Centralpoint | zakelijk

84.513 producten en 92.503 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint | zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

Site zelf ziet er prima uit. Product besteld waarvan er 1 op voorraad was en dus de volgende dag geleverd zou worden. Je raad het al: "5 dagen later" krijg ik een mailtje dat het toch niet op voorraad is, maar er is wel een alternatief die duurder is. Dat is het, geen excuus, korting of wat dan ook.

Klantenservice

Mail gestuurd met mijn klacht, na 2 dagen nog geen reactie...

Geachte heer Talboom,

Zoals ook zojuist per email bevestigd, heb ik naar aanleiding van uw review op Tweakers.net over de communicatie, uw naar ons gestuurde email, inderdaad nog onbeantwoord, teruggevonden. Een aan ons verstuurde email dient binnen 24 uur te worden beantwoord en dat is hier niet gebeurd, waarvoor dan ook excuses. Dat een op=op product soms ook echt “ op” is, kan natuurlijk gebeuren. Dat hoort u dan inderdaad wel sneller te horen. We zullen de betrokken medewerker erop aanspreken meer op de snelheid en kwaliteit te letten.

Als pleister op de wond hebben we kortingscode van 15 Euro aangemaakt, welke u in onze webshop kunt gebruiken bij een eventuele volgende aankoop. U krijgt deze later vandaag per email toegestuurd. Ik hoop dat daarmee de case alsnog tot een, voor u, acceptabel einde is gekomen.

Algemeen

Prijzen zijn goed, website is modern en alles is goed te vinden. In het verleden wel eens wat fout gegaan in de levering, maar altijd zeer snel en net opgelost. Vragen per telefoon of chat werden snel beantwoord. Orderstatus is zeer goed te volgen via een zeer uitgebreide eigen account, daar kunnen andere shops nog wat van leren.

Verzending

Zoals beloofd. Niet eerder, niet later.

Klantenservice

Snel contact bij vragen per email, telefoon of live chat. Technisch kundige mensen (ook medetweakers) wat helpt als je wat meer ingewikkelde productvragen hebt.

Algemeen

Valse beloftes op de website. Ik heb mijn componenten van verschillende websites besteld. De levertijd is in deze situaties heel belangrijk. Ik reserveer tijd om het geheel in elkaar te zetten en reken er op dat de shops waar ik besteld heb zoals beloofd hun levering op tijd doen.

Op de website stond een voorraad van 42 voor het product dat ik besteld heb. Ook een mooi groen tekstje dat het binnen 1 werkdag geleverd wordt. Het product was 8 (x2= 16 euro extra) euro duurder bij Centralpoint dan andere leveranciers maar dat accepteerde ik door de snelle levering.

Product is ergens in de middag besteld. Ik kreeg maar geen bevestiging van verzending. Vanochtend contact opgenomen en het product was idd nog niet verstuurd. Daarom om een annulering gevraagd.

Blijkbaar werkt Centralpoint met andere leveranciers. Ook voor de producten die volgens de website op voorraad zijn. Als het mis gaat bij CP of deze leverancier dan kunnen ze de 24h levering niet nakomen.

Klantenservice

Er is een live chat. Net gecheckt en ik ben inmiddels ongeveer een 40 minuten in de wacht. Om de zoveel tijd wordt er misschien een vraag beantwoord. Er lijkt dus iemand te zitten maar rap is hij/zij niet. Voor de rest zit je dus al deze tijd aan je PC genageld om een antwoord te krijgen.

Dus dan maar gebeld. Vrij snel geholpen. Bleek de persoon van de live chat aan de telefoon te zijn met een andere klant. Advies is dus: laat die live chat voor wat het is. Bel ze gewoon. Advies aan Centrapoint: schaf die live chat af als je het niet correct kan bemannen.

Ik dacht dat mijn order net als bij andere leveranciers netjes direct geannuleerd kan worden omdat het product op hun website toch echt op voorraad is. Wat bleek: ik moet wachten op de annulering bij de leverancier van Centralpoint. Het product is dus NIET op voorraad bij Centralpoint zelf. Ze hebben blijkbaar leveranciers daarachter.

Ik wacht nu op het antwoord of mijn order geannuleerd kan worden. Deze vraag kan blijkbaar niet door de helpdesk direct afgehandeld worden.

20 minuten later: order is geannuleerd.

Geachte heer Saadou,

U heeft op maandag 16-11 om 17.23 een bestelling geplaatst. Normaliter worden alle bestellingen voor 18.00 de volgende werkdag bezorgd, tenzij anders aangegeven. Dat is hier niet gebeurd, waarvoor excuses. We hebben uw bestelling te laat doorgezet naar onze distributeur, waarvoor excuses. Centralpoint levert op basis van Dropshipment, wat inhoud dat niet fysiek voorraadhoudend zijn. We maken daar ook geen geheim van. Sterker, dat is de reden dat we zoveel producten (ruim 1 Miljoen) snel en tegen goede prijzen kunnen leveren. Er wordt direct vanuit leveranciers verstuurd, in 98% van de gevallen binnen 24 uur. Echter kan er uiteraard een fout worden gemaakt in het doorzetten van de order, wat in uw geval is gebeurd. De bezetting op de live chat was vandaag inderdaad ondermaats, waardoor u langer dan gemiddeld op uw antwoord heeft moeten wachten. De annulering had wel degelijk direct bevestigd kunnen en moeten worden. We zullen onze verkoopmedewerker erop aanspreken en waar nodig opnieuw instrueren.

Algemeen: Score: 2
Algemeen

Product besteld, maar bleek ondanks wat er op de website stond toch niet leverbaar. Klantenservice geeft aan dat ze nog een refurbished versie van hetzelfde product hebben, daarmee ingestemd en vervolgens blijkt ook die niet leverbaar.

Klantenservice

Ik vind het goed dat de klantenservice met een alternatief komt, maar dat ook die dan vervolgens niet leverbaar is maakt het positieve gevoel van dit goede gebaar compleet ongedaan.

Algemeen

Prima shop. Goede website, veel keus en prijzen zijn on par met de rest. Wel alleen bezorgen op werkdagen, dus zorg dat je thuis bent. Algehele indruk is een nette en verzorgde shop.

Verzending

Snel en goed verpakt. In mijn geval binnen 1 dag.

Klantenservice

Snel contact en reactie per online chat. Voldoende kennis aanwezig, soms wordt je daarvoor wel bij een andere medewerker neergezet. Even wachten, maar dan wel een goed technisch onderbouwd antwoord.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Bestelling was ruim op voorraad en eenvoudig te bestellen. Via de e-mail goed op de hoogte gehouden van de voortgang. Vrijdagmiddag besteld en maandag geleverd.

Verzending

Levering vond plaats na het weekend, voor mij geen probleem aangezien ik op vakantie was.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Op 17 Oktober een set geheugen besteld: 16GB (4x4GB) DDR3 Vengeance (CMZ16GX3M4A2133C11B) Uit de pricewatch en de website bleek dat centralpoint deze voor €78,65 kon leveren.Op 20 Oktober heb ik een set geheugen ontvangen van 8GB (2x2GB) DDR3 Vengeance LP (CML8GX3M2A2133C11B).

Het geleverde kwam helaas niet overeen met het geadverteerde.

Verzending

Ontvangen geheugen was in een ruime doos verpakt en voorzien van genoeg vulling waardoor de inhoud op zijn plek bleef zitten.

Klantenservice

De klantenservice heeft de verkeerde levering opgepakt en al snel was men er achter dat er een verkeerde EAN koppeling was op de website.

Centralpoint heeft dit netjes opgelost door de mensen die het geheugen besteld hadden te benaderen en alsnog een setje van 2x4GB geheugen na te sturen op Maandag 26 oktober. En dit alles voor hun eigen rekening.

Bedankt hiervoor Centralpoint, top service. Ik zal in de toekomst zeker vaker bij jullie bestellen. En vandaar ook deze beoordeling in de pricewatch. Dikke Pluim!!!

Algemeen

Central Point was voor de Logitech MX2 Anywhere verreweg de goedkoopste. Na het lezen van de shopreviews was ik toch wat sceptisch of de muis wel op tijd geleverd zou worden. Deze angst bleek ongegrond, de bestelling is heel snel geleverd. Het was mijn eerste bestelling bij Central Point en heb ze het voordeel van de twijfel gegeven. Dit vertrouwen is niet beschaamt.

Verzending

Verzending was goed. De muis zat in een bruine omdoos verpakt met luchtkussens er omheen. De muis zit natuurlijk ook nog in een retail verpakking dus daar kon weinig mis mee gaan.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Het bestellen tot betalen ging goed, kon het product makkelijk vinden (via pricewatch kwam ik meteen bij juiste product uit). Vervolgens gemakkelijk account aangemaakt en betaald.

Verzending

Het werd niet op tijd geleverd, na paar keer bellen bleek het product nog niet verzonden te zijn (terwijl hij daar wel op stond) dus pas na 1,5 week geleverd.

Klantenservice

Na bellen maiden ze meteen dat ze ermee bezig gingen. Echter heb ik daarna nogmaals moeten bellen om te vragen naar de status. Die dag wel verder op de hoogte gehouden van de status.

Klantenservice: Score: 0

Heb een afgeprijsde Demo-versie van de SurfacePro4 8 dagen geleden besteld en meteen via Creditcard betaald. Vandaag ontvang ik opeens een E-Mail met de boodschap dat het product niet meer leverbaar is (?), nu nog alleen als origineel product voor de dubbele prijs!

Teleurstellend hoe Centralpoint met afgesloten koopcontracten van klanten omgaat.

Algemeen

Ik had voor Centralpoint gekozen omdat ze een product aanboden die al geopend was maar met een zeer riante korting. Hierdoor was ik veel voordeliger uit. Zeer overzichtelijke website met een makkelijk te gebruiken menu. Geen problemen ondervonden.

Verzending

Het pakketje was goed ingepakt en binnen een dag geleverd.

Verzending: Score: 1
Algemeen

Site is vrij duidelijk, werkt samen met Bol.com. Voorraad klopt echter totaal niet, zie bij verzending.

Verzending

Op vrijdag nieuwe iPhone besteld met levertijd van 1-2 werkdagen. Maandag te horen gekregen dat hij pas dinsdag verzonden zou worden (3 werkdagen). Dinsdag te horen gekregen dat ik hem waarschijnlijk vrijdag pas heb (5 werkdagen). Nu kan dat gebeuren, maar op moment van schrijven geeft CentralPoint op haar site aan dat er nog 12 stuks op voorraad zijn én dat als je voor 17.00 uur bestelt, je het product morgen in huis hebt. Iets wat dus gewoon pertinent onwaar is en eigenlijk gewoon misleiding. De snelle levertijd was voor mij dé reden om op deze plek te bestellen, en dat wordt totaal niet nagekomen.

Klantenservice

Klantenservice gaf maandag al aan dat de voorraad niet klopte maar binnen een uur verbeterd zou moeten zijn. Meer dan 24 uur later klopt deze dus nog steeds niet.

Geachte heer Widdershoven,

Allereerst excuses voor de vertraging bij de levering van uw iPhone. Door de enorme vraag naar onze iPhones hebben we op de release dag niet alles goed kunnen verwerken. Daardoor zijn niet alle orders op tijd doorgezet. In uw geval hebben we de eerstvolgende batch met voorrang aan uw order toegekend en daardoor gelukkig op 14 Oktober alsnog uw nieuwe iPhone kunnen bezorgen.

Veel plezier met u nieuwe iPhone.

Algemeen

Prima verzorgde site. Responsive, dus goed te gebruiken op je mobiel. Groot assortiment. Bestel zowel privé als zakelijk en tot nu toe altijd naar volle tevredenheid. Soms rekenen ze een restocking fee als je als zakelijke klant koopt, maar dat is in de zakelijke wereld gemeengoed dus ben niet anders gewend. Is wat mij betreft een stukje ondernemersrisico.

Verzending

Levering is voor het grootste gedeelte binnen 1 werkdag. Sommige producten hebben een langere levertijd, maar dan staat het duidelijk bij het product. Verpakking is altijd prima, soms wel wat aan de "ruime" kant.

Klantenservice

Niet veel nodig gehad, maar die paar keer wel goed geholpen. Kennis is aanwezig evenals mensen die Nederlands spreken. Dat is elders (bol) wel eens anders.

Algemeen

Aankoop gedaan van een laptop. Omdat Centralpoint deze voor de laagste prijs aanbood, besloot ik om hiervoor te gaan. Site was duidelijk en de bestelling plaatsen verliep prima en moeiteloos.

Verzending

De laptop kwam, zoals beloofd, binnen 2 werkdagen binnen.

Verzending: Score: 3
Algemeen

Ik heb pas geleden een nieuw moederbord gekocht van deze site maar de info wat op deze site staat is fals.

Mijn videokaart reageert niet
Mijn Cpu woord niet ondersteund.

ook al staat dat wel op de site dat ze bijde ondersteund moeten woorden

na verder onderzoek kon dit moederbord het helemaal niet aan. dus centralpoint heeft gelogen over de capasitijd van het moederbord

als je iets van deze site koopt ga niet vanuit de info wat ze geven over het product zoek verder op google voor meer info

Zeer ontevreden met het product zelf maar het wel wel binnen 24 uur afgeleverd

Geachte heer Souren, beste Marc,

Ik begrijp, als ik uw review lees, niet zo goed wat er nu precies mis gaat. U heeft het over "false" (valse?) informatie en dat we liegen over de "capasitijd" (capaciteit?) van het moederbord. Ik kan U verzekeren dat wij niet "liegen" op onze website. Het kan uiteraard voorkomen dat de content (die overigens door de fabrikant wordt aangeleverd) niet klopt. In dat geval kan een product uiteraard altijd direct kosteloos retour. In uw specifieke geval heb ik geen retour melding gezien, of enige andere vorm van contact richting Centralpoint kunnen ontdekken. Misschien was dat een betere eerste stap geweest?

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Algemeen

Niets bijzonders te melden over de bestelprocedure die via Bol.com verliep. Het eerste contact met Centralpoint was de mededeling dat de bestelling verzonden was.

Verzending

De beloofde bezorging de volgende dag, een belangrijk selectiecriterium voor mij, werd niet waargemaakt waardoor de levering in het honderd is gelopen. De bezorging bleek te gebeuren door DPD en niet door een makkelijker bedrijf als Post.nl, hoewel die wel ook genoemd wordt als bezorgbedrijf op de site. Je moet kennelijk maar afwachten welk bedrijf ingeschakeld wordt. DPD bezorgt alleen op werkdagen, wanneer ik niet thuis ben. Er kan geen indicatie van een bezorgtijd worden gegeven, en er is geen track and trace service.
De parcelshops waar het pakje eventueel afgehaald kan worden zijn dungezaaid en veelal mistige winkeltjes in achterbuurten zodat dat ook geen optie is. Bovendien kreeg ik bij de tweede bezorgpoging een briefje met onjuiste codes zodat ik nu überhaupt niet meer in staat ben om een andere bezorgwijze aan te geven. Het pakje moet nu dus nu ergens in de stellingen van DPD blijven liggen tot het teruggestuurd wordt naar CentralPoint, waarna ik maar moet afwachten of/wanneer ik mijn geld terugkrijg.

Klantenservice

Op mijn klacht kwam alleen de lauwe reactie dat ik mijn geld terug zou krijgen zodra de bestelling bij Centralpoint terug ontvangen is. Er werden geen verontschuldigingen voor de leverwijze gegeven. Ik moet nu maar afwachten of die creditering gaat plaatsvinden.
Volgende keer bestel ik bij een betrouwbaarder en goedkoper bedrijf.

Geachte heer, mevrouw,

Dank voor de feedback. Bij al onze artikelen die wij via Bol.com verkopen staat: "Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag in huis". Wij bezorgen namelijk ook alleen maar op werkdagen, nooit in het weekend. DPD is daarbij 1 van de vervoerders die wij gebruiken. Ook PostNL bezorgt voor ons, maar wederom volgens afspraak alleen op werkdagen. Een track en trace moet ook bij DPD worden meegestuurd in uw Bol.com verzendbevestiging. Wij leveren die namelijk wel aan. We zullen direct contact opnemen met Bol.com om te vragen waarom deze niet goed is gekoppeld. Uiteraard moet ook een bezorging met DPD netjes verlopen. Dat dat in uw geval niet zo is ervaren is niet de zoals het hoort, waarvoor excuses.

We houden de vinger aan de pols als het gaat om de geweigerde zending. Zodra deze binnenkomt in ons magazijn, zullen wij direct Bol.com verwittigen van de retour en zij zullen het aankoopbedrag dan direct terugstorten.

Algemeen

Via Tweakers laptop uitgezocht en bij Centralpoint terecht gekomen. Volgens website op voorraad en goede prijs. Zaterdagochtend besteld. Vervolgens maandagochtend mailtje dat order verwerkt is. Voorraad was ook met 1 verminderd. Verder niks gehoord. Woensdag gemaild waar laptop blijft omdat ik niks hoorde.

Volgens retourmailtje was de laptop incompleet en kon niet geleverd worden. Alternatieven sloegen nergens op (heel ander soort of veel duurder). Op nieuwe mail van mij geen reactie meer. Vervolgens was order ineens geannuleerd, zonder enig bericht. Dus maar gebeld. Want volgens de site was er nog steeds voorraad. Nu was de uitleg dat de voorraad ineens niet incompleet was maar Zweeds toetsenbord had en niet in NL geleverd mocht worden.

Alternatieven wederom niet aantrekkelijk. En veel duurder. "De door u bestelde laptop was ook wel heel erg scherp geprijsd". Ja, waarom had ik hem anders bij hun besteld?? En trouwens, zij hadden hem geprijsd, niet ik.

Uiteindelijk kon de bestelling ondanks voorraad niet geleverd worden en was er geen alternatief. Dus maar geld terug gevraagd. Ik ben benieuwd wanneer dat terug ontvangen is.

De laptop staat twee dagen later overigens nog steeds op hun website als op voorraad en bestelbaar.

Klantenservice

In eerste instantie snelle reactie op mail. Op mijn vraag hoe het probleem op te lossen vervolgens eerst geen reactie meer. Daarna via de telefoon alleen alternatieven die veel duurder zijn. Op deze manier lijkt het een lokkertje met een niet bestaand product. Dit was de eerste bestelling bij Centralpoint en dus meteen ook de laatste!

Klantenservice: Score: 0

Pakketje besteld, duidelijke website, geen vreemde dingen gebeurd. Verzending was goed, Track Trace code vooraf gestuurd. Duidelijk met factuur, pakbon etc.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Algemeen

Redelijke site waarbij niet duidelijk is dat er door externe leveranciers geleverd wordt. Kom twee woorden te kort, hierbij.

Verzending

Waarom slecht terwijl ik de zending keurig heb ontvangen. Omdat ik geen track en trace de avond van te voren heb mogen ontvangen en daardoor in onzekerheid bleef zitten omdat de bestelling op verwerken bleef staan. Uiteindelijk moest ik bellen en pas later kreeg ik alsnog de mail met code en wist ik dat het die dag afgeleverd zou gaan worden.

Klantenservice

Ik vond het telefonisch contact met de twee medewerkers niet prettig en niet klantvriendelijk.

Verzending: Score: 1
Algemeen

Geen problemen met bestelling en betaling. Het pakket werd de volgende dag geleverd en betaald via Ideal.

Verzending

De bestelde electrische puntenslijper van bijna 100 euro was niet nieuw. Hij zat onder de blutsen, krassen, slijpselresten en maakte een enorme herrie bij het gebruik. Vlgs de onderkant al geproduceerd in 2005. Als het niet zo treurig was zou de vuile gescheurde sticker met het woord NEW erop bijna grappig zijn. De Tsjechische gebruiksaanwijzing maakte het geheel compleet.

Klantenservice

Na ontvangst van het pakket op 11 september heb ik direct de klantenservice gebeld. Na eerst een tijd in de wacht gestaan te hebben werd me na uitleggen van het probleem verteld dat ik mijn klacht maar moest mailen. Dat heb ik gedaan, met foto's van het beschadigde product. In de reactie op mijn mail werd gezegd dat ik een RMA nummer zou krijgen.
Dat RMA nr heb ik nooit gekregen. Wel kreeg ik op 14 september een mail dat ze een nieuwe zouden sturen. Daarop heb ik direct gemaild en er nog achteraan gebeld en gezegd dat ik die niet meer hoef en dus wil annuleren. Een tweedehands product ontvangen terwijl je betaald voor nieuw is niet zo goed voor mijn vertrouwen in een bedrijf.
De levering bleek echter niet meer tegen te houden, dus heb ik hem volgens de instructie van de klantenservice geweigerd aan de deur en is hij retour gegaan. Daarmee was de tweede levering dus afgehandeld.

Intussen was het 17 september, de eerste puntenslijper stond nog steeds te wachten en van Centralpoint hoorde ik helemaal niets meer. Dus maar weer gemaild of het pakket ooit nog opgehaald zou worden en wanneer ik mijn geld zou terugkrijgen.

Op die mail van 17 september heb ik nooit antwoord gehad. Wel stond 2 dagen later ineens DPD op de stoep met een afhaalorder voor een bedrijf met de naam Adveo in Belgie. We zijn er in overleg met de medewerker van DPD maar van uit gegaan dat dit wel de puntenslijper van Centralpoint zou betreffen, aangezien ik geen andere retouren heb. Helaas bood het etiket geen enkele duidelijkheid. Inmiddels is deze retour al ruim een week geleden afgeleverd bij Adveo.
Vanuit Centralpoint bleef het nog steeds stil. Daarom op 23 september maar weer eens gemaild en met verwijzing naar mijn mail van 17 september gevraagd wanneer ik mijn geld terug kan verwachten.
Op die mail kreeg ik na 2 dagen een reactie. Helaas niet met een antwoord op mijn vraag. Deze reactie bevatte een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb en betrof de tweede levering die retour is gegaan en dus afgehandeld.
Op 25 september maar weer eens gemaild, met het inmiddels bekende resultaat. Geen reactie en ik wacht nog steeds op de terugbetaling van de €95,59 of tenminste een mededeling wanneer ik die kan verwachten..

Aanvulling: Vandaag 29 september dan toch een reactie van Centralpoint. Helaas schiet ik daar niets mee op. Tot mijn stomme verbazing sturen ze me een retourlabel. Wat ik daar mee moet weet ik ook niet, aangezien beide zendingen allang geretourneerd zijn. Ze begrijpen helaas nog steeds niet dat ze alleen maar mijn geld terug hoeven te storten, waarmee alles afgehandeld zou zijn.

Inmiddels heb ik vrijdag 3 oktober mijn geld teruggekregen, met een telefoontje met verontschuldigingen voor de hele gang van zaken. Voor mij is de zaak daarmee afgedaan, maar bestellen bij Centralpoint zal ik niet meer.

1 ... 26 27 28

Scorekaart voor Centralpoint | zakelijk

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk