Garmin

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Via de Garmin klantenservice een vervangend horlogebandje besteld voor mijn Garmin. Contact verliep soepel en vlot. Je moet echter niet bij Garmin zelf bestellen als je haast hebt. Uiteindelijk had ik mijn bestelling twee dagen eerder dan gepland, maar een levertijd van circa vijf werkdagen is best pittig.

Verzending

Levering duurde lang. Product zat prima verpakt maar wel in een veel te grote omdoos. Er werd dus erg veel lucht vervoerd wat ergens wel jammer is.

Klantenservice

Klantenservice heb ik als erg goed ervaren. Mag ook wel voor het prijskaartje van het horloge.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Een prima ervaring in het kopen van het product, met een heldere omschrijving en meer verschillende producten dan de retailer.

Verzending

De levering was op tijd en volgens afspraak geleverd. De levertijd is wel wat langer dan bij de retailers, maar ze hielden zich er prima aan.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Producten zijn prima, maar koop ze bij een reseller (of de aanbieding moet geweldig zijn). Retourneren, het komt uiteindelijk vast allemaal goed maar het is niet vergelijkbaar met bedrijven die erin gespecialiseerd zijn. Duurt allemaal veel te lang en is gecompliceerd om te starten.

Achtergrond: ik wilde graag een uitvoering van de Fenix 6S die helaas niet overal verkrijgbaar is. Zeker niet in fysieke winkels. De enige optie is dus kopen en gebruik maken van retourrecht als het echt niet bevalt. Ook de gebruikelijke online retailers verkochten dit model niet, dus dan maar rechtsreeks via Garmin (tegen de hoofdprijs). Helaas bleek de Fenix icm het lederen bandje te oncomfortabel om een smalle pols en wilde ik hem retourneren. Dat proces valt niet mee bij Garmin.

Verzending

Duurt een paar dagen. Geen probleem als je geen haast hebt, maar niet echt meer van deze tijd.

Klantenservice

Duurt over het algemeen vrij lang voordat er gereageerd wordt op mail. En dan zijn de processen ook nog eens inefficient ingericht.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Je betaalt om en bij de 300 euro voor een sporthorloge die niet voldoet aan de omschrijving op de website.

Verzending

Verzending duurt eeuwig, alsook de terugstuur optie is slecht georganiseerd

Klantenservice

De service is heel erg slecht.
Aan de telefoon word je als een idioot behandeld en via mail komen er maar geen antwoorden.

Scorekaart voor Garmin

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie