SiComputers

16.017 producten en 20.144 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen

Algemeen

Tot op heden was ik tevreden over de leveringen en service van sicomputers. Echter helaas is dat nu veranderd. Ik heb een iMac 27” bij hun besteld en het bleek een Duits model te zijn. Dus een qwertz toetsenboard. Nogmaals goed op hun site gekeken of ik niets over het hoofd had gezien. Toen ik het artikelnummer bekeek zag ik inderdaad een Duits model staan. Ik heb hier over geemailt en kreeg als antwoord. Dan had je dat maar eerst moeten kijken of het nummer juist was. Dat is toch echt wel een vreemde reactie. Ik heb hun dat ook gemeld. Ik had niet eens moeite gehad om een stuk bij te betalen voor een nl keyboard. Maar hun reactie was gewoon had je maar moeten Google. Geen manier om met klanten om te gaan

Verzending

Hier was helemaal niets mis mee snel geleverd zoals verwacht

Klantenservice

Zoals ik al beschreef niet oplossing gericht maar heel kort door de bocht fout van de ontvanger zak maar in de ....

Algemeen

2 tot 3 werkdagen levering betekend pas over 5 werkdagen in huis als je 's avonds besteld.

Verzending

DPD is een waardeloze verzender die dus niet op zaterdag bezorgd, hou hier ook rekening mee.

Algemeen

Absoluut waarderloos bedrijf. Je betaalt misschien een paar euro minder, maar dat is de ellende waar ze je doorheen laten gaan niet waard. Ze beweren bijvoorbeeld dingen op voorraad te hebben die ze helemaal niet hebben.

Verzending

2 tot 3 dagen levering? Reken maar op een weekje als je geluk hebt. DPD daarnaast een waardeloos transportbedrijf

Klantenservice

Klantenservice is vriendelijk, los van het feit dat ze niet eens een telefoonnummer hebben. Er staat tegenwoordig wel een telefoonnummer met "Whatsapp ons!", maar die werkt niet eens. Reageren wel snel op de mail.

Algemeen

Geheugen besteld, 2-3 dagen levertijd... Dus niet, zelf contact moeten opnemen en krijg als reactie: de levertijd is onbekend... Dus met andere woorden zou ik een jaar wachten op het geheugen... Ik bestel hier nooit meer!

Verzending

Product nooit ontvangen, ook niet op de hoogte gehouden van een uit het niets onbekende levertijd. Ik zie dat meerdere tweakers hetzelfde probleem hebben met die bedrijf. Betaal aub een paar euro meer voor een bestelling bij een degelijk bedrijf medetweakers!

Klantenservice

Ik krjig als RGB memory alternatief gewoon een ander type geheugen wat niet RGB is... kortom je vraagt om een intel processor maar krijgt als alternatief een amd! Wat moet je hier nog meer over zeggen?

Algemeen

Op zicht niets mis met de webshop, site ziet er redelijk uit en je gaat redelijk makkelijk door het bestel proces. Kan pas meer zeggen over hoe dit bedrijf in elkaar steekt als ik iets moet terugsturen of zoiets dergelijks.

Verzending

Verzending van deze webshop is gewoon ruk, 1-3 werkdagen maar reken toch uiteindelijk maar op 3-5 werkdagen. Meerdere keren wat besteld ondertussen bij Sicomputers en bovenstaande is meer regel dan uitzondering, maja dat is wat je krijg als je geen voorraad aanhoud en alles vanuit leverancier moet laten komen (daarom dus ook de goedkoopste).
Hier moet je alleen bestellen als je rustig een week kan wachten op je product.

Algemeen

Administratief duurde het 1 week voordat ik update kreeg na boze email te hebben verzonden. Dag daarna werd alles verzonden toen ik wou annuleren.

Verzending

Niet de kans om bij de buren te laten bezorgen. Nu moet ik twee uur vrij nemen van mijn werk om ophalen bij een parcial dus verdien 30 euro minder omdat ik voor 18uur bij winkel moet zijn. Waardoor mijn product nu eigenlijk 30 euro duurder is !!

Klantenservice

Na mijn klacht hebben ze wel actie ondernomen das wel een plus

Algemeen

Op website staat alles op voorraad en volgende dag geleverd. Het is nu de volgende dag en bij status bestelling staat: "Wachten op onderdelen"...

Verzending

Zie toelichting algemene beoordeling. Zie toelichting algemene beoordeling. Zie toelichting algemene beoordeling.

Algemeen

De website zou een upgrade kunnen gebruiken, want deze is een beetje outdated. Bestellen ging in principe goed.

Verzending

De producten waren goed verpakt en redelijk op tijd.

Klantenservice

Origineel geen problemen met SiComputers bij een bestelling een aantal jaar geleden. Helaas bleek een onderdeel (voeding) kapot te gaan en nog binnen de 5 jarige garantie van de fabrikant. Het hele proces omtrent deze RMA was een drama. Zelf uitgebreid getest met verschillende Pc's & combinaties en in overleg opgestuurd na SiComputers. (Initieel wilde ze dit niet). Vervolgens een hoop e-mails moeten sturen voor een enkele reactie 2 weken later. En wat blijkt: Met de voeding is niks mis, claimt klantenservice. Er werd nog gevraagd wat ermee aan de hand zou zijn, maar na het antwoorden op die vraag niks meer gehoord. Inmiddels weer ruim een week verder.
Ik heb een nieuwe voeding ergens anders besteld en beschouw dit maar als een les.
SiComputers is uitsluitend via mail te bereiken en de website heeft ook geen behoorlijk ticket systeem om te zien wat de status is van je requests.

Koop je spullen bij een andere shop en bespaar jezelf een hoop frustratie mocht er ooit iets mis gaan.

Algemeen

Verkeerd product gekregen, ik had namelijk een pcie riser kabel van 35cm besteld en heb er één van 20cm voor terug gekregen.
Na wat verder onderzoek en reactie van de support blijkt thermaltake geen risers van 35cm te maken. Dit staat dus op alle webshops fout. De productcodes zijn van allemaal namelijk van een riser van 20cm.
Met een kleine check had dit voorkomen kunnen worden.

Verzending

Leveringstijd goed nagelopen en 3 minuten voor levertijd bezorgd. Zeer nauwkeurig en goed dus.

Klantenservice

Klantenservice bad de optie voor het terugzenden en ontbinden van de aankoop, wat dus een prima oplossing is.

Algemeen

Bestelling gedaan van onderdelen die op voorraad stonden, krijg ik bericht dat de bestelling is vertraagd omdat men wacht op onderdelen... Als ik na deze vertraging de bestelling thuiskrijg blijkt het interne geheugen niet te zijn meegeleverd terwijl het wel op de verzendlijst staat aangegeven. Hierdoor in het weekend de PC niet kunnen bouwen. eindoordeel: de goedkoopste, en als je de onderdelen niet z.s.m. wil hebben dan is het geen probleem. Maar in mijn geval dus een drama!

Klantenservice

Alleen via mail te benaderen en geen telefoonnummer bekend, dat is toch niet meer van deze tijd. Daarna via mail wel goed geïnformeerd.

Algemeen

SI Computers gevonden via de Tweakers Pricewatch. Zeer eenvoudig een account aangemaakt en mijn bestelling geplaatst

Verzending

Snelle levering. Voor mijn gevoel wel in een onnodig grote doos (formaat schoenendoos voor 2 iPhonekabeltjes.

Klantenservice

Een van de twee kabeltjes brak binnen een maand na ontvangst. Na een mailtje naar de klantenservice werd dit zeer snel opgepakt en had ik een dag later een vervangend kabeltje in mijn brievenbus

Algemeen

SiComputers might be decent when everything goes well. But if something goes slightly wrong, it's not a very satisfying shopping experience. My total delivery took two months to arrive, and the modified final delivery was sub-par compared to what I had originally paid for, without any sort of compensation. I guess it's a risk to take when you go for the cheapest, but it was not a good bet, because two deliveries out of two went quite wrong.

Verzending

There were two deliveries, the first one took one month, the second one took two months. DPD had messed up the first delivery by putting stickers on top of each other, because of a parcelshop address mix up, and almost losing the package in the process. The second delivery was RAM and an 8th generation Intel, which have been short in supply lately, so that's understandable. But no consistent information about availability was given and it took two months to arrive. The tray processor (I had ordered a boxed one) was delivered in a piece of cardboard almost dangling out, with an old generation used CPU fan with thermal paste still smeared over it.

Klantenservice

Customer services goes through the effort of replying mostly within one working day. But the only substantial effort was just asking to pay more for similar components, I was even accused of being responsible of the delay because I refused that alternative. The information about item availability was vague and inconsistent.

Before writing this review, I sent them a feedback e-mail, which did not spark any reaction whatsoever. They do not seem to care about losing a customer.

Algemeen

Mijn pc-voeding ratelde. Ik heb hem teruggestuurd. Het duurde even maar ik kreeg een nieuw product terug. Werd goed op de hoogte gehouden.

Verzending

Toen het product eenmaal verzonden was ging het soepel. Gewoon met track-trace code.

Klantenservice

Erg goed op de hoogte gehouden. Snelle reactie op mijn vragen en goed mailcontact.

Algemeen

Klantenservice is gewoon prima. MAAR aankomst tijd van je bestelling word heel wat langer dan belooft het is op zn minst 1 of 2 dagen later maar misschien is het daarom ook iets goedkoper.

Verzending

Wat ik al had gezegt je pakketje zal hoogst waarschijnlijk niet optijd komen

Prima

Algemeen

De website is onoverzichtelijk en er staat altijd aangegeven dat de levering binnen 2-3 werkdagen is. Dat is al niet super snel, maar vervolgens besluiten ze ook nog is om er minimaal twee keer zo lang over te doen.

Verzending

Ik heb twee bestellingen gedaan hier, waarvan ze allebei met een week vertraging aankwamen. Als je iets snel nodig hebt, niet hier bestellen.

Algemeen

Al een aantal keren iets besteld bij deze webshop. In de meeste gevallen volgens indicatietijd geleverd. Soms een paar dagen extra wachten. Geen probleem. Ze kunnen ook (goedkoop) wat minder gebruikelijke dingen leveren. Rack toebehoren, cases en mini SAS kabel ed.

Verzending

Meestal netjes op tijd geleverd maar mijn ervaring met hun vervoerder DPD is erg wisselend.

Algemeen

Diverse PC onderdelen besteld.
Eerste levering duurde een week.
Hiervan was 1 onderdeel defect (kan gebeuren)
Middels een RMA het onderdeel retour gedaan(eigen kosten).
Ben nu al ruim een week aan het wachten op het vervagende(op voorraad zijnde) onderdeel. Dit bleek een fout van outlook die de mails over de RMA in mijn spambox gooide. alle reclame mail kwam wel gewoon in de inbox .

Verzending

Erg late levering. Met name de herlevering was erg laat.

Algemeen

Via Tweakers bij deze zaak terecht gekomen vanwege hun aantrekkelijke prijzen.

Had 3 producten besteld en na mijn bestelling zag ik dat zij ze niet op voorraad hadden, en een levertijd van 2-3 werkdagen hadden.(had ik maar beter moeten opletten )
Na 2-3 werkdagen zag ik in mijn account, dat 2 van de 3 producten al in hun magazijn aanwezig waren.
Ik heb via mail gevraagd op er al iets bekend was over de levering van het laatste item.
Ik kreeg vrij snel antwoord dat het eind deze week binnen zou komen bij SiComputers en verstuurd zou worden.

Vandaag de spullen binnen gekregen, goed en netjes verpakt! Tussen 11 en 12 zou het door DPD bezorgd worden(SMS), wat ook in die tijd is gebeurd. Top!

Ik had eerst een beetje mijn twijfels door de negatieve reviews mbt levering/contact.

Mijn eerste indruk van deze zaak is uitstekend. Ik heb dan wel een paar dagen langer moeten wachten op mijn producten.. no biggie, want ik heb toch wel weer een aantal euro's uitgespaard.

Met de prijzen die ze hanteren kom ik zeker nog eens terug!

Algemeen

Ik maak een game pc maar merk dat in dit geval de mail in spam zat. Ook kreeg ik geen bevestiging van betaling. Krijg nu mail over factuur en dat ik deze review kan maken maar weet nog niet hoever het is met mijn bestelling.

Verzending

Ik weet niet eens waar mijn bestelling is.

Algemeen

Prijzen: Dat is waar SiComputers vooral in uitblinkt. Ze hebben (vaak) lagere prijzen dan de concurrentie. En ja, ze besparen zeker op onderdelen. Bijvoorbeeld op de website, deze is echt uit het jaar nul (samen met de "nieuws items", laatste nieuwsitem is uit 2016, die daarvoor uit 2015.), en er is nauwelijks voorraad. Alles wordt bij de leverancier besteld, en als je rekening houdt met 7 dagen levertijd (in plaats van de geadverteerde 2 a 3 werkdagen) zit je bijna altijd wel goed.

Verzending

Componenten zijn goed verpakt. Alles wordt verstuurd met DPD. Ik had zelf eigenlijk nog weinig ervaring met DPD, maar het is nu eigenlijk misschien wel mijn nieuwe favoriete transportbedrijf. Tijdsvak wordt op de dag zelf op een uur nauwkeurig verstuurd, en in de track&trace is precies te zien hoeveel bezorgingen er nog zijn totdat de pakketkoerier bij jou voor de deur is.
Misschien wel aardig om boven een bepaald bedrag geen verzendkosten meer te rekenen (bijvoorbeeld 300 euro o.i.d.).

Klantenservice

Helaas is er geen telefoonnummer te vinden van SiComputers. Telefonisch contact dus niet mogelijk. Echter wordt er vaak al binnen een uur gereageerd op de emails, wat top is. Mails mogen soms iets persoonlijker/meer meedenkend, maar je hebt je antwoord wel snel.

Beste Sandert98,

Dank u wel voor de positieve review.

Wij reageren niet vaak op reviews, maar ik wil toch kort uitleggen waar wij mee bezig zijn.

De site is inderdaad vaak onderwerp van gesprek, ook wij zijn hier van op de hoogte. Wij zijn reeds langer dan een jaar bezig met een vernieuwde website. Niet alleen de engine (achterliggende techniek en database) gaat op de schop maar ook het design. Gezien onze omvang kunnen wij niet zomaar overgaan tot een vernieuwde site zonder dit goed te hebben getest. Wij zijn wel goed op weg en elke week maken we nieuwe en goede progressie, wij hopen de vernieuwde site dan ook in het tweede kwartaal van dit jaar te kunnen lanceren.

Wij merken ook dat er behoorlijke frustratie heerst omtrent het feit dat we telefonisch niet te bereiken zijn. Ook hierin gaan we mee met de mening van onze klanten en zullen wij binnen ca. twee weken onze telefoonnummers weer activeren, zodat we aan de verwachtingen van onze klanten kunnen voldoen.

Ik wil via deze weg ook iedereen bedanken voor de feedback en meningen, zowel positief als negatief. Wij zullen in dit nieuwe jaar behoorlijk wat stappen maken. Nogmaals bedankt en wij zien u weer gauw bij Si!

Met vriendelijke groet,

De directie

1 2 3 ... 63

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops