SiComputers

21.639 producten en 26.932 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SiComputers

Review toevoegen

Algemeen

Ik had een order gezet van 4x 3TB WD RED. alles is keurig netjes en snel afgehandeld. kreeg ook regelmatig updates over mijn bestelling. uiteindelijk is het ook netjes verpakt afgeleverd.

Verzending

Zeer goed up to date gehouden na mijn bestelling, product zeer goed verpakt.

Algemeen

Heb zo'n anderhalve week geleden een bestelling gedaan waarbij alle producten 2-3 werkdagen levertijd zouden hebben. Tot nu toe niks ontvangen.

Verzending

Niks ontvangen, dus ook niks nuttigs te zeggen over de verzending.

Klantenservice

Toen ik in eerste instantie vroeg waarom ik niks ontvangen had kreeg ik als antwoord dat enkele items de volgende dag bij hen ontvangen zouden worden, dit was niet het geval. Het is uberhaubt al slecht dat ik daar zelf achteraan moest en hier geen bericht over kreeg. 4 dagen later heb ik nogmaals een mail gestuurd en kreeg daar als antwoord op dat er iets fout was gegaan (wederom werd dat niet naar mij gecommuniceerd) en dat er met zekerheid kon worden gezegd dat mijn bestelling de dag erna verzonden zou worden. Die mail was 2 dagen geleden en ik kan in het systeem zien dat mijn bestelling nu nog niet verstuurd is. Waardeloos dus.

Algemeen

Website navigeert wat raar maar artikel was simpel te bestellen en af te rekenen. Oogt allemaal wat summier maar doet zijn ding. Systeemkast was het goedkoopst hier (Aero 500 met window) en toch de gok genomen. Al met al goede keus geweest.

Verzending

Pakket was goed verpakt en zat nog in een omdoos met vulling. Kan hier niets over zeggen. Wel exact de 5 werkdagen, op het randje maar op tijd binnen.

Algemeen

Eerste bestelling van drie items was eigenlijk te laat, maar omdat ik zel een fout item besteld had, kon dit nog gewijzigd worden (telefonisch). Voor een tweede item wat niet meer op voorraad was kreeg ik meteen een alternatief voorstel. Daarna alles binnen twee dagen afgeleverd.

Verzending

Nadat de eerste bestelling gewijzigd was, is alles binnen twee dagen afgeleverd. Op tijd emails ontvangen over het verloop van de zending.

Klantenservice

Via de klantenservice één item moeten wijzigen, wat soepel verliep. Daarnaast nog een alternatief gekregen voor een item dat niet meer op voorraad was. Helemaal super.

Algemeen

Ik kreeg een mailtje met de vraag of ik bereid zou zijn een review te doen, dus deels uit eigen beweging. Ik heb geen contact gehad met de winkel zelf maar via tweakers kwam ik bij ze uit. Bestelling geplaatst, vrijwel direct de order bevestiging en betalingsbevestiging.. Uurtje later aangemeld bij PostNL en traceerbaar. volgende dag in huis. netjes shock proof verpakt. Artikel als verwacht.

Verzending

Snelle levering het artikel was op de site voorradig en kreeg daarom uurtje later netjes een melding van PostNL dat er een pakketje aan kwam. Het ging om een enkele SSD, tot mijn grote verbazing was deze verpakt in een doos van ~40X30X30 vervolgens opgevuld met bruin papier, dan een bubbel folie om de commerciële verpakking..... Ik weet niet of er een weeralarm was afgegeven voor tornado's of dat er een aardbeving werd verwacht. Maar als dat zo was, was die doos de veiligste optie om te overleven..... Alle gekheid, snel en goed.verpakt.

Algemeen

Gewoon gemakkelijk betaald met Ideal en prima email verkeer over de betaling heen en weer.

Verzending

Producten werden op tijd verzonden en waren goed en stevig verpakt in een doos.

Klantenservice

prima email verkeer wanneer de levering is.

Algemeen

Overzichtelijke site met goede prijzen. Ik heb het artikel via de PW gevonden dus verder op de site weinig tijd doorgebracht.

Verzending

Verzending was snel en werd netjes op de hoogte gesteld.
De verpakking was echter een 30voud groter dan het artikel. Dit aangegeven en er werd mij mede gedeeld dat die de kleinste karton was die ze hadden. Dit is erg vreemd gezien hun assortiment want ik gok dat 80%+ van de artikelen in een doos die 1/4 vh volume is past.Onaanvaardbaar voor mij als logistiek engineer. Dit is niet enkel slecht voor het milieu maar zeker ook voor jullie portemonnee.

Algemeen

Ventilator besteld met 2 a drie werkdagen verzendtijd.
Na twee dagen staat er opeens hetzelfde type ventilator op de site.
1 euro goedkoper en direct leverbaar.
Meteen gemaild, bleek om een andere kleur te gaan. (oke, kan gebeuren)
En mijn ventilator zou hopelijk die dag binnenkomen, dus prima.
Dezelfde dag mailtje binnen, zendig vertraagd, want kennelijk hebben ze hun voorraad niet op orde.
Bestelling geannuleerd.

Klantenservice

Eerst prima contact over het verhaal met dezelfde type ventilatoren. (zie hierboven)
Daarna zelfde dag nog een super kort berichtje met een verhaal over de voorraad en dat de zending dus vertraagd is.
Niet hoe je met klanten behoort om te gaan als de fout bij jezelf ligt.
Gewoon jammer

Algemeen

Ondanks wat twijfels na het lezen van de reviews toch besloten te bestellen. Site is wat onoverzichtelijk aangezien ik niet aan de naam van het product kon zien of het de goede versie was. Na de productcode te hebben vergeleken met die van de fabrikant overgegaan op de bestelling. Dit ging vlot en zonder problemen.

Verzending

Binnen halfuur had ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Tijdens het verzendproces constant op de hoogte gehouden. Bij aankomst kreeg ik een nette, ietwat te grote doos voor het product, maar met genoeg ruimte voor beschermingsmateriaal, dit was zeer zeker aanwezig. Voor mij was dit een nette afhandeling.

Ik moet overigens wel vermelden dat in de Algemene Voorwaarden van het bedrijf het volgende staat: "6.2 SiComputers is niet aansprakelijk voor schade toegebracht tijdens verzending van de geleverde producten. ". Dit is niet overeenstemmig met wetboek 7 artikel 11. Mochten er dus problemen zijn kunnen zij niet de Algemene voorwaarden-kaart spelen.

Algemeen

Aantal onderdelen via Tweakers besteld. Website is overzichtelijk, en de bestelling ging vlot en duidelijk.

Verzending

Producten werden snel opgestuurd, en kwamen de volgende dag binnen. Goed verpakt. Makkelijk te volgen via track en trace.

Klantenservice

Zeer snelle reactie bij vraag over de te bestellen onderdelen.

Algemeen

Waarschuwing: Koop hier NIETS.
Sturen je een defect product , waarna jij de schuld krijgt van het defect.
Geen garantie, geen product en geld weg.
Wees gewaarschuwd.

Verzending

Niet geleverd binnen de aangegeven termijn.

Klantenservice

Heb er componenten voor een nieuwe pc besteld. Na assemblage start deze PC helemaal niet niet op. Na grondig zoeken kom ik uit bij het moederbord waarvan de socket wat lijkt te zijn beschadigd ( geconstateerd met vergrootglas).
Moederbord teruggestuurd naar Sicomputers en daarbij zelfs aangeven wat ik heb geconstateerd. Achteraf wellicht niet zo handig, had het bijv beter op de zichttermijn van 14 dagen kunnen gooien. Zo zit ik echer niet in elkaar, houd van eerlijkheid.
Nu blijkt dit plots mijn schuld te zijn. Blijkbaar heb ik dit veroorzaakt en kan ik fluiten naar garantie en mijn centen.
Op mijn vraag hoe ik dit zou hebben moeten doen door eenvoudigweg zorgvuldig een processor te plaatsen (beschadigingen zitten verspreid over de socket waaronder in het midden) komt geen antwoord. Ik ben overigens een ervaren PC bouwer en heb dit in de afgelopen 20 jaar nog niet meegemaakt.
"Jammer mijnheer een dergelijke beschadiging valt buiten de garantie dus pech gehad."
Nu weet ik 100% zeker dat ik de beschadigingen niet heb veroorzaakt en dat ik dit moederbord zo heb binnengekregen van deze leverancier.
Ik laat het hier uiteraard niet bij zitten, ik ben gewoon opgelicht.
Wat me wel verbaasd is ongelofelijke arrogante houding van een dergelijk commercieel bedrijf.
Wegblijven dus....

Algemeen

Het product had ik via Tweakers gevonden en ik had het gekocht samen met andere producten. De betaling ging makkelijk met iDeal.

Verzending

Het product werd goed en netjes verpakt.

Klantenservice

Ik had een PC Voeding gekocht waarbij de netsnoer niet goed erin kon en dus los zat. De klantenservice was vriendelijk en kwam met een oplossing door mij een ander exemplaar toe te sturen. Die is wel goed. Bedankt!

Algemeen

Prima site, kan sneller. Goede zoekfunctie, duidelijk aangegeven wat levertijden zijn. Overzichtelijk en met interessante aanbiedingen

Verzending

Uitstekend verpakt in milieu vriendelijk materiaal.

Klantenservice

Een onderdeel van de bestelling was aangegeven met lange levertijd. Na aangeven ruim de mogelijkheid om een andere optie te kiezen,waarna de bestelling snel werd bezorgd.

Algemeen

website werkt soepel bestel proces duidelijk op website. Goede prijzen vaak de goedkoopste, enkele lever dagen extra is dan niet erg levertijd staat ook aangegeven bij product

verzending duurde 3 dagen maar daar staat de goedkoopste prijs tegenover

snel antwoord

Algemeen

Geen 5 sterren, de webshop kan beter. Wel 4 sterren, levering en kwaliteit producten is over het algemeen zeer goed. Na enkele bestellingen bij deze winkel zeer tevreden.

Verzending

Producten netjes verpakt, 1 keer een dag te laat, alle andere keren mooi op tijd.

Klantenservice

Ik belde over een defect product, werd meteen goed geholpen en kreeg een nieuw product toegestuurd na retourneren.

Algemeen

Twee keer besteld dit jaar, een aantal PC onderdelen en een soundbar. Beide keren omdat SiComputers het goedkoopst was.

Verzending

Alles was prima op tijd. Bij de soundbar zat er veel CaseKing(.de) tape omheen en de doos viel beetje uit elkaar. Leek erop of de soundbar al 2 jaar bij caseking in het magazijn had gelegen? Misschien zusterbedrijf, het was beetje vaag. Product was wel compleet en in nieuwstaat in ieder geval.

Klantenservice

Ze hebben snel gereageerd om mijn mailtjes, dus prima.

Algemeen

Was snel van mening om van SiComputers te kopen door de goedkope prijs en redelijk snelle lever tijd.

Verzending

Verzending was ook goed. Ik had eerst voor PostNL gekozen maar naderhand heb ik naar ophalen veranderd omdat ik zach dat het pakketje bij hun aangekomen was. Dat was ook makkelijk veranderd en kon ik het gelijk ophalen.

Klantenservice

Heb 1x Via e-mail een mail gestuurd en geen antwoord gekregen dat moeten ze denk ik wel oplossen. Maar verder wanneer je een bericht stuurt via whatsapp of je hun gaat bellen dan nemen ze gelijk op of sturen super snel een berichtje.

Algemeen

Zelfs zonder account snel een bestelling kunnen plaatsen. Een defect item werd na een mailtje snel vervangen.

Algemeen

Ik heb een bij SI Computers een aantal componenten besteld voor de bouw van een nieuwe pc. Deze shop kwam samen met een andere winkel als meest voordelige naar voren in mijn Tweakers wenslijst. Bestelling was makkelijk te genereren vanuit de wenslijst. Bestel- en betaalproces werkten goed. Enige minpunt wellicht dat er niet met creditcard betaald kan worden.

Verzending

Levering was redelijk snel. Bestelling vrijdagochtend geplaatst en dinsdag geleverd. Alles was goed verpakt en werd op het vooraf aangegeven tijdstip geleverd door DPD. Ik zou SI Computers zeker aanraden en zal hier ongetwijfeld vaker gaan bestellen.

Algemeen

Het product dat ik wilde kopen was hier het goedkoopst. Betalen ging snel en makkelijk, zoals het hoort. Niks mis mee.

Verzending

Het product kwam binnen op de beloofde leverdatum, en SiComputers vertelt je precies waneer het product precies aankomt, zodat je weet dat je thuis moet zijn op dat moment.

1 2 3 ... 72

Scorekaart voor SiComputers

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops