MyCom

Gebruikers over webshop MyCom

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

1 november n.a.v. de Best Buy Guide een Asus RX570 grafische kaart besteld, welke in de aanbieding was voor 169 euro. Levertijd één dag.
Toen werd het stil, dus over verzending heb ik verder niets te melden, behalve dat die er niet was.

Klantenservice

Bijna een week niks gehoord of gezien dus 6 november de Mycom klantenservice gebeld, maar die namen ondanks talloze pogingen de telefoon nooit op. Ondanks dat er staat "wachttijd gemiddeld minder dan 5 minuten". Via email kreeg ik wel snel het antwoord dat in hun systeem stond dat ik de order een dag later had geannuleerd en de vraag of ik hem alsnog wilde hebben? Ik had hem niet geannuleerd, dus vroeg om levering. Wederom pijlsnel de reactie dat het product uitverkocht was, met excuses voor het ongemak.
12 november maar weer gevraagd waar mijn geld nu bleef.
16 november weer gemaild en warempel die dag mijn geld teruggekregen.

Mijn mening:
Voorraadbeheer van de winkel is niet up-to-date
Geen terugmelding als een order geannuleerd schijnt te worden
Klantenservice telefonisch onbereikbaar.
één extra ster voor het in elk geval wel lezen van de klantenservice mailbox, maar helaas alleen reactief. Geen actie uit eigen beweging.

Mijn conclusie:
Ik begrijp hier geen pepernoot van, want zo ga je het als webwinkel toch nooit redden? Ik vind het in elk geval te link om by MyCom nog te bestellen als ik vooruit moet betalen.

Algemeen

Twee producten besteld die in de aanbieding waren: een 500 Gb M.2 SSD (Samsung 960 EVO) en een Logitech MX Master. De aanbiedingsprijs was laag, maar aannemelijk.

Verzending

De producten zijn nooit geleverd. MyCom heeft het geld teruggestort, maar nooit een bericht gestuurd dat de order was geannuleerd. Op mijn e-mail met vragen hierover heeft MyCom niet gereageerd.

Klantenservice

Toen na een week nog niets was geleverd, heb ik via e-mail heel vriendelijk om opheldering gevraagd. Op deze e-mail is tot op heden niet gereageerd.
Naar aanleiding van deze shopreview heeft MyCom mij gebeld en excuses en ¤ 5 korting op mijn volgende aankoop aangeboden. Een mooi gebaar, maar dit staat niet in verhouding tot de gemiste korting van de Sale.

hi, dat is wel erg raar. kun je ons even in een pb, per mail (info@mycom.nl tav lex) of hier je ordernummer doorgeven zodat we na kunnen kijken hoe het zit?

alvast bedankt, lex

Algemeen

Webshop lijkt vrij continu kwa prijs te varieren, over een dag heen waren er meerdere kleine prijswijzigingen (<¤1) op hetzelfde product, ook verdwijnen sommige producten voor korte tijd, en is de zoekfunctie niet echt denderend (zoek je bijv op "2600" naar een Ryzen CPU, is de 1e hit een toner cartridge die 2600 paginas zou moeten printen)

Verzending

Heb een product besteld met de "Op een werkdag voor 16:00 besteld, morgen in huis" belofte, ruim voor 16:00, op een vrijdag. De verzendbevestiging volgde de dag er op rond 12:00 pas, waarna via UPS te volgen was dat mijn item via Aachen en Dortmund moest reizen om in provincie utrecht aan te komen. Product is uiteindelijk maandag geleverd.

De "volgend dag in huis" belofte werd dus van geen kant gehaald (terwijl ik daar juist op heb geselecteerd bij bestellen), en waarom een product uit een NL webshop via DE moet?

Algemeen

TLDR: Product gekocht tijdens sale, en niks meer wat van gehoord. Toen ik er 1 week later naar vroeg werd me verteld dat er gemaild was. Maar ik heb nooit mail van ze ontvangen. Na door vragen werd me verteld dat het product er simpelweg niet meer is en niet meer geleverd kan worden. Terwijl het duidelijk nog op voorraad staat voor 'voor 16:00u besteld, morgen in huis'. Waardeloos gewoon.

Ik kreeg op 1 november melding van Tweakers prijsalert de melding dat de 'Corsair H115i PRO RGB' gedaald was naar ¤99 bij MyCom.
Ik had de pagina al open staan, dus kon ik gelijk refreshen, en zag ik dat het om een sale ging voor de laatste modellen.

Ik had al eerder gemerkt dat als het product niet op voorraad is, de pagina gewoon leeg wordt weergeven. Dus pakte ik natuurlijk op een 2e monitor een auto page refresher erbij zodat ik tijdens het betaal proces kon zien of het nog beschikbaar was.

Precies nadat mijn betaling voltooid was en ik terug kwam op de site, verdween het product. Gelukt! Ik had de laatse besteld. Ik natuurlijk super blij ... tot de status 1 week lang op 'in behandeling bleef'.

En toen kreeg ik, na contact te hebben opgenomen, dat ik te laat was, en er 2 november een mail is verstuurd dat het product niet beschikbaar was, en ik een ander product kon krijgen of een refund.
En daar begon het probleem al... ten eerste heeft MyCom een product als beschikbaar gezet wat dus 'op' was? Ten tweede heb ik nooit een mail ontvangen. Na een paar vragen kreeg ik als reactie:

'Dan is er helaas iemand net iets eerder geweest met bestellen rond hetzelfde moment'.

Het kan aan mij liggen, maar het klinkt niet heel zeker dat er ook daadwerkelijk iemand voor mij besteld heeft.
Vooral omdat het product pas van de website verdween net na mijn betaling, en ik ook geen mail heb ontvangen erover vroeg ik voor bevestiging en kreeg de volgende reactie:

'Ja, dit is 100% zeker. En zoals ik vertelde, is er gemaild op 2-11. Het item is er simpelweg niet meer en kan niet meer geleverd worden.'.

Nogmaals de reactie dat er gemaild is, maar dat veranderd niets aan het feit dat ik nooit een mail van MyCom ontvangen heb.
En wat ik ook niet begreep was het laatste... 'het item is er simpelweg niet meer en kan niet meer geleverd worden'.
Ik kan via mijn bestelling op de site naar de product pagina gaan, en het staat nog steeds op voorraad. Maar blijkbaar is het product er niet meer en kan niet meer geleverd worden.

Ik liet zelfs nog een screenshot zien dat ik nooit een mail had ontvangen. En een screenshot dat het product op hun site nog steeds als op voorraad stond nadat mij werd verteld dat het er 'simpelweg niet meer was'. Hierop werd niet gereageerd en de screenshots werden compleet genegeerd.

Klantenservice

Er wordt niet duidelijk gecommuniceerd, en het lijkt alsof de medewerker niet eens mijn volledige reactie leest.

Ook blijft er steeds beweerd worden dat er gemaild is ondanks meerder keren aangegeven te hebben dat ik nooit iets van MyCom ontvangen heb. Zelfs met een screenshot waarop te zien is dat de laatste mail van MyCom een bevestiging van betaling is.

Tegen beloning

Algemeen

De afgelopen periode heb ik wat problemen met de laptop gekregen. Hij komt uit 2011, waardoor ik af en toe tegen problemen loop wanneer er een Windows 10 update komt. Met name de AMD video driver wordt niet meer geüpdate. Zij (vestiging in Zeist) hebben tot op heden alle problemen goed opgelost, ook de instellingen van de videokaart dat zeer belangrijk is voor Adobe producten. Het was alleen jammer dat ik 2 maanden moest wachten op de koeling, maar kan de winkelier ook niets aan doen, want dat is afhankelijk van de leverancier. 1 tip: als een HD of SSD nadat een laptop uit elkaar gehaald is het niet meer doet even checken op een ander apparaat, want bij mij zat een stekkertje verkeerd. Er was niets aan de hand. Het is nu wachten wat update 1809 gaat doen.

Verzending

Het probleem zit bij de leverancier die de koeling/ventilator moet leveren aan MyCom, dat schoot niet op met bijna 2 maanden wachttijd.

Klantenservice

Ze hebben het koelelement direct geplaatst en voor de ¤ 40,- uit te sparen ga ik niet rommelen aan de laptop en ze hebben meteen de videodriver (die niet meer ondersteunt wordt) goed ingesteld.

Algemeen

Tijdens de sale heb ik een videokaart (Asus Radeon RX Vega 56 OC 8GB) proberen te bestellen, waarvan ik netjes een mail kreeg van de bestelling. Daarbij stond ook dat het om een sale item ging en door zeer beperkte voorraad en aantal bestellingen ik dus mis kon grijpen. Kreeg einde van de dag netjes een mail dat het product niet meer geleverd kon worden, omdat ik te laat besteld had en het product niet meer geleverd kon worden.

Klantenservice

Na bericht gekregen te hebben mocht ik zelf kijken voor een alternatief, maar vond geen alternatief in die prijsklasse aangezien de Vega kaarten gemiddeld 100 euro duurder waren. In een ander filiaal zou het product nog op voorraad liggen, maar dat was al telefonisch gereserveerd door iemand anders. Heb uiteindelijk m'n geld terug gevraagd dat ik netjes 5 dagen later (Inclusief weekend) terug op m'n rekening kreeg.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Op vrijdag een order geplaatst voor een MSI 1070ti videokaart die daar het goedkoopste was volgens de pricewatch. Meteen betaald via iDeal.
Daarna niks meer gehoord dat ie verzonden was. Dinsdag een Facebook bericht gestuurd omdat ik ze telefonisch niet te pakken kreeg. Hier werd wel binnen een paar minuten netjes op gereageerd dat het product ineens niet meer leverbaar is. Raar wan het product werd vrijdag gepost op de site en vervolgens kan het helemaal niet komen. Woensdag had ik mijn geld weer terug.

Klantenservice

Telefonisch opnemen zat er na 5 min in de wacht niet in, Facebook werkt wel uitstekend en ben goed geholpen door de medewerker. De mail dat mijn order niet kwam is nooit verstuurd wat een beetje jammer is, maar heb mijn geld terug en sluit het daarom netjes af.

Algemeen

op de site stond vandaag voor 16:00 besteld morgen in huis.
dus niet! op woensdag nog niks binnen. en ik mrijg waardeloze feedback.. het pesoneel kon me niks over het product vertellen wat betreft levering en wanneer.. op den duur geen eens meer mail terug ontvangen.

Verzending

niet eens ontvangen.. ik wou het graag annuleren nadat ik er 3 dagen op heb zittwn wachten

Klantenservice

slechte hulp kon me weinig vertellen. op den duur geen email meer terug ontvangen

Algemeen

2 weken geleden besteld bij mycom. Order was niet te leveren de volgende dag, en dus de order geannuleerd. Netjes bevestigd. Order stond ineens aan de deur en deze heb ik geweigerd. Nu reageert mycom alleen nergens meer op. En het geld is nog steeds niet retour. Pas op mensen. Waarschijnlijk gaan ze weer failliet.

Verzending

De mooie woorden vandaag besteld voor xx.xx morgen in huis, blijven bij woorden.

Klantenservice

Nog nooit een reactie gehad binnen 30 minuten zoals de website aangeeft. En als je de woorden laat vallen dat ze je terug moeten betalen, dan hoor je ze nooit meer.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op vrijdag ochtend een GPU besteld, waar bij stond dat het een SALE item is (slechts enkele beschikbaar) Na betaling behalve een betalings bevestiging niets meer gehoord, maar gezien de korte (1 dag) levertijd had ik dat wel verwacht. Omdat ik al gelezen had dat de verzendbevestiging soms na aflevering komt ben ik op zaterdag thuis gebleven. Toen ik op maandag nog niets gehoord had, maar even een mailtje aan de support gestuurd met een status vraag. Het bleek dat het produkt uitverkocht was en mijn geld zou terug gestort worden. Bedenk je dus als Mycom als goedkoopste in de lijst staat: je neemt het risico dat je achter het net vist! Daarbij natuurlijk waardeloos dat ik zelf eerst om een update moet vragen en niet assertief een bericht krijg dat er niet geleverd kan worden. Ik ben nu benieuwd hoelang de door mij verstrekte renteloze lening gaat duren. De kortingscode die ik voor het ongemak heb gekregen is netjes, maar geheel nietszeggend als produkten niet geleverd kunnen worden (ik neem het risico iig niet meer).

Klantenservice

Deze zit voor mij tussen 2 en 3 in: zelf moeten vragen om een update is niet correct, maar de reactietijd op de email en de uitleg waren wel netjes. Uiteindelijk is het gebrek aan informatie en dus vruchteloos wachten op een mogelijke levering een gebrek aan communicatie welke in deze tijd toch voorkomen moet kunnen worden.

Algemeen

Ik vind MyCom altijd wel handig vanwege de fysieke winkels, voor als retour/reparatie nodig is. Dat is evt. wel een iets hogere prijs waard.

Verzending

Product "voor 16u besteld, morgen in huis" werd inderdaad de volgende dag geleverd door UPS, daarom 4/5, maar communicatie was erg slecht. Zie onder kopje klantenservice.

Klantenservice

Beoordeling van zowel communicatie als klantenservice. Ik had op dag van levering een verzendbevestiging moeten ontvangen, maar die kwam niet. PostNL kwam langs met een andere bestelling maar zonder deze, dus klantenservice gebeld om te vragen of mn bestelling wel verstuurd was, maar na 30 min. nog geen contact en verbinding werd verbroken. Gelukkig werd het pakketje toch geleverd (UPS), maar ik was al bijna niet meer thuis aangezien het erop leek dat mijn bestelling niet verzonden was.

Algemeen

Ik wilde een bestelling plaatsen, maar mijn adres werd niet herkend in hun database. Toen ik probeerde contact op te nemen met de klantenservice stond ik telefonisch 15 - 20 minuten in de wacht waarna ik zonder iemand gesproken te hebben maar heb opgehangen. Via de klantenservice op facebook kwam ik ook niet echt verder. Het is bijna alsof ze je geld niet willen hebben.

Algemeen

Kort geleden nog een review geplaatst over MyCom. Deze keer toevallig een leuke actie gezien voor een nieuwe case en meteen besteld. Deze keer ging de bestelling niet helemaal goed. Er werd wel een reservering gemaakt op mijn creditcard maar de order was niet succesvol en dus ook geen orderbevestiging. Hierover meer onder het kopje klantenservice.

Verzending

Verzending was op zich goed. Communicatie hieromtrent was beter dan de volgende keer. Op tijd werd er een verzendbevestiging gestuurd en de levering was op tijd. Klein puntje van kritiek is dat de doos niet in een omdoos zat. Voor een case snap ik dat dit in principe niet nodig is maar het is toch fijner en discreter.

Klantenservice

Omdat ik geen orderbevestiging kreeg maar wel betaald had heb ik contact gehad met de klantenservice. Deze reageerde dezelfde dag nog met het verhaal dat er een storing had voorgedaan in het ordersysteem en ik daardoor geen bevestiging heb gehad. De order zou verder wel gewoon geleverd worden en ik kreeg dan ook spoedig de betaal- en vervolgens de verzendbevestiging. Positief verrast door de snelheid waarmee de klantenservice reageerde.

Algemeen

Website is prima, niks op aan te merken.
Klantenservice en orderafhandeling laat te wensen over. Zie hieronder.

Verzending

Ik moet erbij noemen: het was een eenmalig beschikbare "sale" bestelling. Ik weet niet of dit ook de normale procedure raakt of overtollige winkelvoorraad was ofzo.

Hoe dan ook.
Het product zou direct geleverd kunnen worden.
- na 2 werkdagen (+2 dagen weekend) stond de order nog op "in behandeling" op de website
- Gebeld naar klantenservice, 30 minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen.
- Email werd na 2 dagen nog niet beantwoord, net als berichten op facebook. Terwijl op de website staat binnen resp. 24h/30 minuten antwoord.
- Geprobeerd de winkel in Arnhem te bereiken, verbinding werd verbroken met mededeling dat er geen medewerker was.

Uiteindelijk een behulpzame medewerker uit de winkel in Apeldoorn gesproken. Hij heeft contact opgenomen met het hoofdkantoor. 2 uur later kreeg ik (eindelijk) reactie op mijn mail en de track&trace binnen.

Klantenservice

Klantenservice slecht bereikbaar en ze houden zich niet aan de beloofde reactietermijn.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

>MyCom kan maar beter alleen offline klanten bedienen<

Afgelopen weekend online een uitverkoop artikel (SSD) besteld en betaald, iets meer dan 20% onder de reguliere prijs dus zeer aannemelijk. Artikel was gewoon op voorraad volgens de website, maar bleef status 'in behandeling houden' ipv te worden verzonden.
Na veel pogingen tot contact eindelijk een teleurstellend bericht gekregen dat er niet geleverd gaat worden, want het artikel was al verkocht. (?!) Er is me geen alternatief geboden, anders dan het bedrag terug te storten.

Een verhaal over de online vs winkelvoorraad kon me niet overtuigen dat ik dit maar normaal moest vinden. Er waren veel meer klanten die regelmatig zo teleurgesteld moeten worden begreep ik; common practice blijkbaar... Eh, seriously MyCom? Voor dat nog geen tientje onder de reguliere prijs je vertrouwen bij mij verliezen?

Met zo'n onbetrouwbaar voorraadsysteem, onbereikbare klantenservice en inefficiënt lever/communicatieproces kunnen jullie maar beter stoppen met de online klantbediening en proberen je offline klanten wel tevreden te houden.

Klantenservice

Bellen met de klantenservice heb ik op drie verschillende momenten van de dag geprobeerd. 2x heb ik na meer dan 5 minuten opgehangen en de 3e keer na zelfs 13 minuten... Ook via socialmedia kanalen geen response, dus het online contact is waardeloos, terwijl op de site een response tijd staat van 30 minuten voor social en gemiddeld 5 minuten telefonisch wachten. Tja.

In het telefonische keuzemenu kon ik ook voor een fysieke winkel kiezen en toen werd ik wel keurig en snel te woord gestaan. De 'offline' winkels zijn wat dat betreft prima klant/servicegericht, maar moeten nu dus de online problemen gaan oplossen. Enfin, voor mij geen MyCom online meer op deze manier.

Verzending: Score: 5

Algemeen

De Mycom winkel in Den Helder heb ik heel veel goede ervaring mee. Goede service en vriendelijke personeel. Alle Componenten en Randapparatuur die ik heb komen ook bij Mycom vandaan. Ik raad ook iedereen aan om daar zijn/haar spullen te kopen.

Verzending

Via hun website verschillende orders geplaatst en vaak de volgende dag al op kunnen halen.

Klantenservice

Goede service en vriendelijke personeel

Verzending: Score: 5

Algemeen

Mijn Macbook is hier opnieuw geinstalleerd nadat deze niet meer startte. Bart en Sem bedankt!

Algemeen

Op zaterdagavond bestelling geplaatst voor een nieuwe voeding. MyCom was één van de goedkoopste en kon snel leveren. Site is simpel en overzichtelijk en de bestelling verliep vlot en zonder problemen. Betaling gedaan middels een creditcard waar bij MyCom geen extra kosten voor worden gerekend. Complimenten hiervoor. Er zijn er genoeg die dit wel doen (vaak 2 a 3 procent van de totaalprijs inclusief verzendingskosten).

Verzending

Bij de bestelbevestiging een heldere uitleg gekregen wanneer de verzendbevestiging volgt ook wanneer deze bestelling in het weekend is geplaatst. Wat er echter niet vermeld wordt is dat de bestelling zelf al wel eerder verstuurd zou kunnen worden. Hierover hieronder meer...

Het lijkt erop dat MyCom bij mijn bestelling het product direct vanuit de groothandel (Duitsland) laat verschepen. Op zich niets mis mee. Product was redelijk verpakt in een omdoos met wat extra plastic voor de stabiliteit. Kan wat beter (luchtkussenzakjes of foam) maar was niet echt storend omdat de product eigen doos ook stevig genoeg was.

Doordat de verzendbevestiging een dag na het daadwerkelijke verzenden werd verstuurd kreeg ik deze op de dag van de bezorging zelf. Ik kon hierdoor niet op tijd aanwezig zijn. Puntje van kritiek is dat de vervoerder UPS hierdoor (dus na één bezorgpoging) het pakketje dumpt bij een afhaalpunt. Dit afhaalpunt was niet het dichtstbijzijnde afhaalpunt in mijn geval dit was dus een kleine telleurstelling. Dit is iets waar MyCom mogelijk wat mee kan richting de vervoerder. Verder wel tevreden met de levering!

Algemeen

Mijn laptop kon niet meer updaten en dat leek te komen door het gebrek aan ruimte van mijn ssd. Na een tijdje herstelpunten weggegooid te hebben toch maar besloten om in de winkel in Haarlem langs te gaan en een upgrade te laten doen. Ik kon zonder afspraak terecht en na een dag was het klaar. erg tevreden over de uitleg,kopje koffie, service en hulp!

Algemeen

12:00 Laptop besteld. Ondanks de slechte shop reviews, de laptop is namelijk 100 euro goedkoper dan bij alle andere aanbieders. Ik zou volgende dag track-and-trace ontvangen.
-- volgende dag --
11:30 Ik vraag via FB wat de status is. Op de website staat gemiddelde reactietijd 30 minuten.
13:00 Medewerker gaat navragen wat de status is.
14:00 Ik besluit te bellen. Gemiddelde wachttijd volgens de website: minder dan 5 minuten. Na een half uur geef ik op.
15:00 Ik vraag nogmaals op FB naar de status.
15:15 Afdeling inkoop geeft aan dat de laptop niet meer leverbaar is en voorlopig niet meer komt!!
16:00 Ik check de website en zie dat de voorraad niet is bijgewerkt (wordt nog steeds aangeboden), maar de prijs is wel 100 euro gestegen!
Twee dagen later eindelijk geld teruggestort. Voor mij de laatste aankoop daar.

Klantenservice

Zie bovenstaand verhaal. Genoemde gemiddelde wachttijden op de website slaan nergens op. Als dat geen actuele wachttijden zijn, zet ze dan niet op je website! Alleen maar extra frustratie als het veel langer blijkt. Ook lekker afstandelijk met "de afdeling inkoop", "onze financiële administratie". Ik heb contact met het hele bedrijf, niet met een afdeling die zich afschermt met muurtjes naar andere afdelingen. Waarom moet ik zelf vragen waar m'n track-and-trace blijft om er achter te komen dat m'n bestellingen helemaal niet meer op voorraad is? En geef ook gewoon eerlijk toe dat je een verkeerde prijs op je webshop hebt staan. Geen kulkoek met "niet meer op voorraad" en vervolgens de prijs aanpassen.

1 2 3 ... 16

Scorekaart voor MyCom

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie