€ 329,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Vertex 20 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

De ASUS TUF Gaming VG27AQ beschikt over over een 1440p resolutie en brengt dit over met scherpe kwaliteit. De IPS kleuren zijn zoals vertrouwd van ASUS en goed gekalibreerd. Daarnaast bevalt mij de kijkhoek en oogt de display kwalitatief goed in orde. Voor de huidige prijs zeker een goede aankoop!

Pluspunten

• Resolutie: 1440p
  • IPS + 144/165HZ
  • Uitstraling
  • VESA montage
  • Kijkhoek
  • Calibratie

Minpunten

• Power adapter lijkt wat fragiel
  • Energielabel G
  • Knullige display settings (klein)
  • Geen USB poorten

marcoblom 4 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Scherp beeld met mooie kleuren en 165 Hz. Kan Nvidia G-Sync aan (getest) en AMD FreeSync (niet getest). Goed verstelbaar maar niet erg hoog. IPS glow en backlight bleed maar niet hinderlijk, normaal voor een IPS scherm. Matige speakers. Geen overbodige franje. Betaalbaar voor een gamerscherm (gekocht voor 299 Euro).

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleuren
  • Geen overbodige franje

Minpunten

• Niet hoog (genoeg) instelbaar
  • Matige speakers
  • Beetje IPS glow en backlight bleed

SorceriousNewbie 5 februari 2023 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Scherpe, kleurechte monitor die niet overdreven schreeuwerig is (gewoon strak design zonder 'gamers' toeters en bellen). Uit de doos misschien iets te rood maar na kalibratie perfect beeld. Waar voor mijn geld!

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Mooie kleuren
  • 1440p
  • Correcte prijs

Minpunten

• Externe power brick wat onhandig

SpokingNewbie 23 januari 2023 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Ik zocht voor een upgrade naar 2k resolutie en dit scherm kwam als een van de beste uit de test. Nu ik hem zelf geprobeerd heb kan ik bevestigen dat dit scherm echt top is! Mijn oude BENQ gaming monitor is er niks bij, terwijl die ook niet slecht is.

Pluspunten

• Super mooie kleuren
  • Freesync met 165hz is boter smooth
  • Veel extra instellingen zoals crosshair en shadow boost

Minpunten

• Geen minpunten

jimmyg4Newbie 20 januari 2023 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

goede kwaliteit, perfect voor gaming

Pluspunten

• ips
  • 1ms

Minpunten

• energie

gamingreviewNewbie 16 januari 2023 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Een scherm met naar mijn inzicht een goede prijs/kwaliteit verhouding. Uit de doos kwam het kleurprofiel iets te geel over, ongeacht welke preset ik gebruikte. Speakers zijn oké om te gebruiken als backup, maar wel van slechte kwaliteit. HDR is onbruikbaar. Grootste minpunt is de IPS-Glow die zeer aanwezig is.

Pluspunten

• Kleuren
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• IPS-Glow
  • Speakers
  • HDR

amineouNewbie 15 januari 2023 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

De ASUS TUF Gaming VG27AQ is een goede gaming monitor met een schermresolutie van 2560x1440. Het beeld is helder en scherp dankzij de 165Hz verversingssnelheid en de 1ms reactietijd. Helaas heeft de mijne last van blooming in de hoeken als het beeld donker wordt.

Pluspunten

• 165Hz
  • 1440P
  • G-SYNC

Minpunten

• Blooming

Blafbeest1Newbie 7 januari 2023

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Bouwkwaliteit: De rand had is breed; De meegeleverde voet is erg goed; Voet neemt wel aardig wat ruimte in beslag Bediening Menu overzichtelijk; Refreshrate makkelijk in te stellen; Beeldkwaliteit Kleuren zijn voor mij prima; Refreshrate werkt lekker. Nog niet in FPS uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Bezel mag dunner

Boudewijnb 30 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Goede monitor met goede bouwkwaliteit. Op het rode randje bij de voet na, ziet deze monitor er niet uit als een overdreven game product. De HDR functie werk eigenlijk gewoon niet, en de speakers zijn waardeloos.

Pluspunten

• 165 Hz
  • 1440p
  • Niet-Gamer Uiterlijk
  • Goede stand

Minpunten

• "HDR"
  • Speakers

TopdNewbie 30 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Het beeldscherm heeft scherp beeld (quad hd), en ook nog een goede refreshrate met een snelle reactietijd. Dus goed om mee te gamen en ik ben er erg tevreden mee.

Pluspunten

• 165Hz
  • Goede kwaliteit
  • Quad HD

Minpunten

• Speakers niet heel goed

ugurtjeeNewbie 28 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dit is een prima monitor. Ik ben er zeker heel erg blij mee alleen de displayport kabel lukte bij mij niet maar dat komt vanwege de display port bij mijn gpu welke ik binnenkort zal vervangen.

Pluspunten

• 165hz
  • QHD
  • Strak scherm die je goed kan afstellen en zelfs 90 graden kunt kantelen

Minpunten

• geen

Acezeck 12 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi scherm. Precies alle specificaties die belangrijk zijn! IPS 1440P (QHD) 144 HZ (Boost mogelijk naar 165HZ (onnodig) ) 27 INCH Volwaardig game scherm voor een rustige prijs. Heb hem toen zelf 2e hans gekocht voor 170 euro!!

Pluspunten

• 144HZ - 165 HZ
  • Dunne randen
  • Helder beeld

Minpunten

• IPS Bleed (logisch)

TB3uvingNewbie 11 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Ben erg tevreden met de aankoop van 2 van de boven weergegeven Asus TUF VG27AQ. De resolutie van 1440 zorgt echt voor een mooi scherp beeld en gaat voor gamen zeker goed gepaard met de 165hz van deze monitor. Tot zover geen minpunten ontdekt. Zeker een aanrader dus!

Pluspunten

• Resolutie: 1440p
  • 165hz
  • Mooi strak ontwerp

Minpunten

• Tot zover geen

Vincentvdh 10 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooie monitor met smalle randen en subtiel uiterlijk zonder overdreven gaming looks. Verstelbaarheid is top in alle richtingen en voelt zeer solide aan. Ideaal voor 1440p gaming met 165 FPS. Instellingen optimaliseren en presets is wat zoeken, vooral wanneer je de monitor ook voor werk gebruikt.

Pluspunten

• Uitsteken beeld/contrast/scherpte
  • Subtiel uiterlijk zonder teveel gaming look
  • 165 Hz
  • Voelt/beweegt degelijk en stevig

Minpunten

• Instellingen is wat uitzoekwerk
  • Speakers zijn matig (logisch)

ferridNewbie 4 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi scherm voor een mooie prijs (12-2022). Kleuren zijn heel mooi. Enige minpunt is de voet die wel in hoogte verstelbaar is maar niet heel hoog kan. Went verder wel snel en hoogste stand is decent qua hoogte.

Pluspunten

• 165hz
  • Mooi kleuren
  • Mooi contrast
  • Mooie prijs/kwaliteit

Minpunten

• Verstelbare voet gaat niet heel hoog maar wel tot aan de oppervlakte van de voet

Didihend2Newbie 4 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Het is een prima monitor met mooi beeld. De kwaliteit van het scherm en de stand is ook goed en voelt stevig aan. De speakers zijn van mindere kwaliteit en als ik het scherm uitschakel deze echt disconnect dus dan duurt het opstarten wat langer.

Pluspunten

• Algemene kwalitietq
  • Beweging monitor
  • 165hz

Minpunten

• IPS Glow
  • speakers
  • scherm uitschakelen zorgt voor disconnect

jhaakNewbie 1 december 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Fijne monitor, mooi beeld, blij met mijn aankoop. Heb er twee voor dual monitor setup. Wel vervelend dat Windows de monitor als "disconnected" ziet zodra je 'm uitzet. Hierdoor verplaatsen alle windows naar het scherm wat als laatste uitgaat. Ook duurt het een paar seconde om weer aan te gaan.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Contrast
  • Bewegenlijk

Minpunten

• Scherm disconnect bij uitschakeling beeld van windows
  • Duurt lang om weer aan te gaan na uitschakelen

ThomasHeart 28 november 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Geweldig display, van harte aan te raden! Ik zocht mooiere dynamischere kleuren, zodat mijn games er beter uitzagen. Ik had geen betere keuze kunnen maken als deze. In de "scenery stand" geeft hij echt nieuw leven aan mn games.

• Geweldige kleuren
  • top brightness erg fel
  • in hoogte verstelbaar
  • nogmaals kleur beleving

Minpunten

• IPS glow, In games niet zichtbaar!
  • bij standby disconnect het scherm, waardoor het "wakker" maken erg lang duurt.
  • voet is wat groot

rlkz 27 april 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Positief verrast, prima bouwkwaliteit, scherp beeld en ongekalibreerd prima kleurenweergave (op het oog). Was initieel opzoek naar nieuw (werk)scherm, vanwege hoge refreshrate en meerdere inputs uitgekomen bij dit specifieke Asus gaming-scherm. Voor mij wegen de minpunten minder zwaar dan de positieve aspecten van dit scherm - tevreden met mijn keuze.

Pluspunten

• Algemene kwaliteit
  • Beeldkwaliteit out-of-the-box (ongekalibreerd)
  • Nauwelijks backlight bleed (kan per exemplaar verschillen)
  • Volledig flicker-free (bron: rtings.com)
  • Non-gamer uiterlijk
  • VESA mount

Minpunten

• IPS glow (inherent aan de techniek)
  • Input source in menu, geen directe sneltoets
  • Relatief hoge minimale helderheid
  • Geen USB-hub (voor de MSRP prijs wellicht wel wenselijk geweest)
  • Monitor voet is in hoogte verstelbaar, maar kan niet heel hoog
  • Soms traag van begrip met input source, zeker omdat auto-selectie ingeschakeld blijft

Romkes 27 januari 2022 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Mooi scherm voor de prijs op dit moment ik heb hem zelf voor €500 gekocht en ben er nog steeds blij mee. Enige rare vind ik als mijn PC mn schermen uitschakeld deze echt disconnect/in een deep sleep gaat. Ook de HDR slaat nergens op. Veel te donker.

Pluspunten

• IPS
  • Overclockbaar tot 165hz
  • G-Sync

Minpunten

• "HDR"
  • "Speakers"
  • Disconnect als het scherm uitschakeld

Juriaanvdm 31 augustus 2021 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

goede monitor met een hoge refresh rate, scherp beeld met mooie kleuren en G-sync compatible. voor de prijs een prima beeldscherm met weinig nadelen. alleen zie je links onderin je scherm een beetje ips-glow, maar alleen als je een donker beeld hebt. tijdens gamen valt het niet op.

Pluspunten

• 165hz
  • prijs
  • kleuren
  • G-sync compatible
  • geen blacklight bleeding of clouding

Minpunten

• links onder klein beetje IPS glow maar je merkt het niet tenzij je er specifiek naar zoekt
  • HDMI 2.0 werkt niet met g-sync
  • ELMB-Sync moet je niet aankomen

Gamer_2905 10 mei 2021 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Voor 450-500 euro is de 27GL850 stukken beter. Zelf voor 300 euro weten te krijgen, en op dat prijspunt is het een goed scherm. Redelijke responsetijden, overshoot is minder, kleuren en stand zijn goed. Monitor heeft speakers maar die zijn de moeite niet waard.

Pluspunten

• Kleuren zijn goed
  • 1440p 144hz IPS; overclock naar 165hz
  • Standaard is erg goed
  • ELMB Sync is een goede toevoeging
  • Responsetijden zijn snel genoeg voor 165hz

Minpunten

• Overdrive settings; of goede responsetijden, of geen overshoot, beide kan niet
  • Presteert slecht rond de 60hz
  • De kleuren goed instellen is erg moeilijk in de OSD; geen gamma setting
  • HDR staat op de doos maar werkt niet
  • "speakers"

tremendous1970 22 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Fijne monitor. Lekker groot. Smalle randen. Handige voorkeuze instellingen Ook fijn is hoogte verstelling, alhoewel die voor mij nog wat hoger had mogen gaan. Je kunt de Asus gelukkig ook kantelen, dus dat scheelt. Ik heb nog geen echte grote minpunten kunnen ontdekken, dus ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Voorkeuze instellingen
  • Handige knoppen

Minpunten

• aan/uit led niet goed zichtbaar
  • Hoogte verstelling had hoger gemogen

ProjectCANewbie 30 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dit scherm werkt heel goed. Ik twijfelde heel erg tussen een aantal maar deze kwam altijd als beste uit de test. Freesync tegelijk met ELMB is een game changer. Het scherm is makkelijk in gebruik en ziet er scherp uit.

Pluspunten

• Freesync en ELMB tegelijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Redelijke HDR voor films
  • Scherp beeld
  • 144 Hz

Minpunten

• Geen goede guides voor de optimale settings

Cabirra 25 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dunne randen, minimalistisch design, onopvallend ledje. Dit ding ziet er geweldig uit op een VESA mount en dan staat het beeldscherm nog niet eens aan. Uit de doos heeft dit beeldscherm al meteen geweldige kleuren, maar na een kalibratie is het echt top

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Snelle refresh rate
  • G-Sync Compatible en Freesync 2
  • Genoeg monitor aansluitingen

Minpunten

• HDR in naam alleen
  • prijzig
  • IPS glow in hoeken in het donker

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart?