Photobrandstore

Review toevoegen
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Na veel onderzoek naar een spiegelreflex camera bij verschillende camara winkels langs gegaan in de winkel in Amsterdam. Ik was opzoek naar een reflex camera maar werd gelijk geadviceerd dit niet te doen ivm de systeem camera. Uiteraard ben ik daarna op internet verder wezen zoeken en kwam ik nog een aantal winkels tegen. Uiteindelijk vond ik de uitleg en motivatie bij photobrandstore het best en besloot ik naar de vestiging in heemskerk te gaan voor uitgebeirdere uitleg over de Olympus omd e-m 5m2 en ook hier was de uitleg perfect. Maar toch moest ik nog even denken. Uiteindelijk het besuit gebomen heb ik de camera met de 12-40mm besteld via de website

Verzending

Bij bestelling keurig een bericht gehad dat de camera verzonden was en een dag later binnen.

Klantenservice

Goede uitleg, goede prijs. Een jaar gratis foto’s afdrukken en gratis onderhoudsbeurten voor de body. Ik snapte iets niet van de camera ben toen terug gegaan naar de winkel en dit is mijn toen uitgebreid uitgelegd

Algemeen

Bij deze winkel wordt je goed en professioneel voor gelicht en de verkopers weten wat ze verkopen en ze hebben ook veel spullen staan div lenzen en zo. Door de goede uitleg onder het genot van een kopje koffie heb ik naar allen tevredenheid een olympus om d 10 mark 2 gekocht. En heb daarna nog vragen kan je gewoon bij ze terug komen echt top jongens.

Klantenservice

Had problemen met wifi en ze losten het via ons lelefoon gesprek zo op. Super toch..

Algemeen

Wat een heerlijke winkel. Ik kom hier al jaren en iedere keer verbaas ik mij er over wat zij allemaal weten en kunnen.
Dit op alle gebieden.

Verzending

Zij hebben een app waar je foto's kan bestellen. Deze gebruik ik als ik foto''s op mijn tablet of telefoon heb die ik wil afdrukken.
Super handig en super snel.

Klantenservice

Het personeel is erg klantvriendelijk. Ik heb nog geen nare ervaring met ze mee mogen maken.

Algemeen

Had bij Photo Brandstore eerder tot tevredenheid via internet vaker producten gekocht. Omdat ik nu van plan was om een Nikon Coolpix A-900 te kopen en zij een laagste prijsgarantie geven besloot ik nu toch om naar het filiaal in Heemskerk toe te gaan voor advies. Ik kreeg de prijs die ik na vergelijk met andere sites in mijn hoofd had. Bovendien ben ik nu een Goldmember. Daarmee heb je allerlei voordeeltjes en kan ik mijn aankoop terugwinnen. Ik heb nooit geluk met zoiets, maar je weet het nooit.

Klantenservice

Na mijn internet aankopen ben ik nu ook in de winkel correct, deskundig en vriendelijk geholpen. Ik twijfelde tussen nog 2 andere camera's, maar uiteindelijk was ik door hun uitleg tevreden met mijn keus voor de Coolpix.

Algemeen

Kwam voor het eerst in deze winkel, en was niet van plan meteen een camera te kopen.
Maar die verkoper was zo enthousiast over deze camera RX100 van Sony
Hij had ook mooie voorbeeldfoto's en een videofilm die hij met deze camera had gemaakt.
Ik heb hem meteen aangeschaft .

Verzending

Mijn vriendin uit Den Haag heeft er ook een gekocht via internet.
Ze had hem supersnel in huis.

Klantenservice

Later nog wat gevraagd per telefoon (woon te ver weg om even langs te gaan)
Perfect geholpen!

Algemeen

na veel onderzoek op internet waar ik uiteindelijk niet veel wijzer werd, ben ik naar de winkel in Heemskerk gegaan. Ben geholpen door een deskundige verkoper die mij het verschil wel kon uitleggen. Waardoor ik uiteindelijk met een andere camera de winkel verliet als waarvoor ik binnen kwam. Afgelopen dagen veel met de camera gespeeld en ben zeer tevreden precies wat ik zocht.

Klantenservice

Had toch nog 2 vragen even gebeld met de winkel kreeg een andere verkoper aan de lijn die ook kundig overkwam en mij prima heeft geholpen.

Algemeen

Was opzoek naar beste compact camera van Sony. Uitstekende prijs, hier besteld, ook omdat de winkel bij mij in de buurt zit. De website is duidelijk en overzichtelijk. Product had ik snel gevonden en stond op voorraad. Pluspunt je kunt bestellen zonder een account aan te maken.

Verzending

Werd goed op de hoogte gebracht .
Camera zat uitstekend verpakt, niets op aan te merken.

Algemeen

De website geeft voldoende duidelijke informatie. Ook de telefonische info daarna was goed. De prijs was de laagste op dat moment.

Klantenservice

Ik heb bij Ringfoto Haarlem een Canon 70-200 L lens gekocht. Eerst gebeld of hij er was en daarna opgehaald in de winkel. Na een tijdje fotograferen vond ik de lens toch niet scherp genoeg. Het was niet heel duidelijk te zien maar toch. In de winkel ben ik daarna zeer goed geholpen, we hebben terplekke foto's gemaakt en vergeleken met foto's met een ander exemplaar van dezelfde lens. Na vergelijking de lens teruggestuurd naar Canon.

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe digitale compactcamera. Na veel wikken en wegen is mijn oog gevallen op de Canon Powershot S100 (hier volgt nog een review over). Deze camera is verkrijgbaar in 2 kleuren, namelijk zwart en zilver/grijs. De zwarte had mijn keuze en daar was ik niet de enige in. Het zwarte model was bijna nergens op voorraad leverbaar en de levertijd was bij geen enkele shop bekend. Alleen Ringfoto24 had hem op voorraad. Deze shop was iets duurder wat betreft de camera en qua reviews was er niet veel over geschreven. Ik was dan ook nogal huiverig om hier mijn (prijzige) bestelling te doen.

Aangezien ik op een zondag de sites raadpleegde (waardoor mogelijk de statussen niet bijgewerkt waren), besloot ik nog even te wachten. Ik heb één van de andere beter bekende shops een e-mail gestuurd om te vragen of ze een indicatie hadden van de levertijd. ’s Maandags heb ik opnieuw de sites geraadpleegd, echter de status was nog altijd gelijk dan de dag ervoor. In de reactie op mijn e-mail kwam naar voren dat de betreffende webshop geen indicatie had voor levertijd.

Ik stond op dat moment voor een (voor mij) lastige keuze. Wachten, de zilvere bestellen, of toch maar bij Ringofot24 bestellen? Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen en bereidde me voor op het ergste.

De Website Algemeen:
De website van Ringfoto24 is anders dan wat ik gewend ben. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat online besteld, waarbij de meeste sites ongeveer dezelfde layout en stijl hanteren. Ringfoto24 oogt wat dat betreft anders dan de gemiddelde site. Op komt het iets gedateerd over. Dit neemt niet weg dat de site gewoon overzichtelijk is. De producten zijn verdeeld in categorie en merk, maar je kunt de producten vervolgens niet filteren op prijs, soort, etc. Er is wel een zoekfunctie, maar niet makkelijk en snel binnen een productcategorie.

Informatie Bij Producten:
De informatie bij de producten is voldoende. Daarmee bedoel ik dat de meerderheid van de mensen die iets zal kopen, zeer waarschijnlijk precies weet wat hij wil. Als je je wil productkeuze wil baseren op de informatie die ringfoto24 beschikbaar stelt, dan kom je van een koude kermis thuis. De hoeveelheid informatie is per product verschillend en varieert van 1 simpele regel tot een opsomming van een 10-tal eigenschappen. Een aantal door mij bekeken producten heeft meer tekst, maar deze lijkt rechtstreeks van de promotiepagina van de fabrikant te komen. Het is niet slecht, maar er mag wat meer systematiek zitten in de gegeven informatie. Wat voor mij (en waarschijnlijk voor de meesten onder ons) het beste werkt is simpele informatie in een tabel. Eventueel aangevuld met een korte alinea die het product omschrijft.

Informatie Bij Bestelling:
De bestelprocedure is naar mijn mening gewoon goed en overzichtelijk. Ik weet niet meer precies welke keuzes je hebt, maar er zijn enkele betalingsopties waaronder iDeal. Als de bestelling is afgerond kun je het verdere verloop volgen op de website. Echter ook hier komt de eerder genoemd layout en stijl van Ringfoto om de hoek kijken. Hoewel het besteloverzicht alle gewenste informatie toont, is het wel gewoon simpele tekst. Hiermee bedoel ik dat er geen kaders zijn (om de verschillende onderdelen makkelijk overzichtelijk te houden), er worden geen hyperlinks gebruikt (bijvoorbeeld naar de Track&Trace pagina, of de pagina van het bestelde product). Misschien is dit een bewuste keuze geweest, maar het zorgt ervoor dat het allemaal minder vlot en flexibel werkt.

De Levering:
Het product is op een zondag besteld, en de dinsdag erop geleverd. Dit is gewoon netjes volgens de informatie op de website. Het product is verder goed verpakt in een simpele bruine kartonnen doos. De lege ruimte binnenin is opgevuld met papier en plastic luchtkussens. Hoewel de luchtkussens geen lucht meer bevatte, heeft het papier nog voor voldoende schokbescherming gezorgd. De buitenste doos was niet beschadigd en de doos van het product zelf ook niet. Het leek er wel op dat de doos van het product al eens geopend was. Dit zou niet de eerste keer zijn dat ik een product geleverd krijg dat al eerder door iemand geopend is, het komt namelijk vaker voor bij andere webshops. Het product zelf was volledig intact en ook de accessoires lagen netjes in de doos zoals het origineel geleverd zou zijn. Mogelijk is de doos geopend door een Ringfoto medewerker als extra controle, of het is inderdaad eerder aan iemand geleverd die het gewoon netjes heeft teruggestuurd zonder het product te gebruiken.

Statusupdates en Verloop Bestelling:
Zoals bij veel webshops krijg je ook bij Ringfoto24 netjes e-mails met het verloop van de bestelling. Ik kreeg in totaal 3 e-mails waarin dezelfde informatie stond die op de website te vinden is in het besteloverzicht. De eerste e-mail was een bevestiging van bestelling, de tweede een bevestiging van betaling en tot slot een bevestiging van verzending. In alle drie de e-mails worden websites genoemd voor meer informatie, echter deze zijn niet klikbaar (geen hyperlink). Dit maakt het enigszins onhandig en je leest er snel overheen, daar een hyperlink anders van kleur is. Een pluspunt vind ik dan weer dat je geen verzoek krijgt om je mening over de webshop te geven op een of andere reviewsite. Naar mijn idee lokt dit alleen maar onvolledige reviews uit waar de kritische gebruiker weinig mee kan.

Conclusie:
Al met al is Ringfoto24.nl een nette webshop met enkele tekortkomingen op gebruiksgemak. Enkele van deze zijn makkelijk op te lossen (hyperlinks). Ik zou hier graag nogmaals bestellen, mits de prijs gunstig is. Op dit moment is er niets waar Ringfoto24 in uitblinkt. Gelukkig hoeft dat ook niet.

Algemeen

Via pricewatch terecht gekomen bij Ringfoto24.nl. Was op zoek naar een goede en degelijke compactcamera voor m'n vriendin. Website is zeer overzichtelijk en het bestelproces is gemakkelijk en betalen gaat vlot via Ideal.

Na het bestellen goed op de hoogte gehouden met snele status-updates.

Verzending

De camera kwam zeer goed verpakt binnen, in een neutrale doos. Geen andere opmerking dan dat dit klasse geregeld was.

Klantenservice

Na het openmaken van de doos kwam mijn vriendin er achter dat er helaas een verkeerde kleur camera uitgeleverd was. Een blauwe ipv een zwarte. Ik heb Ringfoto24 opgebeld en werd hier zeer vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan.

Er was in Haarlem geen zwarte versie van de camera meer op voorraad, maar in Heemskerk was er nog wel één op voorraad. Er is toen afgesproken dat de blauwe camera per direct teruggestuurd zou worden, en dat bij ontvangst direct een zwarte camera teruggestuurd zou worden. De verzendkosten zouden ook vergoed worden.

Een dag na het retourneren van de camera werd ik gebeld dat deze goed was overgekomen en dat per direct een zwarte inclusief een vergoeding verzendkosten teruggestuurd zou worden. De volgende dag werd een zwarte camera afgeleverd.

Zeer goede ervaring met Ringfoto24, zou hier zonder nadenken zo weer bestellen. Zeer persoonlijke service en er wordt tijd uitgetrokken om de klant te helpen.

Algemeen

Overzichtelijke website, makkelijk in gebruik, duidelijke informatie, goede prijzen t.o.v. markt, maar qua doorsnee niet de goedkoopste. Verzendopties met redelijke prijzen, betalen o.a. vooruit per bank of via iDeal.

Uitermate goede communicatie. Product besteld en betaald met iDeal, echter door technisch probleem kwam de bestelling niet door, maar was het bedrag wel overgemaakt. Kreeg binnnen het uur per e-mail met het bericht dat een bedrag was overgemaakt met onbekende order, maar waarschijnlijk passend bij mijn product. Dit was 's avonds >19u00 en nog dezelfde avond was de bestelling juist afgerond!

Verzending

Product verzonden zoals het hoort: voldoende status-updates (misschien iets teveel van het goede), track&trace, optijd verstuurt, binnen 1 dag in huis, juist verpakt met ruim voldoende verpakkingsmateriaal.

Algemeen

Goede site, direct telefonisch bereikbaar vanuit winkel Haarlem, juiste informatie, mijn bestelling, laatste exemplaar, wordt gereserveerd.
Leverancier geeft per e-mail goede informatie over de status en de voortgang van de bestelling

Verzending

Eind van de middag besteld, volgende dag bezorgd. Gebruikt Track&trace, keurig verpakt met goede informatie als er toch iets aan de camera mankeert. In de toekomst zal ik deze winkel zeker weer bezoeken.

Algemeen

Na vriendelijk en deskundig telefonisch advies toch via de site voor de Nikon D3100 gekozen.
Fijne website met goede prijzen.
Helaas geen voorraad indicatie op de website, maar na het telefoontje bleek dat alles wat ze adverteren ook op voorraad ligt.
Na de bestelling, netjes op de hoogte gehouden door e-mails over de status van mijn bestelling.

Verzending

Perfecte levering, super snel, prima afhandeling.
Product was 1 dag erder binnen.
Netjes verpakt met "lucht" kussentjes

Klantenservice

Nadat ik mijn bestelling hebt geplaatst, krijg ik nog een telefoontje op ik nog accessoires nodig heb.
Ze hadden voor mij nog een voordeelpakket gemaakt.
Bestaande uit een tas, filter voor mijn lens en een snelle kaart om mee te kunnen filmen.
TOP TOP aan deze mensen die van online winkelen toch nog iets persoonlijks weten te maken!

Algemeen

Het contact verliep keurig, ik had 2 artikelen besteld. Een Nikon D5100 camera + Zonneklep voor de 18-55 lens.

Totaal geen klachten

Verzending

Het pakket was snel verzonden, Track & Trace nummer erbij geleverd.
Eerst was het pakket naar het bedrijfadres verstuurd, maar dit moest op verzoek naar een ander adres verstuurd worden, dit was helaas fout gegaan, maar ze hebben het keurig kunnen herstellen, en hebben de verzendkosten opnieuw betaald. De gemaakte fout was keurig verholpen. Zo zie je dat tegenwoordig niet zo snel meer. Meestal proberen de webwinkels het probleem bij jou over de schutting te dumpen, maar deze winkel heeft het echt uitstekend gedaan! Een pluim!

Algemeen

Deze winkel koppelt (sinds kort) online verkoop aan hun (reeds tientallen jaren!) bestaande 2 winkels in Haarlem en Heemskerk. Zeer betrokken telefonisch contact, extra 4GB kaartje omdat iDeal eruit lag en ik niet direct kon bestellen. Toen ik hierover belde werd er direct door Maarten geholpen, en kon ik (zijn voorstel) met het mailen van een printscreen aantonen dat ik het geld had overgemaakt, op basis waarvan hij het diezelfde middag op de post deed.

Een internet winkel met kundige mensen die met je meedenken en persoonlijk zorgdragen voor snelle levering (Canon 600D+18-55mm IS II lens kit), waar vind je dat? EN voor een lage prijs (in dit geval zelfs de laagste in NL). Voor mij ook handig dat ze 2 echte winkels in het westen van NL hebben, en niet ver weg (Friesland, Limburg) zoals andere lage-prijs zaken.

Overzichtelijke website, die wel wat sneller mag werken en wat meer informatie mag bieden, dat zou het complementeren. Neemt niet weg dat de dienstverlening zeldzaam top was!

Verzending

Direct (volgende dag) afgeleverd in uitstekende verpakking.

Klantenservice

Eigenlijk wilde ik nog een eenvoudige cameratas hebben, heb daarover gemaild en kreeg snel reactie met twee gunstige voorstellen. Die zijn vandaag op de post gedaan - en ik moet nog betalen! Ga ik nu doen ;-).
Stuurt nog een voucher mee (speciale huidige actie van Canon) voor korting op een fotocursus die nog ontbrak. Kortom, prettig en eerlijk contact. Top.

En ik vergeet bijna nog de service die ze na aankoop vanuit hun eigen zaak additioneel bieden met de aankoop van een betere camera, in dit geval de Canon 600D: 2x CCD cleaning, 20 gratis afdrukken, korting op een fotocursus of fotoshopcursus, gratis check van de camera voordat je op vakantie gaat etc.

Als één van de weinig zaken combineert deze zaak ouderwetse winkel-service met online verkoop. Precies wat ik zocht.

Algemeen

De twee Ringfoto filialen die deze webshop beheren bestaan zelf al lang, wat mij (ondanks het ontbreken van shopreviews hier) genoeg vertrouwen gaf voor een bestelling. Dat vertrouwen bleek terecht. Op de bruikbare en overzichtelijke website mis ik alleen nog actuele voorraadinformatie. Via e-mail (zelfs met persoonlijke boodschap erin!) werd ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn bestelling en de winkel was telefonisch goed bereikbaar.

Verzending

De bestelling was met een track&trace code te volgen en werd lekker snel geleverd: dinsdagavond besteld, donderdag in huis. Het toppunt van service was wel dat ik werd opgebeld met de vraag of het een cadeautje is, en of ze het even voor me zouden inpakken. En inderdaad, bij aankomst zat in de stevige, discrete kartonnen doos een keurig ingepakt cadeau. Hulde aan deze mensen die van online winkelen toch nog iets persoonlijks weten te maken!

Scorekaart voor Photobrandstore

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie