Centralpoint | zakelijk

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Niet werkend product ontvangen. Natuurlijk zelf geprobeerd om het op te lossen. Link naar website helpdesk werkt niet.

Verzending

Heeft bijna 3 weken geduurd voor het pakket werd ontvangen.

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Waardeloos. Ik dacht werkelijk even mijn nieuwe partner voor netwerken en IT gerelateerde zaken gevonden te hebben, maar dat was van korte duur. Je wilt een partner die met je meedenkt, zijn merkbelofte nakomt en verantwoordelijkheid neemt. Dat doet Centralpoint niet.

Loze kreten. Een missie, visie en merkbelofte: "Wij zijn pas tevreden, als jij tevreden bent over onze oplossing"... het is gewoon niet waar. Het is niet de ervaring die ik kreeg. Hun inlevingsvermogen in de klant is uiterst gebrekkig en hun eigen processen gaan vóór die van de klant.

De eerste keer dat ik ze echt nodig had, gaven ze niet thuis. Oh.. verkopen doen ze prima, maar èchte service of partnerschap hoef je niet te verwachten. En ik heb het geprobeerd hoor; ik kreeg trage en stroperige communicatie, omschrijvingen die niet kloppen met het product. Ik kreeg pas een inhoudelijke reactie na juridische dreigementen (!). Dat soort acties doe ik pas na voorafgaand wekenlang vruchteloos vragen, mailen en bellen. Als je ze dan eindelijk te pakken hebt leer je ze echt kennen.

Heel erg jammer, maar ik zoek een partner. Geen veel te dure dozenschuiver.

Klantenservice

Verkochten netwerkartikelen met niet kloppende (of op zijn minst dubbelzinnige) productomschrijving, waar ik pas later achter kwam. Ik sprak ze erop aan, maar ze nemen geen verantwoordelijkheid. Geen service. Geen adequate oplossing. Na weken gehannes en diepe teleurstelling, ben ik klaar met Centralpoint.

Algemeen

Oude klant, levering altijd op tijd. Eenvoudig bestelproces en veel betalingsmogelijkheden.
Niet blij met het retourbeleid.

Algemeen

Omdat ik ze snel nodig had kabels besteld die op voorraad waren, levering bleef echter uit, eerst door de slechte weersomstandigheden en toen dat over was bleven ze nog ergens in een depot hangen.

Verzending

Account manager heeft nogmaals een order onder coulance aangemaakt, deze kabels waren snel binnen. eerder bestelde kwamen later. Uiteindelijk met wat vertraging goed.

Eind goed al goed.

Algemeen

CentralPoint had als (één van de) eerste de nieuwe Synology HAT5300 harddisks. Ik heb deze besteld zodra ze op voorraad waren. Toen mailde een medewerker of ik wel zeker wist dat ik deze bedoelde, want die worden nog maar door enkele typen Synology-NAS'en ondersteund. Dat vond ik een goede service. Mijn antwoord was ergens verdwenen in de mail, dus een paar dagen later werd ik herinnerd aan de vraag, dat was dan weer minder goed.

Verzending

Het product is vast heel goed, maar op mijn type NAS nog niet ondersteund (DS918+). Eerst moet de in DSM 7.0 ingebouwde drive compatibilty list worden bijgewerkt. Nog even wachten dus...

Klantenservice

Op eigen initiatief werd even gecheckt of dit wel het juiste product voor mij was. Als er geen antwoordmail van mij was zoekgeraakt had ik "Uitstekend" gezegd.

Algemeen

Centralpoint is een uitgebreide site en wat opvalt is dat de prijzen goed zijn en het assortiment groot.

Verzending

Het product voldoet volledig aan de verwachtingen

Klantenservice

Na een vraag per e-mail werd er snel en correct geantwoord.

Algemeen

Ik zocht twee Thin Clients voor onze onderneming. Deze kon ik makkelijk terugvinden in de bestelhistorie. Product was op voorraad (extern bij distributeur ) en dat klopte ook. Besteld en vooruitbetaald. Het proces om op rekening te kopen is redelijk omslachtig. Dat schiet niet op als je goederen direct nodig hebt. Dus was vooruitbetalen de beste keuze om de producten snel verzonden te krijgen.

Verzending

HP thin clients zijn betrouwbare producten. Afijn zo hoeven alleen maar een verbinding te leggen met een externe server / cloudomgeving. Dus geen rekenkracht nodig omdat alle processen vanaf de server draaien.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Op zoek naar een monitor had ik bij een aantal leveranciers een voorraadnotificatie aangezet, waaronder Centralpoint.

Ik kreeg mail dat een product op voorraad was, website gaf 2 stuks voorraad aan, binnen 60 seconden besteld. Bestelproces ging zeer soepel. Echter nadat mijn order was geplaatst stond de voorraad nog steeds op 2 stuks. Kortom de voorraadstatus is niet actueel.
En wat blijkt: inderdaad geen voorraad en verwachte levering zou pas over 2 maanden zijn.
Mail gestuurd met vraag hierover, geen reactie.
In het weekend zijn ze niet bereikbaar.
Telefonisch order kunnen annuleren, maar ik moet wachten tot ik mail krijg om aan te geven hoe ik de terugbetaling wil, dit kan ik dan weer niet aan de medewerker direct doorgeven?

Kortom:
- actuele voorraad klopt niet en dat is in 2021 een no-go voor mij
- klantenservice moeizaam, maar de correcte afdeling heeft uiteindelijk de order kunnen cancellen.

opmerkelijk: Je kan hier wel een account aanmaken met een veilig lang wachtwoord, maar er vervolgens niet mee inloggen. Heb 3x een wachtwoord reset moeten doen

Klantenservice

Moeizaam. Op mail wordt niet gereageerd. Bellen kan niet in het weekend.
Belsysteem werkt niet altijd goed, heb 2x moeten bellen om goed doorgeschakeld te worden.
Krijg na lang wachten iemand van afdeling retour, maar die kan geen orders annuleren, niet doorverbinden, maar alleen een briefje neerleggen.

Na opnieuw bellen met de juiste afdeling gesproken. Die kunnen wel annuleren, en ik kreeg netjes een mail met de annulering. Vervolgens moet ik wel weer een mail terugsturen naar een ander mailadres met mijn rekeningnummer voor de terugbetaling. Waarom ik dat niet meteen telefonisch kon doen is mij een raadsel.

Dit proces voelt wat omslachtig: anno 2021 zou dit toch wel wat makkelijker kunnen.

Algemeen

Snelle correcte levering. De webshop doet ook professioneel aan. Veel keuze. Veel keuze. Veel keuze.

Goed verzonden.

Algemeen

Kabel besteld om Synology NAS te koppelen aan APC UPS. Zeer snel geleverd, dus eigenlijk gewoon zoals je mag verwachten.

Verzending

Levering ging eigenlijk nog sneller dan dat de track&trace kon bijhouden.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Een laptop besteld. De levering ging niet helemaal lekker omdat het pakket is kwijtgeraakt. Problemen kunnen natuurlijk altijd voorkomen, en dan ligt de ervaring aan de afhandeling van het probleem met de klantenservice. De afhandeling ging prima, heb een passend alternatief en ben gecompenseerd voor het ongemak.

Verzending

Eerste levering viel tegen, omdat (naar zeggen) het postbedrijf het pakket is kwijtgeraakt. Dit heeft even geduurd voordat dit duidelijk was (ruim een week). Nadat het probleem bekend was is er gekeken naar een oplossing en zijn we tot een alternatief gekomen.

Klantenservice

Een probleem met de levering is opgepakt door de klantenservice, ze hebben mij begeleid naar een passend alternatief en gecompenseerd voor het ongemak.

Algemeen

Betaal proces verliep snel en zonder enig probleem. Bedrag klopte en geen verzendkosten.

Nette factuur met BTW.

Verzending

Snelle levering en alles is uitstekend verpakt.

Klantenservice

Prima service, snelle levering en snel antwoord op de vragen.

Enige minpunt is dat de voorspelling op de website wanneer een bepaald product weer op voorraad is, van geen kanten klopt.

Winactie

Algemeen

Na een grote stop op Logitech en heen en weer gedoe met een alternatief. Super afgehandeld na een mail van een niet werkend product. Geld terug gestort!
En vervolgens een alternatieve webcam van Adesso gekocht.
Deze weer super snel ontvangen en paar keer zakelijk gebruikt voor Teams en werkt net zo goed als de Logitech en voor minder pegels.

Installatie met Windows 10 poep en zucht
Extra software van de site te halen maar niet nodig.

Top! en blijf zoeken naar alternatieven

Adesso CyberTrack H6

Super afgehandeld!
Het feit dat ik in deze Covid tijd zelf moet initiatief moet nemen vergeef ik.
Mijn geval zal niet de enige zijn met voorraad tekort.

Algemeen

Goed zoek systeem voor de producten, betaling gaat ook altijd gemakkelijk doe het altijd op rekening.

Verzending

bestellingen worden altijd keurig afgeleverd en staat duidelijk op contact persoon.

Klantenservice

Soms de klantenservice gebruikt voor het zoeken van een soortgelijk product met speciale wensen.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Bestellen ging moeiteloos. Geen problemen mee gehad.
De site heeft een mooie layout en navigeren gaat ook zonder probleem.

Verzending

Bestelling is nooit verzonden. De site bied prijzen aan die ze niet konden realiseren en legt dit vervolgens bij de klant neer.

Kortgezegd gewoon triest.
Klantenservice bleef terugverwijzen dat ze het product niet kunnen leveren. Dit terwijl het artikel gewoon als leverbaar op hun site stond. Aangezien de prijs die ik betaald heb voor dit artikel lager is dan de huidige prijs moest ik voglens hun wachten tot hun leverancier het voor die prijs verkoopt. Het leek mij als consument/koper dat als het product bestel en hij op leverbaar staat dat dit geleverd dient te worden. Dat de webshop verkeerde prijsafspraken maakt zouden ze niet neer moeten leggen bij hun klanten...

Algemeen

Bestellingen snel geplaatst, twijfelde nog over iets en hiervoor contact opgenomen met een medewerker via de chat. Zo kon ik alsnog snel een keuze maken.

Verzending

Levering was perfect op tijd en ook goed verpakt.

Klantenservice

Via de chat snel een reactie gehad op mijn vragen, soms duurt het even voordat je antwoord krijgt

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Communicatie niet altijd consequent. Onduidelijk of product verzonden is. Volgens portaal gannuleerd, volgens telefonische info wel verzonden.

Klantenservice

Onduidelijke communicatie of product al dan niet verzonden is

Algemeen

Via Google kwam ik voor de Otterbox iPad case als meest voordelig bij Centralpoint uit. Na enige twijfel toch besteld en de case werd vlot en netjes geleverd. Het bestel- en betaalproces was prima op orde, zoals het hoort.
Ik heb vertrouwen gekregen in het bedrijf en zal er zeker weer bestellen wanneer ik wat nodig heb en de prijs scherp is.

Algemeen

Keurige levering in tijd en het product heeft de gewenste kwaliteit. Geen contact gehad met de klantenservice.

Verzending

Levering was zoals je zou verwachten.

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Website ziet er prima uit, en gezien de reputatie van centralpoint zal het vast ook vaak goed gaan. Voor mij helaas een minder prettige eerste ervaring met het bedrijf.
Ik had een retourdeal besteld welke ik nooit geleverd heb gekregen, wel had ik een verzendbevestiging gehad (zonder track&trace). Uiteindelijk heb ik wel gewoon mijn geld terug gehad, maar toch een beetje jammer allemaal.
Verbeterpunten wat mij betreft zijn dus betere klantenservice (via chat) en op orde krijgen van voorraadsysteem (zodat maar 1 iemand een retourdeal kan bestellen)

Klantenservice

Ik kan alleen spreken over de klantenservice via de chat, daar ben ik niet zo over te spreken. Krijg geen (duidelijke) reactie, enkel de volgende dag via email.

1 ... 4 ... 28

Scorekaart voor Centralpoint | zakelijk

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk