • 144Hz (overclockbaar naar 165Hz)
  • Weinig tot geen ghosting en motion blur
  • G-Sync Compatible

Minpunten

• IPS glow in donkere ruimte
  • HDR-implementatie is simpelweg bagger
  • Hoge prijs

GattsNewbie 20 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Bouwkwaliteit is uitstekend en erg erogonomisch. Beeld ziet er ontzettend goed uit en Gsync + ELMB werken super goed samen op hoge refreshrates. Voor high refresh rate gaming is dit een prima keuze, maar response times zijn wat trager bij lagere refreshrates.

Pluspunten

• Ergonomisch (pivot, voet draaibaar, hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar
  • Beeldkwaliteit (kleur, contrast) is top!
  • Gsync compatibel
  • ELMB kan tegelijk met gsync worden geactiveerd
  • Meerdere displayport en hdmi slots (kabels meegeleverd)
  • Ziet er super mooi uit. Geen absurde voet of rgb

Minpunten

• Werkt minder goed op lagere refreshrates.

Emin_5314Newbie 18 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Na gebruik te hebben gemaakt van een gaming laptop voor 3+ jaar, was dit een upgrade dat erg welkom was. De monitor is stevig gebouwd en super functioneel voor dagelijks gebruik. Enige minpunt dat ik op te merken heb, is dat de monitor niet ideaal is voor low FPS gaming.

Pluspunten

• Ideaal voor High FPS gaming(165HZ)
  • De Kleurnauwkeurigheid is Top
  • Werkt met FreeSync en ook G-Sync

Minpunten

• Niet uniforme helderheid
  • Geen USB ports

shadowheart 11 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooie scherm met voet waarmee je de hoogte van de monitor kunt verstellen en verticaal kunt zetten. Scherm geef mooi helder beeld en opties om de setting snel te wijzigingen.

Pluspunten

• snel, 165 hz
  • G-sync
  • Menu met voor ingestelde game keuzes
  • Aansluitmogelijkheden
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• erg slechte speaker
  • switchen van input best omslachtig, niet met 1 druk

Royeboi 12 oktober 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Zeer goed en helder scherm dat werkt met Nvidia's G-sync tot maar liefst 165Hz. Heel af en toe probleempjes met de instellingen in-game, maar dat ligt vaak aan de game zelf. De bouwkwaliteit is goed al wordt het paneel wel wat warm. Aanrader voor 1440p 165hz!

Pluspunten

• Mooi scherp IPS scherm
  • Duidelijke bediening UI

Minpunten

• Wordt flink warm
  • ELMB werkt niet zo fijn (te donker en flikkeringen)

cptbuttlick 9 september 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi scherm. Goede kleuren. Top kwaliteit. Helaas iets glow in de hoeken , maar ips.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • 165hz
  • Snel

Minpunten

• Iets glow niet te storend

mennoooowwwwNewbie 8 september 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Met 165hz supersnel en daarnaast is de beeldkwaliteit ook ongelofelijk goed. 1440p is een fijne resolutie voor games en de kleuren zien er mooi uit doordat het een IPS monitor is. Een klein probleempje is dat de Elmb-sync ervoor zorgt dat het scherm een stuk minder fel is.

Pluspunten

• Snel (165 herz)
  • 1440p ips
  • monitorarm

Minpunten

• lage helderheid bij Elmb sync

PatrickOEVNewbie 31 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Een grote vooruitgang ten opzichte van mijn eerdere Full HD TN scherm. Dit scherm voldoet aan alle verwachtingen en overtreft deze enigszins. Ook zeer positief verwacht dat er zowel een displayport als HDMI kabel meegeleverd waren. Zeer tevreden over de kwaliteit die geleverd is.

Pluspunten

• Goede kwaliteit beeld
  • Bewegenlijk scherm
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Displayport en HDMI kabels meegeleverd

Minpunten

• Losse voeding hub

Akshayvd 27 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Vandaag deze monitor binnen gekregen. Overgestapt van de ASUS VG248QE en kan ik zeggen dat dit een grote upgrade is. Komen na wat ze beloven en prijs kwaliteit verhouding is goed. Mooie kleuren en scherp beeld.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Lekker groot
  • Simpele OSD

Minpunten

• G-sync microstuttering maar ligt niet aan het scherm.

cyborgium 6 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Maar 1 profiel waar kleuren aanpasbaar zijn (race mode), rest is statisch. Source wordt automatisch gewisseld zodra geen input wordt gedetecteerd op huidige source! Bijvoorbeeld, als pc opnieuw opstart, wordt automatisch ongewenst gewisseld naar andere source. Dit kan ook niet uitgezet worden. Ik moet door veel paginas om source veranderen.

Pluspunten

• black frame insertion terwijl g-sync aanstaat
  • Contrast

Minpunten

• osd
  • geen usb hub
  • wordt heet
  • automatisch wisselen van source

EStyleFancyNewbie 13 februari 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi beeldscherm, is mijn eerste monitor (had hiervoor een laptop). Heb tot nu toe nog niet echt grote nadelen kunnen ondervinden, alleen dat het geluid harder zou kunnen. Maar dit valt op te lossen met boxjes of koptelefoon

Pluspunten

• mooie kleuren
  • overclockbaar naar tot 165hz
  • ook mooi beeld met xbox

Minpunten

• geluid vanuit beeldscherm zou harder mogen.

sytsevg 15 januari 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Elegant en simpel, mooie contrast en werkt goed voor het gamen. ELMB sync werkte prima voor mij, geen flicker, maar er is wel wat overshoot. Helaas heb ik met dit scherm twee keer een dode pixel ontvangen.

Pluspunten

• Contrast
  • Kleurweergave
  • Simpel design
  • ELMB sync werkt goed

Minpunten

• Twee keer dode pixel met dit scherm
  • HDR gaming maakt geen verschil
  • G-SYNC branding
  • IPS glow

Thomg 2 januari 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

OP zich gewoon een prima monitor met prima bang for the buck. Spirituele successor van de VG248QE.

Pluspunten

• Scherm/euro netjes
  • Losse powerbrick

Minpunten

• ELMB + Freesync flickering zeer irritant bij hoge refresh rates
  • Scherm disconnect bij uitschakeling beeld van windows
  • Losse powerbrick

jesselhh 29 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Goedkoop 1440p 165Hz scherm met G-sync, fijne stand en erg robuust. om een kabel te plaatsen moet ik de monitor altijd op zijn rug leggen anders kom ik er niet bij. screen burn in na 20 minuten dezelfde pagina open te hebben.

Pluspunten

• monitor stand
  • 165Hz 1440p g-sync voor minder dan €500

Minpunten

• kabels plaatsen erg moeilijk
  • beetje ips glow (voor mij niet heel hinderlijk)
  • screen burn in

IanRvE 25 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Ik zocht een nieuw scherm dat 1440p, 144hz en een IPS scherm had. Ik wilde initieel voor de LG 27GL850 gaan, maar omdat die monitor moeilijk verkrijgbaar is en het contrast beduidend minder is, toch maar voor deze gegaan. Ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb.

Pluspunten

• Fantastische kleuren
  • 144hz (overclockbaar tot 165hz)
  • Swivel, tilt en pivot
  • Scherm is in hoogte te verstellen
  • Lage input lag

Minpunten

• ELMB werkt niet optimaal
  • Klein beetje IPS glow (gelukkig minimaal)
  • Contrast is prima, maar kan beter

struukduuker 22 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Was op zoek naar een mooi scherm om te koppelen aan mijn 2080super. Geweldig scherm, mooie kleuren, helder en vooral 144hz met g-sync. Scherm werkt ook op 165hz icm de overclock modus. 1ms is ook fijn. Er zitten speakers in deze monitor.

Pluspunten

• 1ms
  • t/m 165hz
  • G-sync

Minpunten

• Ips glow.
  • Elmb sync flickert soms

fugalism 5 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Erg blij met dit scherm. Heb het scherm gekocht als upgrade voor mijn oude monitor, en blijf me verbazen. Mooie kleuren, 144Hz en 27" is een erg fijne combinatie! Deze monitor biedt bovendien nog eens ELMB Sync, wat voorheen alleen bij duurdere monitors werd aangeboden.

Pluspunten

• 144hz
  • 1ms
  • ELMB Sync voor een betaalbare prijs
  • Prima prijs voor wat je krijgt

Minpunten

• Helaas wat IPS glow

Arnoudius 4 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Motivatie tot aanschaf: Scherm gekocht als vervanging van mijn 4K scherm. Was opzoek naar een "low profile" gaming scherm met 144Hz, IPS, 1440P. Ik gebruik het scherm nu een week met super veel plezier. Wanneer ik de resolutie met 4K vergelijk merk ik weinig verschil, mijn GPU kan beter ademen

Pluspunten

• Geen overkill !!!RGB!!!
  • Veel instelmogelijkheden
  • 144hz met optie tot 165hz
  • 1ms

Minpunten

• Minimale helderheid kan niet lager dan ik gewend ben
  • USB poort voor een muis receiver in het scherm had leuk geweest

nickram 3 december 2019 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Na weken wachten op LGUltraGear27GL850 voorraad en zoeken naar een alternatief wat voldoet aan 4 dingen: ips ,1440p, 144hz en rond de 500euro kwam ik bij deze schoonheid. Heeft een subtiele gamerlook, zit voornamelijk in de base. Gebruikt op 144hz met G-sync (kan 165hz). Experience is smooth geen ghosting.

Pluspunten

• IPS
  • 144/165hz
  • 1440p
  • Robuust scherm en base

Minpunten

• Plaatsing aansluitingen (onder hoek) lastig van voren

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart?