Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Cooler Master MH751. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
WAFOE 12 mei 2021 Product gekocht

Cooler Master MH751

De MH751 is een headset met een non-gamer look, uitstekende microfoonkwaliteit, neutraal geluid en een comfortabel design. Voor een closed-back koptelefoon is de geluidkwaliteit erg goed en zeker voor de prijs. De MH751 is mijn go-to gaming headset geworden als er veel omgevingsgeluid is en als ik goede microfoonkwaliteit wil.

Pluspunten

• Gebaseerd op de Takstar Pro 82, een monitor koptelefoon met neutraal en egaal geluid - ik ben gevoelig voor sisklanten en dat is met deze koptelefoon totaal geen probleem
  • Goede imaging en prima soundstage voor een closed-back koptelefoon
  • Bouwkwaliteit tot dusver prima voor de prijs - aluminium hoofdband, soft-touch plastic oorschelpen en nepleer oorkussens en hoofdband
  • Microfoon klinkt uitstekend en neutraal - het beste van alle gaming headsets op de markt
  • De kabel heeft een mute-switch en een volumewieltje, en ziet er daarnaast goed uit en is van prima kwaiteit
  • Lage weerstand en hoge gevoeligheid, dus goed aan te sturen door de on-board geluidskaart van een computer, laptop en smartphone
  • Comfortabel design met een lage klemkracht en prima grootte en diepte oorkussens
  • Design: hoewel persoonlijk, houd ik van de non-gamer look

Minpunten

• De headset heeft lichte crosstalk, wat inhoudt dat het geluid dat afspeelt via de koptelefoon opgepakt wordt door het microfoonsignaal (ik heb 2 exemplaren en beiden hebben dit probleem, dus het lijkt op een designfout)
  • Na een flinke sessie gamen pittig warm om de oren, waarschijnlijk door de leren oorkussens
  • Het neutrale geluid kan niet je smaak zijn als je van wat meer extra bas en treble houdt (echter wel met EQ op te lossen)
  • Na een lange tijd wat ongemak, specifiek op de randen van mijn oren (mijn oren zijn bovengemiddeld in grootte)
  • De kabel is gevlochten, wat ervoor zorgt dat je de kabel hoort schuren langs je kleding in de oorschelp

Sunburst31 13 januari 2021 Product gekocht

Cooler Master MH751

Prima headset, voelt goed aan, verstelbaar en zit heerlijk. Prima geluid, maar zoals velen aangeven de bas blijft echt achter daarom toch een wat mindere ervaring. Nadelen. Kort snoer helaas. Bouwkwaliteit draadje van scharnier geknapt. Dit is een nadeel van draaibare oorschelpen maar dit ging wel erg makkelijk kapot.

Pluspunten

• Comfort
  • prima geluid
  • afneembare microfoon
  • prijs

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • Kort snoer

Bruhlex 19 september 2020 Product gekocht

Cooler Master MH751

Goed voor standaardapplicaties maar voor gaming is de soundstage en imaging toch wel slecht voor de prijs. Wel goede mic en de frequency response helpt om achtergrondgeluid tijdens het gamen te verminderen(explosies en dat soort dingen). Kabel is heel irritant en neemt constant geluid op als het beweegt.

Pluspunten

• Goede mic
  • Behoorlijk ''neutrale'' frequency response
  • Heel comfortabel
  • Licht
  • Mooi simpel design

Minpunten

• Toch wel te weinig bass en te onduidelijke treble voor mij
  • Imaging en soundstage zijn niet goed
  • Veel kabelgeluid als de kabel langs je kleding schuurt

Berg78Newbie 4 september 2019 Product gekregen

Mooi product,zit goed,mooi geluid Maar na 2 maanden oorschelp geknapt

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zit heerlijk

Minpunten

• Slechte bouw kwaliteit

Doughty 17 maart 2019 Product gekocht

Cooler Master MH751

Wat kwam dit als een verrassing. Ik heb vele game headsets en hoofdtelefoons, maar had niet verwacht dat Cooler Master ineens met zo’n goed product zou komen. Ik heb o.a. een Sennheiser GSP300 en HyperX Cloud, maar deze headset doet daar niet voor onder! Beste draagcomfort van allemaal. Aanrader!

Pluspunten

• Zeer comfortabel!
  • Goede flat response
  • Helder geluid
  • Neutraal (goed imho) design
  • Licht gewicht
  • Voelt kwalitatief
  • Prijs/Kwaliteit
  • Kabel en inline volume stevig!

Minpunten

• Voor zover nog geen nadelen
  • Weinig bass voor bassheads

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Cooler Master MH751?