€ 189,97
Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z390 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de MSI MPG Z390 Gaming Edge AC. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 29 oktober 2018 Product geleend

MSI MPG Z390 Gaming Edge AC

Een betaalbare 'goede' Z390 optie (al is goedkoop anders), maar wel opvallend compleet. Ruim in interne headers, prima stroomvoorziening en audio, nette visuals; een aantrekkelijke middenklasser die je af laat vragen waarom je meer uit wilt geven. Verbeterpunten zijn er wel: de RGB software en slechts 6 USB poorten achterop.

Pluspunten

• Featureset goed gebalanceerd rond 'wat meestal voldoet voor de meeste users' aka prima mid-range lijst aan headers
  • Eén van de goedkoopste opties met dubbele USB 2.0 en USB 3.0 header (plus een Type-C header)
  • Visuals en afwerking dik voor elkaar
  • Stroomvoorziening netjes (maar kent wat stevige concurrenten op dit prijspunt)
  • Doet je (voor veel scenario's) afvragen waarop een duurdere optie nodig zou zijn.
  • Goede (ALC1220) audio

Minpunten

• RGB software blijft meh
  • 6 USB poorten achterop
  • Geen gebrek aan alternatieven op dit prijspunt.

Septimamus 30 oktober 2020 Product gekocht

MSI MPG Z390 Gaming Edge AC

Een hele goede prijs/prestatie aankoop geweest. Mooie en grafische bios, het bord voelt premium aan met versterkte PCI banen en een no-nonsense design.

Pluspunten

• Versterkte PCI lanes
  • WiFi onboard
  • LED's
  • Prijs/prestatie
  • BIOS erg overzichtelijk
  • Visueel een mooi bord

Minpunten

• Wat meer USB poorten achter had fijn geweest
  • Software programma's voor LED's nog niet top

Schoffelm 15 juni 2019 Product gekocht

MSI MPG Z390 Gaming Edge AC

Deze Z390 was voor mij een goede en betaalbare optie. De features voldoen aan mijn eisen en ik ben erg blij met de aanschaf. Design van dit model sprak me naast het hebben van de juiste opties ook erg aan. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Uiterlijk
  • Stroomvoorziening
  • RGB

Minpunten

• Geen

Pihabeach 9 januari 2019 Product gekocht

MSI MPG Z390 Gaming Edge AC

Dit moederboard gekocht uit deze serie omdat deze qua features precies voldeed waarna ik naar opzoek was. Ook de prijs is interessant ten opzichte van de andere uitvoeringen. Het hoekige design is mooi en knap gedaan. Daarnaast is het hebben van drie PCIe slots een mooie toevoeging.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Geen

imuller 9 januari 2019 Product gekocht

MSI MPG Z390 Gaming Edge AC

Een mooi en betaalbaar moederboard voorzien van alle nodige opties. Gekozen voor dit moederboard omdat deze voorzien is van Wifi en Bluetooth. Daarnaast is het derde PCIe een mooie extra ten opzichte van de Z390M. Strak uiterlijk en geschikt voor de 9e generatie processoren.

• Goede (ALC1220) audio
  • Stevig
  • Uiterlijk

Minpunten

• Geen kunnen vinden

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een MSI MPG Z390 Gaming Edge AC?