Micro-Mail Zeewolde BV

6.395 producten en 7.479 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Micro-Mail Zeewolde BV

Review toevoegen

Algemeen

Iets besteld via de website. Helaas kwam ik er na een uur achter dat het product niet ging werken i.c.m. mijn bestaande hardware. Winkel opgebeld (er werd snel opgenomen) en het verhaal uitgelegd. Zonder vragen of moeilijkheden bestelling kunnen annuleren en het geld binnen 24 uur terugontvangen. Echt een top service!

Algemeen

Micro-Mail had de laagste prijs voor mijn Samsung 970 Evo 1TB SSD. De verwachte levertijd van 3-4 werkdagen werd keurig gehaald, drie werkdagen om precies te zijn. Verzending met PostNL waarbij ook alles soepel ging. Een bestelling geheel volgens het boekje dus, en dat waardeer ik, zeker gelet op de lagere prijs.

Verzending

De SSD werd in een ruime (maar ook weer niet idioot grote) doos, stevig ingepakt in plastic luchtkussens verzonden.

Algemeen

Over de jaren heen al verschillende keren bij Micro-Mail besteld. Producten zijn prima vindbaar. Bestelproces ook, en wordt regelmatig op de hoogte gehouden van de verwachte leverdatum.

Verzending

Product had een aantal weken levertijd, maar werd alsnog eerder geleverd dan verwacht. Helemaal goed dus. Verpakking en staat van het product waren ook top.

Algemeen

De bestelling was snel geleverd via PostNL. Na 20 dagen bleek het product helaas niet goed. Retour aangevraagd, op eigen kosten teruggestuurd en ik krijg het geld volledig terug.

Minpunt is de zoekfunctionaliteit van de site. Maar aangezien ik toch doorklik vanuit de pricewatch heb ik daar geen last van.

Algemeen

Bij Micro-Mail terecht gekomen omdat ze de scherpste prijs hadden. De website gaf duidelijk aan: niet direct op voorraad levertijd 2-4 werkdagen. Dinsdag besteld, donderdag gewoon in huis.

Zoals hier ook eerder is gezegd; de website is prachtig (voor in het museum), maar alle overige zaken werken gewoon correct (bevestiging, betalingsbevestiging, factuur, pakbon, en trackingdetails). Alles klopt gewoon, en werkt zoals het hoort.

Ik ben positief verrast!

Verzending

Mooi in een anonieme doos, met luchtvering ingepakt. Zoals het hoort.

Klantenservice

5 statusmeldingen op 1 bestelling - ik vind het prettig geregeld!

Algemeen

Ben op deze site terecht gekomen omdat de drone die ik wou bestellen hier het goedkoopste was. Prima bedrijf zeker een aanrader.

Verzending

Voor half 4 besteld volgende dag geleverd.

Klantenservice

Werd goed op de hoogte gehouden wat en wanneer mijn bestelling kwam.

Algemeen

Mijn case (Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass) bij Micro-Mail besteld omdat zij het snelste konden leveren. Ging behoorlijk snel, maandagmiddag besteld en 's avonds al orderbevestiging, pakbon, verzendinformatie en factuur in mijn mailbox. Heel netjes twee dagen later de case ontvangen, goed verpakt en geen schade of iets dergelijks.

Kortom, nette communicatie en goede, snelle levering.

Verzending

Goed verpakt, snelle levering.

Klantenservice

Niet echt in contact gekomen met de klantenservice, maar communicatie was snel en duidelijk.

Algemeen

Helaas een aantal slechte en vooral niet werkende HD readers van Micro-Mail ontvangen. Deze zijn tevens in goed overleg met dit bedrijf aangeschaft omdat ik mijn twijfels al op voorhand had .

Verzending

Ondertussen is er ook nog een keer een zending met kapotte onderdelen gewoon volledig vol getaped en terug gestuurd alsof er niets aan de hand was.

Nee al dat belachelijke plakband heeft er niet voor gezorgd dat de HD readers het weer deden....

Klantenservice

Ivm vertraging in de communicatie en het veelvuldig uittesten van deze hd readers duurde het allemaal nog onnodig langer. Vervolgens wil men de kapotte producten niet meer terug nemen. Doodzonde. Ze zijn vaak de goedkoopste op Tweakers maar ik snap nu waarom. Aan de andere kant hebben ze met deze blamage nog veel meer omzet verbrand want intussen heb ik voor mijn bedrijf al zeer veel spullen bij andere leveranten zoals Max ICT, Megekko, SiComp etc besteld en uiteraard allemaal zonder klachten. Zelfs het omstreden MAX ICT waarvan men hier op Tweakers niet echt te spreken is heeft mij keurig behandeld bij een klacht over een wat grotere bestelling.

Ik denk gewoon dat Micro-Mail vanuit de zolderkamer de werken uitvoert en op deze vervelende manier met haar klanten omgaat om geld te besparen. Op deze manier kost het jullie alleen maar geld.

Binnenkort zal ik alle rommel (want omdat de HD readers niet werkten heb ik nog een zelfde bestelling moeten doen bij Micro mail) gratis op marktplaats zetten.

Wellicht dat ik er nog iemand blij mee kan maken.

Tot slot zie je helaas wel vaker dit soort klachten over Micro-Mail hier en op andere sites voorbij komen. De schuld wordt gewoon naar de klant geschoven.

Beste meneer,

Bedankt voor uw review. We hebben in mei 2017 enkele producten van u retour ontvangen. De door u vermelde klachten konden echter door ons niet geconstateerd worden. We hebben ze vervolgens door de fabrikant laten beoordelen, ook zij kwamen tot de conclusie dat de producten goed functioneerden.

Enige tijd nadat wij de producten aan u hebben geretourneerd hebben wij contact hierover gehad. Het probleem bleek uiteindelijk te worden veroorzaakt door het gebruik van verouderde software uwerzijds. Een software update zou het probleem in uw geval opgelossen.

U verlangde vervolgens een creditnota maar de afkoelingsperiode was reeds ruimschoots overschreden. Deze periode was al ruim overschreden voordat de producten bij ons geretourneerd waren.

In geval van problemen bieden wij een heldere, goede oplossingen. We vinden het jammer dat u dat anders heeft ervaren maar waarderen uw review zodat wij onze service verder kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Micro-Mail Zeewolde BV

Algemeen

Geen problemen gehad met het plaatsen van de bestelling. Micro Mail heeft scherpe prijzen dus koos ik voor deze webshop voor mijn nieuwe systeem.

De website is functioneel maar wat verouderd. Ze gebruiken iframes waardoor je niet makkelijk meerdere tabs kan openen en alles in je winkelmandje kan gooien. Ook het aanmaken van een account duurde even (5-10 minuten). Het gegenereerde wachtwoord mag ook wat langer (6 karakters) en het aanpassen van je wachtwoord duurde ook weer 5 minuten. Verder hebben ze geen handige filter opties oid, je kan dus beter via de pricewatch je producten zoeken.

De communicatie was prima. Na het plaatsen van mijn bestelling netjes een orderbevestiging ontvangen, vervolgens een track & trace code nadat het pakket werd aangeboden bij de verzenddienst gevolgd door een pakbon en factuur.

Verzending

Je kan zelf kiezen welke pakketdienst je gebruikt (GLS of PostNL) of je kan het afhalen in Zeewolde. Ik vond de keuze wel fijn aangezien ik het niet zo heb op GLS. De verzending via PostNL ging goed. Je kan geen PostNL afhaalpunt kiezen maar wel een specifiek verzend adres. Via de Trace&Trace code van PostNL heb ik later het verzendadres gewijzigd naar een afhaalpunt hier om de hoek.

De levertijden op de site kloppen ook. In mijn geval waren een aantal producten <24u levertijd indicatie en andere 2-4 dagen (op voorraad bij leverancier). Ik plaatste mijn bestelling om 14:00 en precies 24u later ontving ik de track & trace terwijl ik rekende op 2-4 werkdagen. Prima dus!

Algemeen

De bestelling ging prima, de site kan echter wel een make-over gebruiken. De levertijd was één dag langer dan in de email stond, maar het was wel binnen drie werkdagen bezorgd, zoals op de website en op tweakers.net stond.

Verzending

De levering was één dag later dan in de email die ik had gekregen vermeld stond. Dit was echter geen punt want het product werd gewoon binnen drie werkdagen bezorgd, zoals de levertijd op de site aangaf.

Algemeen

Bestelling was eenvoudig te plaatsen, waarop snel wordt gereageerd. Met veel componenten die ik zocht zijn ze momenteel de goedkoopste aanbieder in de tweakers pricewatch. Helaas werken ze niet op zaterdag, en is het voor consumenten niet mogelijk om af te halen vanwege gemeentelijke beperkingen. Duidelijke communicatie over de bestelling en het verloop. Tevens wordt bij de bestelling extra documentatie toegevoegd, om gebruikers te waarschuwen voor eventuele risico's met componenten.

Website is functioneel en snel, echter in mijn opinie van meer hedendaagse technologie gebruik maken. Het doet echter geen afbreuk aan de bestel ervaring. Tevens hadden ze te kampen met een uitzonderlijke technische storing waardoor het niet mogelijk was om af te halen, web bestelling was wel mogelijk. Indien dit niet was gebeurd, was het een uitstekende bestel ervaring geweest.

Verzending

Bestellen moet voor 15:30 wil het de zelfde dag nog verzonden worden. Hoe wel ik tijdig was met bestellen, vind ik avond verzending persoonlijk ook wel een fijne service. Ze boden twee verzend mogelijkheden, de goedkoopste was GLS waar ik dan ook voor had gekozen. Duidelijke track en trace informatie, en het pakket werd tijdig afgeleverd. Verpakking zat goed in elkaar, en met fragile tape goed dicht gemaakt.

Klantenservice

Helaas had mijn storage server de geest gegeven, en zocht ik met spoed enkele onderdelen. Waarmee ik op kort termijn de server kon herstellen, maar ook onderdelen waarmee ik de server kon upgraden. De server moest ecc geheugen gaan ondersteunen in combinatie met een Kaby Lake processor. Daarmee kom je dus uit op een C236 chipset uit, en zit je vaak op moederboards die een bios update nodig hebben.

Per mail verzocht of zij een bepaalde serienummer van een moederbord aanboden. Binnen een uur kreeg ik van de klantenservice en de technische support afdeling een reactie. Waarbij ze de keken of ze de juiste versie beschikbaar hadden. Afhalen bleek helaas de dag erop niet mogelijk vanwege een uitzonderlijke technische storing, dit kan uiteraard gebeuren. Maar het is wel fijn als de ze helder en eerlijk over communiceren. Daarop heb ik besloten een ander deel elders te kopen omdat ik mijn storage server hersteld moest hebben. Hierop was begrip vanuit Micro-Mail, en daarna nog fijne communicatie gehad. Uiteindelijk naar fijne en heldere mail communicatie de overige niet spoed componenten besteld bij Micro-Mail.

Kortom een leverancier waar goed persoonlijk contact en service nog mogelijk is.

Algemeen

Onlangs een RAM reepjes besteld. In eerste instantie ontving ik het verkeerde artikel, maar na vlug & goed contact werd mij alsnog het juiste artikel nagestuurd. De website zou wel iets gebruiksvriendelijker mogen zijn / een facelift krijgen.

Verzending

De eerste verzending ging via postpakket en werd zonder problemen bezorgd. De tweede verzending ging via track&trace pakketje van GLS. GLS zegt mij niet thuis aangetroffen te hebben, maar had nooit aangebeld. Na contact met GLS een paar dagen later alsnog zonder problemen bij mij thuisbezorgd.

Klantenservice

Ik werd zeer vlot en goed geholpen met mijn probleem en het ontvangen van een vervangend product door de klantenservice van Micro-mail.

Algemeen

2-4 werkdagen werden er 6. Toch wel ruime overschrijding. Eenmaal geleverd was het zichtbaar beschadigd. Omdat ik wel op zat te wachten, en geen zin had om zo'n RMA procedure te doorlopen, de gok gewaagd en zelf maar gerepareerd. Maar een controle had dit moeten zien.

In dit geval wat het een fanless moederbord. Een van de veerpinnen was afgebroken. Ik heb van een ander, defect moederbord een veerpin weten te halen die erin geduwd.

Een ander punt dat wel beter had gekund. Grote doos, vol met zie luchtzakken. Maar het moederbord lag gewoon onderin, dus vanaf onder makkelijk te beschadigen. Inpakken kan m.i. beter.

Verzending

Nadat het bij Micro-Mail was binnen gekomen, binnen 1 dag in huis. Dat is niet slecht.

Algemeen

Bij Micro-Mail onderdelen voor een server besteld. Hoewel de website er wat gedateerd uitziet, eerst een paar problemen met het winkelmandje te hebben gehad. was het toch redelijk gemakkelijk om producten te zoeken en te bestellen. Alle benodigde product- en leverinformatie waren te vinden.

Verzending

Wat ik echt een toevoeging vind, en niet iedereen is het hiermee eens, zijn de update email vanuit het bedrijf. Mijn productie was nog niet leverbaar maar ik kreeg bij elke update een email daarover. TOP!

Algemeen

Ik heb hier twee bestellingen gedaan die prima zijn verlopen. De website mag echter wel eens update krijgen. Ook is niet elk product op hun site hier te vinden op de pricewatch. Voor die reden een puntje minder. De chenbro rackmount case die ik zocht stond niet in de pricewatch, maar ze waren wel de goedkoopste.

Verzending

Het was geen voorraad product, dus moest van de leverancier komen, maar alles binnen de beloofde tijd.

Klantenservice

Van een andere winkel had ik hier al een chenbro rackmount rails liggen en toen ik een tweede case kocht heb ik bij Micro Mail de zelfde rails bij besteld. Helaas bleek dit toch niet de zelfde te zijn. (wel het zelfde artikel nummer). Dit was niet de schuld van de Micro Mail, maar chenbro neemt blijkbaar rails van meerdere OEM boeren af en plakt er de zelfde sticker op. De laatste paste helaas niet in mijn custom rackmount kast door de extra lengte.

Reacties op mijn e-mails kwamen de zelfde dag nog en na het terug sturen van de rails had ik binnen een paar dagen mijn geld al weer terug op de rekening. Zeer tevreden!

Algemeen

Niets op aan te merken. Bestelling op tijd en goed ingepakt. Fijn dat er voor meerdere verzendopties kan worden gekozen.

Verzending

Twee artikelen besteld: een USB-stick en een toetsenbord/muis-combinatie. Alle gebracht op vermelde levertijd (kan misschien sneller, maar dan worden ze door een grotere voorraad waarschijnlijk ook weer duurder). Artikelen waren bij aankomst goed verpakt. Op aanraden van andere reviews elders gekozen voor PostNL verzending en niet voor GLS. Toch fijn dat die optie er is.

Algemeen

Bestelling ging soepel, levering ook.
Echter ging na een tijdje een moederboard kapot, kan gebeuren uiteraard. RMA procedure is helaas een ramp. Na weken mailen nog geen oplossing.
Wet- en regelgeving wordt genegeerd en de klant krijgt de schuld van defecten.

Klantenservice

Moederbord ging kapot tijdens dat deze aanstond (was geen mens in de buurt). Dus RMA opgestart. Een fysiek defect ONDER de processor! Dat kan natuurlijk nooit zijn gebeurd tijdens dat deze aanstond.
Echter krijg ik nu als klant de schuld van een defect en wordt geweigerd dit te repareren of te compenseren. Wet- en regelgeving wordt genegeerd. In de eerste periode moet de leverancier aantonen dat het door de klant komt en dat wordt niet gedaan.
Ondanks handreikingen wordt nu niets gedaan.

Beste Pim,

We vinden het vervelend dat je niet tevreden bent over een bij ons aangeschaft moederbord. Er kan helaas wel eens een defect optreden, wij zorgen altijd dat het snel en naar tevredenheid wordt opgelost. Wij steken hier veel tijd en energie in en hebben hier altijd positieve reacties op.

Indien je echter eerst een produkt beschadigt en vervolgens aan ons retourneert dan kunnen wij er helaas niets meer mee doen. Dit staat uiteraard in de algemene voorwaarden maar zeg nou zelf, het ligt toch ook wel voor de hand dat als je iets kapot maakt dat je dat ook accepteert.

We staan open voor voorstellen en mochten er winkels zijn die dit wel accepteren dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Micro-Mail BV

Algemeen

Bij Micro-Mail heb ik een tijd geleden een beeldscherm en webcam gekocht. Hoewel de website er wat gedateerd uit ziet was het toch redelijk gemakkelijk om producten te zoeken en te bestellen. Alle benodigde product- en leverinformatie waren te vinden.

Verzending

Helaas is geen optie om met een Creditcard te betalen, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Voor de levering van mijn beeldscherm stond een levertijd van bijna twee weken. Tot mijn verbazing was deze een week eerder dan eerder gemeld aanwezig voor bezorging. Dat noem ik kwaliteitservice! Ook vond ik het heel handig dat ik emails kreeg over de updates van de levertijd. Hierdoor stond ik niet voor verrassingen.

Algemeen

Bestelde hier op woensdag een Dell p2414h monitor. Ondanks dt deze niet op voorraad was (wel bij leverancier) toch op vrijdagochtend al afgeleverd door GLS. Top.
Website erg overzichtelijk, prijs was prima en ruim voldoende voortgangsmailtjes; incl factuur.
Monitor zat in de originele Dell doos; doos was onbeschadigd en monitor natuurlijk ook.

Klantenservice

Klantenservice nog niet nodig gehad maar de opvolging van de bestelling via mail was erg goed.

Algemeen

De deep-links uit de pricewatch lijken niet (altijd) te werken. Waarschijnlijk door de iframe-achtige opbouw van de website. De zoekfunctie werkt echter goed en accuraat wanneer je op productnaam of nummer zoekt.
Prijzen zijn scherp en verwachtte levertijden worden duidelijk weergegeven op de website.

Verzending

Levertijd conform indicatie website, goed en stevig verpakt

Klantenservice

Mijn 8tb seagate schijven bleken niet goed in de Node 804 kast bevestigd te kunnen worden door het ontbreken van het middelste schroefgat van deze schijven. De Node 804 kast was dus niet bruikbaar voor mij. Via de website was de RMA snel aangevraagd en kreeg ik een dag later een bevestiging en retour instructies. Het bedrag was binnen acceptabele termijn teruggestort op mijn bankrekening

Scorekaart voor Micro-Mail Zeewolde BV

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie