Door Tom Rosens

Assassin's Creed herzien voor de pc

Conclusie

Assassin's Creed: Director's Cut Edition is op de pc even spectaculair als op de de console. De besturing is minder vanzelfsprekend en innovatief, maar daar krijg je wel aanvullende missies en betere graphics voor terug – tenminste als je computer het aankan. Het is goed om te zien dat Ubisoft de AI van de vijanden heeft verbeterd, hoewel tegenstanders nog steeds het een en ander ontgaat. Het kan vervelend zijn als Altaïr zelf de beslissing neemt om te springen, klimmen of andere toeren uit te halen en daardoor juist doet wat je niet wilt.

Assassin's Creed - Wireframe en boxes
Wireframe en boxes uit Assassin's Creed level

Na een aantal missies wordt helaas duidelijk dat het spel in herhaling valt. Bovendien zijn de missies erg makkelijk. Waarschijnlijk heeft Ubisoft de nadruk gelegd op de interactie met de bevolking en het maken van de open wereld. Daarin is Ubisoft dan ook geslaagd. Het 'mysterieuze' verhaal waar Ubisoft maandenlang geheimzinnig over heeft gedaan, valt echter enigszins tegen. Assassin's Creed: Director's Cut Edition schotelt een middeleeuwse spelwereld voor waarin je zelfs zonder missies te volgen de eerste tijd niet uitgespeeld raakt.

Pluspunten:

+ Volledige vrijheid in de spelwereld
+ Mooie graphics