The Club

Gebreken

Hoewel een verhaal ontbreekt, ligt er zo desondanks een prima fundering voor een erg goede game. De opzet van het spel is origineel genoeg om aan te slaan. Helaas is het spel in de afwerking niet foutloos en dat begint bij de besturing. Het is de bedoeling dat je zo vloeiend mogelijk door de levels heen gaat, maar mede door de zeer trage draaicirkel van je personage, voelt de besturing nooit lekker aan. Het mikken lukt na een tijdje wel, maar echt vloeiend lopen de combo's zelden. Natuurlijk baart oefening kunst, maar besturing die meewerkt is ook wel handig.

The Club

*Audiovisueel

The Club voelt qua sfeer een beetje aan als Time Crisis en heeft ook datzelfde arcadegevoel. Dat komt min of meer ook terug in het audiovisuele gedeelte van het spel. Bizarre heeft met Project Gotham Racing 4 laten zien een hoge grafische standaard aan te kunnen, maar kiest daar in The Club niet voor. Het spel is niet lelijk, maar behoort niet tot de mooiste actiegames. Toegegeven: de character models zijn op orde. Ik werd echter vrij treurig van het leveldesign. De textures zijn op zichzelf al niet om over naar huis te schrijven, maar het meest storende is dat er nauwelijks wezenlijk verschil zit in hoe de levels opgebouwd zijn. Dat zorgt voor een gevoel van herhaling.

Ook het geluid draagt niets bij aan het spel. De soundtrack is dan nog wel lekker opzwepend, maar het geluid van de wapens is, zeker in deze tijd, lachwekkend. Het deed me denken aan het Playstation 2-tijdperk, waarin een machinegeweer meer klonk als een berg spelden op een stalen plaat...

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.