MyCom

9.133 producten en 11.135 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MyCom

Review toevoegen

Algemeen

Ik ben altijd blij met mycom, puur vanwege de prijs-kwaliteit verhouding èn omdat ze deskundig advies geven èn net zo snel verzending (met dezelfde prijs) als de gangbare concurrenten.

Algemeen

Product besteld, huisnummer goed ingevuld op website, maar door Mycom verkeerd doorgegeven aan DHL. Daardoor pakket niet bezorgd, vervolgens is MyCom onbereikbaar, telefoon wordt niet opgepakt, webcare reageert sporadisch met onjuiste info. Niet op zaterdag bereikbaar, echt waardeloos. Ik zou zeggen kijk even verder naar webshops die hun zaakjes wel voor elkaar hebben.

Verzending

Verzending slecht overgedragen aan DHL waardoor die niet kunnen bezorgen, vervolgens stopt alle communicatie. Communicatie die wel plaatsvind is onjuist.

Klantenservice

Totaal onbereikbaar, telefoon wordt niet opgepakt (3x meer dan 10 minuten in de wacht gestaan), webcare wordt niet op geageerd en mail ook niet.

Algemeen

Wederom bij MyCom besteld. Deze keer een MSI moederbord. Duidelijke website. Fijn overzichtelijk order proces.

Verzending

De volgende dag keurig en goed verpakt geleverd door PostNL

Klantenservice

Contact gehad over de factuur. Perfect geholpen door behulpzame medewerker. Ik raad MyCom zeker aan.

Algemeen

MyCom stond vroeger bekend als een betrouwbare winkel die echt onderdeel was van het winkelbeeld in de stad. Met veel filialen was het een winkel waar je als consument alles kon krijgen op elektronica gebied. Vandaar dat ik ook heb besloten om een kabel te kopen bij MyCom vanwege dit beeld wat ik over deze winkel had.

Dit is echter behoorlijk tegengevallen. Het pakketje zou de volgende dag worden geleverd. Echter krijg ik geen factuur via de mail, of enige bevestiging dat het pakket is verzonden en blijft het interne systeem op "In behandeling" staan. Na het bellen met de klantenservice wisten ze mij te vertellen dat het pakketje voor 99% dan ook vandaag werd geleverd. Nou dat bleek dus niet waar te zijn. Je geeft wat meer geld uit om het de volgende dag te ontvangen en achteraf duurt het alsnog twee dagen.

Daarna bleek het product defect te zijn wat natuurlijk altijd kan gebeuren. Daarvoor op de site het retourformulier ingevuld om een aanvraag te doen voor een retour. Daar ging ruim een week overheen met geen enkele reactie van MyCom. Daarom heb ik maar de telefoon gepakt en zelf even gebeld naar MyCom. Daar kreeg ik een jongeman aan de telefoon die geen idee had hoe dat zat met het retourneren?! Maar ik bel toch met de klantenservice? Zijn collega zou zo snel mogelijk contact met mij opnemen. Vier dagen laten ontving ik pas een retourlabel om het product terug te sturen. (Dit is met die week erbij al zeker 11 dagen later).

Toen ik het product teruggestuurd heb krijg ik geen enkele bevestiging dat het pakketje in goede aarde is ontvangen. Je moet dus maar hopen dat PostNL zijn werk doet en het pakketje netjes aflevert. Over het bepalen of het apparaat echt kapot is wordt je niet op de hoogte gebracht. Je moet zelf je bankrekening maar in de gaten houden of je je geld terug krijgt. Niet tof.

Wat eerder een hele goede winkel was en waar klanttevredenheid hoog lag is dat naar de doorstart ver te zoeken. Communicatie is zeer slecht en je wordt gewoonweg niet op de hoogte gehouden over retourzending of überhaupt de zending. Ik koop niks meer via MyCom omdat ik graag wil weten waar ik aan toe ben.

Verzending

Systeem geeft aan dat het "In behandeling" is. Track & Trace code wordt beloofd maar wordt niet meegeleverd via de mail dus je weet niet waar het pakketje is. Bovendien werd het pakketje te laat geleverd.

Klantenservice

De klantenservice is waardeloos zoals ik hierboven al heb beschreven. Communicatie is er haast niet en de man die ik sprak had geen kennis over het retourbeleid, wat in mijn ogen je echt wel moet weten als je voor een klantenservice werkt.

Wel netjes mijn geld teruggekeken in verband met een defect.

Beste Carsten,

Allereerst onze excuses voor het verloop van jouw bestelling en retour.

Ik heb de order erbij gezocht en zie inderdaad dat er een aantal zaken niet goed zijn gegaan en heb dit ook direct doorgezet naar de juiste afdelingen zodat hier dieper in gedoken kan worden.

Ik wil je hartelijk bedanken voor je uitgebreide feedback, hoewel deze niet positief is, is deze zeker wel nuttig en gaan we hier ook mee aan de slag!

Inmiddels is alles afgehandeld, dus hier kan ik je niet meer bij helpen, maar ik zal je wel een attentie mailen voor het ongemak en de gedane moeite om dit met ons te delen.

We hopen je in de toekomst weer (en als vanouds) van dienst te mogen zijn.

Met vriendelijke groet,

Robert l MyCom WebCare

Algemeen

Een monitor besteld voor 16:00 op maandag. Dus ik verwachte dat deze de volgende dag thuis zou zijn.

Wat niet gebeurde. Contact opgenomen met mycom en bleek uit dat er een "storing is in het systeem" en dat het de volgende dag geleverd zou worden.

En ja de volgende dag kreeg ik ook niks binnen en de dag erna ook niet. Uiteindelijk de bestelling geannuleerd en bij een andere webshop gekocht

Bij mycom zal ik niet meer shoppen.

Verzending

Kwam niet aan. Ook geen track en trace of andere verzendinformatie ontvangen

Klantenservice

Telefonisch heel moeilijk te bereiken. Via mail duurt het een dag voor een reactie

Algemeen

Mycom geeft aan dat je bestellingen die voor 22 uur besteld zijn de volgende dag in huis hebt. Dat was de reden om af te wijken van mijn normale leveranciers.

Toen de order de volgende avond niet geleverd was kreeg ik via chat te horen dat de order de volgende dag waarschijnlijk zou komen. Toen heb ik gelijk de order geannuleerd.

De order kwam niet de volgende dag en de annulering werd ook niet verwerkt.

Na 3 dagen werd de order alsnog geleverd, ook al had ik die na 24 uur al geannuleerd.

Mycom lijkt z'n processen niet op orde te hebben, het zit vol met fouten. Zo staat mijn volledige naam 3 keer boven de pakbon(!!) en is mijn bedrijfsnaam weggelaten.

Beetje jammer dat Tweakers van dit soort shops in de Pricewatch laat adverteren.

Verzending

Veel te laat, werd niet over gecommuniceerd, annulering niet verwerkt.

Klantenservice

Je kunt orders niet op de site annuleren en toen ik dat via chat deed kreeg ik "Ik geef het door aan de administratie. Mvg Bart Klantenservice".

En als je een vraag stelt krijg je antwoorden waar je helemaal niks aan hebt: "Ik verwacht hier morgen antwoord op te krijgen. Mvg Bart Klantenservice"

Het duurt lang voor je een reactie krijgt, vaak rond de 30 minuten.

Algemeen

Omdat mijn jongste broertje een hele zware tijd heeft gehad, en hij nu nog een moeilijke tijd tegemoet moet gaan, heb ik hem een PC gegeven om het wat dragelijker voor hem te maken. Ik bestelde de onderdelen bij MyCom voor meerdere redenen. A. Ik heb er ooit in een grijs verleden voor gewerkt en B. Toen ze nog in Hoofddorp zaten gingen ze altijd net dat kleine beetje verder qua service.

Ik had de onderdelen besteld, en daaropvolgend kreeg ik later een telefoontje van Marc, die bij MyCom Breda werkt. De kast was toch niet leverbaar, ondanks dat de website 'zei' dat hij wel op voorraad was. Rene belde om te vragen of ik wilde wachten, of dat ik misschien een andere kast zou willen. Top! Samen aan de telefoon een andere kast geselecteerd, zodat alles alsnog de volgende dag geleverd zou worden.

De volgende dag wordt het pakketje netjes bezorgd, maar het magazijn had niet alles verpakt. Paniek! Ik had namelijk een harde deadline, anders kon ik de PC pas 3 weken later geven. Ik bellen.

Uiteindelijk hebben Marc en Rene hun nek uitgestoken om me te helpen. Dingen die verder gaan dan de 'standaard service', waar ze -als ze hun poot stijf hadden gehouden- alle recht toe hadden. Maar zij deden meer, en dat bevestigde waarom ik net dat kleine beetje meer betaal. Omdat -mocht er wat gebeuren- je er bij MyCom zo-veel meer voor terug krijgt. Daarom zou ik iedereen MyCom aan willen raden.

Verzending

Alles was netjes verpakt. Wel wat pakfoutjes in het magazijn. Bovendien ontbraken alle schroeven bij het moederbord.

Algemeen

Spindel van 25 cd-r besteld, 10 in slimcase ontvangen. Online hulp zegt bel winkel zelf maar, winkel (Haarlem) telefonisch niet bereikbaar en algemeen nummer aanzienlijk langer dan de aangegeven 'minder dan 5 minuten'. Ga nu geen risico lopen om blind op eigen kosten terug te sturen en maar hopen dat het goed komt.

Verzending

10 slimcases in doos waar zeker 4 pakketjes van 10 in passen en dan 2 mini luchtkussentjes erbij. Is overigens wel voldoende (zo te voelen geen gebroken doosjes)

Klantenservice

niet te bereiken en geen indicatie hoe lang de wachttijd is.

Algemeen

Maandag om 14:52 een bestelling geplaats. Krijg bij het betalen een foutmelding dat betaling is mislukt met het bericht opnieuw te proberen. Controle op mijn rekening wijst uit dat het wel is afgeschreven. Vervolgens direct een chat geopend. Helaas niemand aanwezig. Mail gestuurd en toen zag ik dat ze op facebook roepen gemiddeld binnen 30 minuten te reageren. Nou inderdaad de eerste keer binnen 3 minuten reactie dus dacht dat komt wel goed. Ja nee niks aan de hand uw bestelling is gewoon in behandeling wordt gewoon verstuurd. De code komt pas de volgende dag voor 10 uur. (vreemd? maar goed zou kunnen dat hun systeem pas een bericht stuurt als postnl echt onderweg is).

Helaas ik had beter moeten weten, dinsdag nog geen verzendcode om 11 uur. Dus weer informeren. Dit maal gelijk de chat gebruikt... Helaas nu ruim 24 uur verder nog altijd geen reactie meer gehad. Nog paar reminders gestuurd niks geen reactie meer op facebook.

Dus dan maar ouderwets bellen want de mail van maandag was ook nog niet beantwoord. Wachttijd gemiddeld 5 minuten... Nou maak er maar 15 minuten van heb 2x gebeld en gemiddeld echt boven de 10 minuten.

Je wordt vriendelijk te woord gestaan dat wel. De reactie sorry er was een storing in het systeem uw bestelling wordt vandaag echt verstuurd. Oke dat kan gebeuren vervelend jammer dat ze mij dat maandag niet al hadden kunnen vertellen.

Nou je raadt het al, woensdag en wat blijkt weer geen track&trace code om 10:30 bestel status nog steeds in behandeling. Dus ik weer bellen, ja meneer we hadden gisteren een storing dus we konden niet versturen. Uh sorry dat excuus gebruikte jullie gisteren ook al en toen was het opgelost. Ow uh ik kijk het even voor u na... Ja nee de storing was toch nog niet verholpen.

Toen ben ik is ingedoken op de echte recensies van mycom en daar komt dit excuus wel heel erg vaak voorbij.. Denk dat ze beter failliet hadden kunnen blijven want het is er allemaal niet ber op geworden.

Inmiddels heb ik de order geannuleerd en ben ik blij dat er met creditcard is betaald. Ben benieuwd of ze zich aan de WKOA gaan houden want bij het doorspitten van hun site kwam ik al genoeg grijze gedragingen tegen die in strijd zijn...

Verzending

Voor 16 uur besteld over 2 weken geleverd past beter in hun motto dan volgende dag geleverd. Want ze hebben steeds storingen...

Klantenservice

Elke keer is het excuus hetzelfde. Sorry we hebben een storing.
Klant wordt niet op de hoogte gehouden en beloftes worden niet waargemaakt.
Als klant mag je er zelf achteraan waarom orders niet uitgeleverd worden ondanks gemaakte beloftes.

Algemeen

Een prettige een overzichtelijke website, een groot assortiment, duidelijke specificaties, goede betaal mogelijkheden en een snelle levering.

Verzending

Bestelling is goed en volgens afspraak bezorgd.

Algemeen

Makkelijk bestellen duidelijke uitleg over de keuzes van betalen. De zoekfunctie op de site werkt perfect en makkelijk

Verzending

Snel en goed verpakt. Berichtgeving over de levering is in orde.

Klantenservice

Groot voordeel vind ik dat je mag retourneren naar een winkel in de buurt. Ik moest een artikel retourneren omdat het niet geschikt was voor mijn PC. Bedrag werd keurig binnen twee dagen teruggestort op mijn creditcard.

Algemeen

Ik heb een laptoptas besteld bij MyCom. Werd snel geleverd. Mooie tas. De laptop past er goed in, inclusief lader, muis en toebehoren.

Algemeen

Product was beschikbaar en binnen 24 uur na bestelling in huis, al met al een goede ervaring.

Degelijk ingepakt

Algemeen

Lang verhaal kort: twee items gekocht, helaas had ik tijdens het aanpassen van mijn adres niet het huisnummer goed aangepast. Dankzij grandioos werk van mijn postbode het duurste item wel gekregen maar andere item is door DHL terug verzonden naar MyCom.

Klantenservice

Gezien het mijn schuld is dat ik het adres verkeerd ingevuld heb, had / heb ik de klantenservice natuurlijk nodig. Ik heb aangeboden om verzendkosten te betalen om het tweede item alsnog te krijgen of dat ze het geld terug storten op mijn rekening minus verzendkosten. Geen reactie. Qua communicatie gaat het allemaal erg moeizaam: er is geen snelle reactie en bellen lijkt geen optie (heb 4x ± 20 minuten in de wacht gestaan).

Algemeen

Nooit meer koop ik hier iets, wat een verschrikkelijke service (zie toelichting onder klantenservice). Mycom denkt niet mee en schuilt zich achter kleine lettertjes.

Klantenservice

Dit bedrijf dient de fabrikant en niet de klant. Voel me totaal niet gehoord bij de afhandeling van een garantie verwerking. Product is meerdere malen teruggeweest naar de fabrikant wegens defecten als overheating, kapotte hdd, scherm en adapter en blijft defect terugkomen. Eigenlijk is alles eraan stuk, maar geld terug is bij Mycom geen optie. En bij aflevering van het gerepareerde product wordt gezegd: "Nou als ie het weer niet doet, dan zien we je wel weer terug".

Algemeen

ik had een product gekocht alleen was het niet wat ik wou, dus stuurde ik het terug.
Ik moest verzendkosten betalen en het adres op de site was blijkbaar niet het juiste adres om het op te sturen

Algemeen

Op maandag een HP EliteDisplayS140U besteld via de webshop. Ik heb netjes betaald en het artikel zou binnen 24 uur geleverd moeten worden en ik zou hiervan op de hoogte gehouden worden via track en trace nummer.

Het is nu donderdag en hij is nog steeds niet binnen. Wanneer ik kijk bij bestellingen staat er bij mijn bestelling 'in behandeling'. Ik heb al een aantal keren gebeld met de klantenservice. Na 15 minuten in de wacht krijg ik nog niemand aan de telefoon. Via Social Media contact opgenomen, geen antwoord.

Vervolgens gebeld naar de winkel van Mycom, daar kunnen ze me ook niet meer vertellen.

Ik voel me echt met een kluitje het riet in gestuurd. Ik heb betaald en vervolgens hoor je niks meer.

Klantenservice

Niet bereikbaar. Lang in de wacht staan, maar er komt niemand aan de telefoon.

Wel hulde voor de medewerkers van de winkels. Ze willen je wel helpen, maar kunnen niet helpen, want geen extra interne informatie in de systemen.

Algemeen

De bestelling van een Intel Core i7-7820X (Boxed) op zaterdag geplaatst. Vóór 16:00 uur besteld volgende werkdag in huis.

Klantenservice

Na maandagavond geen track & tracé te hebben ontvangen dinsdag gebeld, althans na de eerste keer een kwartier in de wacht te hebben gestaan de chat maar geprobeerd.

Via de chat kreeg ik ook niemand te spreken. Stuur maar een mail kreeg ik via de chat door. Toen ben ik maar weer gaan bellen.

Weer na ruim een kwartier aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik eindelijk iemand te pakken. De medewerker had geen idee waarom de order bleef 'hangen' en moest mij er over terugbellen.

Na een aantal minuten werd ik netjes terug gebeld met de mededeling dat het was opgelost, ik zou diezelfde avond de track & tracé gegevens krijgen en de processor zou woensdag (vandaag dus) geleverd worden. Omdat ik weer geen track & tracé gegevens had gekregen ben ik vanmorgen gelijk weer gaan bellen. Na alweer een tijdje aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die de gang van mijn order ook vreemd vond.

Op de achtergrond vertelde zijn collega die ik gisteren aan de lijn had dat de processor niet meer in 020 op voorraad was en rechtstreeks van de leverancier moest komen maar dat hij zeker via UPS vandaag bezorgd zou worden.

Ik heb meerdere malen nagevraagd of dit echt het geval was en dat ik anders in Leiden een ander exemplaar op zou kunnen halen daar het project vandaag af moest komen. Ik heb nog gezegd dat ik geen zin had om voor Jan met de korte achternaam te wachten en het geen probleem vond om hem af te gaan halen.

Volgens hem zou de bestelling vandaag nog geleverd worden....

Nu krijg zo juist de melding dat de bestelling via UPS verzonden is....

Ik ben altijd zeer content geweest met de MyCom hier in Leiden maar dit is gewoon zwaar ruk.

Dat er iets niet goed gaat kan gebeuren maar meerdere malen gewoon maar wat zeggen is een beetje jammer. De betreffende processor staat overigens online nog steeds op voorraad, dit terzijde.

Beste,

Erg vervelend dat de levering van je bestelling niet zo gaat als het hoort.
Ik heb je order even opgezocht en zie dat deze met 1 dag vertraging is verzonden, dit is aan ons te wijten, ik heb ook de tracking informatie even bekeken en zie dat bij UPS het ook niet gegaan is zoals hoort, ook daar is vertraging opgelopen door een "mechanical failure".

Al met al zit het dus niet erg mee en dat betreuren wij ten zeerste, ik zal je om die rede een kortingscode mailen voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Robert l MyCom WebCare

Algemeen

Ook hier een slechte ervaring. Ik bestel de NZXT S340 welke volgens de site prima op voorraad is. Wordt ik opgebeld dat deze niet meer voorradig is wat ik gewoon ronduit slechte vind! Alternatieven die worden geboden voldoen niet aan mijn eis.

Klantenservice

Ondanks dat het niet goed is dat de voorraad niet klopt vind ik het wel goed dat ze uit zichzelf opbellen! En met 1 dag het geld terug storten!

Algemeen

Wij hadden twee onderdelen besteld. Een kwam eerder dan de andere aan, maar wel goed aangekomen.

Verzending

Hoewel de alle twee eventueel alles in orde gearriviert zijn, ontving ik alleen een Track&Trace code van MyCom. Bij een telefonische gesprek met Postnl, heeft PostNL ons geinformeerd dat er twee codes waren.

1 2 3 ... 14

Scorekaart voor MyCom

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie