Centralpoint | zakelijk

85.574 producten en 94.045 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint | zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

Ik heb pas geleden een nieuw moederbord gekocht van deze site maar de info wat op deze site staat is fals.

Mijn videokaart reageert niet
Mijn Cpu woord niet ondersteund.

ook al staat dat wel op de site dat ze bijde ondersteund moeten woorden

na verder onderzoek kon dit moederbord het helemaal niet aan. dus centralpoint heeft gelogen over de capasitijd van het moederbord

als je iets van deze site koopt ga niet vanuit de info wat ze geven over het product zoek verder op google voor meer info

Zeer ontevreden met het product zelf maar het wel wel binnen 24 uur afgeleverd

Geachte heer Souren, beste Marc,

Ik begrijp, als ik uw review lees, niet zo goed wat er nu precies mis gaat. U heeft het over "false" (valse?) informatie en dat we liegen over de "capasitijd" (capaciteit?) van het moederbord. Ik kan U verzekeren dat wij niet "liegen" op onze website. Het kan uiteraard voorkomen dat de content (die overigens door de fabrikant wordt aangeleverd) niet klopt. In dat geval kan een product uiteraard altijd direct kosteloos retour. In uw specifieke geval heb ik geen retour melding gezien, of enige andere vorm van contact richting Centralpoint kunnen ontdekken. Misschien was dat een betere eerste stap geweest?

Verzending: Score: 2
Algemeen

Niets bijzonders te melden over de bestelprocedure die via Bol.com verliep. Het eerste contact met Centralpoint was de mededeling dat de bestelling verzonden was.

Verzending

De beloofde bezorging de volgende dag, een belangrijk selectiecriterium voor mij, werd niet waargemaakt waardoor de levering in het honderd is gelopen. De bezorging bleek te gebeuren door DPD en niet door een makkelijker bedrijf als Post.nl, hoewel die wel ook genoemd wordt als bezorgbedrijf op de site. Je moet kennelijk maar afwachten welk bedrijf ingeschakeld wordt. DPD bezorgt alleen op werkdagen, wanneer ik niet thuis ben. Er kan geen indicatie van een bezorgtijd worden gegeven, en er is geen track and trace service.
De parcelshops waar het pakje eventueel afgehaald kan worden zijn dungezaaid en veelal mistige winkeltjes in achterbuurten zodat dat ook geen optie is. Bovendien kreeg ik bij de tweede bezorgpoging een briefje met onjuiste codes zodat ik nu überhaupt niet meer in staat ben om een andere bezorgwijze aan te geven. Het pakje moet nu dus nu ergens in de stellingen van DPD blijven liggen tot het teruggestuurd wordt naar CentralPoint, waarna ik maar moet afwachten of/wanneer ik mijn geld terugkrijg.

Klantenservice

Op mijn klacht kwam alleen de lauwe reactie dat ik mijn geld terug zou krijgen zodra de bestelling bij Centralpoint terug ontvangen is. Er werden geen verontschuldigingen voor de leverwijze gegeven. Ik moet nu maar afwachten of die creditering gaat plaatsvinden.
Volgende keer bestel ik bij een betrouwbaarder en goedkoper bedrijf.

Geachte heer, mevrouw,

Dank voor de feedback. Bij al onze artikelen die wij via Bol.com verkopen staat: "Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag in huis". Wij bezorgen namelijk ook alleen maar op werkdagen, nooit in het weekend. DPD is daarbij 1 van de vervoerders die wij gebruiken. Ook PostNL bezorgt voor ons, maar wederom volgens afspraak alleen op werkdagen. Een track en trace moet ook bij DPD worden meegestuurd in uw Bol.com verzendbevestiging. Wij leveren die namelijk wel aan. We zullen direct contact opnemen met Bol.com om te vragen waarom deze niet goed is gekoppeld. Uiteraard moet ook een bezorging met DPD netjes verlopen. Dat dat in uw geval niet zo is ervaren is niet de zoals het hoort, waarvoor excuses.

We houden de vinger aan de pols als het gaat om de geweigerde zending. Zodra deze binnenkomt in ons magazijn, zullen wij direct Bol.com verwittigen van de retour en zij zullen het aankoopbedrag dan direct terugstorten.

Algemeen

Via Tweakers laptop uitgezocht en bij Centralpoint terecht gekomen. Volgens website op voorraad en goede prijs. Zaterdagochtend besteld. Vervolgens maandagochtend mailtje dat order verwerkt is. Voorraad was ook met 1 verminderd. Verder niks gehoord. Woensdag gemaild waar laptop blijft omdat ik niks hoorde.

Volgens retourmailtje was de laptop incompleet en kon niet geleverd worden. Alternatieven sloegen nergens op (heel ander soort of veel duurder). Op nieuwe mail van mij geen reactie meer. Vervolgens was order ineens geannuleerd, zonder enig bericht. Dus maar gebeld. Want volgens de site was er nog steeds voorraad. Nu was de uitleg dat de voorraad ineens niet incompleet was maar Zweeds toetsenbord had en niet in NL geleverd mocht worden.

Alternatieven wederom niet aantrekkelijk. En veel duurder. "De door u bestelde laptop was ook wel heel erg scherp geprijsd". Ja, waarom had ik hem anders bij hun besteld?? En trouwens, zij hadden hem geprijsd, niet ik.

Uiteindelijk kon de bestelling ondanks voorraad niet geleverd worden en was er geen alternatief. Dus maar geld terug gevraagd. Ik ben benieuwd wanneer dat terug ontvangen is.

De laptop staat twee dagen later overigens nog steeds op hun website als op voorraad en bestelbaar.

Klantenservice

In eerste instantie snelle reactie op mail. Op mijn vraag hoe het probleem op te lossen vervolgens eerst geen reactie meer. Daarna via de telefoon alleen alternatieven die veel duurder zijn. Op deze manier lijkt het een lokkertje met een niet bestaand product. Dit was de eerste bestelling bij Centralpoint en dus meteen ook de laatste!

Klantenservice: Score: 0

Pakketje besteld, duidelijke website, geen vreemde dingen gebeurd. Verzending was goed, Track Trace code vooraf gestuurd. Duidelijk met factuur, pakbon etc.

Verzending: Score: 2
Algemeen

Redelijke site waarbij niet duidelijk is dat er door externe leveranciers geleverd wordt. Kom twee woorden te kort, hierbij.

Verzending

Waarom slecht terwijl ik de zending keurig heb ontvangen. Omdat ik geen track en trace de avond van te voren heb mogen ontvangen en daardoor in onzekerheid bleef zitten omdat de bestelling op verwerken bleef staan. Uiteindelijk moest ik bellen en pas later kreeg ik alsnog de mail met code en wist ik dat het die dag afgeleverd zou gaan worden.

Klantenservice

Ik vond het telefonisch contact met de twee medewerkers niet prettig en niet klantvriendelijk.

Algemeen

Geen problemen met bestelling en betaling. Het pakket werd de volgende dag geleverd en betaald via Ideal.

Verzending

De bestelde electrische puntenslijper van bijna 100 euro was niet nieuw. Hij zat onder de blutsen, krassen, slijpselresten en maakte een enorme herrie bij het gebruik. Vlgs de onderkant al geproduceerd in 2005. Als het niet zo treurig was zou de vuile gescheurde sticker met het woord NEW erop bijna grappig zijn. De Tsjechische gebruiksaanwijzing maakte het geheel compleet.

Klantenservice

Na ontvangst van het pakket op 11 september heb ik direct de klantenservice gebeld. Na eerst een tijd in de wacht gestaan te hebben werd me na uitleggen van het probleem verteld dat ik mijn klacht maar moest mailen. Dat heb ik gedaan, met foto's van het beschadigde product. In de reactie op mijn mail werd gezegd dat ik een RMA nummer zou krijgen.
Dat RMA nr heb ik nooit gekregen. Wel kreeg ik op 14 september een mail dat ze een nieuwe zouden sturen. Daarop heb ik direct gemaild en er nog achteraan gebeld en gezegd dat ik die niet meer hoef en dus wil annuleren. Een tweedehands product ontvangen terwijl je betaald voor nieuw is niet zo goed voor mijn vertrouwen in een bedrijf.
De levering bleek echter niet meer tegen te houden, dus heb ik hem volgens de instructie van de klantenservice geweigerd aan de deur en is hij retour gegaan. Daarmee was de tweede levering dus afgehandeld.

Intussen was het 17 september, de eerste puntenslijper stond nog steeds te wachten en van Centralpoint hoorde ik helemaal niets meer. Dus maar weer gemaild of het pakket ooit nog opgehaald zou worden en wanneer ik mijn geld zou terugkrijgen.

Op die mail van 17 september heb ik nooit antwoord gehad. Wel stond 2 dagen later ineens DPD op de stoep met een afhaalorder voor een bedrijf met de naam Adveo in Belgie. We zijn er in overleg met de medewerker van DPD maar van uit gegaan dat dit wel de puntenslijper van Centralpoint zou betreffen, aangezien ik geen andere retouren heb. Helaas bood het etiket geen enkele duidelijkheid. Inmiddels is deze retour al ruim een week geleden afgeleverd bij Adveo.
Vanuit Centralpoint bleef het nog steeds stil. Daarom op 23 september maar weer eens gemaild en met verwijzing naar mijn mail van 17 september gevraagd wanneer ik mijn geld terug kan verwachten.
Op die mail kreeg ik na 2 dagen een reactie. Helaas niet met een antwoord op mijn vraag. Deze reactie bevatte een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb en betrof de tweede levering die retour is gegaan en dus afgehandeld.
Op 25 september maar weer eens gemaild, met het inmiddels bekende resultaat. Geen reactie en ik wacht nog steeds op de terugbetaling van de €95,59 of tenminste een mededeling wanneer ik die kan verwachten..

Aanvulling: Vandaag 29 september dan toch een reactie van Centralpoint. Helaas schiet ik daar niets mee op. Tot mijn stomme verbazing sturen ze me een retourlabel. Wat ik daar mee moet weet ik ook niet, aangezien beide zendingen allang geretourneerd zijn. Ze begrijpen helaas nog steeds niet dat ze alleen maar mijn geld terug hoeven te storten, waarmee alles afgehandeld zou zijn.

Inmiddels heb ik vrijdag 3 oktober mijn geld teruggekregen, met een telefoontje met verontschuldigingen voor de hele gang van zaken. Voor mij is de zaak daarmee afgedaan, maar bestellen bij Centralpoint zal ik niet meer.

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Ik had niks te klagen over alles tot en met de betaling, alles is overzichtelijk en er is een uitgebreide FAQ.

Verzending

Ik had een email gestuurd na een of twee weken vragen wanneer mijn product verwacht werdt, in principe is dit al heel lang voor een bedrijf in Nederland, maar had geen haast. Ik kreeg een email met een datum, datum voorbij, geen pakketje. Nou goed, een keer kan gebeuren, weer een email vragend naar een datum, weer een datum, datum voorbij en weer geen pakketje. Ik stuur een email met dat ik mijn bestelling will annuleren tenzij mij gegarandeerd kon worden dat ze binnen een week zouden komen. Na een paar dagen kreeg ik de email dat mijn bestelling niet eens in voorraad was, lekker zeg, een maand voor niks lopen wachten.

Klantenservice

In principe is de klantenservice vriendelijk en snel, maar zijn de leveranciers (of tenminste de leverancier die ik nodig had) zeer slecht. Mocht iemand van het bedrijf dit lezen, stel bepaalde eisen aan je leveranciers, dan krijg je misschien meer vaste en tevreden klanten.

Algemeen

€97,- duurder geworden in twee dagen en 14 dagen op mijn geld, waardeloos. Ik had van te voren nog gebeld. Zie hieronder;
Geachte heer,

Helaas is er een prijsverschil opgetreden bij product HP Pro X451dw (CN463A#A81). Er is geen prijsprotectie van toepassing. Onze excuses voor het ongemak.

Graag horen wij of u akkoord gaat met de nieuwe prijs. Indien u akkoord gaat ontvangt u een nieuwe orderbevestiging van ons, zodat u het verschil kunt bijbetalen. Vooralsnog hebben wij de orderregel voor u geannuleerd.

Oude prijs: 131.00 euro (excl. BTW)
Nieuwe prijs: 228.00 euro (excl. BTW)

Indien u ervoor kiest om de orderregel definitief te annuleren en het tegoed terug te ontvangen, dan verzoeken wij u om uw bankrekeningnummer aan ons door te geven. Na het toesturen hiervan kunt het bedrag binnen 14 werkdagen op uw rekening terug verwachten.

U kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen en het aankoopbedrag verrekenen met uw tegoed (uw tegoed blijft oneindig geldig). Het enige wat u hoeft te doen is uw bestelling te plaatsen via www.centralpoint.nl en het nieuwe ordernummer aan ons te e-mailen.

De status van uw order kunt u 24 uur per dag volgen via de orderstatus op http://www.centralpoint.nl.

Indien u vragen heeft, dan kunt u altijd reageren op deze e-mail.

weggegumd | Centralpoint.nl

Klantenservice

Ja, sorry het kan gebeuren. Maar ik heb u van te voren gebeld of er voorraad was en de prijsstelling correct was. Ja sorry meneer maar het is ons beleid dat dit kan gebeuren.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Snelle levering en scherpe prijs van mijn Macbook Pro. Duidelijke en overzichtelijke website waar je snel je weg vind.

Verzending

Direct de zelfde dag verzonden, omdat het product op voorraad was.

Klantenservice

Duidelijke berichtgeving via e-mail over mijn order.

Algemeen

product bestelt, gebruik willen maken van 14 dagen zicht garantie, ik had het product niet meer nodig, wordt er gezegt dat ik zakelijke klant ben (heb ca 8 jaar geleden het vakje zakelijk aangeklikt blijkbaar) maar ik heb geen KVK nummer en kan ook geen belasting terugvorderen, dus particuliere klant denk ik

maar nee Centralpoint rekent maar liefst 67 Euro !! restocking kosten, omdat dit product van een andere firma komt (dropship)
volgens mij heb ik toch een koopovereenkomst met centralpoint en geen 3rd party
voor mij geen Centralpoint meer dus

Klantenservice

negeren van ontevreden klanten is blijkbaar hun beste optie in dit geval

Geachte heer de Zwart,

u bestelt al sinds 2007 (92 orders) op een zakelijk account van de firma Hermes Medical Solutions. Het afleveradres en factuur adres zijn sindsdien ook geregistreerd op Hermes Medical Solutions. Deze account heeft u destijds zelf aangemaakt en ingevuld en bovendien nooit meer aangepast. Het is dus niet alleen een "vakje" aanvinken geweest. De bestelde producten zijn ook vaak specifieke zakelijke producten.

Bij zakelijke retouren kan er in sommige gevallen een restocking fee worden berekend. Een door de klant zelf "verkeerd" bestelt product valt onder zo'n specifiek geval. Zakelijke klant hebben geen recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen zoals consumenten dat hebben (wet koop op afstand). Indien zij zelf iets foutief bestellen kan het artikel niet per definitie retour worden genomen. Uiteraard vormen uitzonderingen hierop zoals defecte artikelen, incomplete artikelen, fouten op de site van Centralpoint, etc.

In uw geval nemen we uit coulance het artikel wel retour, maar wordt er een restocking fee gerekend.

Dank voor uw begrip.

Centralpoint.nl

het gaat mij vooral om de hoogte van de restocking fee, 67 euro, doos was ongeopend, niet alleen de product doos, maar ook de centralpoint verzenddoos
inderdaad sinds 2008 klant. maar nu dus niet meer.
gezien andere recenties op diverse sites, ben ik blijkbaar niet alleen.

Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Product was in voorraad en zou volgende dag geleverd worden.
Product is inderdaad de zelfde dag van aankoop verzonden (donderdag)
Levering was maandag na het weekend (UPS duurt altijd iets langer en leveren niet in het weekend)

Top product voor een zeer scherpe prijs!

Verzending

Zeer tevreden alleen jammer dat er geen track/trace was.

Klantenservice: Score: 0

De verwachte voorraad datum schuift elke dag op. Zo hopen ze dat je niet ergens anders iets gaat kopen terwijl ze een product lang niet kunnen leveren.

Algemeen

De ontvangen videokaart was defect. Niet mogelijk om een nieuwe te krijgen, wel om hem te laten repareren en dit zou 2-6 weken duren, belachelijk voor een kaart van 800euro. Maar goed niet hun fout dat die niet goed werkte. Uiteindelijk geld terug gevraagd, duurde lang, maar wel gekregen. Vervolgens een nieuwe besteld op vrijdag. En zou die zaterdag of maandag binnen komen. Vandaag dinsdag ochtend nog niks binnen. Kijk ik op mijn mail is de betreffende kaart pas woensdag leverbaar, terwijl er op het punt van bestellen en de rest van het weekend nog 2 leverbaar waren (op voorraad). Naja dan maar donderdag binnen, vervolgens net weer bericht wordt toch vrijdag dat we hem binnen krijgen. krijg toch het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden. En dat voor zo'n dure kaart. Je zou toch betere service of opheldering verwachten voor een shop die zeker de goedkoopste niet is!

Klantenservice

Chat wordt snel beantwoord, maar helaas niet veel aan gehad. De rest qua omgang met retour producten erg slecht

Geachte heer, mevrouw,

kunt u uw ordernummer en/of klantnummer doorgeven per email aan david@centralpoint.nl? We gaan dan direct met uw case aan de slag.

Algemeen: Score: 2
Algemeen

De verwachte voorraad datum klopt voor geen ene meter het wordt elke dag weer een dag opgeschoven waardoor ik nu al een maand aan het wachten ben op een product waar ik al betaalt voor heb.

Verzending

De verwachte darum scheelt steeds 2 weken van de huidige datum, voorbeeld hiervan is dat op 1 augustus werd verteld dat het 14 augustus zou aankomen en op 2 augustus werd er verteld dat het naar 15 augustus is opgeschoven. Dit is blijven doorgaan tot de dag vandaag waar me nu wordt verteld dat het 11 september pas binnenkomt. Ik weet niet hoelang ik me bestelling nog hier laat voordat ik het annuleer

Klantenservice

Toen ik een mail stuurde naar klantenservice heeft het me niet geholpen. Ze gaven een vaag antwoord over dat het aan de leverancier licht wanneer ze het binnenkrijgen en toen ik vroeg of dit lang kan duren zeiden ze dat ze daar helaas geen antwoord op konden geven.

Algemeen

Op 7 augustus een zakelijke bestelling voor een netbook geplaatst. Ik wilde deze op rekening kopen en was nog geen klant. Daarom moest er eerst een kredietaanvraag gedaan.

Volgens de bevestigingsmail duurt een kredietaanvraag 2-3 dagen. Op 11 augustus daadwerkelijk online de kredietaanvraag ingevuld. Vervolgens kreeg ik een mail waarin stond dat de aanvraag 5 dagen zou duren.
Op 12 augustus ook de documenten (KvK uitreksel, getekend exemplaar machtiging etc) opgestuurd.

Op 20 augustus een email naar de klantenservice gestuurd wat de status was van de aanvraag en order.

Op 22 augustus een (automatisch ?) email ontvangen dat de bestelling geannuleerd is omdat er nog geen betaling was ontvangen.

Bij het schrijven van deze review (26 augustus) nog geen reactie gehad op mijn email van 12 of 20 augustus.

CentralPoint maakt het je wel erg moeilijk om klant te worden. De netbook is inmiddels ergens anders in bestelling.

Klantenservice

Er wordt geen reactie gegeven op emails. Zie voor verdere toelichting 'algemeen'

Geachte heer,

Allereerst excuses voor het verloop van uw bestelling. Normaliter duurt een kredietaanvraag enkele dagen na aanleveren van de benodigde informatie en aanvraag. Echter heb ik uw aanvraag inclusief de gemailde documenten helaas in z'n geheel niet kunnen traceren. Uiteraard zullen we uitzoeken waarom uw email niet is aangekomen, of waar deze eventueel is terechtgekomen.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0

snellle levering uit adequate voorraad en zinvolle track and trace info en dat allemaal voor prima prijs

Algemeen: Score: 2
Algemeen

Central Point lokt je met foutieve informatie over de voorraad en veinst levering de volgende dag. Hoewel ze vaak niet de goedkoopste zijn, koop je het bij Central Point vanwege de leverbaarheid als je haast hebt.
Nadat je direct betaald hebt, blijkt het artikel ineens niet leverbaar en niet uit hun voorraad maar van een leverancier vandaan te moeten komen. Vragen over de beloofde levering worden eerst ontwijkend beantwoord en pas na doorvragen komt de aap uit de mouw.

Verzending

Het artikel werd niet op het beloofde tijdstip verzonden, terwijl levering de volgende werkdag en op voorraad wordt aangegeven voordat je betaald hebt.

Klantenservice

Vragen via de chat over de beloofde levering werden eerst ontwijkend beantwoord en pas na doorvragen komt de aap uit de mouw. De volgende dag pas komt de e-mail dat het artikel helaas toch niet leverbaar is. Ik heb de bestelling geannuleerd vanwege deze misleiding en gewenste snelle levering. Weer een dag kwijt. Hoe snel mijn geld terug komt, moet ik nog zien.

Geachte heer, mevrouw,

graag ontvang ik van u een ordernummer en/of klantnummer, zodat we uw case nader kunnen onderzoeken. U kunt dit per email verzenden naar david@centralpoint.nl. Ik pak dit dan direct verder op.

Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Het account maken was wat moeilijker, maar daarna om de bestelling te plaatsen was erg makkelijk. Daarna goede verzending en service.

Verzending

Product goed inverpakt en op tijd gekregen.

Klantenservice

Ze stuurde een mail automatisch erbij als ik wil retouren, en hoe dat moet. Dat is erg handig omdat ik niet wist hoe dat moest. Ze reageerde snel of het geretourd mocht worden, en houden goed contact.

1 ... 26 27 28

Scorekaart voor Centralpoint | zakelijk

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk