MyCom

490 producten en 503 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MyCom

Review toevoegen

Algemeen

In december een Devolo netwerk via stroomnet set gekocht. Al de volgende dag werd de order geannuleerd omdat de prijs te laag geweest zou zijn. Aangegen dat dit niet mag, hierna zouden ze toch gaan leveren. Internetwinkel gaf aan dat het product op voorraad was.

Nu een maand verder en nog steeds niets ontvangen. Waarschijnlijk krijgen ze geen spullen meer geleverd vanwege een op handen zijnd faillisement.

Klantenservice

Slecht bereikbare klantenservice die je niet verder help, kunnen ze zelf niets aan doen.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5

Gezien de omstandigheden - vernieuwing assortiment - heel goed
Was in het verleden ook al goed. Drukke zaak , vaak even wachten omdat iedere klant veel aandacht krijgt. Zoeken mee naar oplossingen en verkopen je geen overbodige zaken.

Algemeen

Op zaterdag laptop besteld en op dinsdag ontvangen. Had wel vooraf gezien dat verwerking 2 werkdagen zou duren. Echter de informatievoorziening vanaf plaatsen van de order tot en met het ontvangen is niet meer van deze tijd: pas op de dag dat je het product ontvangt gaat op de site de status om van "in behandeling" naar "factuur". Dit is wat onbevredigend.

Contact via Facebook leverde overigens wel snel een nette reactie (binnen 10 minuten)!

Verzending

Prima verpakt. Verstuurd via PostNL. Via Track-en-trace te volgen.

Klantenservice

Prima contact via Facebook gehad.

Algemeen

Een aantal jaren geleden heb ik een Asus R9 390X videokaart gekocht. Deze vertoonde problemen, net binnen de 3 jaar garantie die Asus er op geeft. Het probleem hield al langer aan maar ik had pas later besloten om hier mee terug naar de winkel te gaan, omdat deze niet storend was totdat mijn PC er mee ophield.
Bij MyCom werd aanvankelijk gezegd dat dit nog voor het faillisement heeft plaatsgevonden, echter kon er wel iets voor mij gedaan worden. MyCom heeft contact opgenomen met de oorspronkelijke leverancier, en ik heb uiteindelijk een nieuwe kaart terug mogen ontvangen. Er is vanuit de winkel in Utrecht, evenals via de online webcare ontzettend veel moeite en aandacht gestoken in het verhelpen van het probleem voor mij, dit waardeer ik echt enorm.
De service is net zo als ik van voor het faillisement gewend ben; de reden om juist hier te winkelen, in plaats van elders.

Algemeen

Toetsenbord en muis besteld tijdens een aanbieding. Na 3 dagen nog steeds geen track & trace. Contact opgenomen via social media; geen reactie. 2 dagen later maar telefonisch contact opgenomen.’ Sorry dit betreft een voorraad fout, u krijgt het product niet meer’. Verder geen oplossing of tegemoetkoming. Krijg over een week mijn geld terug, Wat een slechte winkel is dit geworden.

Klantenservice

Totaal geen oplossing voor een door Mycom gemaakte fout. Geen proactieve houding.

Algemeen

Levertijd blijkt een wassen neus te zijn. Ik wacht al weken op mijn bestelling en nog steeds is deze niet verstuurd.

Klantenservice

Er wordt geen service verleent omtrent mijn probleem. Geen communicatie over vertraging, geen adequate reactie op mijn vragen en ook is de levertijd op de website niet aangepast waardoor andere klanten in dezelfde val kunnen trappen.

Algemeen

Mijn ervaringen met deze winkel en het personeel zijn steeds even goed. Ze nemen de tijd, leggen dingen goed uit en geven je als klant het gevoel dat je ertoe doet. Kortom: een 10!

Algemeen

Deze shop stond bovenaan op tweakers en had een 4 sterren rating dus ik dacht dat het wel goed zou komen. Niet dus. Hieronder mij ervaring tot nu toe.

-op tweakers staat bij kosten pakket kosten 0. Dit klopt niet, voor verzenden moet gewoon betaald worden.
-klantenservice heel slecht bereikbaar.
-komen hun afspraken niet na.
-maken reclame met "voor 22:00 besteld volgende dag in huis" maar komen dit niet na.
-geen contract met postnl waardoor afleveren op een afhaal locatie niet mogelijk is.

Toelichting:

Inmiddels twee dagen geleden heb ik via de site een grafische kaart besteld. Deze stond op @tweakers bovenaan. Nadat ik de bestelling geplaatst had heb ik nog telefonisch contact gezocht om te vragen of zij het pakketje bij het postkantoor konden leveren aangezien postnl de flat niet meer in komt (ik denk door de drukte). Marcel van de klantenservice vertelde mij dat dit niet mogelijk was aangezien de leverancier geen contract heeft met postnl. Heel vreemd maar oké. Wel vertelde hij dat het pakketje de zelfde dag nog de deur uit zou gaan (een van de usp's van deze winkel is voor 22:00 besteld morgen in huis). De volgende dag kijk ik op de website en staat er nogsteeds in behandeling bij mijn bestelling, dit desondanks mij de dag daarvoor is toegezegd dat dit verstuurd zou worden. Direct weer de klantenservice gebeld om te vragen hoe dit zit. Weer dezelfde medewerker, Marcel, aan de telefoon die zich hierover verbaasde en intern ging uitzoeken hoe dit kwam. Hij zou mij hier in de loop van de middag over terug bellen met een status update. Nu weer een dag later, heb ik niks van Marcel gehoord en staat de status van de bestelling van de grafische kaart nogsteeds op in behandeling. Waardeloos.

Klantenservice

Slecht bereikbaar en als er niemand beschikbaar is krijg je na een paar seconde een voicemail waar je je gegevens kan achterlaten. Hier wordt vervolgens niet veel mee gedaan.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Makkelijk zoeken in de webshop, eenvoudig bestellen en betalen. Uiterlijk van de webshop is wat saai en het aantal filters is wat beperkt, maar het werkt wel ontzettend snel.

Verzending

Netjes een mailtje met de track en tracegegevens. Producten waren stevig verpakt, en zeer snel binnen, in z'n geheel niets op aan te merken.

Algemeen

Om op termijn het geheugen van mijn pc te verdubbelen, had ik in de pricewatch een melding ingesteld. Rond Sinterklaas was het plotseling fors afgeprijsd bij MyCom: van €140 naar €110, laagste prijs ooit.
Direct besteld, kreeg daarna bericht (op rijm!) dat de lage prijs een fout was van hun kant maar dat ze het op een iets later moment alsnog zouden opsturen. Heel sportief afgehandeld, had de indruk dat ze er moeite voor gedaan hebben om het netjes op te lossen. Ze wezen me daarbij wel op de optie om een review op Tweakers te plaatsen.

Verzending

Het heeft wat langer geduurd, met tussendoor een vreemd bericht dat het die dag verstuurd zou worden, wat vervolgens niet gebeurde. Bij elkaar niet gek zo rond de feestdagen.

Klantenservice

Fijn dat ze gevoel voor humor hebben en van een foutje een positief Sinterklaasgedicht kunnen maken. Hieronder het gedicht, om een indruk te geven:
---
Een van mijn pieten heeft vanmorgen een beetje zitten slapen,
Waardoor een aantal prijzen op MyCom.nl zorgde voor wat gare rapen.
Nou komt de Sint hier eigenlijk niet goed mee weg in zijn huishoudboekje,
maar na over zijn hart te hebben gestreken gaan we je toch verrassen met een bezoekje.
Sint heeft namelijk de opdracht gegeven om jouw pakketje toch te bezorgen,
En daarmee jou te belonen voor jouw slimme aankoop van vanmorgen.
Door de drukte bij de post pakketjes bezorg partijen,
Liggen daar al dagen behoorlijk wat pakketjes in lange rijen.
Daarom kan jouw bezorging wellicht 2 tot 3 dagen duren,
Maar kan je wel blij zijn dat we je pakketje toch zsm gaan versturen.
Je gaat van MyCom zodra je pakketje verstuurd wordt,
Een track&trace code ontvangen van jouw transport.
Waar je Sint nu wel heel verheugd mee zou kunnen maken,
Is een review voor MyCom waarmee ik me kan vermaken.
Verder wenst de Sint je fijne dagen deze wintermaand,
En hoop dat je je binnenkort weer een weg naar MyCom baant.
Met vriendelijke groet,
Sinterklaas

Algemeen

Fibaro tussenstekker besteld op 12 december voor 20:00 dan zou hij namelijk de dag erna geleverd worden. Betaald via iDeal. 13 december status nog steeds in behandeling. Klantenservice gebeld, kom je uit in een voicemail. Dan maar via privebericht op Twitter. Antwoord: er volgt vandaag een update, hou je mailbox in de gaten. Om 21:00 nog steeds geen mail. Weer PB via twitter om update gevraagd. Update: Order is doorgevoerd, gaan morgen aan leverancier vragen waarom het niet wordt uitgevoerd. Vrijdag 14 december via PB op twitter status gevraagd. Antwoord: er zit een fout in de website en het wordt niet doorgezet naar de leverancier. Uiteindelijk maar gevraagd om te annuleren en geld terug te storten. Hier bestel ik niks meer!

Klantenservice

Telefonisch niet bereikbaar, krijg steeds de voicemail. Via twitter wordt dan wel weer gereageerd.

Algemeen

Thanks to Tweakers.net found Gigabyte Vega 64 OC 8Gb on MyCom for €399. Made the order and paid right away just to receive this message a day later: "Helaas is je product niet meer leverbaar bij de leverancier en zal het betaalde bedrag van je order teruggestort worden. Excuses voor het ongemak." So I got no card and also missed other great deals... Should have believed the negative reviews here and should have gone with other deals...

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Het bestelproces is prima. Helaas kwam de informatie op de website in mijn geval niet overeen met de werkelijkheid. Op donderdag 30-11-18 om 17:10 bestelling geplaatst, product was op voorraad met de toevoeging "Op een werkdag besteld voor 16:00, morgen in huis? (...) Indien je jouw bestelling plaatst in het weekend of op een feestdag ontvang je de verzendinformatie op de tweede daaropvolgende werkdag." Dinsdag 04-12-18 zou de bestelling dus verzonden moeten worden. Na een aantal mails erover kreeg ik mijn bestelling (pas) vandaag in huis, op 12-12-18. Via UPS en goed verpakt. Als reden werd opgegeven: 'vertraging door drukte bij leveranciers en bezorgdiensten". Geen beste klantbeleving. Jammer!

Verzending

Met UPS-track & trace, handtekening voor bevestiging levering en goed verpakt.

Klantenservice

Telefonisch kreeg ik MyCom niet te pakken: als de wachttijd > 5 minuten is, kun je hooguit iets inspreken. Via de mail kreeg ik wel telkens antwoord terug.

Algemeen

Ik kreeg een pricewatch alert over een SSD die ik graag wilde kopen.
Bij Mycom is de SSD onder mijn gestelde limiet, dus een mooie deal!

Gelijk doorgeklikt naar Mycom, en de SSD besteld.
Aan het eind van de dag een mail van mycom, en ik was al bang voor een prijsfout... (ze waren 30 euro goedkoper dan andere shops)
In plaats van een vervelende mail dat de order gecancelled zou worden, een mooi gedicht van Sinterklaas!

Ze verontschuldigde voor de prijsfout, maar zouden de SSD alsnog opsturen!

Verzending

Door de begrijpbare sinterklaasdrukte, duurde het iets langer tot de SSD ontvangen werd.

Algemeen

Bestelling geplaatst voor een videokaart. Tevens direct betaald bij de aanschaf via de webshop. Volgens de webshop zou deze de volgende dag binnen moeten zijn. Er is echter een week na dato nog niks binnen.

Verzending

1 ster is teveel, er wordt namelijk niks opgestuurd. Contact krijgen met mycom is ook niet mogelijk.

Klantenservice

1 ster is eigenlijk teveel, ze zijn namelijk niet bereikbaar. Er wordt niet opgenomen terwijl ze wel open zouden moeten zijn volgens de website.

Algemeen

Op een scherpe aanbieding word je blij gemaakt met een dooie mus. Er wordt niets geleverd.

Verzending

Er is niets geleverd terwijl per mail was toegezegd dat het product met track en trace zou worden geleverd.

Klantenservice

Op een aanbieding gereageerd van een desktop moederbord. Van 85 voor 65 euro. Ik had een prijs alert ingesteld bij mijn wenslijsten. Mooie scherpe prijs. Ivm de drukte rond de feestdagen zou de levertijd een paar dagen kunnen duren. Of ik alvast een leuke review kon schrijven. Eerst zien, dan geloven, zei Julius Ceasar toen hij voor de Eiffeltoren stond.

Na een week nog niks ontvangen. Ik kreeg een mail dat ze het product dezelfde dag zouden versturen. Volgende dag niets ontvangen. Mail gestuurd wanneer ik het dan wel zou krijgen. Toen kreeg ik een bericht terug dat het product niet op voorraad was en de levertijd onbekend. Daarop heb ik mijn order geannuleerd en gevraagd of ik mijn geld per omgaande terug kon krijgen. Ze zouden het doorgeven aan de betreffende afdeling. Twee dagen later werd dat inderdaad teruggestort, zonder enige terugkoppeling dus je moet wel zelf je bankrekening in de gaten houden.

Ben inmiddels bijna 2 weken verder. Als je nu op de website kijkt is het product gewoon leverbaar en is de prijs boven de 90 euro gestegen.
Je wordt dus blij gemaakt met een dooie mus voor een goede review, er wordt niets geleverd en uiteindelijk kan ik gewoon weer opnieuw beginnen.

Ik voel me flink gepiepeld door mycom.

Algemeen

Ik heb hier goedkoop een moederbord en ram geheugen besteld. Achteraf bleek dit een prijsfout op de site te zijn, echter was Mycom zo vriendelijk om de bestelde artikelen alsnog te leveren voor de getoonde prijs. In een gedichtje van de sint werd dit nog eens toegelicht. Dat verdient een positieve beoordeling!

Verzending

Beide artikelen stonden ten tijde van bestellen op ''voor 16:00 besteld, morgen in huis". Helaas duurde het allemaal wat langer: 6 dagen voor het moederbord en in totaal 12 dagen voor het geheugen. Er is overigens wel netjes gecommuniceerd dat dit nog te maken had met de drukte rond Black Friday/Cyber Monday en sinterklaas. De artikelen werden netjes verpakt en met track & trace geleverd.

Klantenservice

Er werd altijd snel gereageerd op de mail, ondanks de drukte. Af en toe een beetje kortaf, en soms moet je de vraag nog eens herhalen. Maar verder prima communicatie.

Algemeen

Ik had besloten mijn PC te upgraden dus op een ochtend heb ik via pricewatch bij MyCom een nieuw moederbord en DDR4 geheugen besteld. Echter bleek later in de middag dat MyCom een prijs fout had gemaakt, maar toch besloot te gaan leveren. Dit gebeurde vervolgens ook

Verzending

Ik heb die ochtend 2 losse bestellingen gemaakt voor het moederbord en het geheugen. Het moederbord kwam netjes de volgende dag binnen. Echter was het geheugen met een dagje vertraagd, hier moest ik jammer genoeg zelf achter komen na contact met MyCom

Algemeen

Ik kwam op hun site om een netwerkswitch te kopen. Maar na 1 week wachten hadden ze hem nog seeds niet opgestuurd. ik had ze toen gebeld en ze waren gelukkig wel snel daar met helpen van het cancelen van mijn order

Verzending

ik heb mijn product dus nooit gekren en heb het daarom gecanceld

zie hierboven

Algemeen

Heb voor Sinterklaas een bestelling geplaatst. Zou de volgende dag geleverd worden. Niets gehad. Daarna een paar dagen gewacht en alsnog contact opgenomen. Zou de volgende dag verzonden worden. Weer niets. Dit bleef zich nog even herhalen, beloftes gemaakt, maar er werd niets verzonden. Tot het laatste contact. Toen wist men het ook allemaal niet meer. Ik kon er in ieder geval op rekenen dat ik mijn cadeautjes voor pakjesavond wel kon vergeten. Mijn schuld natuurlijk, want ik had iets minder naïef moeten zijn. Nu mag ik dadelijk hals over kop nog alternatieven kopen en kunnen de pakjes van MyCom retour afzender. Naar mijn geld zal ik vast kunnen fluiten, zo naïef ben ik dan ook weer niet.

Dit was voor mij de laatste keer MyCom.

Verzending

Na twee weken nog niets gehad ondanks diverse beloftes. Zie bovenstaande relaas. Men stuurt niets, telefonisch zéér slecht bereikbaar en de helpdesk weet van toeten noch blazen.

Klantenservice

Klantenservice heeft eigenlijk geen informatie. Hebben geen idee waar verzending blijft.

1 2 3 ... 18

Scorekaart voor MyCom

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie