MyCom

6.564 producten en 8.059 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MyCom

Review toevoegen

Algemeen

Bate and switch warning. I paid for a CPU marked as on stock with next day delivery. A couple of days later they wrote me saying that it was not on stock anymore. I made on my own another order for a different CPU marked as on stock with next day delivery. Same story. I was then offered a substantially more expensive one which was allegedly on stock. I ended up buying from somewhere else with proven reliability.

Decent response time

Algemeen

De bestelling bij deze webshop van een Asus RT-N86U is goed verlopen.

Het zou handig zijn als je tijdens het bestelproces of na de bestelling te zien krijgt welke vervoerder het pakket vervoert, en of dit ook op zaterdag gebeurt. Dit bleef onduidelijk, tot ik een mail van Mycom kreeg met de aankondiging dat het pakket de dag erna bezorgd zou worden. Zonder track & trace helaas. De bestelling staat nog steeds "in behandeling", dus iets is er niet helemaal goed gegaan aan de kant van Mycom.

Het pakket is wel op de verwachte dag bezorgd, netjes verpakt.

Algemeen

Heldere site, producten die aangeboden worden zijn goed te vinden.

Voorraad beheer valt wel erg tegen. Via de site 3 items van eenzelfde product besteld (van de beschikbare 6), hierbij stond aangegeven 'Op een werkdag besteld voor 16:00, morgen in huis'. Hierop direct betaald via Ideal (bijna 700 euro).

Ruim een uur na bestellen bleek dat het item nog steeds 6x beschikbaar was.

Verzending

Producten niet geleverd, voorraad beheer klopt niet. Na het doorlezen van enkele andere tweaker reviews blijkt dat voorraad beheer wel vaker fout gaat bij MyCom.

Klantenservice

Binnen 3.5 uur een email ontvangen van de klantenservice dat het betaalde product niet op voorraad was, en werd er een alternatief product voorsteld, meer dan 20% duurder. Op mijn vraag wat de levertijd zou worden werd vergeten te antwoorden, en heb ik na bijna 2 dagen zelf contact opgezocht.

Na het vragen om enigzins tegemoet te komen wilde MyCom net meer dan de verzendkosten (via postnl) per product aan korting geven. Merk hierbij op dat MyCom geen apparte verzendkosten in rekening brengt, deze zitten al in de prijs inbegrepen. Voor mijn gevoel is er dus geen reele tegemoetkoming aangeboden.

In het algemeen een nette communicatie gehad. Wel is de geadverteerde binnen 30 min webcare redelijk misleidend.

Algemeen

Website is vrij overzichtelijk en duidelijk. Er staat bij elk product een hoop informatie vermeld en het bestellen gaat goed en makkelijk.

Helaas komen na het bestellen alle e-mails wel in de Spam folder (hotmail account), dus daarom een puntje minder.

Verzending

Verzending is gratis, ook bij goedkope orders. Product was redelijk verpakt, alleen zag het pakket er zelf wat 'goedkoop' uit doordat het compleet was ingetapet.

Verder worden orders besteld in het weekend verzonden op maandag, waardoor deze pas dinsdag binnen zijn. Daar valt nog wat te winnen denk ik.

Algemeen

Product bleek niet op voorraad na bestellen, Mycom nam contact me mij op en bood een vervangend product aan, de paar euro hogere prijs nam Mycom voor rekening en de volgende dag werd het keurig verpakt bezorgt, aanrader met dit soort service.

Algemeen

Geen verzendkosten, goed ingepakt, super snelle afwikkeling (volgende dag bezorgd, zelfs met code rood), goedkoopste aanbieder

Algemeen

Via de pricewatch had ik gezien dat de video kaart die ik wilde, RX580 Pulse, bij Mycom het goedkoopst was en dus daar geplaatst.
Er stond bij, vr 16.00 besteld volgende dag in huis, dus ik op vrijdag om n uur besteld.
Toen ik de dag er na 's middags nog niets had ontvangen maar eens op de website gekeken. Het leveradres van mijn kaart was ineens veranderd in het filiaal in utrecht.

Het filiaal in utrecht wist van niets en moest gaan navragen.
Dit kon niet meer op zaterdag. Maandag weer contact gehad en bleek het artikel niet meer leverbaar. Er is een vergelijkbare kaart (zelfde type maar ander merk) op voorraad, maar wordt niet zonder bijbetaling opgestuurd.
Er werdt wel een andere RX 580 kaart aangeboden als alternatief door MyCom, maar deze had niet 2 HDMI poorten en nog belangrijker, is te lang voor mijn PC kast (de hele reden dat ik de Pulse en niet de Nitro+ neem)

Edit: na aanleiding van de originele review is contact met mij opgenomen door MyCom. Duidelijk is dat MyCom wel probeert alles goed te verlopen en de algemene beoordeling heb ik verhoogd naar 2 sterren, nog steeds niet voldoende maar er wordt wel inzet getoond om mijn situatie te voorkomen.

Klantenservice

De klantenservice is goed bereikbaar en wel vriendelijk, daarom krijgt deze nog 2 sterren.
Echter is het belachelijk dat men niet weet wat er speelt.
Het filiaal in utrecht kon het artikel niet meer leveren (zij waren als verzendend filiaal bestempeld) maar weten zelf nergens van.

Degene die ik heb gesproken op zaterdag heeft netjes op maandag teruggemaild. Echter was dit nadat ik zelf al had gebeld en via ditzelfde mailadres de bestelling heb geannuleerd.

Er kan altijd wat fout gaan met voorraadbeheer, maar MyCom heeft steken laten vallen door niet zelf te berichten dat iets fout is gegaan en er geen passende oplossing voor geven.

De vervangende kaart was 36 euro duurder op de website en werdt ook gevraagd dit bij te betalen. De Pulse was inmiddels elders voor 315 te krijgen dus heb de bestelling geannuleerd aangezien geen andere oplossing werd geboden. Inmiddels voor 280 de kaart elders besteld.

Edit: Zie ook de algemene beoordeling. N.a.v. de review is er opnieuw gekeken naar wat mogelijk is en wordt ik wel serieus genomen. De waardering is daarom nu voldoende aangezien ik nu meer het idee heb dat dit een incident dan de norm is.

Beste,

Ik heb na je review gelijk contact opgenomen met de winkel om dit te bespreken, hier is uitgekomen dat er in ons proces wat mis is gegaan.
Ik heb dit ook gelijk besproken met het management en die gaan er gelijk naar kijken hoe we dit kunnen oplossen en verbeteren.
Ik wil je heel erg bedanken dat je de moeite hebt genomen om dit met ons te delen, op deze manier kunnen wij onze processen verbeteren en ook jou in de toekomst nog beter van dienst zijn.

De kaart heb je helaas al elders gekocht, dus daar kan ik je niet meer in tegemoet komen, maar ik ga je wel een bedankje mailen voor de feedback.

Onze excuses voor het ongemak en graag tot ziens!

Algemeen

Gisteren bij Mycom een GPU besteld, wat gedoe met de website die helaas de verkeerde voorraad aangaf maar Mycom lostte het snel en uit eigen initiatief op.

Verzending

Prima verzonden in ongemarkeerde doos met luchtzakjes als opvulling.

Klantenservice

GPU besteld, volgens de site op voorraad maar helaas bleek dat niet het geval. In het begin van de middag stuurt Mycom een mail waar ze uitleggen dat de GPU later deze week leverbaar zou zijn en of ik daar op wil wachten. Even later sturen ze een tweede mail dat het toch langzamer loopt en pas ergens 14 december zal worden. Ipv op mijn reactie te wachten bieden ze een iets duurdere GPU kosteloos aan welke nog netjes op tijd bezorgd wordt, service

Algemeen

een zeer fijne webshop met snelle levering en goede verpakking. voor 22:00 besteld morgen in huis!

Verzending

snelle levering en goed verpakt

Klantenservice

geen gebruik gemaakt van de klantenservice maar ik ga ervan uit dat alles daar ook goed geregeld is

Algemeen

IVM Black Friday wat webshops afgestruind. MyCom stond bij mij altijd wel bekend als de wat duurdere 'offline' shop, daarnaast uiteraard failliet gegaan. Echter hen -10% BF actie sprak mij erg aan.

Ik liet de winkel bijna links liggen doordat ze nauwelijks interessante producten op de site hadden staan, totdat ik het door mij gewenste moederboard via de Pricewatch toch bij Mycom zag staan. Toen gebruik gemaakt van hen zoek functie en zo bijna mijn gehele PC bij elkaar geschraapt.

Verzending

De communicatie was wel karig; verzendbevestigingen werden pas op de dag van ontvangst verstuurd. Mijn bestelling bestond uit een deellevering, waar ik pas achter kwam toen ik hen vroeg wat de verwachte verzenddatum zou zijn.

Alles netjes verpakt ook.

Klantenservice

Ik heb hen genformeerd met betrekking tot de ontbrekende producten op de site, en zij waren hier al van op de hoogte en werken daar momenteel aan. Snelle reacties via Facebook, vriendelijk personeel.

Geweldige winkel.
zeer klantvriendelijk en ze leveren je bestelling snel.
Ik werd goed geholpen bij deze winkel als ik problemen had met mijn product.

Verzending

Goede staat, heb n keer gehad dat een product iets beschadigd was en heb daar al snel een nieuw product voor gekregen.

Klantenservice

Zeer klantvriendelijk, ze helpen je graag en kennen hun vak.

Algemeen

Overzichtelijke website. Dankzij de "tweakers wenslijst" was ik snel op de hoogte van een interessante aanbieding.
Goede service en verzending.

Verzending

Netjes verpakt en verzonden via PostNL

Klantenservice

Er was verwarring bij mij over het afleveradres, de servicemedewerker heeft het snel duidelijk gemaakt dat het naar het correcte adres verzonden zou worden.

Algemeen

Ik had een laptop besteld die op voorraad zou zijn maar bij het afhalen ervan bleek de voorraad niet te kloppen. Dit was een dag na bestelling dus er is vanuit MyCom niets gedaan om mij te informeren over de aanwezigheid van mijn bestelling. Sterker nog, de medewerker gaf aan dat een dag ervoor al geconstateerd was dat de voorraad niet klopte. Er was blijkbaar al een andere klant voor niets naar de winkel gegaan. De winkel in Amsterdam is smerig, een totale chaos, laptops liggen opengeschroefd op de balie de grond ligt bezaaid met lege dozen en andere troep. Je wil eigenlijk zo kort mogelijk in de winkel zijn, het nodigt totaal niet uit en je kan zien dat de strijd met sites als Coolblue al lang verloren is.

Bedankt voor uw review, vervelend om te horen dat u geen positieve ervaring heeft gehad in ons filiaal in Amsterdam.
Ik zou graag met u in contact willen komen om te kijken of wij nog iets kunnen doen om die slechte review om te zetten in een positieve.

U kunt mij bereiken op 036-7676575 of info@mycom.nl. Uiteraard kunt u ook uw gegevens mailen, dan neem ik contact op met u.

Algemeen

De prijs was iets hoger dan die in andere webshops, maar voor een jaar extra garantie had ik dat wel over.

Verzending

Als je een dure laptop bestelt, verwacht je dat deze discreet en met zorg verpakt wordt voor verzending. Echter, mijn laptop was op geen enkele wijze verpakt; het verzendlabel is gewoon rechtstreeks op de originele doos geplakt en het geheel is zo opgestuurd! Dit vind ik volstrekt onacceptabel, zeker als het zo'n duur product betreft. Niet iedereen hoeft te kunnen zien wat er in mijn pakketje zit, zeker niet als de postbode niet eens om een handtekening vraagt bij ontvangst. Bovendien is de doos licht beschadigd geraakt, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Klantenservice

Snel antwoord op mijn vraag via Facebook.

Beste,

Goed om te horen dat je ons over het algemeen goed beoordeeld, qua verzending helaas niet.
Zou je het ordernummer willen mailen naar info@mycom.nl? Dan gaan we dit onderzoeken en verbeteren.

Alvast bedankt en veel plezier van je aankoop.

Algemeen

Ik vind de combinatie van bestellen op het web en afhalen in een echte winkel heel handig. Nette site, prima prijzen.

Verzending

Afgehaald in de winkel. Dus geen gedoe met pakketjes bij buren.

Klantenservice

Het bestelde geheugen werkte toch niet in mijn mac. Zonder problemen teruggenomen

Algemeen

goede webwinkel. geen problemen mee gehad en bestelling was goed te plaatsen. als er meer producten daar het goedkoopst zijn, zal ik er weer bestellen.

Verzending

verzending was top. gewoon via postnl en de dag na de bestelling gekregen (al was het een uur te laat, maar dat is de schuld van postnl en niet van mycom zelf)

Algemeen

Vroeger was het de enige winkel waar ke bon via de email kreeg. Handig voor administratie.Duidelijke specs bij het product, snelle levering binnen 24 uur. Duidelijke factuur

Verzending

Binnen 24 uur en gratis verzending(of prijs incl verzending was acceptabel)

Algemeen

Duidelijke productpagina's en het bestellen gaat makkelijk. Optie om het zonder al te veel moeite op bedrijfsnaam te kunnen aankopen is een plus!

Algemeen

HP Elitebook 1030 G1 voor een lager dan gemiddelde prijs besteld, met 3 jaar garantie. Zou voor 15:00 besteld de volgende dag in huis zijn. Ik was iets later maar had toch de volgende dag de laptop binnen.

Verzending

Prima verpakt en voorgemeld bij POSTNL zodat de zending goed gevolgd kon worden.

Algemeen

Product staat op voorraad, vervolgens krijg je niets toegestuurd. Schijnt er een voicemail ingesproken te zijn. Geld terug is moeilijk, je mag wel een ander vergelijkbaar product bestellen (lees: 80 euro duurder) -aan de prijs kan vervolgens niets gedaan worden en terugstorten kost meerdere dagen.

Verzending

Slechte communicatie, verzending wordt gewoon niet gestart omdat een product niet op voorraad is. Dan moet je zelf maar contact opnemen.

Klantenservice

Na contact met klantenservice krijg je de bovenstaande oplossing. Slecht voorraadbeheer. Bied dan niets aan. Vervelend als je iets optijd in huis wilt hebben en juist vertrouwd op wat er vermeld staat op de website.

Beste,

Vervelend dat het artikel achteraf niet voorradig bleek te zijn.
Zou je het ordernummer willen mailen naar info@mycom.nl? Dan ga ik even kijken wat er nog mogelijk is.

1 2 3 ... 10

Scorekaart voor MyCom

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie