×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

Misco Solutions B.V.

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Misco Solutions B.V.

Review toevoegen
Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen

Recentelijk een computer gekocht, echter bleek deze niet meer te leveren. De order is stilletjes geannuleerd en moest zelf achter de centen aan. Dat ging ook nog niet zonder slag of stoot. Nu maar wachten wanneer we het geld terug kunnnen verwachten. Een advies, koop nooit bij deze winkel.

Klantenservice

Zeer slechte communicatie met de klantenservice, ook de klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Het ligt er maar net aan wie je treft.

Klantenservice:

Prijzen kloppen van geen kanten. De prijs zit bijna 50% onder die van concurrenten bij sommige producten door 'foutieve' prijskoppelingen. Waardeloos gewoon.

Klantenservice:

Zojuist contact gehad met Misco Nederland B.V. welke mij erop gewezen heeft dat Misco Nederland B.V. en Misco Solutions twee verschillende bedrijven zijn met dezelfde eigenaar (Systemax). Wel werken zij samen. Mijn review ging over Misco Solutions, daarom heb ik mijn review verwijderd. Misco Nederland B.V. heeft mij aangeboden te helpen bij het oplossen van het garantieprobleem van mijn HP welke is ontstaan bij Misco Solutions. Deze hulp stel ik uiteraard op prijs en ik hoop dan ook dat het op deze wijze opgelost kan worden.

1x iets besteld bij deze winkel, zoals meerdere mensen hier zeggen:

- prijs klopt van geen kant
- levertijden zijn totaal niet wat aangegeven staat
- klantenservice en algehele after-sales service is om te huilen
- prijzen zijn totaal niet zoals andere webshops (zie voorbeeld van 4-10-2016 asus 1060 GPU (https://tweakers.net/pric...asus-dual-gtx1060-6g.html)

alle webshops (met dezelfde levertijd (verwacht binnen 3 dagen) hanteren een +- 300 euro prijs.. en deze shop wonderbaarlijk genoeg +- 190 euro? HOE is dat ooit te verklaren?

stinkend zaakje en een click bait principe als je het mij vraagt.

Verzending

verzending duurde bijna 2 weken langer als vooraf bepaald, terwijl de overboeking binnen no-time 'verwerkt' was, niet de manier van werken al zeg ik het zelf.

Klantenservice

zie punt over klantenservice hierboven

na meerdere telefoontjes over het besteld product en de niet afgesproken levertijd, 1 klant 'nee' moeten verkopen.

wil je dat je bedrijf een goede naam behoud? blijf dan vooral weg bij dit bedrijf als het om inkoop gaat!

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie, wij betreuren het dat het product niet naar verwachting is geleverd. Onze excuses voor het ongemak.

Misco Nederland

Algemeen

De laatste orders heb ik allemaal geannuleerd omdat levertijden/voorraad indicatie niet gehaald werden/up-to-date waren en geen verzendstatus bekend waren. Ook veel problemen gehad met op rekening kopen als bedrijf zijnde.

Verzending

Zie bovenstaande. Verzending is niet van toepassing want er kwam gewoon simpelweg niets binnen.

Klantenservice

Er is totaal geen kundig personeel aanwezig. Dan wordt er gelogen en beloftes gemaakt en totaal geen oplossing voor de klant.

Eerst kunnen ze de order niet terugvinden terwijl er een factuurnummer en ordernummer bij wordt vermeld. Eerst sta ik hierover in discussie omdat ik wel een factuur van Misco heb gehad maar Misco beweerde hoog en laag dat het niet kon. Uiteindelijk wordt de factuur met moeite gevonden.
Een product als Plextor wordt aangemeld bij Philips want er staat in de artikelomschrijving Philips. Maar als iemand moeite had genomen door te zoeken naar het productnummer dan hadden ze zelf kunnen zien dat het om Plextor ging en ze hadden zelf kunnen bedenken dat Philips geen SSD maakt. Ik had dit ook duidelijk aangegeven.
Het product is op tijd aangemeld en hele verhalen, dat Plextor geen garantie meer had en dat ze naar Amerika moesten bellen/e-mailen en dat er zoveel tijdsverschil in zat en dat het daarom zo lang allemaal duurde. Iemand anders zei dat dit niet zo was en dat ze aan het wachten waren en weer iemand anders begon weer over dat er geen garantie was terwijl er 3 jaar garantie is.
Uiteindelijk heb ik na twee maanden zelf een e-mailtje gestuurd naar de Nederlandse afdeling (staat gewoon op de website) en kreeg keurig binnen 24 uur antwoord terwijl Misco na 2 maanden geen contact met ze hebben gehad. Daaruit bleek dat ik het zelf moest aanmelden bij Plextor maar in de tussentijd was de garantie verlopen. Dus Misco wilde al zijn handen vanaf trekken en mocht ik het zelf gaan oplossen.
En Misco is nog steeds bezig voor het aanmelden van de reparatie en na vijf maanden en diverse belletjes kan ik het dus vergeten dat Misco dit adequaat en netjes oplost.
Dit is Misco, afschuiven van garantiekwestie, de klant letterlijk laten stikken en totaal niet oplossen. Als het lastig wordt, laten ze maar het gaan, in de hoop dat het overwaait. Dit is niet de eerste keer met deze ervaring maar meerdere malen geweest.
Verkopen prima maar daarna laat maar.

Beste klant,

Bedankt voor uw reactie, uw feedback stellen wij zeer op prijs. Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw probleem en met de garantie op uw product.

Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om dit probleem op te lossen.

Excuses voor het ongemak en de onduidelijkheden.

Misco

Algemeen

Deze winkel liegt over levertijden, en blijft dat na bestelling ook doen (de aangepaste levertijd is onzichtbaar in de bestelhistorie). Doe jezelf een lol en shop ergens anders.

Verzending

'Op voorraad, morgen in huis'. Een leugen. Sinds mijn bestelling op 7 augustus heb ik elke dag een mailtje gehad waarin de levertijd weer op vandaag plus een week wordt gezet.

Klantenservice

Op meerdere email wordt na dagen nog steeds niet gereageerd. Aan de telefoon is men kortaf en de beloofde annulering is na 24 uur nog steeds niet uitgevoerd.

Beste,

Bedankt voor uw reactie, wij vinden het vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de gang van zaken.

Wij doen er alles aan om dit op te lossen en zullen spoedig telefonisch contact met u opnemen.

Nogmaals onze excuses,
Misco Nederland

Algemeen

Misco is niet bekend vanwege de juistheid van hun prijzen.
Meerdere orders hier besteld die éénzijdig geannuleerd zijn door Misco.
De annulering zie ik zelf op de Misco pagina, want meteen een email sturen dat de order geannuleerd is, is kennelijk teveel moeite.

Net als directe restitutie van het geld.

Klantenservice

Zie boven - order wordt éénzijdig geannuleerd en de klantenservice informeert hier niet direct met de klant over, tevens worden betalingen niet direct geannuleerd.

Beste klant,

Bedankt voor uw reactie, wij stellen dit zeer op prijs. We hebben zojuist telefonisch contact gehad, nogmaals onze excuses. Wij doen er alles aan om deze misverstanden voor de toekomst te voorkomen.

Zoals besproken is alles opgelost en wij hopen dat u de volgende bestelling weer bij Misco plaatst.

Nogmaals dank voor uw tips.

Het Misco Team.

Algemeen

Op zich goed maar voorraad klopt niet altijd, Hierdoor denk je het artikel de volgende dag in huis te hebben maar kan het best eens 4 tot 5 dagen duren aangezien dit de voorraad van hun leverancier is en er wel eens wat communicatie daartussen mis kan gaan.

Klantenservice

Lenovo zakelijke pc (E73 SFF) gekocht. Deze had het buiten de fabrieksgarantie begeven. Na contact te hebben gehad met Misco geven hun aan dat fabrieks garantie maar 1 jaar is en het consument recht niet geld voor mij, dus zij niets kunnen betekenen. Reparatie van moederbord wat dus defect is (pc is nauwelijks gebruikt in dit jaar en zou nooit kapot mogen zijn gegaan) zal rond 275euro excl. verzend en btw. Dit is de helft van nieuwprijs van deze pc. Helaas geen coulance vanuit Misco om ook maar iets te betekenen in dit voorval. Vanwege dit dus ook nooit meer Misco als leverancier en geen Lenovo producten meer voor mij als ze maar 1jaar garantie hebben (op zakelijk product nota bene!) en het product al zo snel defect gaat.

Algemeen

Jaren geleden heeft mijn bedrijf zaken gedaan met Misco. Dat is misgelopen op redenen die ik niet ken, ik zat toen nog niet in de zaak. Ondanks een aantal telefoontjes en meerdere afmelding-mails krijgen we nog steeds van tijd tot tijd erg schreeuwrige reclame-mail van ze. Aangezien we ons al een aantal keren hebben afgemeld noem ik dat dus spam. Ik heb degene namens wie ze verstuurd zijn gebeld (ik kreeg hem wel gelijk te pakken overigens) en aangegevens dat ik nou ECHT ervanaf wil zijn. We hebben een aantal leveranciers waar we zaken mee doen en erg tevreden over zijn. Maar wat doet hij? Hij probeert zich ondanks dat ik notabene bel voor AFmelding van hun, zonder enige gêne alsnog op te dringen om bij de volgende offerteronde mee te doen en zo binnen te komen. Nadat ik had aangegeven hier niet van gediend te zijn omdat ik duidelijk aangeef er vanaf te willen, begon hij nog eens opnieuw. Onbeschoft, ongemanierd en ongeremd door enige vorm van fatsoen. Hij leek anders gestemd te zijn; hij deelde die mening niet en leek het een prima moment te vinden om de relatie 'nieuw leven' in te blazen.

Klantenservice

Zie bovenstaande. Je mag dit wat mij betreft als klantenservice zien, want ik neem contact met ze op om van hun mailings af te komen.

Algemeen

Na alle negatieve reactie hier op tweakers twijfel gehad te bestellen.
Waren de goedkoopste (scheelde aardig wat) betaald via credit card zodat ik zeker zou zijn, mocht het mis gaan.
Besteld om 15:00 volgende dag werd het geleverd door DHL.

Prima deal dus voor mij.

Verzending

Levering binnen 1 dag dus voor mij prima.

Algemeen

Misco heeft vaak niet kloppende prijzen, het is dan ook al herhaaldelijk gebeurd dat mijn orde wordt geannuleerd vanwege fouten in hun systeem. Ze nemen ook geen enkele verantwoordelijkheid !

Klantenservice

Wanneer je contact hebt met de klantenservice is men kortaf en totaal niet bereidwillend ook maar wat tegemoet te komen ! Keiharde zaken-lui zijn het met de nadruk op lui want je moet ook nog al je gegevens bijeen zoeken om maar iets van je geld terug te krijgen !

Algemeen

Misco hanteert foutieve levertijden op de website waardoor je als klant de illusie hebt iets binnen een x aantal dagen te krijgen war dit vervolgens dik een maand wordt(!)

Klantenservice

Telefonisch keurig te woord gestaan door een medewerker welke het met mij eens was over hun fout m.b.t. foutieve weergeving van levertijden, in hoeverre hij hier iets aan gaat/kan doen blijft nog de vraag.

Algemeen

Een verouderde versie van een product werd verkocht onder valse beschrijving en foto van een nieuwere versie. De prijs en fabriekscode waren wel identiek aan de oude (goedkopere) versie.

Klanten lokken met de laagste prijs en ze iets anders verkopen dat er sterk op lijkt.

Pure oplichting!

Klantenservice

De recensie van dit voorval wordt van hun website geweerd. Met een selectieve screening kan elke verkoper natuurlijk goed scoren in de waarderingen...

Algemeen

Wat is dat Misco afgezakt de laatste 2 jaren. Was onze vaste leverancier, maar ben nu hard op zoek naar een ander. Wilde vandaag een telefonische bestelling plaatsen, maar mijn Account Manager is er niet. Nou dan wil ik graag bij jou bestellen: Helaas dat kan niet, stuur maar een mail...........

Klantenservice

Zie mijn algemene toelichting dat maakt een en ander duidelijk

Algemeen

Ging prima, de verstuurde mailtjes zijn misschien wat onduidelijk, maar produkt netjes en op tijd geleverd.

Verzending

Dinsdag 16:15 uur besteld en donderdag ochtend afgeleverd. Jammer dat je je bestelling niet kan volgen, maar verder prima verzorgd.

Algemeen

Uitermate slechte communicatie. Reageren niet op mails welke je verstuurd, tevens telefonisch wordt je niet netjes geholpen. Was een een prijsfout, OK daar kan ik wel inkomen, maar communiceer dit dan goed naar de consumenten. Vragen ze eerst voor je rekeningnummer, en gaan ze alsnog via PayPal overmaken. Had trouwens betaald via PayPal. Voor mij geen Misco meer!!

Algemeen

Order niet leverbaar na 3 weken, aftersales tenenkrommend slecht, het order bedrag storneren duurt onevenredig lang.

Verzending

Na 3 weken is mijn bestelling nog steeds niet leverbaar, pas na informeren lijkt de webwinkel te ontwaken.

Klantenservice

ping pongen met de collega's onderling, absoluut geen samenhang. Storno orderbedrag laat onevenredig lang op zich wachten.

Algemeen

Misco gebruikt blijkbaar postduiven om hun orders te vervullen. De enige logische verklaring waarom iets in stock en met next day delivery 5 dagen later nog niet is verstuurd... . Misco staat blijkbaar ook voor MisCommunicatie want communicatie is stroef in de zin dat mails blijkbaar direct naar de /dev/null verhuizen.

Ik ben een early adopter qua ecommerce en kan zonder overdrijven zeggen dat dit een van de waardeloze ervaringen is die ik heb gehad in 16 jaar tijd. Ik wist zelf niet dat zo'n bedrijven nog kunnen bestaan in zo'n verschrikkelijke competitieve markt.

Verzending

Iets op stock besteld en op hun site staat next day delivery (mondial) maar zoals het er nu uitziet zal het op zijn minst een week hebben geduurd) als ik geluk heb... .

Zelf heb ik ook een paar jaar voor een ecommerce bedrijf gewerkt als webdeveloper - heb zelf order gepickt - en ik heb zeker begrip voor het feit dat er iets mis kan lopen. Maar heb dan minsten het respect voor uw klant door het te communiceren.

Ik heb ook een beetje het gevoel dat heel de opzet van "direct leverbaar" en "next day" er vooral is om de klant het te doen geloven dan dat het werkelijk direct leverbaar is en ze ook snel versturen. Ondertussen gaan de klachten over misco - en ja had op voorhand beter moeten checken - altijd over hetzelfde probleem die ik nu ook ervaar.

Klantenservice

Kort en bondig ze negeren uw mails, blijkbaar ben ik daar ook niet alleen in als ik wat reviews lees. Is standard practice.

Als nieuwe klant duurt het 24u voor je opeens een stel mails krijgt over je order en het feit dat je geregistreerd bent. Blijkbaar draait hun mailserver op Windows (3.11) for workgroups en dat op een ISDN lijntje.

Klantenservice:

Alles gaat eigenlijk prima! Prima prijzen en snel verzonden! Het enigste waar ik me nog aan erger is dat ik 6 emails krijg voor 1 item die ik verstuur. Leuk, maar het maakt het onoverzichtelijk.

Algemeen

Heb op 4 maart een Club 3D SENSEVISION MST Hub 1 DP ("op voorraad") besteld bij Misco.
Vervolgens heb ik een week gewacht en op 10 maart eens een mail gestuurd naar de sales afdeling van Misco wat de status van mijn order was.
Nadat ik hier op 18 maart nog steeds geen antwoord op had gekregen heb ik ze opgebeld en bleek dat ze mijn order hadden geannuleerd zonder het mij te laten weten.
Wat ik erg vreemd vind aangezien het product in eerste instantie volgens hun op voorraad was.

Klantenservice

De klantenservice die ik op 18 maart aan de lijn had zei dat de order op 6 maart was geannuleerd, maar hier heeft Misco mij nooit over op de hoogte gesteld.
En als ik de andere reviews zo lees ben ik niet de enige.

Ze hebben me wel snel voorzien van een formulier om terugstorting te krijgen, daarom toch nog 2/5 sterren i.p.v. 1/5 sterren hier.

Scorekaart voor Misco Solutions B.V.

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg