WebConneXXion

200 producten en 201 uitvoeringen

Gebruikers over webshop WebConneXXion

Review toevoegen
Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen

Webconnexxion is voor mij de hofleverancier als het gaat om storage controllers. Ik heb hier in het verleden vaker besteld wat altijd keurig verloopt. Eenmaal werd ik er zelfs (na bestelling, voor levering) op geattendeerd dat de kabels ook bij de controller zaten en die niet (zoals ik al had gedaan) afzonderlijk besteld hoefden te worden met de vraag of die daarom konden vervallen.

Verzending

De bestelling duurde wat langer omdat de LSI HBA niet op voorraad was, dit was op de website aangegeven en later ontving ik een email dat levering ongeveer 5 dagen ging duren; was voor mij geen probleem.

Verpakking: LSI doos en kabel bevonden zich in een wat grotere doos met daarin piepschuim verpakking. Gewoon goed.

Klantenservice

Toen ik het pakketje binnenkreeg bleek er 1 kabel geleverd te zijn in plaats van 2 (kan gebeuren). Daarop heb ik een email verstuurd die binnen 2 uur beantwoord werd met de mededeling dat de kabel direct zou worden na gestuurd; deze de volgende dag ontvangen. Perfecte service!

Algemeen

Deze shop voorziet je graag van de juiste storage oplossing en heeft de nodige kennis voor als je iets niet weet. Het is dus geen dozenschuiver maar echt een partij met kennis van de spullen die ze verkopen. Het is zeker een partij die ik aan anderen aan wil raden.

Verzending

De verzending gaat goed, ze houden zich aan de levertijden. Ik heb hier eigenlijk niet iets opmerkelijks, ze doen het gewoon zoals het hoort.

Klantenservice

Een set RAID controllers bleken een productie fout van de fabrikant te hebben: deze werden probleemloos vervangen door de shop. Ze begrijpen dat het om enterprise omgevingen gaat en dat downtime minimaal moet zijn. Ik ben zeer tevreden met de hulp die je krijgt bij een defect.
Ze helpen ook als het niet duidelijk is wat de oorzaak van het probleem is. Een voorbeeld was dat het alleen duidelijk was dat er iets met de storage. Uiteindelijk bleek de fout niet bij de RAID controller te liggen maar ergens anders. Een dikke pluim hier voor.

Algemeen

De site is overzichtelijk en je vindt wat je wilt vinden. Het gaat in deze recensie over de service dus zie hieronder voor meer info.

Verzending

De kaart was uitstekend verpakt.

Klantenservice

Helaas is mijn Highpoint Rocketraid 3560 kaart kapot gegaan na zo'n 2 jaar trouwe dienst. De kaart kon geen verbinding met de HD's meer maken. De garantie betreft 3 jaar op deze kaart. Na een mailwisseling en telefonisch contact kreeg ik een RMA nummer. Er stond in de mail duidelijk beschreven wat ik allemaal moest opsturen. Na een week kreeg ik een bevestiging dat de kaart stuk was en ik een vervangende kaart zou krijgen. Vandaag heb ik de nieuwe kaart (compleet in ongeopende verpakking!) ontvangen.
Super service. Dank je Bas!

Klantenservice:

Door problemen met mijn RAID was ik opzoek naar een kabel om te controleren dat het daar niet aan lag. Doordat ik ook in Utrecht woon kwam ik bij hun uit. Ze hadden de kabel op voorraad en ik kon hem meteen ophalen als ik via de webshop bestelde. Als de kabel mijn probleem niet zou verhelpen kon ik hem gewoon terug brengen. Erg nette service dus.

---

Ik heb via de webshop besteld en kon het product binnen 10 minuten bij hun administratie adres ophalen. Geen problemen dus.

Algemeen

Vroeger altijd goede ervaringen gehad met deze website, eigenaar was altijd erg behulpzaam. Ik heb hier ongeveer 2 jaar terug dan ook een Areca-1222 gekocht, op zich vrij duur "speelgoed" voor een consument waar ik toch wel goede support van verwacht.

Zie aftersales:

Klantenservice

Begin december kreeg de kaart echter kuren. Random timeouts waardoor zowel de schijven als de RAID controller zelf (webinterface) niet meer bereikbaar waren.

Vrijdag 9 december gebeld met de vraag of ik hem RMA kon sturen. Was uiteraard mogelijk, moest ik alleen even een ticket aanmaken. Ze zouden de kaart wel eerst terugsturen naar de fabriek voor reparatie (iets waar ik al niet blij mee was, want zo'n geintje duurt natuurlijk vrij lang, maar vooruit).
Later die middag het ticket aangemaakt en afwachten.

Dinsdag 13 december werd er gevraagd om het serienummer van de kaart, diezelfde middag heb ik dit weer toegestuurd, weer afwachten.

Toen ik vrijdag 16 december nog steeds niks gehoord had heb ik maar weer even gebeld met de vraag waarom het zo lang duurt om Łberhaupt een RMA nummer geven zodat ik de kaart kon opsturen. Men beloofde dit diezelfde middag nog toe te zenden, uiteraard niks ontvangen.

Zondag 18 december via hun ticket systeem nogmaals gevraagd naar de status.

Maandag 19 december kreeg ik dan eindelijk het RMA nummer, zodat ik de kaart de volgende dag op de post kon doen.

Uiteraard verwacht je dan dat de webshop het vanaf hier verder oppakt, maar bij WebConnexxion is dit blijkbaar niet het geval.

Donderdag 29 december (jaja) gevraagd waarom ik nog steeds geen respons heb gehad op mijn RMA en aangegeven dat ik zeer slecht te spreken was over de support. De volgende dag kreeg ik een reactie dat ze de kaart ontvangen hadden en diezelfde dag een nieuwe zouden terugsturen (het enige positieve aan deze RMA afhandeling, vandaar 2 sterren ipv 1).

En jawel, 31 december stond zowaar de postbode voor me deur met een pakketje, ik blij, want alles werkte weer.

En paar dagen later was ik bezig om de mailinstellingen van de controller te configureren (de kaart kan automatisch mailtjes sturen bij errors). Wat bleek, de kaart was al geconfigureerd om mailtjes te sturen naar een niet nader te noemen bedrijf. Het enige "geluk" van WebConnexion was dat de afzender gegevens (incl login en pass) al op magische wijze waren ingevuld met mijn eigen account gegevens. Als de gegevens van het andere bedrijf er nog zouden instaan was dit ook een zeer kwalijke privacy kwestie geweest. Buiten dat is het natuurlijk ook niet netjes dat er een nieuwe kaart beloofd wordt, terwijl dit niet het geval is.

Uiteraard heb ik bij WebConnexxion gevraagd om opheldering hierover, maar tot op de dag van vandaag niks vernomen.

Mijn advies, denk 2 keer na voordat je hier besteld. Ik denk dat ze van eigenaar zijn veranderd een tijdje terug (nieuwe website gekregen en bedrijf zit nu in Utrecht in plaats van Rotterdam)), en dit is zeker niet ten goede komen van de support.

Algemeen

De website is redelijk overzichtelijk, wat ik wel mis op de product pagina is de box contents van het product, en de categorieŽn aan de linker kant, nu staan alle merken met hun eigen categorieŽn onder elkaar wat een beetje rommelig overkomt.

De rest is verder goed overzichtelijk en zit er strak uit.

Verzending

Het product stond na 2 dagen voor de deur, waarschijnlijk was het product er de volgende dag al als ik niet zo laat bestelt had, het product werd in een extra doos afgeleverd, er zat geen extra verpakking materiaal in ter bescherming maar dat was ook niet echt nodig bij dit specifieke product.

Algemeen

Na de email met de aanbieding, wat reacties hier binnen GoT/GoT forum een Areca ARC-1221x 8x SATA300 RAID PCI-E x8 256MB Ext SFF-8088 (ARC-1221x) en kabelsets uitgezocht.

Na de bestelling op de overzichtelijke website bij elkaar geklikt en afgerekend te hebben, volgde al snel een email ter bevestiging.

Maar ja, haastige spoed, er was een klik fout ingeslopen. Dit was echter geen probleem en werd snel en vakkundig hersteld (top info van de shop medewerker).

Verzending

Voorafgaand aan de verzending kreeg ik een email met de track&trace code in de inbox en kon 't wachten beginnen.

De bestelling kwam,netjes verpakt in een anonieme doos, afgevuld met luchtkussens. De bijbestelde kabels waren individueel verpakt en de connector van bubbel folie voorzien, alles kon dus een stootje hebben. Uitstekend dus.

Algemeen

Duidelijke website waar ik precies heb gevonden wat ik zocht. Ik had een SFF-8087 Forward Breakout SATA Kabel nodig. Sommige winkels bieden de reverse breakout kabel aan als forward of geven niet duidelijk aan wat je bestelt. Bij dit artikel stond een plaatje + uitleg over de kabel, zodat je vrijwel altijd de juiste koopt.

Verzending

Zaterdagmiddag besteld, maandag verstuurd, dinsdag in huis. Kan menig webshop een voorbeeld aan nemen. Verpakt in een bubbeltjesenvelop. Track&Trace-nummer gekregen bij verzending.

Algemeen

De web site van Webconnexxion is goed en overzichtelijk. Je kan er duidelijk je informatie vinden. Ook met vragen die via email gesteld zijn, zijn ze er snel en duidelijk bij.
De bestelling liep vlot en zonder problemen en heb deze via rembours aan de postbode betaald. De bestel info liep allemaal via mails en dit werkt zeer prettig.
Ik ben over alles zeer tevreden. geen min punten hier.

Verzending

Ik heb hier op 14-02-2008 een Areca 1680x sas kaart besteld.
Op 16-02-2008 was deze binnen. Goede levering en op tijd. Via rembours geleverd. Netjes in een stevige doos met bescherming materiaal.

Klantenservice

Op 16-02-2008 een Areca 1680x aangeschaft via Webconnexxion. Deze kaart is tot de dag van vandaag goed bevallen. Echt een top produckt.
Nu heb ik deze kaart dit weekend geŁpdatet. Hier ben ik niet zo'n ster in dus na drie jaar even een mailtje gestuurd voor uitleg / hulp.
Hier werd vrijwel meten en netjes op gereageerd. Met voorstellen als hulp op afstand en kaart naar hun toezenden. Dit alles voor maar 10 euro voor de kosten van upgrade.
Ik ben met hun uitleg toch thuis nog even aan de gang gegaan en het is mij gelukt. Dus daarvoor alle lof . Een zeer goede uitleg en medewerking van hun zijde.
Dit gemeld met een mailtje terug naar Webconnexxion en zij waren zeer verheugd dat zij iemand hadden kunnen helpen met hun uitleg.
Dit noem ik nog eens aftersales naar drie jaar. Dan sta je er voor je klanten.

Een zeer tevreden klant De Concierqe

Algemeen

Kaart besteld bij Webconnexxion na in het verleden een Rocketraid 3560 daar gekocht te hebben. Levering was erg snel, ondanks wat kleine hobbels met de creditcard betaling. Helaas was de geheugenmodule die ik als uitbreiding had besteld niet meer leverbaar, hier kreeg ik netjes een mail over toen deze niet meer leverbaar zou worden, met de optie deze te annuleren of een duurdere module aan te schaffen. Hierop werd wel een fikse korting gegeven als compensatie. Na akkoord en betaling van de meerprijs was ook deze erg snel geleverd.

Verzending

Verpakking is goed geregeld, verzending is ERG snel!

Klantenservice

Na een paar weken geklooid te hebben ivm tegenvallende snelheden, contact opgenomen met John. Stappenplan welke ik had uitgevoerd heb ik stap voor stap gemeld, zodat hij wist wat ik allemaal al getest had. Het vermoeden bestond dat de kaart zelf niet goed was, die heb ik de volgende dag op de post gedaan en 2 dagen daarna had ik al een nieuwe in huis!
Daarnaast bleek dat ook nog eens de juiste oplossing te zijn, niks dan lof dus over deze shop!

Algemeen

Na de eerder aanschaf van een Areca raidcontroller (enkel jaren geleden) & de recente aanschaf van een Highpoint RR3540 controller bij Webconnexxion was het dit maal toch weer een Areca Raidcontroller welke ik bij Webconnexxion hebt gekocht (1880ix-24 controller).

In tegenstelling tot veel "goedkopere" shops weet je gewoon zeker dat je waar voor je geld krijgt bij webconnexxion & dat bijvoorbeeld een voorraad status klopt.

Na uitvoerig overleg met Webconnexxion tot de keuze van de Areca gekomen (om problemen welke ik icm mijn harddisk ondervond op een Highpoint controller op te lossen). Webconnexxion is een partij waar je een storage vraagstuk rustig kunt plaatsen en een uitgebreid en zeer betrouwbaar advies voor ontvangt.
Vlotte reactie op e-mails. RMA's worden ook super vlot opgepakt en altijd gekeken naar een oplossing waar de klant centraal staat (en niet de leverancier, wat bij veel "goedkope" shops wel het geval is).

Verzending

Geen ervaring met de verzending van mijn nieuwe Areca ARC-1880ix-24 controller aangezien deze afgehaald heb. Maar de RMA zending van mijn Highpoint controller is keurig verlopen. Goed verpakt, duidelijke tracktrace ontvangen en niet geheel onbelangrijk, een dag na de melding al in huis!

Klantenservice

Webconnexxion is een van de meest coulante partijen waar ik tot nu toe zaken mee heb gedaan. Is er een probleem dan word dat opgelost (in goed overleg) en er worden meerdere opties uitgezet. Tevens kreeg ik bij de Controller waar standaard SAS kabels bij zitten nog een setje SAS>Sata breakout kabels bij zodat ik wel direct aan de slag kon met mijn nieuwe controller.

Tot slot: Mocht je voor de keuze staan om een Raidcontroller aan te schaffen. Koop deze dan gewoon bij Webconnexxion. Van je data wil je niet af, en toch ook niet van een betrouwbare shop? :-)

Algemeen

Nette site. Fijn is dat je in de linkerkolom een soort siteplattegrond hebt zodat je snel kan kiezen voor een bepaald merk. RAID wordt goed uitgelegd. Ik had een Highpoint Rocketraid 3560 besteld voor een zeer aantrekkelijke prijs. Snel bevestiging ontvangen en na betaling ook snel ontvangen.

Verzending

Prima verzending en niets op aan te merken.

Klantenservice

Gelukkig geen ervaring mee. Ik heb de overige reacties op dit forum gelezen dus ik verwacht dat de service wel goed zal gaan als ik het nodig heb.

Algemeen

Webconnexxion is echt een top shop als je op zoek bent naar (RAID)controllers. Ze hebben een redelijk assortiment met vooral ook wat professioneler spul als Areca wat je niet zo snel terugvind bij andere shops.
Site is redelijk overzichtelijk als je weet waar je naar zoekt. Status updates via de email zijn ook prima in orde.
Tevens is er op de website zelf veel ondersteunende informatie te vinden over de verschillende RAID soorten e.d.

Verzending

Op de 22ste een Areca kaart besteld bij Webconnexxion. Betaald met iDeal en nog geen 24 uur later was de kaart thuisbezorgd. Prima in orde dus. Kaart was ook goed verpakt, niets op aan te merken.

Klantenservice

Zelf geen ervaring mee, maar van vrienden en kennissen heb ik begrepen dat de eigenaar altijd heel relaxed en behulpzaam is, dus dat zit volgens mij wel goed

Algemeen

Lange tijd op zoek geweest naar een goede externe RAID-Backup. Na lang zoeken en vergelijken gekozen voor de Addonics RTM435R5.

Enige (betrouwbare) webshop die hem op de site had staan was WebConnexxion.com. Diverse mails heen en weer gezonden over de mogelijkheden en wellicht alternatieven, telkens snel en duidelijk antwoord, ook 's avonds / in het weekend!

Verzending

Goed verpakt en bij de tweede zending (zie Aftersales) zelfs twee zakjes met kruidnoten erbij...

Helaas zat de verkeerde e-Sata PCI-E kaart erbij, maar na ťťn mailtje werd al een nieuwe opgestuurd, volgende dag in huis.

Klantenservice

Na installatie van de Addonics, bleek hij niet goed te werken. Bij openmaken van de kast, bleek dat er een aantal stroom draadjes van de molexen los zaten....

Direct gemaild en een vervangende gekregen. Ook deze bleek hetzelfde euvel te hebben!

Daarop heeft John (eigenaar) contact gehad met Addonics, die beloofden een extra gecontroleerde te sturen. Ook deze unit bleek (ondanks pre-controle door John), toch weer hetzelfde probleem te hebben......

De twee daaropvolgende units (die volgens Addonics nog weer extra waren gecheckt), bleken bij binnenkomst bij Webconnexxion nog steeds niet goed te zijn.

Hierop een (wel veel duurder) alternatief genomen.

Iig NOOIT meer Addonics voor mij, wel weer Webconnexxion!

Algemeen

De levering van de bestelde RaidCore 5252-04 was uitstekend. De voorraad werd ook direkt aangepast, erg netjes.

Verzending

keurig verpakt en netjes afgeleverd zoals afgesproken.

Klantenservice

De dienstverlening is geniaal!!! Mijn kaart stopte met werken, even aangemeld via email, RMA toegestuurd gekregen en binnen 3 werkdagen had ik de kaart weer terug, werkend en wel!
Geen rekening niks, heel erg netjes! Dankzij webconnexxion alles 2,3TB aan data weer terug!!

Algemeen

Jaren geleden had ik bij Webconnexxion een RAIDCore BC4852 besteld. Toen der tijd heeft de eigenaar John mij geweldig geholpen met een probleem op te lossen. Dus toen het deze week weer tijd werd om een nieuwe RAID-Controller aan te schaffen ben ik weer bij Webconnextion op de website gaan speuren.

Mijn oog viel op de RAIDCore RC5252-08 - op de website stond vermeld dat er nog 1 op voorraad was, dus ik heb deze besteld.

De betaling was snel & simpel gedaan via iDEAL.

Een ander leuk detail is dat de voorraad op de website op Vrijdag al was aangepast. Er waren dus geen kaarten van dit merk/type meer op voorraad. Hier kunnen andere webwinkels een voorbeeld aan nemen!

Al met al dus een hele goede winkel.

Bestelling/Verzending:

Bestelling: Vrijdag 00:24
Verzend bevestiging: Vrijdag 17:03
Aflevering: Zaterdag 11:30

Verpakking:

Het originele RAIDCore doosje zat goed verpakt in een iets wat grotere doos, met schuimpjes ter bescherming.

Algemeen

Regelmatig kopen wij bij deze webwinkel Areca producten.

Totaal geen opmerkingen over de werkwijze van Webconnexxion. Website komt iets rommelig over, maar als je weet wat je moet hebben komt dat wel goed.

Altijd prettig persoonlijk contact.

Verzending

In de meeste gevallen halen wij de spullen op.
Maar in sommige uitzonderdelijke situaties moet er wel eens wat verstuurd worden.
Producten worden gedegen verpakt.

Klantenservice

Bij Areca (maar ook andere raidcontrollers) kan het wel eens nauw luisteren met instellingen en gebruikte schijven.

De support geeft bij pre-sales, maar belangrijker is bij aftersales een goede support. Vragen worden zeer goed beantwoord. En de vragen waar ze even geen antwoord op hebben zoeken ze uit en nemen ze contact op.

Algemeen

Donderdag avond laat een simpel highpoint raid kaartje besteld.
WebConneXXion is zo ongeveer "the place to be" voor dit soort spul, zeer uitgebreid assortiment.

Website is overzichtelijk en doet zijn werk. Genoeg betaal en verzendopties en je krijgt netjes mailtjes als de status van je verzending veranderd.

Verzending

Pluspunt bij deze shop is dat iDeal niks extra kost (zouden meer shops moeten doen). Natuurlijk dus betaald met iDeal en vrijdag kreeg ik een mailtje met track en trace code de mededeling dat mijn bestelling verzonden was.

Zaterdag stond de postbode met het pakketje voor de deur. Was prima ingepakt in een simpele kartonnen doos.

n.v.t.

Van kennissen wel gehoord dat er altijd snel wordt gereageerd op mails en dat de eigenaar zeer behulpzaam is.

Algemeen

Voor de 2de keer al dat ik mijn complimenten mag uitbrengen naar deze shop.
Ik denk dat WebConneXXion.com een voorbeeld mag zijn voor vele.
Goede, snelle en klantevriendelijke communicatie.
Perfecte adviezen.
Correcte informatie over de stockvoorraad.
Tarieven voor het verzenden zijn vrijwel standaard.
Mogelijkheid tot kiezen transport (UPS, TNT, ophalen / eigen fedex)
Verschillende betalingsmogelijkheden.

Kortom: +++++

Bestelling geplaatst do. 11.00u

2 uur na het bestellen stond de trackntracenummer al te wachten in mail!
Alles was met zorg verpakt! (zelfs een leuk extraatje (pen)).

Bestelling ontvangen vr. 09.30u

In orde! +++++

McRam Karma 3,54K
Algemeen

Ik ben een fanatieke tweaker die graag goede (server)producten ook thuis gebruikt. Heb daardoor drie bestellingen bij WebConneXXion gedaan voor storage producten. Daarom is deze review een totaalbeeld van mijn bestellingen.

Ik vind de website erg overzichtelijk voor de storage spullen die verkocht worden. Ook het assortiment is erg uitgebreid met uitgebreide beschrijvingen per product inclusief benchmarks. Voorraadindicatie is ook up-to-date en voor zover ik heb kunnen merken nauwkeurig.

Allerhande vragen per mail worden altijd zeer snel beantwoord. Zelfs 's avonds en in het weekend. Waar vind je dat bij andere webshops? Bij aankoop van bijv. raid kaarten krijg je gratis een brochure van WebConneXXion met daarin allerhande informatie over verschillende typen raid, block sizes, etc. Erg handig als je nog niet ingevoerd bent in de materie.

Ook heeft WebConneXXion soms leuke tweedehands spullen in prima staat. Scheelt soms een hoop geld. Je moet hier wel zelf naar vragen want ze staan niet altijd onder Occassions vermeld op de site.

Ben bang dat ik een beetje overkom als een fan boy maar ik bestel al jaren al mijn hardware alleen nog maar online en ben nog nergens het service niveau tegengekomen zoals geŽtaleerd door WebConneXXion. Daar kunnen andere webshops nog een voorbeeld aan nemen. Dus eigenlijk ben ik wel een fan boy :-)

Verzending

Heb al meerdere malen spullen gekocht en altijd prima verpakt in een nette omdoos met plenty opvulmateriaal. Gewoon zoals het hoort. Soms zit er ook nog een onverwacht cadeautje in de verpakking. Zeer attent!

Klantenservice

Heb tot nu toe nog geen beroep hoeven doen op aftersales i.v.m. problemen na aankoop. Gezien de uitmuntende communicatie en snelheid van reageren in het algemeen verwacht ik dat indien nodig dit ook perfect zal zijn.

Scorekaart voor WebConneXXion

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops