Door Tom Rosens

Medal of Honor Heroes 2

Multiplayer en Arcade

* Multiplayer

EA krijgt het voor elkaar om 32 spelers online tegen elkaar te laten spelen in de multiplayer modus. Dat zijn niet alleen de meeste mensen ooit tegelijk online op de Wii, daarnaast is er gelukkig afgestapt van het Friend-codes systeem. EA heeft ervoor gekozen om zijn eigen servers te hosten om de indrukwekkende multiplayer modus mogelijk te maken. Inloggen gebeurt met je EA Nation account. Er is te kiezen uit een Deathmatch-, Team Deathmatch- en Capture the Flag-modus, waarbij er tijdens het potje schieten te stemmen is of een vervelende speler verwijderd moet worden of dat er in een andere map gespeeld moet worden. De levelontwerpen zijn gebaseerd op maps uit de singleplayer modus en steken goed in elkaar - continu wordt je snelle spelactie geboden.

Medal of Honor Heroes 2 - screenshot

Het is mogelijk om een friendlist aan te maken en te communiceren met een reeks aan basiscommando's. Bij het inloggen zie je welke vrienden online zijn en waar ze spelen. Normaal chatten of voicechat is helaas niet mogelijk, al is dat meer een beperking die Nintendo heeft opgelegd als 'zelfbescherming' voor de gamer. De kindvriendelijke console mag natuurlijk geen onschuldige zieltjes in contact brengen met 'enge' figuren.

Medal of Honor Heroes 2 - screenshot

* Arcade

De arcademodus is een on-rails shooter vergelijkbaar met Resident Evil: Umbrella Chronicles. De modus is net zoals Umbrella Chronicles ook met de Wii Zapper te spelen. Ook bij dit spel ben ik van mening dat de Zapper alleen maar vertragend werkt bij het schieten en meer iets voor de liefhebber is. In de on-rails shooter word je als het ware door het spellevel gereden en hoeft er alleen geschoten te worden op de vijanden. Het is jammer dat een tweede speler niet kan deelnemen aan de schietactie. De modus is vermakelijk, maar het probleem met de AI is ook hier aanwezig.

Medal of Honor Heroes 2 - screenshot

* Graphics

Het spel levert mooie graphics op, waarbij er ook niets te klagen valt over de framerate. Wel zijn er wat kunstgrepen uitgehaald om deze framerate stabiel te behouden, waaronder het direct verdwijnen van dode tegenstanders. De ontwikkelaar mag vooral geprezen worden voor de soepel draaiend houden van het geheel tijdens de multiplayer.