MyCom

4.456 producten en 5.629 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MyCom

Review toevoegen

Algemeen

Overzichtelijke website. Dankzij de "tweakers wenslijst" was ik snel op de hoogte van een interessante aanbieding.
Goede service en verzending.

Verzending

Netjes verpakt en verzonden via PostNL

Klantenservice

Er was verwarring bij mij over het afleveradres, de servicemedewerker heeft het snel duidelijk gemaakt dat het naar het correcte adres verzonden zou worden.

Algemeen

Ik had een laptop besteld die op voorraad zou zijn maar bij het afhalen ervan bleek de voorraad niet te kloppen. Dit was een dag na bestelling dus er is vanuit MyCom niets gedaan om mij te informeren over de aanwezigheid van mijn bestelling. Sterker nog, de medewerker gaf aan dat een dag ervoor al geconstateerd was dat de voorraad niet klopte. Er was blijkbaar al een andere klant voor niets naar de winkel gegaan. De winkel in Amsterdam is smerig, een totale chaos, laptops liggen opengeschroefd op de balie de grond ligt bezaaid met lege dozen en andere troep. Je wil eigenlijk zo kort mogelijk in de winkel zijn, het nodigt totaal niet uit en je kan zien dat de strijd met sites als Coolblue al lang verloren is.

Bedankt voor uw review, vervelend om te horen dat u geen positieve ervaring heeft gehad in ons filiaal in Amsterdam.
Ik zou graag met u in contact willen komen om te kijken of wij nog iets kunnen doen om die slechte review om te zetten in een positieve.

U kunt mij bereiken op 036-7676575 of info@mycom.nl. Uiteraard kunt u ook uw gegevens mailen, dan neem ik contact op met u.

Algemeen

De prijs was iets hoger dan die in andere webshops, maar voor een jaar extra garantie had ik dat wel over.

Verzending

Als je een dure laptop bestelt, verwacht je dat deze discreet en met zorg verpakt wordt voor verzending. Echter, mijn laptop was op geen enkele wijze verpakt; het verzendlabel is gewoon rechtstreeks op de originele doos geplakt en het geheel is zo opgestuurd! Dit vind ik volstrekt onacceptabel, zeker als het zo'n duur product betreft. Niet iedereen hoeft te kunnen zien wat er in mijn pakketje zit, zeker niet als de postbode niet eens om een handtekening vraagt bij ontvangst. Bovendien is de doos licht beschadigd geraakt, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Klantenservice

Snel antwoord op mijn vraag via Facebook.

Beste,

Goed om te horen dat je ons over het algemeen goed beoordeeld, qua verzending helaas niet.
Zou je het ordernummer willen mailen naar info@mycom.nl? Dan gaan we dit onderzoeken en verbeteren.

Alvast bedankt en veel plezier van je aankoop.

Algemeen

Ik vind de combinatie van bestellen op het web en afhalen in een echte winkel heel handig. Nette site, prima prijzen.

Verzending

Afgehaald in de winkel. Dus geen gedoe met pakketjes bij buren.

Klantenservice

Het bestelde geheugen werkte toch niet in mijn mac. Zonder problemen teruggenomen

Algemeen

goede webwinkel. geen problemen mee gehad en bestelling was goed te plaatsen. als er meer producten daar het goedkoopst zijn, zal ik er weer bestellen.

Verzending

verzending was top. gewoon via postnl en de dag na de bestelling gekregen (al was het een uur te laat, maar dat is de schuld van postnl en niet van mycom zelf)

Algemeen

Vroeger was het de enige winkel waar ke bon via de email kreeg. Handig voor administratie.Duidelijke specs bij het product, snelle levering binnen 24 uur. Duidelijke factuur

Verzending

Binnen 24 uur en gratis verzending(of prijs incl verzending was acceptabel)

Algemeen

Duidelijke productpagina's en het bestellen gaat makkelijk. Optie om het zonder al te veel moeite op bedrijfsnaam te kunnen aankopen is een plus!

Algemeen

HP Elitebook 1030 G1 voor een lager dan gemiddelde prijs besteld, met 3 jaar garantie. Zou voor 15:00 besteld de volgende dag in huis zijn. Ik was iets later maar had toch de volgende dag de laptop binnen.

Verzending

Prima verpakt en voorgemeld bij POSTNL zodat de zending goed gevolgd kon worden.

Algemeen

Product staat op voorraad, vervolgens krijg je niets toegestuurd. Schijnt er een voicemail ingesproken te zijn. Geld terug is moeilijk, je mag wel een ander vergelijkbaar product bestellen (lees: 80 euro duurder) -aan de prijs kan vervolgens niets gedaan worden en terugstorten kost meerdere dagen.

Verzending

Slechte communicatie, verzending wordt gewoon niet gestart omdat een product niet op voorraad is. Dan moet je zelf maar contact opnemen.

Klantenservice

Na contact met klantenservice krijg je de bovenstaande oplossing. Slecht voorraadbeheer. Bied dan niets aan. Vervelend als je iets optijd in huis wilt hebben en juist vertrouwd op wat er vermeld staat op de website.

Beste,

Vervelend dat het artikel achteraf niet voorradig bleek te zijn.
Zou je het ordernummer willen mailen naar info@mycom.nl? Dan ga ik even kijken wat er nog mogelijk is.

Algemeen

Relatief scherpe prijzen, geen extra kosten voor betalen met creditkaart, ophalen en/of retourneren ook mogelijk in een fysieke winkel in de buurt, vriendelijke personeel in de winkel. Bij ophalen van een bestelling in de winkel betaal je pas als je die ophaalt... dit vind ik écht heel goed.

Verzending

Verzending prima via PostNL, voldoende en tijdig geïnformeerd over de orderstatus, thuis of in de winkel laten afleveren.

Klantenservice

Vriendelijke mensen in de winkel, snelle reactie op emails naar de online-helpdesk. Nooit problemen gehad met retourneren van dingen die mij toch niet bevielen of niet werkten. Na hun doorstart na een faillissement hebben ze zelfs een garantiegeval in behandeling genomen voor een produkt dat voor de faillissement was gekocht.

Algemeen

Overzichtelijke site, product wat ik zocht had een nette prijs. Keek raar op dat je voor 15.00 uur moest bestellen om je product de volgende dag te krijgen. Maar product om 15.38 uur besteld en toch de dag erna binnen gehad. Totaal onverwachts omdat verzend bevestiging ook pas de dag erna binnen kwam. Maar uiteraard daar tevreden over.

Verzending

1 dag levering en goed verpakt.

Klantenservice

Ze waren vergeten bedrijfsnaam op de factuur te zetten, na een mailtje was dit binnen een uur opgelost, dus top.

Algemeen

Gisteren heb ik online een product (headset) besteld dat op de website in de "SALE" was (afgeprijsd van 39,95 naar 29,95). Vandaag heb ik het opgehaald in de winkel, en kreeg ik te horen dat ik er even naar moest kijken, omdat ie eerder was verkocht maar is teruggebracht omdat ie niet beviel. Verzegeling van de doos was verbroken en het snoer is afgerold. Daarom was 'ie in de aanbieding, volgens de verkoper. Dan vind ik het geen SALE maar een TWEEDE-KANS. Vervolgens kon aan de prijs niets gedaan worden, want "hij was al in de aanbieding."

Afprijzen vanwege gebruik vind ik geen aanbieding. De tekst op de site vind ik dan ook misleidend. Het heeft me er niet van weerhouden het product te kopen (het is een low-end product dat ik gewoon direct nodig had), maar ik houd er wel een nasmaak aan over. Ik raad Mycom niet aan.

Algemeen

Mijn broer was op vakantie en zijn externe dvd speler was kapot. Daardoor konden zijn kids geen filmpjes kijken. Er was geen enkele computerwinkel in de buurt en dus geen dvd speler voor de kids. Ik ben naar een mycom winkel gegaan hier in de buurt en voila daar hebben ze ze wel. Konden ze ook nog opsturen naar het Nederlandse vakantie adres van mijn broer. Geheel gratis. Ik koop dat ding voor mijn broer en hij zou de volgende dag daar zijn. Inderdaad, de volgende dag was hij op de camping. Heel tof van Mycom.

Verzending

Zie boven. Via Post.nl werd het verstuurd en mijn broer belde mij de volgende dag
dat het binnen was gekomen. Dit was uitstekend werk van Mycom en ook van de post

Algemeen

Ik moest even wennen aan de nieuwe regels van de veiling, waar ik gisteren 4 harde schijven hebt "gescored".
Het trucje van de tijd 5 minuten verlengen als iemand in de laatste minuut biedt, mag van mij WEL IETS DUIDELIJKER vermeld worden op de veilingsite.
En als je die regel dan gevonden hebt, staat er dat dat "eerlijker" is, maar iedereen snapt dat het is om de prijs op te drijven en dat MyCom daarvan profiteert.
Vandaar dat ik het belangrijk vind dat het IETS DUIDELIJKER vermeld wordt.
Nog zo'n trucje: je betaalt geen verzendkosten, maar veilingkosten: dus ik mocht 4 keer veilingkosten betalen, maar de boel werd in 1 doos geleverd.
Afgezien van deze geintjes, ben ik wel tevreden.Als je het accepteert is er best mee te leven.
Ik weet ook wel dat de marges klein zijn en dat MyCom zijn best doet om het hoofd boven water te houden, dus in dat licht bezien, zijn het tenminste eerlijke trucjes en als klant kan je dan kiezen: take it or leave it.

Verzending

De volgende dag al geleverd door RedjePakketje, die precies aangeven hoe laat ze komen.
Toen ze er niet waren in het gegeven tijdsbestek van een half uur, ging ik kijken bij de track en trace en dat bleek netjes geupdate: ze kwamen een half uurtje later.
En alles was goed schokbestendig ingepakt.

Klantenservice

Ik heb de 15 euro inmiddels op mijn rekening, dus over de service heb ik ook niet te klagen.

Hoi, bedankt voor je review en feedback!
Ik heb de orders even bekeken en we gaan 3 keer veilingkosten terugstorten, zou je een mail willen sturen naar info@mycom.nl met je gegevens?

Algemeen

Uitstekende winkel, waar ik graag zaken mee doe. Alleen de veiling kan ik afraden. Bij de omschrijving staat netjes waar je het product eventueel af kan halen, en dat bezorging gratis is. De veilingskosten die er bij komen, staan ergens anders vermeld. Dat kan netter.

Ook mag je niet meer bieden als de veiling bijna sluit, want dan ruiken ze geld. De tijd wordt dan gewoon verlengd met 5 minuten. Voor mij betekent dit dat het product wat zou eindigen op 25 euro (niet eens mijn bod, helaas), na 25 minuten extra al over de 60 euro staat. Erg jammer dat MyCom zijn, voor mij, goede naam toch bezoedelt.

5 sterren voor de normale (web)shop, 1 ster voor de veiling.

Verzending

Nooit iets op aan te merken gehad op de geleverde producten

Klantenservice

Er is nooit moeilijk gedaan over retourneren van producten. Vroegah, toen je voor dual channel geheugen nog 2 reepjes uit dezelfde serie moest hebben, kon ik ze beide omruilen toen er 1 reepje defect was. Klasse.

Hadden ook altijd 2 weken bedenktijd op al hun artikelen (wat later via de wet koop op afstand ook geregeld werd), ook op alles in hun fysieke winkel. Zo kon je bepaalde artikelen ook gewoon 'lenen', zoals een UTP tang.

Lgj Karma 1,19K
Algemeen

Heb al vaker dingen bij Mycom gekocht door de prima prijzen, ook zit er een filiaal in mijn stat wat het erg toegankelijk maakt. Vriendelijk personeel is altijd wel aanwezig, en soms ook tijd voor een gezellig praatje

Product werd snel besteld

Klantenservice

Altijd vriendelijk en wordt goed geholpen

Algemeen

1,5 jaar geleden een VGA kaart gekocht bij de MyCom in Emmen. Deze winkel bestaat helaas niet meer, dus ik moest elders terecht voor garantie.
Ik kon bij iedere verstiging in Nederland terecht, voor zover die er nog zijn. Helaas is de dichtbijzijnde vestiging 50 kilometer verder op. (100 kilometer retour ritje dus). Garantie kon niet geclaimt worden via de website/post volgens de winkelmedewerker. Shit happens, maar dit is nog maar het begin.

Mycom was toen nog aangesloten bij thuiswinkel waarborg, maar momenteel is er niets of niemand meer die aan de consument denkt. Laat dit een waarschuwing zijn.

Klantenservice

Niet werkend (maar onbeschadigd) product aangeboden voor garantie. Komt met fysieke schade terug.

"Gebruikersschade" volgens de fabrikant, De winkel kan niets meer voor me doen. Dat is natuurlijk heel erg vervelend. Maar ik heb een koop- en garatie overeenkomst met de Mycom. Niet met de Fabrikant.

Ondanks dat verschuild de winkel zich achter het oordeel van de Fabrikant. Opzich hun goedrecht want de fabrikant kan worden gezien als expert.
Hetgeen waar ik het echter niet mee eens ben is het oordeel "gebruikersschade". Zoals ik aangaf heb ik de kaart onbeschadigd aangeboden voor garantie. Het product is bij inname voor garantie uitgebreid gecontroleerd en er zijn geen rare dingen gezien. Ik heb zelf ook foto's van het product gemaakt voordat ik deze heb aangeboden aan de winkel. Deze foto's laten duidelijk zien dat de schade nog niet aanwezig was bij/voor het inleveren van het product.

Deze informatie heb ik gedeeld met de winkel, ook de foto's waarop is te zien dat de beschadigingen niet aanwezig waren.

De winkel houdt echter vast aan het oordeel van de fabrikant "gebruikersschade" zonder dat het daar bewijs voor aanlevert, behalve de informatie van Asus (en dus ook de constatering van schade die plaats heeft gevonden na handling/verzending naar hoofdkantoor/leverancier/fabrikant). Ik vind dat zwak bewijs, en ben er zeer verontwaardigd over dat de winkel zonder bewijs durft te beweren dat het MIJN schuld is dat de kaart beschadigd

Ik weet immers zeker, en heb fotos die aantonen, dat de kaart geen fysieke schade had ten tijden van aanbieden aan Mycom. Het innamebewijs van de videokaart maakt ook geen opmerkingen over schade (omdat de kaart er werkelijk piekfijn uit zag).

Mycom is niet meer aangesloten bij Thuiswinkel waarborg of andere organisaties welke consumenten beschermen.
Laat dat een waarschuwing zijn voor toekomstige kopers.

Beste Peter, de schade die is geconstateerd kan onmogelijk door ons of tijdens transport zijn ontstaan, daar de schade onder het koelelement valt.
Wij pakken de kaart in en versturen deze naar Asus, er worden door en bij ons geen verdere handelingen verricht met/aan de kaart.

De door u aangeleverde foto's laten niet zien wanneer deze zijn genomen, deze data ontbreekt in de foto en kunnen derhalve niet als bewijs worden gezien.
Naar onze mening is dus ook niet aangetoond dat de schade niet al aanwezig was.

Tevens vertrouwen wij in het oordeel van een professionele partij als Asus.
Het eerder vandaag aangeboden coulance aanbod blijft staan mocht u daar nog gebruik van willen maken.

Algemeen

Een bepaalde samsung SSD is volgens MyCom op voorraad. Bij vrijwel alle andere webwinkels is het product niet op voorraad of veel duurder dan de gangbare prijs. Het bestellen zelf gaat wel, maar van de bestelling krijg ik verder geen enkele feedback via e-mail. Ik zie alleen als ik inlog dat de bestelling 'In behandeling' is.
Een dag later is het product van de site verdwenen. De status staat nog steeds op 'In behandeling'. Tussendoor twee keer gebeld met de klantenservice (zie verderop). Uiteindelijk heb ik het product ergens anders besteld.

Verzending

Geen enkele communicatie over de bestelling of de verzending. Daarbij zelfs het product, wat nog maar net op de markt is, compleet van de site gehaald. Een dag later het product niet ontvangen en na twee keer bellen van mijn kant, nog geen enkele zekerheid over waar het product eigenlijk is en wanneer ik het eventueel kan ontvangen.

Op hun eigen site staat echter heel duidelijk dat er bij alle stappen in het bestel- en verzendproces een e-mail zal worden gestuurd. Daarnaast staat er bij dat als er wijzigingen voor de bestelling zijn, er zo snel mogelijk contact zal worden gezocht. Niks van waar dus.

Klantenservice

Omdat het product de volgende dag geleverd zou moeten worden, maar dit niet gebeurde, heb ik de klantenservice gebeld om mij te vertellen wanneer het product bezorgd zou worden. Ik had het product binnen twee dagen vanaf bestelling nodig. Op zich dus niet zo erg dat het niet binnen een dag werd bezorgd, want dan zou het toch waarschijnlijk wel de volgende dag komen.
Mij werd verteld dat het product die dag nog verzonden zou worden, zodat het dus vrij zeker was dat het de volgende dag bezorgd zou worden.

Een dag later heb ik nog geen enkele mail of andere soort van bevestiging gezien. Op de site bij mijn bestellingen staat nog steeds dat de bestelling in behandeling is, terwijl daar voor zover ik weet ondertussen 'verzonden' had moeten staan. Voor de zekerheid nog maar een keer bellen. Ik kreeg dezelfde persoon aan de lijn als de dag ervoor. Hij kon mij niet vertellen hoe het nu zat. Hij zou alles uitzoeken en mij terugmailen als het product al verzonden was en dus nog in de loop van de dag bezorgd zou worden. Als er wel iets fout zat, zou hij mij terugbellen. Ik heb MyCom twee uur de tijd gegeven, maar geen reactie. Lijkt mij niet logisch dat het uitzoeken van een bestelling zo lang duurt, dus had ik er geen vertrouwen meer in. Ondertussen had ik een betrouwbare andere webshop gevonden waar het product weer op voorraad was gekomen. Dus daar besteld.
Het enige positieve was dat er binnen tien seconden iemand aan de telefoon was beide keren, dus daarom nog twee sterren.

Beste Tjeerd,

Allereerst excuus dat de bestelling niet goed is verlopen.
Wij zijn aan het onderzoeken waar het mis is gegaan en waarom de order nog niet verstuurd is.
Ik zie dat je de SSD inmiddels elders besteld hebt, zal ik de order dan annuleren en ervoor zorgen dat je het bedrag terug op je rekening krijgt?

Robert
MyCom Klantenservice

Prima plan, Robert.

Algemeen

Donderdagavond (24 november) heb ik een Samsung monitor besteld bij MyCom. Dit verliep gewoon goed. Het bestellen ging gemakkelijk zoals altijd. Niks mis mee.

De reden dat ik hier toch maar 2 sterren geef is dat er totaal geen feedback wordt gegeven aan de klant. Zo heb ik bij MyCom geen orderbevestiging gekregen (behalve na aanvraag via Twitter, check Klantenservice). Daarnaast kreeg ik geen e-mail wanneer mijn bestelling werd verzonden. Ook kreeg ik geen Track & Trace code van MyCom.

Dit staat echter op de website van MyCom:

"Nadat u uw bestelling geplaatst hebt, ontvangt u direct een e-mail ter bevestiging. Daarna ontvangt u nog een e-mail als uw bestelling wordt verzonden. Ook bij onverhoopte wijzigingen brengen wij u daarvan direct op de hoogte. Daarnaast kunnen wij u per sms op de hoogte houden als u uw mobiele nummer hebt opgegeven. "

"Door uw orderstatus in de gaten te houden, kunt u zien waar uw order zich bevindt, totdat MyCom deze heeft overgedragen aan de vervoerder. Vanaf dat moment kunt u via de vervoerder uw bestelling volgen via Track&Trace."

Ik vind dat je als webshop verplicht bent om de klant up-to-date te houden over de bestelling. Ook heb ik aangegeven om op de hoogte te worden gehouden via een SMS. Deze heb ik ook nooit ontvangen. Op de MyCom website wordt de status van de bestelling ook niet aangepast (er staat op dit moment de status ‘Aanbetaling’ en ‘Factuur nog niet beschikbaar’, dus na de levering). Op dit gebied scoort MyCom echt een dikke onvoldoende, aangezien ik me hier aardig aan irriteer. Ik wil gewoon zekerheid hebben en op de hoogte worden gehouden over mijn bestelling.

Ik verzoek MyCom iets met mijn feedback te doen, want dit kan huidige klanten gewoon wegjagen. Ik geef daarom op dit punt 2 sterren, omdat het gewoon duidelijk moet aan komen bij MyCom dat dit anno 2016 echt niet meer kan!

Verzending

Voor 15:00uur besteld, morgen in huis. Aangezien ik op donderdagavond de bestelling had geplaatst zou deze op vrijdag worden verstuurd en zaterdag worden geleverd. Tot de levering werd ik niet op de hoogte gehouden via e-mail, de website, SMS en kreeg ik zelfs geen Track & Trace code om mijn bestelling te volgen.

De verzending werd op tijd geleverd. Dit is de eerste keer dat ik iets groots had besteld. Ik kreeg enkel de doos waar mijn nieuwe monitor in zat. Hier zat alleen een sticker op met mijn naw-gegevens. Ook hier was geen factuur te vinden.

Mijn broertje heeft dezelfde avond via MyCom dezelfde monitor besteld. Op beide dozen stond mijn naam, terwijl dit officieel niet zo hoort te zijn. Ook hij werd totaal niet op de hoogte gehouden via e-mails, SMS en de website. Hij heeft daarnaast ook nooit een Track & Trace code ontvangen.

Klantenservice

Ik werd netjes geholpen door MyCom via Twitter. Zo vroeg ik of ik nog een orderbevestiging zou ontvangen en binnen een paar minuten had ik netjes een factuur in mijn mailbox zitten. Ze staan gewoon open voor alles wat je wil vragen of melden en de klantenservice probeert je zo goed mogelijk te helpen!

Algemeen

bij keuze voor de computer goed geholpen, maar bij problemen zijn ze er niet voor je je.
Fan die maakt een hoop herrie, tikje er tegen en hij is stil. winkel wilde dit niet testen,. gebeurt het weer kom maar terug. dit dus 2 maal gedaan en hel;aas deed hij het niet daar.
'Filmpje gemaakt maar helaas.

Klantenservice

Problemen lossen ze niet op voor je.
Fan blijft herrie maken, we moeten de kast openhouden.
Ook laatste tijd usb problemen, deze pingelt steeds voor nieuw gevonden apparaat.
Nieuw moederbord hoorde ik al ..
2,5 jaar oud en nu al afgeschreven.

Beste,

Zoals zojuist ook besproken via Twitter wil ik u adviseren om met de PC langs één van onze winkels te gaan, daar kan precies bekeken worden wat het probleem is.
Wat betreft de fans, wanneer en ik welke winkel bent u geweest?

Robert
MyCom Klantenservice

1 2 3 ... 10

Scorekaart voor MyCom

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie