DirectSale

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Voor een zeer scherpe prijs een LG OLED55B6V televisie gekocht bij DirectSale. Wegens miscommunicatie bij de distributeur werd de tv enkele dagen later geleverd. Dit was voor mij geen probleem. Communicatie en het beantwoorden van vragen via de mail en telefoon waren prima en snel.

Klantenservice:

Door de uitstekende prijs waarvoor ze de LG OLED55B6V aanboden hier de aankoop gedaan. Er waren helaas wel wat problemen met de voorraad van de TV, maar door de prima communicatie werd ik goed op de hoogte gehouden. En zeker voor de prijs die ik betaald heb vond ik het wachten geen probleem.

Klantenservice:

Sony koptelefoon was de dag na bestelling al binnen. Het bleek om een defect exemplaar te gaan, dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Dit probleem werd bijzonder snel opgelost met een nieuw exemplaar, die ik ook meteen de dag erna al binnen kreeg. Ik zal zeker nogmaals bestellen bij DirectSale.

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe televisie en wilde graag een 2017 model van LG. DirectSale was een van de eersten die deze televisie aanboden en met een zeer scherpe prijs (die je normaal verwacht als een toestel een paar maanden op de markt is). De televisie was op voorraad en 's avonds gelijk besteld (voor 21uur) en de volgende dag thuis bezorgd. Super tevreden!

Verzending

Bezorging met DHL dus helaas geen indicatie hoe laat de bezorging zou plaatsvinden, alleen aan de status kon ik zien dat de bezorger onderweg was. Doos beetje beschadigd, maar product zelf helemaal in orde.

Algemeen

Eerste keer besteld bij directsale, artikel dat ik zocht was bij hun het goedkoopst. Daarom de gok gewaagd.

Verzending

Kwam de volgende dag binnen, zoals belooft.

Geen ervaring mee.

Algemeen

Ik kende DirectSale nog niet en was eerst eenbeetje wantrouwig omdat de prijs zo laag was. Toch de Apple Watch gekocht en fijn binnen 2 dagen geleverd.

Klantenservice

Na levering kwam ik er achter dat ik het horloge met een verkeerde maat band besteld had. Men heeft dat zeer professioneel opgelost. Kortom zr goede service.

Algemeen

In eerste instantie twijfelde ik bij DirectSale een Apple Watch te bestellen gezien de extreem lage prijs. Het klonk te goed om waar te zijn. Na een telefoontje met de vraag vanwaar de lage prijs kreeg ik een duidelijk en geloofwaardig antwoord. Besteld met credit card voor extra zekerheid. 's Avonds direct een email met track en trace en de volgende dag al in huis. Splinternieuw, geseald een ongelooflijk mooie Apple Watch voor een prijs waar je ze op Marktplaats nog niet voor kan vinden. Kortom super tevreden met de service, snelheid, prijs en uiteindelijk het product!

Klantenservice

Direct telefonisch bereikbaar, ook direct antwoord na een vraag per email.

Klantenservice:

Ik had rond 8 uur 's avonds 2 usb sticks gekocht op deze website. Twee dagen later was het pakketje afgeleverd. Levering was door DHL. Prima dus.

Algemeen

Op 28/12 een Apple Watch besteld op Directsale, op eerste gezicht was deze aanbieding te goed om waar te zijn, aangezien mijn link op tweakers verwijderd werd. Toch een Apple Watch besteld na contact te hebben gehad met de klantenservice via Facebook. Bestelling geplaatst met creditcard omdat ik toch enige twijfels had. Na bestelling was deze gemakkelijk via de website te bekijken via de bestelstatus pagina. Na een aantal uur kwam de track & trace van DHL beschikbaar en volgende dag is de Apple Watch zoals aangegeven geleverd.

Verzending

De bestelde Apple Watch was goed verpakt in bubbeltjesplastic, kon geen kant op. Na bestelling track & trace ontvangen per e-mail. Niks op aan te merken. Bestelling volgende dag geleverd zoals aangegeven.

Klantenservice

Omdat ik twijfelde over de website aangezien er 6 jaar aan reviews missen eerst contact gehad met de webshop via Facebook. Binnen 10 minuten had ik een antwoord op mijn vraag en daarna ook binnen 10 minuten op mijn vervolgvragen.
Na bestelling had ik nog een vraag over de track & trace, deze vraag heb ik laat in de avond (20:00) gesteld en nog steeds werd ik binnen 20 minuten te woord gestaan via facebook.

Algemeen

vorige maand nog een nieuwe ION block rocker besteld, een geweldige versterker v oor Ipod en IPhone. bestellen via de website gaat erg goed, de shop is net verbeterd en nog sneller en gebruiksvriendelijker, helemaal zoals een webshop moet zijn. de beste voor electronica vind ik! het bestellen en betalen gaat ook zoals je verwacht met bevestiging via email.

Verzending

sneller dan verwacht had ik de verzending al binnen.

Klantenservice

ik had nog een paar vragen via de email gestuurd en die werden dezelfde dag nog beantwoord, prima dus!

Klantenservice:

Overzichtelijke snelle site, betalen gaat prima en orderbevestiging prima per mail.

Harddiskrecorder besteld van Panasonic 10/3 en per creditcard betaald, dag later bericht dat ie niet meer leverbaar is en bieden ze alternatief met 10 euro bijbetaling (maar kleinere HD 160GB ipv 250GB!).

Teruggemailed dat ik geen interesse had en creditering wilde. 12/3 mail van hen dat de financiele administratie dit zou verzorgen.

Echter 18/3 nog niets teruggezien en weer gemailed of dit op mijn giro- of creditcard wordt bijgeboekt en wanneer, maar tot op heden nog geen reactie. En wel rekeningafschrift van vandaag met de bewuste afschrijving.

Volgens de thuiswinkelvoorwaarden hebben ze 30 dagen om terug te betalen, maar als shop wil je toch iets laten van snelle service tonen, als je een artikel niet meer geleverd kan worden.

/edit: 29/3 is de creditcard gecrediteerd, maar sinds 18e geen antwoord gehad.

Algemeen

Op 22 februari in de ochtend bestelling gedaan onder voorwaarden normale levertijd van ong 3 werkdagen( was vorraad bij leverancier).
tevens op basis van afhalen en ter plaatse betalen
pas 2 dagen later een bestelbevestiging dat het pas een week later gelverd zou worden ( rond 2 mrt). 3 maart nog helemaal niks en weer navraag gedaan , pas na weer een week opeens een melding het is binnen.
En opeens moet er eerst vooraf betaald worden voordat het afgehaald kan worden want er kan niet meer gepind worden. ergo: 3 dagen voor vermaken + 2 dagen interne verwerkingstijd. = WEER een week.
geen enkel excuus oid, er wordt gewoon gedaan of hun neus bloed.
Wat wel goed was evt de optie om voor 10% van de waarde de garantie op 5 jaar te zetten,maar ik ben van mening dat gezien de ervaringen met deze winkel niet als risicoloos .
Tevens lijkt de prijs ook ok. niet de allerlaagste maar zeker goede lage prijzen
( ze regelen zelf die 5 jaar en ds niet een extern bedrijf
Communicatie in de mail was ook erg slecht, kort en een return toets hebben ze ook nog nooit van gehoord.
Ik heb dus vertrouwen in deze winkel en gezien de betrouwbaarheid van levertijden en de communicatie hierover is het erg amateuristisch.

nvt

aftersales = na bestel/order geven
zie boven verloop van slechte communicatie en nakomen " beloftes"

Algemeen

Van tevoren geinformeerd naar de werkelijke voorraadstatus aangezien dat bij webshops nogal eens verrassend anders uitvalt als je ineens een product besteld. Snelle reactie en duidelijke over info over de leverbaarheid.

Verzending

Selectvracht heeft niet mijn voorkeur, maar verder netjes afgeleverd.

Klantenservice:

Direct na het bestellen komt de bevestiging van bestelling en betaling binnen. Er staat in de e-mail:

"De door u bestelde goederen zijn momenteel niet voorradig, wij hebben de goederen in bestelling staan bij de Nederlandse importeur, excuus voor de ontstane vertraging wij zullen er alles aan doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk uit te leveren."

Een maand is voorbij en de bestelde producten zijn nog altijd niet geleverd. Er is contact geweest en afgelopen week zou ik teruggebeld worden over de status van 1 van de producten die bij de zending moet zitten maar die ze niet op voorraad hebben. De hele bestelling staat nu stil. Zeer slecht afgehandeld! Sterker nog, het is nog steeds niet afgehandeld want de producten zijn een maand later nog niet geleverd.

Algemeen

De website is overzichtelijk en bestellen gaat makkelijk. Je kunt gewoon via iDeal betalen.Na het bestellen krijg je een bevestiging.

Omdat bij mij een verkeerd artikel geleverd was heb ik een email gestuurd. Hierop hebben ze me geprobeerd te bellen, maar omdat ik er niet was'hebben ze op m'n voicemail ingesproken. Hierop heb ik ze later terug gebeld over hoe ik het beste het pakket terug kon sturen. Hierover zouden ze me diezelfde avond een bevestiging sturen die ik nooit heb ontvangen.

Verzending

Op vrijdag ochtend besteld en pas maandag avond kreeg ik de bevestiging dat het verzonden was. Hierna moet je nog 2 dagen voordat het afgeleverd wordt.

De eerste maal zal het pakket ingepakt in (stevig) papier dat eromheen gevouwen zat. De tweede keer zat het gewoon in een goede envelop.

Ondanks dat het pakketje eigenlijk net niet door de brievenbus past heeft Selectvracht het wel 2x erdoorheen geduwd (pakket hierdoor licht beschadigd). Hier kan de winkel niks aan doen, maar ik vind het wel een puntje van aandacht.

Klantenservice

Direct nadat ik kenbaar had gemaakt dat ze het verkeerde product hadden geleverd reageerden ze hierop. Het pakket kon gewoon verstuurd worden met kosten ontvanger. Na het retour ontvangen bij hun, ging direct het juiste product op de bus. Een goede aftersakes dus.

Algemeen

Een goede duidelijk website met voldoende informatie. Het enige wat echt ontbreekt is een voorraad indicatie. Er wordt zeer snel gereageerd op e-mailtjes, zelfs door 's avonds te bellen

Verzending

Helaas bleek mijn product niet op voorraad. Ik had het echt de 9de januari nodig. Na mijn e-mailtje hierover werd ik meteen teruggebeld, ze zouden voor mij kijken of het er de 8ste was, zo ja, dan werd het zeer snel verzonden.

Gelukkig voor mij was het er de 8ste en heb ik het de 9de al mogen ontvangen. Keurig verpakt en goed verzonden echt super!

Jammer dat het dus zo lang moest duren, maar ze hebben het super opgelost.

Zeker een aanrader wat mij betreft

Algemeen

Ik was op zoek naar een camera rugtas en kwam via via uit bij Directsale. De tas waarin ik interesse had stond niet op de site vermeldt, maar er stond duidelijk bij dat als iets niet online vermeldt wordt je met een mailtje kan achterhalen of zij eraan kunnen komen. Het mailtje werd vlot beantwoord. Ik besloot echter toch een kleinere tas te bestellen, het vreemde vond ik dat ik daarna alles in tweevoud binnen kreeg, de registratiebevestiging, de bestellingsbevestiging en de order update dat ik het pakket kon afhalen. Enige minpuntje vond ik dat de order update kwam precies nadat ik een mailtje had gestuurd met de vraag of er een indicatie van de levertijd gegeven kon worden. Ze waren mijn order toch niet vergeten?

Verzending

Aangezien ik in Almere woon heb ik de tas zelf afgehaald. Het is wel even opletten aangezien er geen Directsale op het pand staat, maar Direkt ... (de rest van de naam ben ik alweer vergeten). In een klein kantoor werd ik vriendelijk ontvangen waarna ik kon pinnen en netjes een factuur en pinbon meekreeg.

Algemeen

Niet de mooiste site in het land, maar de site is snel, duidelijk en overzichtelijk.

Bevestiging van de order eveneens sober en doelmatig.

Goede prijs!

NVT; zelf opgehaald

Algemeen

Lekker overzichtelijke website, jammer dat er geen voorraad infomatie is. Echter werd er zeer vlot op mijn mailtje gereageerd na mijn vraag over de voorraad van de Sony DSC-S600. Ook staat er nergens voor zover ik weet op de site dat het pakket met Selektvracht wordt verstuurd ipv met TNT. Ook vind ik de optie dat je voor extra garantie kan kiezen voor niet heel veel geld extra goed. Heb er persoonlijk geen gebruik van gemaakt, dit omdat ik veel in het buitenland zit. De prijs was zeer concurrerend, en de verzendkosten met 5 euro laag.

Na het antwoord over de voorraad de order op 30 april geplaatst, kreeg gelijk bevestiging via de mail van de order. Heb niet echt een bevestiging gehad van de betaling (iDeal), maar op 2 mei kreeg ik de melding dat mijn order verstuurd was via SelektMail. (zie verder verzending)

Verzending

Beetje balen, woon op een eiland, en meestal duurt dat best lang voordat het aankomt. Ook met TNT, maar met TNT heb je meestal track en trace, dus dan kun je nog in de gaten houden dat je bestelling is aangekomen. Had niet meer verwacht dat het pakket voor het weeknd aan zou komen, maar vrijdag avond 1900 uur stond de mevrouw van selektvracht voor de deur. En daar was hij dus al, binnen de genoemde termijn van 2 a 3 dagen in de mail. Netjes.

Verpakking: de standaard Sony verpakking was gewoon in een bruin papiertje ingepakt, zonder verdere verpakking. Dit vind ik niet echt een probleem. De verpakking van Sony wordt ook ontworpen om het artikel te beschermen tijdens transport, en met het oog op het milieu vind ik het niet nodig om een doos nogmaals te verpakken in een grotere doos. Op 1 hoekje van de verpakking was het papier gescheurd. Verpakking zelf was vrij ongeschonden.

Wat mij echter wel opviel is dat DirectSale de verpakking open gemaakt had om de factuur bij te voegen. Hier was ik niet heel erg content mee, ik had liever gezien dat de factuur los was bijgesloten. Met angst op het hart viel mij op dat er een driedubbele Sony-tape seal op de verpakking zat, wat zou kunnen inhouden dat dit produkt al 2 keer naar Sony terug gestuurd is geweest. Ik heb tijdens het uitpakken specifiek gelet op de artikelen bijgevoegd, deze waren echter op een dusdanige manier ingepakt wat alleen in een fabriek wordt gedaan. Ik heb de camera miniteus onderzocht op vingerafdrukken en dergelijke, kon echter geen 1 afdruk of wat dan ook vinden. De camera werkt helemala perfect, dus ik laat het er maar bij. Neemt niet weg dat het niet helemaal 100% vertouwd aanvoelt.

Klantenservice

Nog geen gebruik van gemaakt

Algemeen

Website is makkelijk te besturen, en overzichtelijk. Ik kreeg snel reactie op mijn vragen, en de bestelprocedure verliep soepel.
Statusupdates kwamen via de mail, en ook wanneer het product werd verzonden.

Verzending

Om 10 uur 's ochtends werd het product al geleverd. De dag ervoor via de mail geinformeerd dat het product verzonden was. Uitermate tevreden mee.

Klantenservice

Nog niet mee te maken gehad.

Scorekaart voor DirectSale

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie