Turning Point: Fall of Liberty - Nazi's neerknallen in New York

Wapens en munitie

Die munitie is overigens spaarzaam aanwezig. Je pikt het meestal op van de Duitsers die je neerknalt, maar erg scheutig zijn die niet. Zeker bij de wat betere wapens, die waarbij je een vijand met één kogel neerhaalt, is de voorraad schaars en dat is natuurlijk maar beter ook. Je begint elk hoofdstuk doorgaans met wapens die je van het verzet meekrijgt. Dat zijn Amerikaanse wapens, met andere munitie dan de Duitse wapens. Je zult dus al snel zonder kogels komen te zitten. Het is dus zaak om zo snel mogelijk je Amerikaanse wapens in te ruilen voor die van je slachtoffers. Het betekent dat je doorgaans rondloopt met de Duitse MP50, een wapen dat ook echt in ontwikkeling was aan het einde van de Tweede Wereldoorlog.

Je kunt maximaal twee wapens bij je dragen en alleen munitie oppikken voor de wapens die je bij je hebt. Het schiettuig is verder vrij standaard en afgeleid van wapens die het Duitse leger gebruikte tijdens de Tweede Wereldoorlog. Je vijanden dragen wapens als het Mauser pistool, het Gewehr 47, shotgun-achtige wapens en een fijn mitrailleur met vizier. Af en toe heb je beschikking over zwaardere wapens, zoals de Panzerfaust. De actie van de wapens is erg goed: de terugslag is lekker en de afwijking na aanhoudend schieten met een mitrailleur ook, al is de afwijking alleen verticaal. De meeste wapens hebben een eenvoudige zoom, maar er zijn ook wapens te vinden die een serieuze zoom-optie hebben.

Turning Point: Fall of Liberty

Met het schieten zit het dus wel goed. De besturing van het spel is echter minder. De hoofdpersoon in het spel is dus bouwvakker. Als deze Dan Carson, die er opvallend modern uitziet voor de jaren '50, kun je ladders beklimmen - en als je haast hebt ook glijden - en aan buizen en richels hangen in onvervalste Lara-stijl. De besturing laat het hier alleen nogal eens afweten. Rondlopen met Carson gaat sowieso wat houterig: hij blijft nogal eens haken achter de benen van een lijk of een onbeduidend stuk rommel. Gebruik maken van ladders, buizen, mitrailleurs en dergelijke gaat helemaal stroef en het openen van de enkele deur die open kan gaat in de meeste gevallen ronduit moeizaam. Je moet precies op de juiste plek staan, wil je er gebruik van kunnen maken. Een icoon geeft aan wanneer dat het geval is, maar de cirkel waarbinnen je gebruik kunt maken van dergelijke voorwerpen had best wat groter gemogen. De moeizame bediening van dergelijke voorwerpen haalt de vaart uit de actie, die door de uitvoerige scripting toch al niet al te snel is.

Turning Point: Fall of Liberty